- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
als je die beelden goed bestudeerd is 1 wedstrijd schorsing al teveel.
nachtbraker
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Wanneer dan?
Feiten heb ik meer aan dan geroep.
En dat zeg jij?Jij beweert dat Cvitanich alleen maar onbelangrijke doelpunten maakt dus zet jij zelf hier maar al zijn doelpunten neer met erbij wat de stand was toen die ze erin schoot.
Ga ik niet voor je doen,want jij roept zelf maar wat.
De 4-0 maken in een wedstrijd vind ik niet erg belangrijk maar zolang een wedstrijd niet beslist is vind ik doelpunten gewoon belangrijk dus de 2-0 uit bij Heracles maken is gewoon een belangrijk doelpunt bijvoorbeeld.
De 1-0 tegen Willem 2 heeft die gemaakt.
De 1-0 tegen Nac.
De 1-0 uit bij de Graafschap.
Tegen Den Haag noemde je zelf al ja.
Deze doelpunten weet ik toevallig nog uit m'n hoofd maar wat jij zegt is onzin dus stop jij maar met roepen.
nachtbraker
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Cvitanich is toch een spits die weinig vertrouwen krijgt van de trainers.
Als hij 16 miljoen euro had gekost had die net zoveel speeltijd gekregen als Mickey.
Ook een Huntelaar heeft wedstrijden gehad dat die op de bank moest zitten,zelfs thuis tegen Feyenoord toen het 4-1 werd deed Huntelaar niet mee.
Maar bij vertrouwen kwam het uiteindelijk weer goed.
Ajax zou een betere spits moeten hebben dan Cvita maar als spelers als Pantelic en nog erger Kennedy al speeltijd krijgen dan mag je die kleine spits dat ook wel geven.
Ik zeg echt niet dat Cvitanich een super spits is maar er zijn nu eenmaal geen betere spitsen blijkbaar en uit de Ajax-jeugd lijkt ook echt helemaal niks meer te komen in aanvallend opzicht.
Die Bodul,waar veel Ajacieden wel gecharmeerd van waren,is uitgeleend aan Sparta,die kan niet eens tegen ploegen als Willem 2 scoren waar hier zo makkelijk over gepraat word.
Hoeveel heeft die er al in het net geschoten?Ik dacht 0
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
als je die beelden goed bestudeerd is 1 wedstrijd schorsing al teveel.
Maar met de huidige lobby tegen het 'ellebogen' geven houdt de KNJB vast voet bij stuk.....
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
maandag 02 november, door ArieB, Amsterdam, 17:24u, Sportweek
Als het aan Gabri ligt, gaat hij niet meer weg bij Ajax. De 30-jarige Spanjaard speelt na langdurig blessureleed weer een belangrijke rol in de Arena en is mateloos populair bij de Amsterdamse supporters.
“Ik heb het altijd goed naar mijn zin gehad bij Ajax,” zegt de middenvelder in de nieuwe Sportweek. “Ik heb geen klachten, vorig jaar was een minder seizoen, maar dat kan gebeuren. Het is nooit in mij opgekomen om bij Ajax weg te gaan. In de zomer van 2011 zullen we het wel zien. Eerlijk gezegd zou ik graag mijn carrière afsluiten bij Ajax. Het is toch mooi om na je carrière te zeggen dat je alleen voor twee prachtige clubs hebt gevoetbald: FC Barcelona en Ajax. Ik ben een trouw persoon. Barcelona heeft me groot gebracht en Ajax heeft mij een nieuwe kans gegeven. Daar ben ik de club dankbaar voor. En dat wil ik tonen. Spelers wisselen tegenwoordig veel van club, maar zo zit ik niet in elkaar.”
Gabri, Gabri, Gabri

Ik hoop ook dat hij gewoon bij ons afsluit. Zitten we de komende jaren met De Zeeuw, Enoh en Gabri goed met sterke middenvelders.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
En dat zeg jij?Jij beweert dat Cvitanich alleen maar onbelangrijke doelpunten maakt dus zet jij zelf hier maar als zijn doelpunten neer met erbij wat de stand was toen die ze erin schoot.
Ga ik niet voor je doen,want jij roept zelf maar wat.
