- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Sinds woensdag ben ik in het bezit van SSX3 (PS2). Is dat even een aangenaam spelletje !
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Ik ben nu bezig met Max Payne 2 en die zou zeker in een top 5 komen. Het spel ziet er echt retestrak uit (ook op een wat oudere pc) en het heeft een verhaal waar veel films jaloers op mogen zijn. Echt een geweldige sfeer en Max zelf is natuurlijk die coolste gamefiguur ooit.
Vooral de ragdoll effecten zijn erg mooi en zien er eigenlijk nooit raar uit. Je gaat ook gewoon zoveel mogelijk granaten gebruiken om maar te kijken hoe de mannetjes nu weer gaan vliegen. Heerlijk, gaming heaven!
Linda
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Je schijnt hem inderdaad in een uur of 4 uit te kunnen spelen helaas. Ik was eigenlijk van plan om hem vorige week donderdag toen ik hem binnenkreeg (nog bedankt Gerwin!
) hem gelijk te gaan spelen maar toen bleek dat er iets mis was met de computer van mijn broer en nu kan het nog wel even een tijdje duren voordat ik hem kan spelen
. Zelden zo pissig geweest.
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Max Payne 2 is idd heel snel uit te spelen. Ik heb hem in een avondje uitgespeeld (weliswaar op het makkelijkste niveau).
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Da's geen aanbeveling om het spel te kopen...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Je kan ook weinig anders dan op t makkelijkste niveau beginnen. Hij is heel snel uit te spelen maar dan ben je natuurlijk niet slim bezig. Gewoon alle kastjes open maken en alle deuren uitproberen, voor je het weet heb je een easter egg te pakken. En ook luisteren naar wat de bad guys hebben te zeggen en alle tv's bekijken. Das namelijk allemaal erg grappig. Dat ie zo kort is is niet echt een aanbeveling om m te kopen maar het spel is zoooo ongelofelijk cool dat elke film noir en game fan m zou moeten spelen. Bovendien kunnen we over een paar weken waarschijnlijk weer verschillende TC's verwachten van users. En een kung fu mod kan je zeker weer verwachtten.
knetter
-
- 14 berichten
- 6 stemmen
max payne 2 zeker een heel erg vette game alleen jammer dat ie bij mij steeds vast loopt.
en nu effe mijn persoonlijke top tien
- silent hill (playstation)
- another world (amiga)
- metal gear solid (playstation)
- halo (xbox)
- half life (pc)
- who dares wins2 (C64)
- medal of honor allied assault (pc)
- virtua tennis (dreamcast,arcade)
- shenmue (dreamcast)
- supermario bros deel 3 (supernes)
in willekeurige volgorde het zijn spellen zoals je ziet op verschillende consoles en in verschillende tijds periode! ik vond ze allemaal helemaal te gek!
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Mortal Kombat : Deadly Alliance is ook wel leuk vind ik. En vooral ook Mortal Kombat I+II heb ik vroeger vaak gespeeld.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Iemand al FIFA 2004 gespeeld? En hoe is ie qua gameplay en graphics?
De Fifa reeks is nu duidelijk achterhaald door de ISS Pro reeks, alleen jammer dat die niet op de pc is.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
max payne 2 zeker een heel erg vette game alleen jammer dat ie bij mij steeds vast loopt.
Dat is wel apart. Overal lees ik dat het spel vrijwel bug-free is en ik heb ook nergens last van. Wat geeft ie voor een foutmelding?
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Heb net max payne 2 op de hoogste moeilijkheidsgraad uitgespeelt. Nog steeds doe ik er niet meer dan 4 uur over. Vind ik toch echt te weinig voor een spel.
Nee geef mij dan een spel als Golden Sun 2, ben ik al 30 uur mee bezig en ik heb het nog steeds niet uitgespeeld.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik had Max Payne 1 ook zo uit maar heb daarna nog weken plezier gehad van de Matrix-mod. Lekker de lobby-shootout in volle bullettime nadoen, met muziek van RatM erachter, heerlijk!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Als je nu al meer wil weten van LotR: RotK dan moet je het spel gaan spelen. Zitten blijkbaar erg veel spoilers in. Ik vind het een beetje raar dat het spel eerder uitkomt dan de film, dat ze dat toestaan. Over Max Payne trouwens nog: de codes zijn wel lache, vooral met een naakte Mona spelen
.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Bij de snelkoppeling moet je: -developer -developerkeys -screenshot achter het doel zetten. In mij geval kreeg ik dan: "D:Max PayneMaxPayne2.exe" -developer -developerkeys -screenshot.
Je kan dan van alles en nog wat. Druk op ~ en je krijgt de console. Alle commands ken ik niet maar de belangrijkste is coder. Dan krijg je alle wapens en god mode. Met pgup en pgdown kan je andere modellen kiezen. Je kan dan bv spelen als Mona (dus ook naakt
) of als Jim Bravura. Sommige van die modellen gedragen zich wel anders dan Payne. Soms lopen ze langzamer of kunnen ze niet in jump-dodge bullet time. Verder is dr niet veel verschil. T ziet dr alleen wel grappig uit als je als naakte Mona allemaal bad guys aan gort schiet
. Ik meen dat je verder ook op pauze kan drukken en de camera met de muis kan bewegen en zo dus best wel coole screenshots kan maken. Hier is trouwens nog wat meer te vinden. Goede site voor codes en walkthroughs en dergelijke.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Kewl, moet ik em maar weer even installeren. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
FIFA valt weer behoorlijk tegen...:(
Ben blij dat Pro Evolution Soccer 3 op de PC komt!
Ik krijg MP 2 morgen, zal die code ook maar eens gaan gebrukken 
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Als je nu al meer wil weten van LotR: RotK dan moet je het spel gaan spelen. Zitten blijkbaar erg veel spoilers in. Ik vind het een beetje raar dat het spel eerder uitkomt dan de film, dat ze dat toestaan.
Vind je dan ook dat ze het boek uit de handel moeten halen?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Natuurlijk niet, maar in het spel zitten gewoon beelden uit de film.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Maar da's toch gewoon het verhaal dat je ook in het boek kunt lezen?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Ja, maar ik vind het nogal een verschil om zoiets te lezen in een boek of gewoon beelden uit de film te zien. Meestal proberen ze dat soort dingen toch ook geheim te houden, dat niemand nog weet wat ie kan verwachten? In t spel kan je zo ongeveer de hele 3e film zien.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Was dat met het spel van The Two Towers ook zo? Dat er beelden inzaten die direct uit de film kwamen? Of geven de makers van het spel hun eigen visuele interpretatie aan het verhaal?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Bij de Two Towers was het ook al zo ja. En in game ziet het spel er ook al hetzelfde uit als de film. Wel ongelofelijk goed gemaakt overigens.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Dan is het idd een grote spoiler ja. Maar de hype kan voor die gasten niet vroeg genoeg beginnen natuurlijk 
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Gister Mario Kart gekocht. Dat spel is echt fantastisch om met je vrienden te spelen. Urenlang heb ik er gister al achter gezeten. Aan het racen zelf ben ik nog niet echt toegekomen maar dat komt nog wel.
Ik moet trouwens wel zeggen dat het concept "twee-op-een-auto" niet zo interresant is als er gezegd werdt.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Kent iemand het Westernspel 'Outlaws' uit 1997? Dat spel heeft zoveel sfeer dat geen enkele westernfilm daaraan kan tippen. :evil
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Idd erg koel. Heb je weleens via LAN "catch the chicken" (of hoe heet dat) gedaan? Geweldig
!
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Voor een vriend ben ik op zoek naar het spel Serious Sam: Second Encounter (PC).
Het spel lijkt overal uitverkocht. Iemand ?
Prijs moet rond de 15 euro liggen.
Amazon.de levert 'm wel, maar daar is de wachttijd 4 tot 6 weken...
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Idd erg koel. Heb je weleens via LAN "catch the chicken" (of hoe heet dat) gedaan? Geweldig
!
Heb ik helaas nog nooit via LAN kunnen doen, maar ik heb het hele spel (inclusief de Historical Missions) tientallen keren uitgespeeld. Meestal op moeilijksheidsgraad 'Good', maar dat begon een beetje te vervelen omdat je dan niet dood kan gaan. Daarna heb ik heel vaak op 'Ugly' gespeeld.
Vooral die meesterlijke filmpjes tussen elk level maken het spel echt tot een topper!
Trouwens, cheats bij dit spel gebruik ik nooit, maar ik ken wel een geheime gang, Phoenix:
In het eerste level is er ergens een WC. In een van die grote huizen ligt in een geheim kastje een dynamietstaaf; als je precies voor de wc legt, dan kom je via een lange watergang uit bij een UFO. Daar ergens zit een luikje, en als je die open doet zie je een koe die door 2 aliens opengezaagd wordt, tot plotseling een alien voor je hoofd staat.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Voor een vriend ben ik op zoek naar het spel Serious Sam: Second Encounter (PC).
Het spel lijkt overal uitverkocht. Iemand ?
Prijs moet rond de 15 euro liggen.
Amazon.de levert 'm wel, maar daar is de wachttijd 4 tot 6 weken...
8 pond bij play.com