• 16.021 nieuwsartikelen
  • 179.074 films
  • 12.281 series
  • 34.113 seizoenen
  • 649.453 acteurs
  • 199.307 gebruikers
  • 9.391.885 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Zolang Blom aangegeven had dat hij het niet rood vond, kan de KNVB niks doen. Kortom, geen vervolging voor Luis.

Vanmiddag bij RTV Rijnmond vond ie het nog niks, later switchte ie naar geel, en aan het eind van het telefoongesprek met SV vond ie het toch wel een beetje rood (waarschijnlijk). Als ie morgen pas op gesprek hoeft te komen bij de KNVB zal ie wel honderd procent zeker weten dat het rood was. Denk dat we Luis na Twente uit vier wedstrijden kwijt zijn.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3286 stemmen

Het is wel een erg duidelijke rode kaart.

Zolang Blom aangegeven had dat hij het niet rood vond, kan de KNVB niks doen. Kortom, geen vervolging voor Luis.

Schijnt niet waar te zijn volgens Mulder vorige (of daarvoor) week.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nja, al schorsen ze hem...als ze het maar na Twente uit dan doen haha. Maar ik geloof niet dat het kan.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Mooi die beelden van Suarez bij SV. Ik zou wel eens willen dat ze een hele wedstrijd zo uitzenden en dan natuurlijk niet alleen 1 speler volgen, maar gewoon de manier waarop dat gefilmd is. Het vuurwerk beter en mooier in beeld, de trainers staand met armpjes over elkaar met publiek erachter etc. Lijkt dan net een soort film.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Inmiddels heeft ie dat dus al wel aangegeven. Morgen wordt er gebeld met de KNVB en die zullen ook heus wel mee hebben gekeken.

Natuurlijk wel een zwaktebod van Blom: zeg dan gewoon meteen dat het rood was. Aan de andere kant moet je Engelaar, Adeleye en noem ze allemaal maar op dan eigenlijk ook nog straffen, dus wellicht ziet de KNVB het toch door de vingers omdat ze geen precedent willen scheppen. Anders zal je straks zien dat elke scheidsrechter die een dubieuze beslissing maakt straks gebeld gaat worden.

--

Bizar trouwens dat in dat Suarez-filmpje niet de beelden van zijn voorzet op Pantelic (die vervolgens op de lat kopt) lieten zien. Vond ik misschien wel zijn mooiste actie van vandaag. Subtiel met buitenkant voet en panklaar op het hoofd van P.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Taylor die Europees kampioen wordt met gemiddeldes van 108, 109 en in de kwartfinale zelfs 118. Zolang die vent nog meespeelt, maakt niemand op de grote toernooien ook maar kans om hem te verslaan. Ongelofelijk hoe iemand zo goed kan zijn.

Leuk dat de Yankees 3-1 voorstaan!! Heeft de aankoop van m'n shirt ze toch goed gedaan

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Erg fijn dat de Yankees een uitstekende comeback maken. Hadh et niet verwacht eigenlijk, dacht dat het een walk in the park voor de Phillies zou worden. Was het hele uitzitten van de rain delay van game 3 toch nog zeer de moeite waard.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Jammer dat je nu nog niet weet wat de krachtsverhoudingen tussen Ajax en Feyenoord zijn.

Zelden zo'n wedstrijd zo onterecht zien kantelen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Je doet nu net of Feyenoord voor de rode kaart veel beter was dan Ajax. Vergeten dat Ajax toen al op 1-0 stond en de wedstrijd alweer terug in handen aan het nemen was?

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Wat trouwens ook prachtig was gisteren, Naomi, was de terugkeer van Favre op het veld van de Greenbay Packers. Ze zullen nu toch eindelijk weleens gaan toegeven dat het een fout was om hem bij het oud vuil te zetten......

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het was inderdaad niet de rode kaart die de wedstrijd deed kantelen, maar de frommelgoal. Was erg benieuwd wat Feyenoord daar met 11 man tegenover had kunnen zetten. Misschien nog een gelijkspelletje. Had Blom eerder wel rood aan Suarez gegeven, dan had het nog best een leuke middag kunnen worden voor ons.....

