- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Die heb ik helaas nog nooit gespeeld - wel de NES versie overigens...
Maar ja...daar heb je tegenwoordig ook emulatoren voor... 
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Tsja, wat kan ik daar voor argumenten bij geven? Het is gewoon een feit.
Dat is lariekoek, het is geen feit, het is jouw mening, alleen jammer dat je die niet kunt beargumenteren.
Zoals ik al eerder zei, het ligt er maar net aan wat je gewend bent, en het is natuurlijk een kwestie van smaak. Leuk om daarover te discussiëren, maar met dingen als 'dat is gewoon zo' houdt de discussie snel op.
Wist trouwens niet dat dat kon, met meerdere mensen een shooter op 1 PC spelen. Maar handig lijkt het me niet, zit je elkaar zo in de weg... en geen handige pookjes bovendien... 
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
En Renske, je hoeft dit niet te lezen hoor, als je het niet boeiend vindt... 
Games zijn toch hartstikke interessant trouwens? Toch? 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Renske speelt andere spelletjes. 
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Uit? Hoezo uit? Op wat voor manier uit?
In de zin dat dat genre zijn beste tijd wel gehad heeft. Alles is gedaan en er wordt alleen maar vervolg op vervolg uitgespuugd. En als het geen vervolg is dan is het een 'bijna kopie' van een eerdere beat em up. Tuurlijk hou je wel hele kleine verbeteringen, maar aangezien zo'n spel verder 'inhoudsloos' is, vind ik zo'n gebrek aan vernieuwing funest.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Eindelijk een medestander; Kijken jullie geen films dan ?
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Ik noem ( /schreeuw ) een Metal Gear Solid.....
Vervolgens is dat ook een van de weinige titels die je kunt noemen en is ie nou ook niet wat je noemt ECHT denkwerk he. Het is geen strategiespel (turnbased of real-time) en geen adventure (spellen die je op consoles nooit tegenkomt). Andere speltypen laten denkwerk alweer meer los, ten gunste van actie, zoals ook MGS. (begrijp me verder wel goed hoor: MGS is een hele mooie reeks)
Ik zeg verder ook niet dat het erg is, of dat consoles om die reden minder goed zijn. Maar ik constateer wel dat op de PC strategie nog altijd erg leeft en ook FPS'en met een mooie verhaallijn (zoals bijv. Deus Ex) doen het goed. En dat op consoles veel meer hersenloze spellen verschijnen: 'dom' hard racen, 'dom' alles kapot schieten, daar komt het vaak op neer.
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Maak effe je eigen topic !....;-)
puck
-
- 399 berichten
- 931 stemmen
Kijken jullie geen films dan ?
Nee joh, je kan toch maar 1 ding in je leven tegelijk leuk vinden? 
Films, bah, het idee alleen al... 
Kenshin
-
- 168 berichten
- 101 stemmen
Persoonlijk heb ik de laatste tijd echt een afkeer gekregen aan single-player. Zelfs Metroid Prime wist me niet echt te boeien. Ik heb het spel, op de eindbaas na dan, wel uit maar het voelde allemaal een beetje "verplicht" aan. Nee geef mij maar een kratje bier, een bank, 3 maten en Smash bros. Melee of Mario Kart 64. Dikke fun als je op de finishlijn een rooie op je maat mikt die net de hele tijd eerste heeft gestaan. Echt, daar kan geen single-player tegenop.
Is er iemand die dit gevoel kent?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Dat is lariekoek, het is geen feit, het is jouw mening, alleen jammer dat je die niet kunt beargumenteren.
Zoals ik al eerder zei, het ligt er maar net aan wat je gewend bent, en het is natuurlijk een kwestie van smaak.
Ga eens een shooter spelen op de pc. Gebruik eerst de muis en draai 360 graden. Dit doe je in een honderdste van een seconde. Pak nu een controller en draai 360 graden. Hier doe je gewoon veel langer over omdat je niet zo veel speling hebt als met de muis. Je kan m natuurlijk anders afstellen maar dan kan je niet meer kleine beetjes draaien wat de muis nog wel zou kunnen. Zo duidelijk?
En Serious Sam met zn 2e spelen werkt voor geen meter. Degene die alleen het toetsenbord gebruikt krijgt na een kwartier last van al zn gewrichten en kan het nooit winnen van degene die met de muis speelt (omdat je sneller kan draaien
). Maar het is wel ontzettend grappig, zeker als je elkaar dwars gaat zitten en bij elkaar op de knopjes gaat rammen. Samen spelen is bij SS een stuk leuker btw.
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
De Britse pcversie heeft een prachtige doorzichtige hoes met matrixcodes. wel een eurootje of 10 duurder dat de normale prijs maar erg de moeite waard en dan heb je ook wat! zal nog wel ff een plaatje zoeken een keer.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Voor de liefhebbers: Trailer van Max Payne 2
Je ziet nog niet veel gameplay maar de sfeer is iig weer piccobello in orde! Jammer dat ik het never nooit niet kan draaien
.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Nieuwe PC besteld, MovieMeter grotendeels af: Jordy gaat zich binnenkort ook maar weer 's aan wat spelletjes wagen
Vooral Vice City wil ik errug graag eindelijk eens gaan spelen... geweldig, wat ik er van gezien heb. En ik zag dat er vervolgen van Sam & Max en Full Throttle aan zitten te komen!
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Heey, dit topic kende ik nog helemaal niet!
Hier de lijst met mijn favoriete spellen. Ze staan niet in volgorde van leukheid.
Aces of the Deep & Command Aces of the Deep
Outlaws
Duke Nukem 3D
Wolfenstein 3D
Silent Hunter I+II
Destroyer Command
Wolfpack
The 7th Guest
Grand Theft Auto + GTA London
Big Red Racing
Soldier of Fortune I+II
Alle Commander Keen delen
A2 Racer II
Burnout II
Rocky
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Jordy, het spijt me, maar ik heb onlangs gehoord dat Full Throttle van de baan is... 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Voor de liefhebbers: Trailer van Max Payne 2
Je ziet nog niet veel gameplay maar de sfeer is iig weer piccobello in orde! Jammer dat ik het never nooit niet kan draaien
.
MMMMMM bullet time
. Ziet dr erg goed uit! Nu nog hopen dat t spel iets minder rechtlijnig is als het eerste deel.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Wat mij de laatste tijd zeer opvalt is dit:
Een schrijver schrijft een boek. > Het boek wordt goed verkocht en wordt bekend. > Na enkele jaren wordt er een film van gemaakt. > Datzelfde jaar komt er nog een computerspel ervan uit.
Heb ik verder geen last van ofzo, maar waarom moet overal nou een spel van worden gemaakt? Zefls van de raarste dingen: Crime Scene Investigation, Terminator 3, Pirates of the Carribian (voormalig Sea Dogs II)....
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Er is VEEL geld uitgetrokken voor het script, wat nu drie keer zo groot is als dat van Max Payne 1. Max krijgt zelfs een relatie! Wat waarschijnlijk ook "the Fall of Max Payne" (officiele titel) inluidt
. Geen Max Payne 3 lijkt het
.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Jordy, het spijt me, maar ik heb onlangs gehoord dat Full Throttle van de baan is... 

zag er een uitgebreide demo van! zonde zeg
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Een schrijver schrijft een boek. > Het boek wordt goed verkocht en wordt bekend. > Na enkele jaren wordt er een film van gemaakt. > Datzelfde jaar komt er nog een computerspel ervan uit.
Mensen die de film goed vinden zullen sneller het spel kopen. Zonder The Matrix had niemand omgekeken naar Enter the Matrix. En misschien geen vervolg op Max Payne, maar een prequel is ook zo gemaakt. Alhoewel ik me voor kan stellen dat ze ook wel ns iets anders willen maken dan Payne spellen.
Linda
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Ik ga me alleen maar meer verheugen op Max Payne 2. Het eerste deel vind ik echt al zo geweldig (Volgens mij blijft dit mijn favoriete spel ooit) ik heb hem nou al zo vaak gespeeld, het wordt wel tijd dat deel 2 nou eindelijk eens komt!
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Fans van Das Boot,
Op www.The-Underdogs.org kun je het spel Das Boot downloaden. Het is best wel oud (1990), maar voor zijn tijd gigantisch realistisch en leuk. Vergeet dan niet de Manual erbij te downloaden. Daarin staan namelijk de belangrijkste dingen. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Nieuwe PC besteld, MovieMeter grotendeels af: Jordy gaat zich binnenkort ook maar weer 's aan wat spelletjes wagen
Vooral Vice City wil ik errug graag eindelijk eens gaan spelen... geweldig, wat ik er van gezien heb.
Nou Jordy, dat valt vies tegen. De graphics zijn nog minder dan bij GTA 3 en aan mijn videokaart kan het niet liggen aangezien het een van de nieuwste en snelste is. Wat wel leuk is, is dat je nu kan rondkneuren op een scooter of motor! Maar verwacht er dus niet te veel van.
Een spel waar ik veel van verwacht is: Call of Duty. Een WOII spel, daar hou ik sowieso van. Van de makers van Medal of Honor...:D
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik zal nog eens een nieuw lijste geven:
1. De Medal of Honor reeks (PC/ PS/ X-BoX)
2. De CM reeks
3. Battlefield 1942
4. Splinter Cell
5. The Great Escape
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
verwacht er dus niet te veel van.
Ik heb al 3 jaar geen spel gespeeld, ben dus niet veel gewend en waarschijnlijk snel tevreden 
Op de ps2 vind ik het er erg goed uitzien, op de PC is het dus minder?
*edit* volgens reviews zijn de graphics juist beter op de PC... ach we zien wel
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
PS2 heb ik het niet gespeeld, kan ik dus niet over oordelen. Op de PC viel/valt het me vies tegen. Niet dat je er geen plezier mee beleeft. Maar als je het vergelijkt met GTA 3 zijn de graphics eerder achter dan vooruit gegaan, en dat is toch vreemd.
Ik weet niet van wat voor spellen je houdt, maar de Medal of Honor reeks en Championsship Manager 4 zijn echte aanraders!
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
W00T!!! Nog VOOR het nieuwe jaar is er weer een pc-privé project op me pa's werk
. Kan ik eindelijk deze ragbak dumpen. Stel je es voor dat ik Half-Life 2, Oblivion Lost, Far Cry en Max Payne 2 op zijn hoogste detail kan spelen met een steengoede ATI-kaart!!!!