• 15.775 nieuwsartikelen
  • 178.124 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.035 gebruikers
  • 9.373.416 stemmen

Het grote gamestopic

zoeken in:

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

Ik voelde me ook niet aangevallen hoor .

Ik kocht een jaar of 8 geleden en daarvoor ook het meeste meteen toen het uit kwam. Maar dat boeit eigenlijk helemaal niks. Wachten loont en ik heb toch altijd meer dan genoeg te spelen.

De games worden inderdaad sneller afgeprijsd hoor, is zo.

Een jaar of 3....4 geleden kochten we voor de Sint een ps3. Er staat altijd een goede pc met bergen games, een Wii stond er al......de ps3, stapel games was allemaal voor de helft toen. Blokker in A'dam zuid-oost had een test gedaan met het verkopen van dat spul, maar stopte er mee. Mijn vriendin werkt daar vlakbij, zag het en belde me op....waarna ik telefonisch zei welke game ze wel of niet er bij moest pakken. Was ook weer zo'n goede deal toen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Iemand al ervaringen met Far Cry 3 op de PS3? Hoor allemaal horror verhalen over intense screen tearing en low fps. Wil hem verdorie wel spelen namelijk (op de PS3 als eerste keus). Om m'n pc Far Cry 3-ready te maken kost het me minstens een paar honderd euries.

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Hiero.

Draait prima op de PS3. Moet er wel bij zeggen dat ik niet echt kick op de allerbeste graphics en me niet te snel zorgen maak om de prestaties. Maar daar is ook geen enkele reden toe op de PS3. Enige wat ik meemaak is heel soms een lichte framedrop en wat screentearing (nooit erg of opvallend), maar het belangrijkste: de game ziet er gewoon schitterend uit op de PS3 en is nergens onspeelbaar qua prestaties. Sterker nog, draait gewoon goed.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dat is dan iig. een lichte geruststelling, thanks.

Maakte me behoorlijk zorgen nadat ik dit zag:

Far Cry 3 PlayStation 3 vs. PC Comparison Video • DigitalFoundry Video • Eurogamer.net

En dan rondom 0.35 bijvoorbeeld. Dat is namelijk iets waar ik me wel aan zou irriteren.

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Ik ben geen PC-gamer verder dus wellicht (wat ik al aangaf) heb ik de lat wat laag liggen op dit gebied. Geloof ook best dat als je ze naast elkaar legt, zoals in het filmpje, dat het dan opvalt. Maar nogmaals, als je niet beter gewend bent zeg maar dan blijf ik erbij dat het prima wegspeelt op de PS3. Dat schokkerige zoals in jouw filmpje ervaar ik niet zo...

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Thanks Merijn. Zal hem spoedig eens halen.

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Zou het doen! Is zeker de moeite waard. Game van het jaar! (al game ik niet veel, dus is die mening niet zo waardevol )

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ga 'm ook maar aanschaffen en mezelf voor kerst cadeau doen. Eerste Far Cry was heel goed en deze lijkt me er dicht in de buurt liggen. Ach, en wat is 30 euro nou, zal me er geen bult aan vallen.

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

30? Waar haal je hem zo goedkoop?

Zie het meer als een versie waarbij alle ergernissen van deel 2 er nu uit zijn. Dat was in potentie gewoon een vette game, maar werd enigszins om zeep geholpen door wat storende factoren.

De setting is inderdaad weer zoals deel 1. Verder vind ik de combi tussen stealth en shooter, met wat RPG-light elementen, gewoon erg vet in dit deel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik keek weer niet goed, 38 euro maar nog een koopje. Koop altijd mijn games op WowHD, heeft me echt al veel eurootjes bespaard. het is dan wel wat langer wachten maar in de kerstvakantie zal ik 'm wel kunnen spelen denk ik.

Erg tof. Ja, dat is voor mij een must. Setting en een goede mix tussen rpg en fps en stealth games zijn toch wel een persoonlijk favorietje.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Wow, echt goedkoop in vergelijking met. Waar zit de catch? Lange levertijd of crappy service? Zo niet haal ik hem ook daar, heb nog nooit van deze shop iets gezien.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Misschien ken je ze nog van hun oude naam, cdwow.

Ik bestel er al jaren, en nooit problemen gehad. Hun voordelige prijzen hebben wel een keerzijde, ze hebben depots over heel de wereld waardoor ze een breed aantal opties hebben om een zo voordelig mogelijke prijs aan te bieden. Je bent met de bezorging dus wel afhankelijk van waar er verstuurd wordt. Qua games heeft het nooit langer dan twee weken geduurd, wel eens lang gewacht maar dat kwam omdat de dvd vrij exclusief was en uit Australië moest komen. Ook wel eens zoekgeraakte pakketjes gehad, de aangestelde wachtdagen moet je fwachten maar dan sturen ze je gewoon een nieuw exemplaar op. No questions asked. Highly recommended. Als gameliefhebber echt een must, games die net uit zijn zijn gewoon enorm betaalbaar zo.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Materny schreef:

Wow, echt goedkoop in vergelijking met. Waar zit de catch? Lange levertijd of crappy service? Zo niet haal ik hem ook daar, heb nog nooit van deze shop iets gezien.

De catch is dat je geen haast moet hebben (zoals bij elke Engelse shop). Ik haal al mijn games uit Engeland. Gratis, maar zoals gezegd wel lange levertijden (1-4 weken).

Edit: NW is me net al voor zie ik.