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Erg jammer inderdaad, net als het feit dat ik hier gelyncht werd omdat ik vraagtekens zette onder de prestatie van Blom. Nu krijg ik gelukkig bijval van de voetbalwereld .

Nu zullen we dat niet weten, erg jammer want zo goed heb ik Feyenoord in dat mortuarium niet voor de dag zien komen de afgelopen paar jaar.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

wavanbuuren schreef:

Je doet nu net of Feyenoord voor de rode kaart veel beter was dan Ajax. Vergeten dat Ajax toen al op 1-0 stond en de wedstrijd alweer terug in handen aan het nemen was?

Feyenoord was in ieder geval niet minder. En die goal was een mazzelballetje dat via via er in rolde, het was niet alsof Feyenoord zich daarna niet meer zo kunnen herpakken.

Maar met een 1-0 voorsprong, die helaas zo jammerlijk viel, kon Ajax natuurlijk wel veel en veel vrijer voetballen ja.

Was die 1-0 toevallig aan de andere kant gevallen, tja. Maar dat zullen we nooit weten.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Naomi Watts schreef:

Erg jammer inderdaad, net als het feit dat ik hier gelyncht werd omdat ik vraagtekens zette onder de prestatie van Blom. Nu krijg ik gelukkig bijval van de voetbalwereld .

.

Ik heb een beetje hekel aan internetten via mn telefoon maar heb het wel gelezen hoor. .

En dat men hier net deed alsof het niks uitmaakt dat een Suarez (Suarez nota bene!) geen rood kreeg en een Feyenoorder wel is natuurlijk onvoorstelbaar.

Sterker nog, die actie van Suarez was vele malen eerder een slaande beweging dan die van Babovic die zich eerder breed maakte (al geven ze hem daar ook regelmatig voor).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

wavanbuuren schreef:

Wat trouwens ook prachtig was gisteren, Naomi, was de terugkeer van Favre op het veld van de Greenbay Packers. Ze zullen nu toch eindelijk weleens gaan toegeven dat het een fout was om hem bij het oud vuil te zetten......

Nog niet gezien maar ESPN America zend hem vanavond uit. Favre is sowieso één van mijn favoriete QB's in de NFL. Ik zal hem vanavond eens kijken, even zien hoe die ontvangen wordt . Zeker een flinke fout hem af te schrijven, wat mij vooral dit seizoen bij blijft staan is zijn pass in de endzone in de laatste 2 seconden tegen de 49'ers. Dan ben je echt een klasbak. Ik kom hier nog op terug vanavond.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

We kunnen er nog lang of kort over lullen, maar gaan het niet eens worden. Ik snap de frustraties van het Feyenoord kamp ook best.

Jullie zouden alleen iets meer oog kunnen hebben voor het feit dat het Feyenoord een aantal keren flink heeft meegezeten en dan gebeurd het ook weleens dat het wat minder mee zit. Take it like a man.

Feyenoord is goed bezig, maar wedstrijden tegen Twente, PSV en Ajax tonen aan dat er nog genoeg werk aan de winkel is en dat is helemaal geen schande.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Nog niet gezien maar ESPN America zend hem vanavond uit. Favre is sowieso één van mijn favoriete QB's in de NFL. Ik zal hem vanavond eens kijken, even zien hoe die ontvangen wordt . Zeker een flinke fout hem af te schrijven, wat mij vooral dit seizoen bij blijft staan is zijn pass in de endzone in de laatste 2 seconden tegen de 49'ers. Dan ben je echt een klasbak. Ik kom hier nog op terug vanavond.

Ga er maar goed voor zitten, want het is een heerlijk wedstrijd!

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

En 'als' telt niet in het voetbal, natuurlijk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

wavanbuuren schreef:

Jullie zouden alleen iets meer oog kunnen hebben voor het feit dat het Feyenoord een aantal keren flink heeft meegezeten en dan gebeurd het ook weleens dat het wat minder mee zit. Take it like a man.

