- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
Zandkuiken
-
- 1751 berichten
- 1438 stemmen
Helemaal mee eens. Daarom is Messi nu al een zeer grote speler en moet de over het paard getilde Portugees Ronaldo het eerst nog maar eens bewijzen.
C. Ronaldo heeft toch ook al de CL gewonnen, alsook landstitels en bekers? Messi was er inderdaad bij op de Olympische Spelen, maar om daar nu echt veel waarde aan te hechten...
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik draai niets om. Het lijkt me alleen complete onzin. Er zijn vast voorbeelden te noemen van grote spelers die nooit een UEFA Cup of CL hebben gewonnen.
Nou, vertel maar eens wie dan.
Zonder prijzen ben je geen grote speler.
Hooguit een verdwaald voorbeeld te noemen van meer dan 40 jaar geleden.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ik zie met de beste wil van de wereld geen voorbeelden van zeer grote spelers zonder mondiaal tot de verbeelding sprekende prijzen. Maradona heeft met een buiten hem zwak Argentinië het WK gewonnen en met Napoli in de hoogtijdagen van Milan de scudetto gewonnen, Pelé heeft met steeds vele sterke spelers rondom hem met Brazilië drie keer het WK gewonnen, Beckenbauer heeft met Duitsland het WK en met Bayern München drie keer de Europacup I gewonnen en Cruijff heeft met Ajax drie keer de Europacup I gewonnen en Barcelona nieuwe trots gegeven.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Daar heb je die scorebordjournalistiek weer. Iemand kan dus de sterren van de hemel spelen en nog steeds geen grote speler zijn omdat zijn team toevallig niet meewerkt.
Er zullen inderdaad niet veel voorbeelden zijn want een goede speler komt meestal ook in een goed team terecht. Maar toch, een individuele speler beoordelen op de teamprestatie blijft onzinnig.
Zandkuiken
-
- 1751 berichten
- 1438 stemmen
Maradona heeft met Argentinië het WK gewonnen en met Napoli in de hoogtijdagen van Milan de scudetto gewonnen, Pelé heeft met Brazilië drie keer het WK gewonnen, Beckenbauer heeft met Duitsland het WK en met Bayern Münchem drie keer de Europacup I gewonnen en Cruijff heeft met Ajax drie keer de Europacup I gewonnen en Barcelona nieuwe trots gegeven.
OK, maar wat heeft dat met Messi te zien? Ik heb het overigens ook meer voor de kleine Argentijn hoor, erg sympathieke speler. Maar begrijp eerlijk gezegd niet dat je CRon over het paard getild vindt. Een enorme blaaskaak maar als voetballer nauwelijks te overschatten wat mij betreft. Dat ie nog geen grote titel heeft gepakt met z'n land is natuurlijk ook te wijten aan het feit dat de Portugese ploeg niet van het niveau is van Brazilië of Duitsland destijds.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
En ook de categorie daaronder met spelers als Puskas, di Stefano van Basten, Zidane, Ronaldo, Maldini Zomaar wat willekeurige voorbeelden van spelers die ik als zeer groot zie) allemaal afgeladen prijzenkasten.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Daar heb je die scorebordjournalistiek weer. Iemand kan dus de sterren van de hemel spelen en nog steeds geen grote speler zijn omdat zijn team toevallig niet meewerkt.
Er zullen inderdaad niet veel voorbeelden zijn want een goede speler komt meestal ook in een goed team terecht. Maar toch, een individuele speler beoordelen op de teamprestatie blijft onzinnig.
Je geeft zelf al het antwoord. Grote spelers komen in goeie teams terecht en winnen prijzen. Niks scorebord journalistiek. Gewoon logica. Echte grote spelers zonder prijzen bestaan niet.
Zandkuiken
-
- 1751 berichten
- 1438 stemmen
En ook de categorie daaronder met spelers als Puskas, di Stefano van Basten, Zidane, Ronaldo, Maldini Zomaar wat willekeurige voorbeelden van spelers die ik als zeer groot zie) allemaal afgeladen prijzenkasten.
Cristiano Ronaldo is dan ook nog maar 24 jaar dus de prijzenkasten kun je nog niet echt vergelijken vind ik. Heeft trouwens al redelijk wat gewonnen voor zijn leeftijd en was telkens ook dé bepalende figuur bij die prijzen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Waar spreek ik dat tegen dan?
Ik heb het tegen Boordappel, waar ik het mee oneens ben.
Ronaldo en Messi hebben het misschien allebei in zich om in de van Basten categorie terecht te komen, maar moeten dan nog wel hun best doen de komende jaren.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Je geeft zelf al het antwoord. Grote spelers komen in goeie teams terecht en winnen prijzen. Niks scorebord journalistiek. Gewoon logica. Echte grote spelers zonder prijzen bestaan niet.
Dat is allemaal leuk en aardig maar je zegt dat een grote speler een grote speler is ómdat hij prijzen wint. Dat is scorebordjournalistiek aangezien je dan totaal niet kijkt naar de kwaliteit van de speler zelf maar puur en alleen naar de cijfertjes.
Of ze dan wel of niet bestaan doet niet eens terzake.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dat is allemaal leuk en aardig maar je zegt dat een grote speler een grote speler is ómdat hij prijzen wint. Dat is scorebordjournalistiek aangezien je dan totaal niet kijkt naar de kwaliteit van de speler zelf maar puur en alleen naar de cijfertjes.
Of ze dan wel of niet bestaan doet niet eens terzake.
Nee, ik zeg dat het onlosmakelijk met elkaar verbonden is.
Stel: Suarez blijft de rest van zijn leven bij Ajax en Ajax blijft op dit niveau aanmodderen, maar Suarez schiet er ieder jaar minimaal 25 in, zonder een Europacup te winnen. Dan kan Suarez in mijn ogen nooit tot de groten gerekend worden, maar blijft hij hangen op het niveau goeie speler.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
En wat als Suarez naar Manchester United gaat, elk jaar 30 goals maakt maar geen enkele Europese prijs wint? Dan is het nog steeds geen grote speler?
[edit]Overigens is dat nogal een scorebordjournalistieke vraag, aangezien het alweer alleen maar over cijfertjes gaat. Laat dus maar zitten[/edit]
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ander voorbeeld dan. Affelay is jullie beste speler?
Die zal toch prijzen moeten winnen bij een goeie club om (bewust denigrerend gesteld) het niveau van een leuke pleinvoetballer te ontstijgen en toe te treden tot "het niveau van Basten"?
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
@ Zandkuiken Lionel Messi en Cristiano Ronaldo staan beiden inderdaad op één gewonnen Champions League titel. Door mijn sympathie voor eerst genoemde speler en antipathie tegen laatst genoemde speler heb ik dit over het hoofd gezien.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Er schiet me nog een voorbeeld te binnen (en dan hou ik op jullie te vermoeien). Ik vind Fabregas echt een hele goeie voetballer. Maar als hij bij Arsenal blijft en Arsenal zet de laatste stap niet door een keer een serieuze prijs te winnen, dan wordt het in mijn ogen nooit een échte topper, terwijl hij in mijn ogen wel de potentie zou kunnen hebben.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Je vermoeit mij zeker niet. Ik deel jouw analyse over Fabregas. Daarnaast doet het me deugd dat je ondanks jouw Ajax hart eerlijk bent over de huidige status van Suarez.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dank je!
Overigens vind ik wel dat Suarez de potentie heeft om een topspits te worden. Hij zal dat alleen nog wel een stapje hoger moeten bewijzen. Iets waar bijvoorbeeld Huntelaar (nog?) niet in slaagt, hoe lullig de omstandigheden voor hem ook zijn uitgepakt.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Een ruil tussen beide spelers geeft Suarez de kans om zijn klasse op een hoger nivo te laten zien en zorgt ervoor dat Huntelaar niet hoeft te vrezen voor het kwijtraken van zijn plek in de selectie van Oranje dat volgend jaar succesvol kan zijn in Zuid-Afrika mits de bondscoach het lef heeft van Bronckhorst thuis te laten.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Daar zitten helaas nog wel wat haken en ogen aan. Milan zal dan minimaal 20 miljoen bij moeten leggen, wat ze niet schijnen te hebben momenteel en Ajax kan het Huntelaar salaris waarschijnlijk niet betalen.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Martens op de bank. Wat ziet Koeman dat toch laat.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Die zelfde Koeman laat Poulsen in de basis staan, Terwijl Poulsen de afgelopen weken toch wel een van de minste spelers van de eredivisie was. Slechte coach die Koeman.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Ander voorbeeld dan. Affelay is jullie beste speler?
Die zal toch prijzen moeten winnen bij een goeie club om (bewust denigrerend gesteld) het niveau van een leuke pleinvoetballer te ontstijgen en toe te treden tot "het niveau van Basten"?
Prijzen winnen nee. Naar een grote club gaan en daar zijn klasse laten zien ja.
Lekker begin van PSV trouwens. Nu al 2-0, door Toivonen nog wel. Ook al lekker veel gele kaarten. Luinge heeft er zin in.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Wel allemaal terecht die gele kaarten trouwens, dus je kan ook zegggen: De spelers van Ado hebben er zin in.Alhoewel; als je ze zo ziet verdedigen.... Wel typisch PSV dat ze daar meteen goed gebruik van maken.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Dat is waar. Maar PSV heeft er ook al twee te pakken. Dus iedereen lijkt er wel zin in te hebben
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zucht, de standen zitten ons al weken niet mee zeg. PSV alweer voor rust zeker van de 3 punt. Nu wordt winst voor Ajax straks nog belangrijker.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
Het is toch Luinge die er zin in heeft. Toivonen met een zuivere hattrick. Met het linkerbeen, rechterbeen en met het hoofd.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Zucht, de standen zitten ons al weken niet mee zeg. PSV alweer voor rust zeker van de 3 punt. Nu wordt winst voor Ajax straks nog belangrijker.
Dat is toch de klasse van PSV?
Heeft weinig te maken met meezitten vandaag.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zeg ik dan dat het geen klasse is? Ik praat uiteraard uit Ajax oogpunt en dan is het jammer dat PSV of Twente niet eens een slippertje maakt. Ja, als we winnen vandaag staan we sowieso 2e. Dat zou heel mooi zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.