- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
dttom
-
- 2146 berichten
- 2156 stemmen
NIet alleen dat, maar ik vind de spellen voor de gamecube ook meer voor de wat jongere jeugd. En een nadeel is natuurlijk ook dat je er niet (direct) dvd's mee af kan spelen. Ook vind ik de graphics bij de gamecube het minst.
welke spellen heb jij zitten spelen dan 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Een paar van Mario. Soms zie je gewoon nog blokjes. Zoiets heb ik bij de ps2 en XboX nog niet gezien.
JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
Een paar van Mario. Soms zie je gewoon nog blokjes. Zoiets heb ik bij de ps2 en XboX nog niet gezien.
Onzin.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Onzin.
Je snapt wel wat ik met 'blokjes' bedoel?
Ik vind de graphics van de gamcube gewoon de minste, en de console trekt mij ook niet zo aan omdat er meer spellen voor de jongere jeugd op uitgebracht zijn. Net als meer mensen heb ik ook graag dat de console dvd's ,mp3's, etc. af kan afspelen. MAar ieder zijn eigen mening he? 
Kenshin
-
- 168 berichten
- 101 stemmen
Klopt helemaal. Je kan er inderdaad geen DVD op kijken. Maar een console met multi-media toepassingen is nooit de ambitie van Nintendo geweest. De gamecube draait 100% om gamen, niks geen harde schijf om liedjes op te luisteren of een kekke dvd speler.
Just gaming.
Het is jammer, want het heeft Nintendo de kop gekost in de eerste editie van de "console-war" Mensen hebben namelijk graag een DVD speler en andere snufjes aan zo'n aparaat. De PS3 schijnt de lat wat dat betreft nog hoger te gaan leggen. (koelkast-toepassingen?!?!?!??)
maar ik vind de spellen voor de gamecube ook meer voor de wat jongere jeugd.
Kiddie spelletjes. Dat kan. Maar waarom laten mensen zich toch iedere keer weer afschrikken door felle kleuren en vrolijke karakters? Ok, ik begrijp dat dikke guns en veel bloed natuurlijk veel stoerder zijn maar daar gaat het in mijn ogen helemaal niet om. Ik zie al genoeg gore& violence in de echte wereld, daar ga ik echt geen 60 euro aan uitgeven. Zie de graphics van een game als cadeau-papier. Het papier kan blij gekleurd zijn of er kan een stoer doodshoofd op staan met naakte chicks en alles. Maar het draait er toch om wat er IN het cadeautje zit en niet hoe de buitenkant van het cadeautje eruit ziet?
En dat is juist waarom ik een cube heb. Geef mij maar Kiddie games, I LOOOOOOOOOOOVE KIDDIE!
dttom
-
- 2146 berichten
- 2156 stemmen
ik vat niks van dat argument kiddie games, waar hoe wanneer welke?????????????? ik heb ze niet gezien.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
ik vat niks van dat argument kiddie games, waar hoe wanneer welke?????????????? ik heb ze niet gezien.
Mario Sunshine bijvoorbeeld.
dttom
-
- 2146 berichten
- 2156 stemmen
Mario Sunshine bijvoorbeeld.
Hoezo is dat een kiddie game?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Tsja, ik vind het gewoon blij. Ik heb die hele loodgieter nooit gemogen. De geluiden (vooral als al die personages 'praten'
), de kleuren en de muziekjes, allemaal nogal kinderachtig als je het mij vraagt.
Kenshin
-
- 168 berichten
- 101 stemmen
Och, zit er niet genoeg geweld in jochie?
Dat bedoel ik nou. Een heel mooi voorbeeld, deze Boordappel.
FeZ
-
- 460 berichten
- 3179 stemmen
Je snapt wel wat ik met 'blokjes' bedoel?
Ik vind de graphics van de gamcube gewoon de minste
"vind?"
Grappenmaker, het is een feit dat de NGC (grafisch gezien) betere prestaties levert dan PS2.
Wat betreft kiddie: tja je hoeft natuurlijk niet pokémon, mario of een ander "kiddie" spel te kopen. Maar het grootste deel is echt niet kiddie.
o.a. Metroid Prime en Zelda maken het verschil tussen aan de ene kant NGC en aan andere kant X-Box, PS2 en PC. Ik zeg niet dat je van deze spellen hoeft te houden, maar een echt verschil tussen PS2 en X-Box zie ik alleen grafisch.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Och, zit er niet genoeg geweld in jochie?
Dat bedoel ik nou. Een heel mooi voorbeeld, deze Boordappel.
Nee hoor. Ik heb jaren lang een Sega Mega Drive gehad en daar heb ik alle sonic spellen voor gehad. Die vond ik wel leuk en niet kinderachtig in tegenstelling tot de blije paddo kleuren van veel nintendo spellen. Slecht voorbeeld dan maar?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik ben het met boordappel eens. Mario sunshine is zo'n voorbeeld. En Zelda is een rpg game. Daar hou ik perssonlijk niet van (geen reden om gamecube niet te kopen want elke console heeft wel rpg-spellen). En andere spellen van de gamecube die ik ken zoals bijv Mohaa frontline, redcard soccer zijn gewoon van de ps2 en/of XboX nage-aapt.
Kenshin
-
- 168 berichten
- 101 stemmen
Tsja het zou inderdaad zo kunnen zijn dat de cube jullie smaak games gewoon niet in het assoertiment heeft. Dan kan ik wel 100 000 pro Nintendo argumenten in huis hebben maar wat heb je er dan aan....?
Zelda is een rpg game.
FOEI!
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Het is toch gewoon een feit dat de Gamecube de zwakste hardware heeft, of heb ik het nou mis? Lees de specificaties er maar op na... En dan zo'n hele rits KIDDIE-games (want wees nou eerlijk, dat zijn het gewoon). Niet dat Nintendo alleen maar kinderspellen maakt, want dat is absoluut niet waar, maar verhoudingsgewijs zijn het er wel veel meer als bijvoorbeeld bij PS2 of Xbox. (en daarbij hebben ze ook nog dat kinderimago nog van 'vroeger' tijden).
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben een groot fan van Gameboy en NES (veel gespeeld toen ik nog een klein ukkie was), maar als ik nu een console zou moeten kiezen, zou de cube voor mij als eerste afvallen.
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Volgens mij heeft de Playstation 2 de zwakste hardware hoor....
De Gamecube kwam ook als laatste van de 3 consoles op de markt -bovendien waren de andere twee al uitgerust met een dvd speler - ervan uitgaande dat veel gamers meerdere consoles bezitten is het een beetje overbodig om ze allemaal met een dvd-speler uit te brengen (zonder deze dvd-speler was de Cube trouwens ook stukken goedkoper dan de andere twee consoles). Doordat de Cube oa ook kleinere schijfjes gebruikt is de laadtijd veel en veel korter - en dat vind ik dan weer erg fijn (die laadtijden voor de PS2 versie van Vice City :"Aarghh!"
)
Maar uiteindelijk draait het toch om de games...en van alle games die op de next-gen consoles verschenen zijn moet ik zeggen dat de gemiddelde kwaliteit van de Nintendo-spellen met kop en schouders boven de anderen uitsteekt.
Veel van de spellen die je "kiddo-games" noemt hebben misschien een voor-10-jaar-en-jonger uiterlijk maar reken maar dat Mario Sunshine,Pikmin en Zelda echt niet alleen voor puppies gemaakt zijn...
En dan zijn er natuurlijk ook nog games als Star Wars Roque Leader,Metroid Prime en Resident Evil.
Ik zou als eerste de XBox van de aardbol kieperen - daar is nauwelijks een game voor verschenen die de moeite waard is - ja oké Halo maar verder.....neuh...
En sjesus wat is dat kreng lelijk....:r
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Voor mij is de gamecube zonder twijfel ook de nummer 1 console. Ik heb trouwens alle 3 de consoles thuis staan, dus ik kan het weten
. De laatste tijd (2 maanden
) zit ik alleen nog maar achter de GC. Het is gewoon een feit dat de spellen van nintendo gewoon het verslavender zijn dan die van de andere consoles.
Zowieso is de gamecube het leukst om met vrienden erbij te spelen, ik speel weleens met mijn vrienden Mario Sunshine tot in de late uren (of nie Goodfella
)
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Wat vinden jullie ervan dat die spellen zo ontiegelijk duur zijn ?
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Jah schandalig... Alleen daarom koop ik dus al geen console. De PC wint het op het alle vlakken: prestaties, mogelijkheden, prijs van de spellen en er zijn ook nog eens de leukste spellen op.
Gewoon je cube of box in de hoek gooien dus en een ECHT gamesysteem kopen: een PC. 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
De laatste tijd speel ik veel arcade spellen op mijn pc met behulp van de arcade emulator MAME.
Ik kan nu de spellen spelen op mijn pc, die ik als jochie in de speelhal speelde.
Toppers: Outrunners (opvolger van klassieker Out Run en nog beter), 1944, Ghouls 'n Ghosts, Mortal Kombat 2, Killer Instinct, Salamander 2, Lethal Enforcers II en Street Fighter II.
Allemaal 100% foutloos ge-emuleerd door MAME. Bij elke nieuwe versie van MAME komen er weer nieuwe ge-emuleerde spellen bij.
Ik gebruik zelf de Windows versie van MAME; MAME32. link
Spellen zijn (na registratie) te downloaden via mame.dk
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
De laatste tijd speel ik veel arcade spellen op mijn pc met behulp van de arcade emulator MAME.
He, gaaf man. Bedankt voor de link. Die arcade klassiekers zijn leuk. Ik heb veel Puzzle Bobble en Operation Wolf gespeeld in de speelhallen. Ook Point Blank is erg leuk.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
hier staat mame32 ook. maar nu hoef je niet naar fileplanet 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
'Sorry, this site is temporarily unavailable!
The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer.' 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Kapp, minstens de helft van de spellen die je noemt zijn ook gewoon "echt" voor de PC verkrijgbaar (geweest)
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
Erg cool net op de weg terug naar huis ff langs Dixons gegaan waar ik een gratis Enter The Matrix poster heb gehaald en ook zo'n kartonnenbord met daarin van die g-booster magazins waarin een special staat 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Ja, super slechte SEGA pc conversies! Mortal Kombat II heeft wel een fatsoenlijke pc release gekregen, dat wel. Eigenlijk identiek aan de arcade versie.
Maar het gaat ook om nostalgie he.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik vind het ook schandalig!
Ik heb nu een XboX en een ps2, beide gebriuk ik eigenlijk voor ongeveer 75% voor het afspelen van DVD's, doordat de spellen zo verschrikkelijk duur zijn. Ik snap ook best dat veel mensen de spellen laten branden en hun console (XboX, ps(2), bij de gc kan dat niet he?) laten ombouwen.