De 4-0 maken in een wedstrijd vind ik niet erg belangrijk maar zolang een wedstrijd niet beslist is vind ik doelpunten gewoon belangrijk dus de 2-0 uit bij Heracles maken is gewoon een belangrijk doelpunt bijvoorbeeld.
De 1-0 tegen Willem 2 heeft die gemaakt.
De 1-0 tegen Nac.
De 1-0 uit bij de Graafschap.
Tegen Den Haag noemde je zelf al ja.
Deze doelpunten weet ik toevallig nog uit m'n hoofd maar wat jij zegt is onzin dus stop jij maar met roepen.
Heb ik al eens gedaan. Maar speciaal voor jou nog een keer:
Zo scoorde Cvitanich 2x tegen Willen II in een wedstrijd die Ajax met 7-0 won, 2x tegen de Graafschap in een wedstrijd die Ajax met 6-0 won en 3x tegen Den Haag thuis (3-0)
Met andere woorden 7 van zijn 9 goals in makkelijk gewonnen wedstrijden tegen kleine tegenstanders.
Dat is ook precies zijn probleem. Tegen betere tegenstanders en in wedstrijden die er om gaan heeft ie nog weinig laten zien.
Allemaal doelpunten tegen rechterrijtjes clubs in makkelijk gewonnen wedstrijden dus.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Cvitanich is toch een spits die weinig vertrouwen krijgt van de trainer.
Als hij 16 miljoen euro had gekost had die net zoveel speeltijd gekregen als Mickey.
Ik zeg echt niet dat Cvitanich een super spits is maar er zijn nu eenmaal geen betere spitsen blijkbaar en uit de Ajax-jeugd lijkt ook echt helemaal niks meer te komen in aanvallend opzicht.
Die Bodul,waar veel Ajacieden wel gecharmeerd van waren,is uitgeleend aan Sparta,die kan niet eens tegen ploegen als Willem 2 scoren waar hier zo makkelijk over gepraat word.
Bodul is ook gewoon niet goed genoeg voor de Eredivisie momenteel. Maar Dario is geen speler die goed genoeg is voor Ajax. Past gewoon in het rijtje Kennedy, Wielaert, Ogararu. Ik vind het ook zonde, maar Dario is een miskoop. Te klein, te zwak, te weinig bepalend, voetballend bedroevend en kan helemaal niks tegen een ploeg die beter is dan pakweg een middenmotertje. Lekker verkopen, Pantelic langer houden en doorzoeken naar een goede extra spits. Desnoods uit de jeugd.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Afgelopen weekend nog. In het zijnet.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Afgelopen weekend nog. In het zijnet.
Knap aangezien Sparta 2-0 won met 2x een goal van Falkenburg.
nachtbraker
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Bodul is ook gewoon niet goed genoeg voor de Eredivisie momenteel. Maar Dario is geen speler die goed genoeg is voor Ajax. Past gewoon in het rijtje Kennedy, Wielaert, Ogararu. Ik vind het ook zonde, maar Dario is een miskoop. Te klein, te zwak, te weinig bepalend, voetballend bedroevend en kan helemaal niks tegen een ploeg die beter is dan pakweg een middenmotertje. Lekker verkopen, Pantelic langer houden en doorzoeken naar een goede extra spits. Desnoods uit de jeugd.
Op zich ben ik het met je eens,ik vind zowel Pantelic als Cvita niet goed genoeg voor Ajax en als Suarez weg gaat volgend seizoen moet je toch echt een goede spits hebben want anders word het drama in de Arena.
Maar in tegenstelling tot jou zie ik liever Pantelic gaan en Cvita spelen tot er een betere spits komt.
N'Kufo is ook een hele goede spitsgeweest de laatste jaren maar als ik het goed heb scoort die ook nooit tegen Ajax of Psv,tja,als Cvita de 1-0 had gemaakt tegen Sparta was het een makkelijke tegenstander maar die 2 punten zijn uiteindelijk wel belangrijk die ze nu niet hebben dus ook bij Willem 2 moet je punten pakken.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Idd, ze zijn allebei niet goed genoeg maar dan nog liever Cvitanich dan Pantelic. En het zou idd erg leuk zijn mocht Suarez vertrekken in de winter.
.
nachtbraker
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
En Cvita scoorde ook de 1-0 tegen Atlectico Madrid schiet me net te binnen 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
En Cvita scoorde ook de 1-0 tegen Atlectico Madrid schiet me net te binnen
Ook een degragatiekandidaat inderdaad
(Sorry Naomi)
nachtbraker
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Hij schreef iets in de spoilers 
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Idd, ze zijn allebei niet goed genoeg maar dan nog liever Cvitanich dan Pantelic. En het zou idd erg leuk zijn mocht Suarez vertrekken in de winter.
.
nachtbraker
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Tja,Pantelic zie ik ook niet scoren tegen Psv,en van Wolfswinkel word ook als goede spits gezien maar tegen Psv mist die ook alle opgelegde kansen en zowiezo scoort die ook niet tegen grote clubs.
Voor zover ik weet heeft Cvita de meeste wedstrijden tegen Psv,AZ Feyenoord en Twente niet eens gespeeld
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Maar los van de statistieken blijf ik zeggen dat hij te klein is voor een Ajax spits, niet extreem snel is en technisch niet meer dan redelijk.
Aanvallers van zijn lengte moeten compenseren in extreem goeie techniek (Messi, Sneijder, vd Vaart, maradona, Romario) of snelheid (Overmars). Hij heeft beide niet, dus daarom zie ik het niet goed komen.
nachtbraker
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Dat ben ik met je eens,dat die te klein is voor een Ajax spits maar aan de andere kant zijn er geen spitsen voor Ajax meer van het niveau Kluivert.
Hij is klein maar koppen kan die wel goed.
Ik vind dat Ajax een betere spits zou moeten hebben maar vind hem beter dan Pantelic en ik denk als je Cvita een heel seizoen laat staan dat die er toch wel minstens een stuk of 15 inschiet en dat zie ik Pantelic niet doen
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
ehmm, waarom dan niet gewoon de jeugd een kans geven.
gisteren hoorde ik een goeie, gewoon donald in de spits kan het niet slechter doen dan pantoffel.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dat ben ik met je eens,dat die te klein is voor een Ajax spits maar aan de andere kant zijn er geen spitsen voor Ajax meer van het niveau Kluivert.
Hij is klein maar koppen kan die wel goed.
Ik vind dat Ajax een betere spits zou moeten hebben maar vind hem beter dan Pantelic en ik denk als je Cvita een heel seizoen laat staan dat die er toch wel minstens een stuk of 15 inschiet en dat zie ik Pantelic niet doen
Ik ben met je eens dat de voortekenen niet zo goed zijn, maar we moeten Pantelic wel een kans geven.
Hopelijk is die koreaan wat en Castillion zou ook wat kunnen worden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
N'Kufo is ook een hele goede spitsgeweest de laatste jaren maar als ik het goed heb scoort die ook nooit tegen Ajax of Psv
Door deze opmerking ga ik serieus denken dat je Ajax pas sinds kort volgt. NKufo staat juist bekend dat hij altijd scoorde tegen clubs als Ajax en Feyenoord. NKufo's gemiddelde is tegen ons erg goed. Scoorde helaas veel bepalende goals.
nachtbraker
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Tegen Feyenoord heeft die er wel wat gemaakt ja,daarom noemde ik Feyenoord niet. Maar heb het over de laatste seizoenen en toen scoorde iedereen tegen Feyenoord.
Vorig seizoen heeft die niet gescoord tegen Ajax en dacht tegen Psv ook niet maar ik zei al dat ik het niet zeker wist.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
N'Kufo heeft er zeker wel 7 gemaakt tegen Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Maar NKufo speelt al 7 jaar in NL en ik herinner me nog wel de nodige goals helaas van hem tegen ons. Paar hele mooie zelfs.
Alleen is NKufo's tijd als topspeler (in NL) nu wel gekomen. Het beste is er wel vanaf, al vind ik hem nog steeds behoorlijk. Zou hem zou ruilen voor Dario.
nachtbraker
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
4 jaar geleden dacht ik zelfs wel dat Kufo zou komen naar Ajax of Feyenoord had ik ook wel een goede club voor hem gevonden.
Maar nu is die toch wat te oud en zeker met oog op het volgende seizoen mag die van mij bij Twente blijven.
Maarre Donald in de spits,dat lijkt me geen goed idee.
Als we dan toch gaan schuiven en Pantelic en Cvita allebei niet hoeven te spelen zie ik liever Suarez in de spits met Rommedahl en Emanuelson op de flanken en eventueel Mickey erachter of in plaats van 1 van de 2 flankspelers.
nachtbraker
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Of de opstelling zoals die was tegen AZ in de 2e helft dus zonder Pantelic en Cvita maar er lagen er wel 4 in dus waarom niet.
Zo zie ik Ajax ook wel van Twente winnen maar Pantelic tegen Douglas word lachwekkend slecht en Pantelic is geen dodelijke spits en veel kansen zal die niet krijgen volgende week.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
De rol van Pantelic is ook niet om er 20 te scoren. Wanneer gaan mensen dat eens snappen zeg. Ajax zocht van de zomer een aanspeelpunt met routine. Men vond hem in Pantelic en die rol vervult hij goed. Kan nog beter, maar hij is vele malen nuttiger dan Dario. Voor de goals moeten andere spelers, vooral Suarez, zorgen. Wel is het handig als Pantelic zelf ook wat kan scoren. Momenteel heeft hij 2 treffers. Kan beter, maar dat komt ook nog wel.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
gisteren hoorde ik een goeie, gewoon donald in de spits kan het niet slechter doen dan pantoffel.
Of Verhoeven, Jezus wat een bullshit zeg.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Of de opstelling zoals die was tegen AZ in de 2e helft dus zonder Pantelic en Cvita maar er lagen er wel 4 in dus waarom niet.
Zo zie ik Ajax ook wel van Twente winnen maar Pantelic tegen Douglas word lachwekkend slecht en Pantelic is geen dodelijke spits en veel kansen zal die niet krijgen volgende week.
Ik zou in ieder geval wendbare spelers bij douglas zetten (Sulejmani of Cvitanich), een type Pantelic zal het lastig krijgen bij Douglas. Verder is het zaak dat Gabri, Enoh, De Zeeuw en Urby regelmatig over hun middenvelders komen, dan komt Twente in de problemen want Perez en Janssen houden daar niet van (daarom verwacht ik dat Tioté zal spelen). N'kufo moet voor een beetje verdediger niet zo'n probleem worden, Stoch vrees ik echter wel. Van der Wiel gaat zijn handen vol krijgen aan die snelle buitenspeler. Ruiz kan je pakken door er heel kort op te zitten en dat is toch wel de grootste kwaliteit van Anita. Ik zie het voor zondag dan ook best gunstig in.
nachtbraker
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
Ajax won vorig jaar ook 2x van Twente dus zie het ook positief in voor Ajax want hoewel Twente een goed elftal is vind ik Ajax beter en in de onderlinge confrontaties komt dat er meestal wel uit.
Ook heb ik al het vertrouwen in Jol.
Ik geef je gelijk Kai met wendbare spelers neerzetten rond Douglas.
Van der Wiel is toch de linksachter van het nederlands elftal,nu moet ik maar een keer laten zien dat die tegen een goede flankspeler ook z'n mannentje staat,zowiezo zal die niet zovaak meer mee op kunnen komen anders loopt die zich echt kapot.
Ik hoop dat Suarez z'n klauwen thuis houd,denk bij de 1ste de beste hand in het gezicht hij eraf moet.
Zowiezo zijn die scheids erg streng de laatste tijd hoewel terecht zullen ze toch ook die rode kaarten bij Ajax en Psv gaan trekken als voorbeeld als er iets gebeurt.
Als Twente wint van Ajax nemen ze wel een goede voorsprong dus zowiezo moet Ajax minimaal gelijk spelen.
Ik zag Jol gister trouwens in elk interview zeggen dat ze sinds Psv ongeslagen zijn,en meer dan dat kan die ook niet doen.
Maarre winnen tegen Sparta en Roda had ook gemoeten,vind gelijk spelen ook gewoon slecht in dat soort wedstrijden en vooral tegen Roda was het verschrikkelijk slecht.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.