Als je een gamer bent net zoals mij, dat wil zeggen, je hoeft niet de nieuwste games te hebben en kan makkelijk minimaal een half jaar wachten zijn de Engelse shops echt ideaal. Ik betaal nooit meer dan €20 voor mijn games. WowHD is trouwens nog betrekkelijk duur in vergelijking met andere Engelse shops (in het geval van Far Cry 3 is de site wel goedkoper).

Zie ook mijn conversatie met Bakema NL op de vorige pagina: Overigen >> Algemeen >> Het grote gamestopic

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

Lollipop chainsaw ben ik nu aan het doen.

Duizend keer liever zo'n heerlijk geflipte game als dit dan de zoveelste Call of duty. Wat een lol deze game zeg.

EW101

• 1256 berichten
  • 2284 stemmen

Die staat ook op m'n lijst nu ik bezig ben met Shadows of the Damned. Heerlijke ideeën heeft die Suda 51.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Heb die toevallig gisteren uitgespeeld. Briljante game! Shadows of the Damned ook bijna klaar mee. Zelfde conclusie, eigenlijk.

Nu Enslaved aan 't afmaken. Is ook uitgegroeid tot een kleine favorietje. Heeft een beetje diezelfde magie als Beyond Good & Evil.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

De catch is dat je geen haast moet hebben (zoals bij elke Engelse shop). Ik haal al mijn games uit Engeland. Gratis, maar zoals gezegd wel lange levertijden (1-4 weken).

Edit: NW is me net al voor zie ik.

Als je een gamer bent net zoals mij, dat wil zeggen, je hoeft niet de nieuwste games te hebben en kan makkelijk minimaal een half jaar wachten zijn de Engelse shops echt ideaal. Ik betaal nooit meer dan €20 voor mijn games. WowHD is trouwens nog betrekkelijk duur in vergelijking met andere Engelse shops (in het geval van Far Cry 3 is de site wel goedkoper).

Zie ook mijn conversatie met Bakema NL op de vorige pagina: Overigen >> Algemeen >> Het grote gamestopic

USED Games van Gamemania voldoen inprincipe dan ook prima als dat jouw eisen zijn. Zo is Far Cry 3 (nu 1.5 week na de release) al voor €44 te vinden. Over een half jaartje is dat toch al snel € 30 schat ik zo. Voordeel met buitenlandse winkels is geen levertijd en (omruil)garantie.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Materny schreef:

(quote)

USED Games van Gamemania voldoen inprincipe dan ook prima als dat jouw eisen zijn. Zo is Far Cry 3 (nu 1.5 week na de release) al voor €44 te vinden. Over een half jaartje is dat toch al snel € 30 schat ik zo. Voordeel met buitenlandse winkels is geen levertijd en (omruil)garantie.

Nope, ik hou niet van used games (cd's en dvd's ook niet trouwens). Voelt gewoon niet goed op één of andere manier. Heb dat al mijn hele leven, haha. Wil het wel nieuw hebben.

Ook al moet ik eerlijk bekennen dat ik een paar weken geleden wel NBA Street Homecourt tweehands heb gekocht, maar dat was omdat die echt nergens meer te verkrijgen was.

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

EW101 schreef:

Die staat ook op m'n lijst nu ik bezig ben met Shadows of the Damned. Heerlijke ideeën heeft die Suda 51.

Was ik ook al aan begonnen ja. Zeker een toffe game ook. Maar Lollipop wint het gewoon helemaal!!!

Mijn eerste trophy die ik bij Lollipop chainsaw haalde zegt veel over mij. Ik lag werkelijk helemaal gevouwen van het lachen!!!! Ik ga niks verklappen, kijken of jij hem ook al zo snel "verdient".

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Nope, ik hou niet van used games (cd's en dvd's ook niet trouwens). Voelt gewoon niet goed op één of andere manier. Heb dat al mijn hele leven, haha. Wil het wel nieuw hebben.

Ook al moet ik eerlijk bekennen dat ik een paar weken geleden wel NBA Street Homecourt tweehands heb gekocht, maar dat was omdat die echt nergens meer te verkrijgen was.

Een half jaar wachten is al geeneens meer nodig hoor. Dishonored krijg je nu al voor 31 euro bij Zavvi. Gewoon nieuw en niet 2ehands en waarschijnlijk duurder bij Gamemania.

Dat half jaar wachten is dus al achterhaald, is nog maar een maandje of 2. Geen game meer hier in de winkel voor mij hoor. Bij Zavvi of Play en zo'n verzending die even onderweg is zal me een zorg zijn, speel ik nog wel even een andere game, liggen er toch zat.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Bakema NL schreef:
Mijn eerste trophy die ik bij Lollipop chainsaw haalde zegt veel over mij. Ik lag werkelijk helemaal gevouwen van het lachen!!!! Ik ga niks verklappen, kijken of jij hem ook al zo snel "verdient".
Onder haar rokje kijken? Die was snel in de pocket ja.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Zo, Batman: Arkham Asylum Game of the Year Edition met alle extra's voor 17.50 gehaald en zojuist stond Batman: Arkham City Game of the Year Edition met alle extra's ineens voor 19 euro op Zavvi terwijl die normaal in de 30 euro is.

Meteen besteld dus!

Nu nog eventjes zo'n twee weekjes wachten totdat die binnen is en dan kunnen we beginnen!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Geweldige aankopen Joene! Wel netjes met Asylum beginnen hoor.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Natuurlijk!

EW101

• 1256 berichten
  • 2284 stemmen

Bakema NL schreef:

(quote)

Was ik ook al aan begonnen ja. