- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Op de ps2 vind ik het er erg goed uitzien, op de PC is het dus minder?
*edit* volgens reviews zijn de graphics juist beter op de PC... ach we zien wel
De pc versie is beter dan de ps2 versie. Alleen om de een of andere rede is de pop up van auto's ed niet beter gemaakt, wat makkelijk zou moeten kunnen op de pc. Waar Quido het vandaan haalt dat de graphics minder zijn dan van GTA3 weet ik niet. De autos en voetgangers hebben meer polygonen, naar ik dacht. het ziet er niet zo goed uit als MOHAA of RtcW maar wel goed genoeg. Bovendien let je niet zo op de voetgangers als je met een rotvaart voorbij scheurt
.
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
Die Hard trologie vind ik een leuk spel 
ik zag dat er ook een spel is van Crime Scene Investigation, nu nog een spel van The Shield en ik ben weer tevreden. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
De pc versie is beter dan de ps2 versie. Alleen om de een of andere rede is de pop up van auto's ed niet beter gemaakt, wat makkelijk zou moeten kunnen op de pc. Waar Quido het vandaan haalt dat de graphics minder zijn dan van GTA3 weet ik niet. De autos en voetgangers hebben meer polygonen, naar ik dacht.
Waar ik op deol met mindere graphics zijn in dit geval de slechte afwerking van gebouwen, kanteringen, etc. Aan mijn grafische kaart ligt het zeker niet (heb een Radeon 9700pro) en bij GTA 3 is dit niet. De voetgangers zien er idd wel wat beter uit. Bij GtA 3 zijn ze wat vlekkig hier ziet het er 'gewoon' goed uit.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Waar ik op deol met mindere graphics zijn in dit geval de slechte afwerking van gebouwen, kanteringen, etc.
De stad is misschien wel iets eentoniger en er staan niet zo veel verschillende en hoge gebouwen in. Maar dat maakt wel weer mogelijk dat je kan vliegen zonder gigantische popup! En de Hunter ruled!
.
Pitbull
-
- 558 berichten
- 1424 stemmen
Ik hou toch ook wel van de oudere spellen behalve de GT(A)'s, MYST blijft een heerlijk spel.
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Zeer dure hobby die games. Ik zelf heb een _o_ Gamecube _o_ met stapels aan spellen die per spel €60 euro zijn. Eentje voor €15 maar dat is dan ook wel alles.
Persoonlijk zit ik vooral te wachten op het spel True Crime: Streets of L.A. met als hoofdpersoon in dit spel:
Nick Kang
. Dit Spel gaat Grand Theft Auto in jullie geheugen vervagen
.
Maar ook de spellen Soul Calibur, Half-Life 2 en Mario Kart: Double Dash lijken mij erg cool!!!
Sorry van dat rare gedoe van hierboven, maar ik moest mijn creativiteit zijn gang laten gaan. 
yerdaddy
-
- 113 berichten
- 1444 stemmen
Half-Life 2
Mmmmm... Half-life 2 *drool*
Maar dan op de pc. Heb je de trailer voor dit spel al gezien?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Half life 2 komt toch niet voor de gamecube, maar voor de opvolger? Op de pc gaat ie trouwens enorm rulen.
Melkor
-
- 357 berichten
- 706 stemmen
Persoonlijk zit ik vooral te wachten op het spel True Crime: Streets of L.A. met als hoofdpersoon in dit spel:
Nick Kang
. Dit Spel gaat Grand Theft Auto in jullie geheugen vervagen
.
Yeah right ...
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Heb nu zo'n 6 clips van Half-Life 2 gezien en kon mijn ogen niet geloven... Ik kon dan ook mijn geluk niet op dat ik Half-Life 2 waarschijnlijk op zijn mooist kan spelen. Het ziet er werkelijk fenomenaal uit. En dat voor een spel waar de graphics toch echt lang niet de belangrijkste factor is...
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Yeah right ...
Dan ben je dus nog niet echt op de hoogte wat er gebeurd op het games gebied. 
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Half life 2 komt toch niet voor de gamecube, maar voor de opvolger? Op de pc gaat ie trouwens enorm rulen.
Hoe dacht je dat ik altijd op Moviemeter kom? Met de Pc natuurlijk!
Trouwens, zo'n goed schietspel is gewoon te moeilijk met zo'n controller. Het is met een first-person shooter gewoon veel makkelijker om met de muis en het toetsenbord te werken.
Melkor
-
- 357 berichten
- 706 stemmen
Dan ben je dus nog niet echt op de hoogte wat er gebeurd op het games gebied. 
Toch wel hoor, daarom juist weet ik dat de meeste previews enzo slecht zijn op True Crime. Ik geloof wel dat het best een vermakelijk spel zal worden, maar GTA van de markt drijven, NO WAY !!
True Crime heeft dan misschien een enorm speloppervlak, maar de mogelijkheden zijn veel minder dan in GTA.
Maar eigenlijk mag je het niet echt helemaal vergelijken met GTA (ook al omdat het niet eerlijk is voor True Crime om met zo'n topspel te moeten vergeleken worden) want True Crime focust zich niet echt zo op "gewoon rondrijden en vernielen" zoals je meestal in GTA wel doet.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Ik hou alleen van adventures.
In willekeurige volgorde:
Zork Nemesis
Gabriel Knight 2
De Myst - trilogie
Escape from Monkey Island
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
ja Full Throttle was geweldig leuk (komt een vervolg aan volgend jaar!) maar er zijn toch betere LucasArts adventures...
heb hier een leuk rijtje cd's naast elkaar staan: Sam&Max, Full Throttle, Day of the Tentacle, Indiana Jones and the Fate of Atlantis, Grim Fandango, The Dig en 4x Monkey Island 
Helaas niet allemaal op de mac te spelen.
Al bekend of Full Throttle dit keer weer ook op de mac te spelen zal zijn? (leuk spel, idd)
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
ik ben het helemaal met Wouter eens, de enige leuke spellen zijn adventures. De schietspellen zijn toch allemaal hetzelfde, geen greintje originaliteit.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Ik vind avontuurspellen onwijs leuk. Ik had eerst een demo van Grim Fendango. Vroeger speelde mijn broer vaak alle Larry spellen en King's Quest. The 7th Guest vind ik ook wel leuk. Mooie muziek, eng huis; alleen de puzzels zijn mij te moeilijk.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
ik ben het helemaal met Wouter eens, de enige leuke spellen zijn adventures. De schietspellen zijn toch allemaal hetzelfde, geen greintje originaliteit.
Originaliteit is helemaal niet nodig om een goed spel te maken. MOHAA en RtcW zijn niet origineel maar wel erg leuk om te spelen. Bovendien doen die spellen het online altijd goed, kan je van adventures niet zeggen
.
Vroeger speelde ik trouwens voornamelijk adventures waar je alles nog moest intypen. Stuk leuker dan point & click. Leisure Suit Larry, Police Quest en Space Quest waren echt geweldig, alleen soms frustrerend moeilijk.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
Larry, was toch wel heeel leuk, in die tijd, zeer frusterend om maar het juiste commando te vinden, maar oh zo leuk.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Ik kan ouderwets overkomen, maar ja. 
Kent iemand misschien het racespel Stunts uit 1990? Dat heb ik jaren gespeeld op mijn oude 386 DX40. Gouden Tijden! 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Al bekend of Full Throttle dit keer weer ook op de mac te spelen zal zijn? (leuk spel, idd)
hoorde een paar berichten hierboven dat het vervolg op Full Throttle afgeblaze is
maar goed, we hebben nog een nieuwe Sam & Max om naar uit te kijken
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2482 stemmen
1) Championship manager serie (pc)
2) Zelda: Link to the past (snes)
3) Final Fantasy X (ps2)
4) Zelda: The Wind Waker (cube)
5) Mario Kart serie/ International Superstar Soccer Serie en James Bond: Golden Eye (snes/n64/ps2/cube)
Tja ... het was moeilijk ... erg moeilijk ...
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2482 stemmen
Oja spellen die heel dicht bij de top 5 zaten:
Nes:
- Ninja Gaiden: Shadow Warior
- Double Dragon 2
- Punch out
- Track & Field 2
- Wrestle Mania Challenge
- Super Mario 3
Snes:
- Super Punch Out
- Super Mario World
- Pazruma (Japans puzzel spel)
Pc:
- Comandos (pc)
- Deus Ex
N64
- Wave Race 64 (n64)
- Mario 64
Cube:
- Time Splitters 2 (cube)
Jaaaah ... Nintendo heeft gewoon altijd de orgineelste en meest verslavende spellen gemaakt, kwaliteit boven kwantiteit.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2482 stemmen
Ben de Mario Party serie vergeten 
aSMoDeuS
-
- 1121 berichten
- 5051 stemmen
Max Payne
Hitman
Rune
Vice City
C&C Serie
Melkor
-
- 357 berichten
- 706 stemmen
Een paar van mijn favoriete games:
The legend of Zelda: Ocarina of time (N64)
GTA Vice City (PS2)
Battlefield 1942 (PC)
Zone of the Enders (PS2)
James Bond 007: Goldeneye (N64)
Rollercoaster Tycoon (PC)
Een leuke RPG op GameBoy vind ik (echt waar !!) Pokémon. De serie mag dan zo irritant zijn als het wil, maar het spel vind ik een van de beste recente spellen op de Gameboy (hoewel mijn spel niet meer zo recent is).
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Je hoeft je er echt niet voor te schamen dat je een spel van Pokémon hebt. Het één van de beste Gameboy-spellen ooit. En wel miljoenen exemplaren zijn verkocht en worden nog verkocht.
Van de nieuwste Pokémon-spelletjes zijn er meer dan 6 miljoen over de toonbank gegaan. En dat geld alleen voor Japan.
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Gister lag de Power Unlimited weer op mijn deurmat. Er zat een leuke bijlage bij met allemaal kortere recensies van films.
Ik sla de bladzijde om en kom bij het stukje over Wie de helden van het jaar worden. Staat Nick Kang erbij, wat wil je nog meer?
Dit stukje hebben ze er bij geschreven:
Nick Kang
Nick Kang is cool. Nick praat cool.
Nick rijdt cool. Nick schiet cool.
Nick vecht cool. Nick kleedt zich
cool... True Crime is cool!
_o_ _o_ _o_ _o_ _o_
Zelden zo'n mooi lapje tekst gezien *SNIK*
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen