- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nee, Jol zei gister dat het hem tevreden stemt dat ze sinds PSV uit ongeslagen zijn. En dat is ook gewoon netjes. Jol lijkt me de 1e die zegt dat ze nog beter moeten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook een degragatiekandidaat inderdaad
(Sorry Naomi)
Alsof mijn weekend nog niet dramatisch genoeg is
. Helaas, de keiharde realiteit.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Erg slecht nieuws voor Ajax maar ik help hem mee uitzwaaien
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Gewoon komende zomer. Ik vind sowieso dat Suarez toe is aan een stap verder. En verder brengt Derksen weinig nieuws. Ajax heeft momenteel teveel spelers onder contract met te hoge salarisen. Maar itt andere clubs hebben we dik betalende sponsors, lopen er contracten af en hebben we met oa Suarez genoeg cash op het veld lopen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nou, als je Derksen mag geloven wordt het kerst.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Hahaha een vriend belde net dat Derksen 'breaking news' had, maar dit was allemaal allang bekend. Dat Suarez vertrekt is ook niet bepaald nieuws... Wat wil je met tig voetballers onder contract.
En dan zegt Genee ook nog dat Pantelic gehuurd is. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nou dan zou ik toch eerder die anderen wegdoen, maar daar krijg je geen cent voor. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Suarez van de zomer verkopen (wat toch wel sowieso logisch is) en de problemen zijn weer voorbij. Laten we het niet dramatiseren.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Suarez van de zomer verkopen (wat toch wel sowieso logisch is) en de problemen zijn weer voorbij. Laten we het niet dramatiseren.
Ben het met je eens, Suarez is in de zomer net zoveel waard als in de winter. Suarez houden vergroot de kans op het kampioenschap dus, tot de zomer houden lijkt me meer dan logisch.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik denk dat het ook wel wat te maken heeft met de jaarrekening die tegen die tijd weer opgemaakt moet worden. Dan is de zomer toch al te laat.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik zie het punt dan niet zo. Ajax weet toch wel dat Suarez veel geld waard is. Als men nu al praat over 40 miljoen en interesse van de 2 Manchester teams, Milan en Barcelona, dan wordt dat alleen maar meer.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Gewoon komende zomer. Ik vind sowieso dat Suarez toe is aan een stap verder. En verder brengt Derksen weinig nieuws. Ajax heeft momenteel teveel spelers onder contract met te hoge salarisen. Maar itt andere clubs hebben we dik betalende sponsors, lopen er contracten af en hebben we met oa Suarez genoeg cash op het veld lopen.
Het vervelende is dat de meeste contracten komend seizoen nog niet aflopen. Aan Oleguer, Luque, Kennedy, Wiellaert, Sno zit je allemaal nog anderhalf en twee en een half jaar vast.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Vind ik wel meevallen. De voetbalwereld is anders dan de zakenwereld. Topclubs in NL moeten leven van een toptransfer op zijn tijd om te overleven. Dat was altijd al zo. En het is sowieso handig als Ajax eens weer CL gaat spelen. We spelen het al 4 jaar niet en doe dat eens maal 20 miljoen per seizoen. Heb je minimaal al 80 miljoen misgelopen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het vervelende is dat de meeste contracten komend seizoen nog niet aflopen. Aan Oleguer, Luque, Kennedy, Wiellaert, Sno zit je allemaal nog anderhalf en twee en een half jaar vast.
Klopt, al geloof ik dat de meesten nog tot deze zomer of anders volgende zomer vastliggen. Ik hoop ook dat spelers als Wielaert en co. aan zichzelf en hun carriere gaan denken en een andere club gaan zoeken. Dan kan Ajax zeggen, je mag gratis gaan en zij hoeven die salariskosten dan niet te betalen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Als ik Wiellaert was zou ik lekker blijven zitten en nog twee miljoen vangen de komende twee en een half jaar. Ik hoop met je mee, maar verwacht er geen wonderen van. En zoals gezegd, komende zomer lopen er bar weinig contracten af helaas. Pas over twee en een half jaar is de grootste ellende achter de rug.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Rommendahl en Ogararu lopen in ieder geval wel af, ik denk dat we Oleguer en Sno wel ergens kunnen dumpen. De rest zal lastiger worden.
Ik dacht dat het contract van Luque ook afliep?
Edit: jup medio 2010
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Bristol City schijnt Sno, waar hij nu dus gehuurd speelt, echt geweldig te vinden 
Hopelijk leggen ze hem definitief vast.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ben het met je eens, Suarez is in de zomer net zoveel waard als in de winter. Suarez houden vergroot de kans op het kampioenschap dus, tot de zomer houden lijkt me meer dan logisch.
t is een cashflow probleem, en geen bank gaat je geld lenen met een voetballer als onderpand....
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Rommendahl zou ik niet kwijt willen als je de komende tijd niks meer kan halen en Ogararu is inderdaad de enige die komende winter al afloopt als ik me niet vergis.
Edit: Luque weet je zeker? Dat is dan een meevaller. Die man is namelijk niet goedkoop 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik zie het punt dan niet zo. Ajax weet toch wel dat Suarez veel geld waard is. Als men nu al praat over 40 miljoen en interesse van de 2 Manchester teams, Milan en Barcelona, dan wordt dat alleen maar meer.
Maar dat heeft geen positieve invloed op de solvabiliteit van je onderneming. Je moet straks op het eind van het jaar geen problemen met de balans en de winst en verliesrekening hebben, en dat schijnt dus wel zo te zijn.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
t is een cashflow probleem, en geen bank gaat je geld lenen met een voetballer als onderpand....
Er is ook wel wat meer dan alleen een voetballer als onderpand, verder is het percentage eigen vermogen nog altijd 50,3%.
De Solvabiliteit is:
71.045.000 / 70.112.000 = 1,013
Dat is dus ook netjes
Edit: Luque weet je zeker? Dat is dan een meevaller. Die man is namelijk niet goedkoop
Volgens google wel. 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Maar dat heeft geen positieve invloed op de solvabiliteit van je onderneming. Je moet straks op het eind van het jaar geen problemen met de balans en de winst en verliesrekening hebben, en dat schijnt dus wel zo te zijn.
Even overschakelen naar het economie forum: Aangezien Suarez voor minder op de balans zal staan dan het gene waar ze hem voor willen verkopen, heeft de verkoop van Suarez wel degelijk een positieve invloed op de Solvabiliteit.
Immers Solvaliteit is activa (of eigen vermogen, dat is een alternatieve berekenwijze) gedeeld door vreemd vermogen.
Zowel de activa als het eigen vermogen zullen stijgen bij een verkoop van Suarez.
Terug naar het sportforum.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar dat positieve effect is er dus pas na verkoop....
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die zullen bij verkoop stijgen maar als je Suarez in de zomer verkoopt heb je daar dus weinig aan met de jaarrekening. Vanuitgaande dat de info van deze benauwde situatie van Derksen klopt natuurlijk (dat de liquide middelen nihil zijn). Dan lijkt een verkoop in de winter onafwendbaar.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Maakt qua bedrijfsvoering toch niets uit, die vijf maanden? Het is niet dat we een KNVB licentie gaan mislopen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Klopt. Net zoals wat jij eerder opmerkte dat het grootste probleem vooral een liquiditetsprobleem is. Dat natuurlijk los van het feit dat de aandeelhouders ook weleens een winst willen zien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.