Gaat ook niet echt om Feyenoord hoor, maar het is wel jammer dat dit soort fouten wekelijks voorkomen. Kijk nou bij Roda, zuiverder kan een pingel niet zijn. De arbitrale dwalingen op grote schaal frustreert mij enorm.

Feyenoord is goed bezig, maar wedstrijden tegen Twente, PSV en Ajax tonen aan dat er nog genoeg werk aan de winkel is en dat is helemaal geen schande.

Eens, heb hier ook aangegeven dat Ajax ook wel de betere was en in balbezit gevaarlijker. Tegen Twente thuis was Feyenoord heel goed trouwens hoor, had met rust al 2-0 of 3-0 moeten staan. Tegen PSV schoot je idd te kort en de krachtmeting tegen Ajax moeten we over een paar maanden maar zien in de Kuip. Al loopt Feyenoord zeker achter op deze drie ja.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Overigens vraag ik me af waarom die eerste goal een frommelgoal wordt genoemd. Eigenlijk een prima uitgevoerde aanval, enige wat ontbreekt is een loepzuiver schot of een harde kopbal, maar De Zeeuw - die de intentie had de bal 'erin te lopen' (op welke wijze dan ook) - komt gewoon goed voor zijn man en slaagt in zijn opzet. Dat het niet vlekkeloos en met een snoeiharde bal in de kruising gebeurt, á la.

Naomi Watts schreef:

De arbitrale dwalingen op grote schaal frustreert mij enorm.

Tenzij het bij Ajax gebeurt

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Was toch ook een frommelgoal, ik snap niet hoe je het anders kan noemen. Maar die tellen ook.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Quido schreef:

De arbitrale dwalingen op grote schaal frustreert mij enorm.

Tenzij het bij Ajax gebeurt [/quote]

Uiteraard .

Nee, zonder gekkigheid ook bij Ajax frustreert het me, puur principieel. Zoals die afgekeurde zuivere goal van Ajax in Almelo vorig jaar. Dat mag gewoon niet kunnen.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Even op YouTube gekeken ja.

That's why you keep Brett Favre on your football team Prachtig moment inderdaad.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

wavanbuuren schreef:

Dat is ook zeker waar hoor. Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal in het voetbal en het heeft geen nut er verder over te zaniken.

Maar het is gewoon jammer dat een leuke wedstrijd (want dat was het echt vond ik) op zo'n manier kapot wordt gemaakt en we nu nog geen echte Ajax-Feyenoord hebben gezien.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik zei het toch

Voetbalzone - Meepraten over voetbal. Onderzoek KNVB-aanklager blijft Ajacied Suárez bespaard

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Wat zijn jullie toch slechte verliezers.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Jammer dat je nu nog niet weet wat de krachtsverhoudingen tussen Ajax en Feyenoord zijn.

Zelden zo'n wedstrijd zo onterecht zien kantelen.

Wat een ongelooflijke flauwekul zeg. De krachtsverhoudingen zie je sowieso al jarenlang. Dit was geloof ik onderhand de 10e klassieker op rij waarbij zij niet wonnen en alweer de 4e op rij waarbij zij hard in Amsterdam verloren. En Ajax stond tot die rode kaart gewoon 1-0 voor met de meeste kansen en het beste veldspel. Dat Feyenoord een fase in de 1e helft meespeelde en via 40 meter op de paal schoot maakt ze niet meteen gelijkwaardig die 1e helft.

Ook zonder rood hadden we de wedstrijd gewonnen, ben ik van overtuigd. Ik vind het trouwens overdreven de hele 2e helft op te hangen aan de rode kaart. Net of je met een man minder meteen moet stoppen met voetballen en je moet laten afslachten.

kos

• 46716 berichten
  • 8871 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Wat een ongelooflijke flauwekul zeg. De krachtsverhoudingen zie je sowieso al jarenlang.

Dat zegt toch niks over deze wedstrijd.

En Ajax stond tot die rode kaart gewoon 1-0 voor met de meeste kansen en het beste veldspel. Dat Feyenoord een fase in de 1e helft meespeelde en via 40 meter op de paal schoot maakt ze niet meteen gelijkwaardig die 1e helft.

Gelijkwaardig? ik vond ze zelfs iets beter. Wat had Ajax nu helemaal voor een kansen dan? Feyenoord had het middenveld in handen en had geen enkele moeite om te verdedigen.

Ook zonder rood hadden we de wedstrijd gewonnen, ben ik van overtuigd. Ik vind het trouwens overdreven de hele 2e helft op te hangen aan de rode kaart. Net of je met een man minder meteen moet stoppen met voetballen en je moet laten afslachten.

Je bedoelt 2 rode kaarten. Suarez had er 1 moeten hebben en Feyenoord krijgt hem, dat scheelt twee spelers. En in het geval van Suarez zelfs 4. .

Zowel de 1-0 als meteen daarna een rode kaart schelen inderdaad zo enorm veel dat er geen sprake meer is van een wedstrijd.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Tussendoor trouwens belangrijk nieuws:

'United wil Suarez na het seizoen'

maandag 02 november, door SV, Amsterdam, 10:39u, AD

Luis Suarez heeft zich met zijn goede spel in de kijker gespeeld bij Manchester United. De Engelse topploeg volgt de Uruguayaanse topscorer van Ajax nauwlettend en wil hem na dit seizoen overnemen, meldt AD Sportwereld.

Afgelopen weekend pakte een Engelse krant al uit met eenzelfde bericht. Naar verluidt vraagt Ajax een slordige veertig miljoen euro voor Suarez, die dit seizoen al zestien goals maakte. Zijn contract in Amsterdam loopt tot de zomer van 2012.

Suarez (22) is sinds enige tijd ook een vaste waarde in de nationale ploeg van Uruguay. Hij vormt daar een voorhoede met voormalig Mancunian Diego Forlan. (tekst: FC Update.nl)

Komt van Ajax Showtime die als bron dus het AD/FC Update hebben.

Ik heb er allang rekening mee gehouden dat Luis in de zomer zal vertrekken. Een bod van hoger dan 35 miljoen moet Ajax denk ik ook niet weigeren. Zou het geweldig vinden als Luis de opvolger van Giggs gaat worden de komende jaren. Al denk ik dat hij zelf liever naar Barcelona trekt.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Dat er in de breedte slecht gefloten wordt, ben ik helemaal met je eens en dat is natuurlijk een toestand.

Ik ga het toch nog één keer voor Blom opnemen en dan hou ik er over op. De situatie met Suarez was na een corner en dat soort momenten is altijd heel lastig voor een scheidsrechter omdat er 21 man voor je neus druk staat te doen. Verder ben ik er na 25 herhalingen nog niet van overtuigd dat Suarez Babovic bewust wilde raken, maar dat niet zoveel ter zake.

Blom stond bij de situatie met Babovic met een vrij zicht op de situatie en kon dat dus prima waarnemen.

Verder heeft Blom de hele wedstrijd voordeel gegeven waar ie kon, waardoor er enorm veel tempo in de wedstrijd bleef en dus aantrekkelijk voor de kijker (hij gaf bv bewust geen geel bij die bewuste handsbal van Landzaat, maar liet de aanval van Ajax verder lopen). Ik kan me geen enkele overtreding herinneren waarbij Blom mis zat, inclusief de momenten rond de 16 van Ajax, waar de spelers van Ajax puur onterecht liepen te zeuren bij hem (vb: gele kaart van Alderweireld)

Enige wat van mij niet had gehoeven is rood voor van Dijk, maar dat moet een scheids nou eenmaal doen omdat ie anders wordt afgerekend in zijn rapportage.

Mijn conclusie is dan ook dat Blom prima heeft gefloten en dat Feyenoord wat ongelukkig is geweest dat op twee momenten die beide kanten uit konden, zonder dat dat Blom erg zwaar is aan te rekenen, omdat zelfs na 100 herhalingen de meningen nog verdeeld zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.