• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.075 films
  • 12.281 series
  • 34.113 seizoenen
  • 649.462 acteurs
  • 199.311 gebruikers
  • 9.392.226 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

De vinger van Pantelic

Bal springt van voet: glimlach, applaus, duimpje. Voorzet komt niet aan: glimlach, applaus, duimpje. Meters buitenspel: glimlach, applaus, duimpje. Fluitconcert van tribunes: glimlach, applaus, duimpje.

Ik kijk al een paar weken wedstrijd na wedstrijd met open mond naar de spits van Ajax. Marko Pantelic is een attractie op zich.

Hoe hij over het veld sloft, hoe hij zijn haren achter zijn oren veegt, hoe hij roerloos stilstaat in de middencirkel als de tegenstander aanvalt.

Maar het is vooral fascinerend om te zien hoe hij omgaat met teleurstelling. Die nepglimlach op zijn gezicht, dat schijnapplausje, dat halfslachtige duimpje in de lucht: toneelspel van een broodartiest.

Executeren

Je ziet aan zijn ogen dat hij er niets van meent. Daarin staat te lezen dat hij rechtsback Van der Wiel het liefst ter plekke zou executeren vanwege die ziekenhuisbal, dat hij Suarez een matennaaier vindt omdat die weer demonstratief staat te zwaaien bij een verkeerde pass, dat hij de mandekker die in zijn nek staat te hijgen een elleboog op zijn kanis wil planten. Maar hij houdt zich in. Glimlach, applaus, duimpje.

Heeft-ie jarenlang op geoefend, op de heilige drie-eenheid Glimlach Applaus Duimpje. Ooit stond hij bekend als vervelende vedette omdat hij als een brok chagrijn over het veld hobbelde. Dat kostte hem zijn basisplaats en daarmee goals, geld en succes.

Hij veranderde noodgedwongen vaker van club (elf verschillende in dertien jaar) dan van onderbroek. Dat moest anders. En dus stond hij thuis urenlang voor de spiegel. Om te trainen.

Haardhout

Liet hij een blok haardhout op zijn tenen vallen en dwong zichzelf te glimlachen in plaats van te vloeken. Applausje erbij, duimpje omhoog. Net zolang tot het erin geramd zat. Tot het net zo’n automatisme was als ademen, haren achter oren leggen of journalisten wijsmaken dat het ‘om het team draait en niet om Marko Pantelic’.

Zijn vrouw wordt er wel eens kriegel van. Als ze aan tafel de opscheplepel of de pepermolen doorgeeft krijgt ze een glimlach, een applausje en een duimpje. Maar die krijgt ze ook als ze per ongeluk de wc-pot schrobt met Marko’s tandenborstel. Of als Marko op zijn creditcardafschrift ziet dat zijn salaris met een omweg in de PC Hooftstraat is beland.

Glimlach, applaus, duimpje: op een gegeven moment is het er niet meer uit te krijgen. Marko wordt tijdens een romantisch etentje in een restaurant uitgescholden voor pannenkoek omdat hij afgelopen weekend niet heeft gescoord: glimlach, applaus, duimpje.

Wielklem

Ober brengt gepeperde rekening: glimlach, applaus, duimpje. Wielklem om de chromen velg van zijn SUV: glimlach, applaus, duimpje. Trainer belt dat hij een uur eerder op de club moet zijn voor een extra looptraining: glimlach, applaus, duimpje. Hond kakt op nieuw tapijt: glimlach, applaus, duimpje.

Maar hoeveel glimlachjes, applausjes en duimpjes Pantelic ook rondstrooit: bij Ajax lukt het niet om vaste grond onder de voeten te krijgen. Een kans heeft hij nauwelijks gekregen. Het publiek fluit hem uit, Suarez ziet veel liever zijn maatje Cvitanich in de spits, coach Jol moet na iedere wedstrijd uitleggen waarom hij die oude Serviër nu eigenlijk heeft gekocht.

Smeken

Zelf wijst Pantelic op een blessure en gebrek aan ritme. Hij smeekt de supporters en media om een beetje geduld. Maar dat bestaat niet in Amsterdam.

Zijn contract loopt komende zomer af. Dan kan hij zijn koffers in zijn SUV gooien. Op naar de volgende club. Als hij voor de laatste keer langs de Arena rijdt, glimlacht hij vast nog een keer. Handjes op elkaar, en dan die vinger in de lucht. Het zal niet zijn duim zijn.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Komisch stukje inderdaad.....

Favre nog gezien, Naomi?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nee, nog niet. Vergiste me in de tijd, komt nu vannacht om 06:00 dus dan stel ik mijn recorder even in . Ik kom er morgen dus op terug .

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Mag ik even pijn doen?

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

En ik maar heel de tijd op die voeten letten XD. Ik denk, nou nou, valt toch wel mee.

Pijnlijke shit.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat deed hij inderdaad, en terecht na al die racistische spreekkoren. Dat was zijn antwoord.

Slaat nergens op om iemand in zijn gezicht te trappen. Alsof Van Persie hem aan het uitschelden was.

Maar ik zie nog steeds de link niet tusen Van Persie die racistische spreekkoren goedkeurd en zijn gewenste sportieve wraak. Want laten we wel wezen, Van Persie wil zich gewoon laten gelden in een wedstrijd op het veld. En niet erbuiten of iets dergelijks.

Overigens is de return in het Emirates Stadium pas op 24 april. Dan is een League Cup wedstrijd een mooie gelegenheid lijkt me zo.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

lykathea schreef:

En ik maar heel de tijd op die voeten letten XD. Ik denk, nou nou, valt toch wel mee.

Pijnlijke shit.

Zat ook dat filmpje 10x te bekijken, op zoek naar de voet die breekt oid. =) Ai ai ai

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Keek eerst met één oog mee, maar uiteindelijk toch weer 20 kostbare minuten volledig naar Ac Milan - Real Madrid zitten kijken. Wat een heerlijke pot.

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Maar ook wat een slechte scheidsrechter.

- 100% doelpunt van Pato afgekeurd.

- veel Duels door laten spelen, terwijl het me toch een overtreding leek.

Zo gaan er nog blessures komen, door overtredingen die niet bestraft worden.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Nu ja, dat laatste heeft wel weer als (zeer) positief voordeel dat alles echt zeer snel gaat. Je ziet niet vaak dat er amper tijd is voor herhalingen. - Maar inderdaad, als daar frustraties uit ontstaan, kan dat nog eens blessures opleveren.

Absurd ook inderdaad, dat affluiten van Pato. Was helemaal niks aan de hand.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wow, wat een prachtvolley van Kun!!!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3286 stemmen

lykathea schreef:

Nu ja, dat laatste heeft wel weer als (zeer) positief voordeel dat alles echt zeer snel gaat. Je ziet niet vaak dat er amper tijd is voor herhalingen. - Maar inderdaad, als daar frustraties uit ontstaan, kan dat nog eens blessures opleveren.

Zo lomp zijn de overtredingen niet dus dat zal wel meevallen denk ik. Overigens zijn er inmiddels al wel een paar kaarten gegeven.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Dat affluiten van Pato vond ik jammer, in de heenwedstrijd werd Milan ook al een zuivere goal onthouden.

Enne... Olympique Marseille

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zurich is een zeer matig team hoor, die moet je gewoon oprollen.

Ook al zit de KO fase er niet meer in voor Atlético toch erg genoten en tevreden met het resultaat. Voor het eerst dit seizoen laten e zien dat ze echt heel goed kunnen voetballen. Vooral de ijverigheid van Kun is prachtig om te zien, ik heb er weer vertrouwen in. En nu maar gaan voor de Europa League.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Atletico is een prima team. Als ze richting euroleague gaan zijn ze voor mij na Shaktar de topfavoriet...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Heb alleen de 2e helft Milan-Real gezien. Vreselijk niveau zeg, echt heel saai.

Zitten trouwens opvallende uitslagen in de andere duels. Ik vrees dat een bepaalde coach die uitgaat van de totale mens snel een nieuwe baan kan gaan zoeken

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

De 1e helft was wel erg goed, 2e helft was niet om aan te zien.

Weet niet hoe het nu financieel zit bij Milan, maar een nieuwe keeper lijkt me geen overbodige luxe. En Pirlo lijkt zijn tijd ook wel een beetje te hebben gehad, afgaande op de laatste wedstrijden die ik van hem heb gezien.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Ik weet niet hoelang Abbiati nog out is? Die deed het namelijk erg goed begin dit seizoen. Dida is toch wel bizar om te zien, als je de Dida van een aantal jaren geleden nog op het netvlies hebt staan. Toen was ie echt bij de besten van de wereld.

Na de wierrok van vorige week hebben we vandaag ook weer de andere Clarence gezien. Als het niet loopt bij hem heb je ook echt helemaal niks aan hem.........

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

De scheidsrechter van Milan-real heeft zichzelf in de 2e helft herpakt.

Alleen het tempo was wel een stuk lager.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

1ste helft was echt hoog niveau. Beetje jammer van die penalty. .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Wordt vanavond ook nog wel spannend. Eventuele eliminatie van Liverpool, Inter die misschien kansloos wordt voor kwalificatie...

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Hoop stiekem op een stuntje van AZ... Lijkt me schier onmogelijk, maar je weet nooit.

Barcelona uit bij die ouwe Russen is ook wel een interessant duel.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Arsenal een makkie.

Barcelona weer niet gewonnen en maakt het zichzelf daarmee enorm moeilijk. De wedstrijd tegen Inter lijkt namelijk beslissend te gaan worden

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Barcelona moet inderdaad uitkijken, strals liggen ze er nog uit.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik denk eerder dat Inter daarvoor moet oppassen als ik de stand nu zie, plus het vooruitzicht Barcelona-Inter die Barca sowieso nooit zal verliezen.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Hoezo sowieso nooit? Ze verloren ook nog van Kazan en Barca heeft van de 4 wedstrijden er maar 1 gewonnen.

Als ze gelijk spelen tegen Inter en Kiev en Kazan spelen ook gelijk staat Barca nog steeds 3e. Ik zie Barcelona straks ook niet zo 1-2-3 winnen van Kiev in de vrieskou.

Ik ga er vanuit dat Kiev van Inter wint vanavond, maar ze zijn na vanavond sowieso 3e.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik denk dat Barcelona tegen Inter gewoon zal winnen. Inter wint al een jaar lang geen CL duel meer hoorde ik 2 weken terug op TV. Barcelona staat er gewoon als het echt moet.

Uiteraard heeft Inter op papier kans, maar ik denk dat ze lichtelijk aan uitschakeling mogen denken als ze vanavond een slecht resultaat boeken.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Inter is een taaie ploeg, ik geef ze wel een kans op een gelijkspel. En Barca heeft het moeilijk tegen Russische/Oekraiense ploegen. Dit seizoen al verloren van Kazan, vorig seizoen van Shaktar. Ik zie Barca straks niet zo maar winnen van Dinamo in het ijskoude Kiev.

Geef Barca wel 75% kans op winst thuis tegen Inter... Maar daarmee zijn ze er nog lang niet.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ik ben trouwens allang blij dat AZ niet met 7-0 oid er af gaat. Zag het even somber in toen meteen na rust de 3-0 erin vloog.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Die laatste treffer van AZ, echt puur genieten. Wonderschoon, worldclass.

En Lens scoort net een eretreffer

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.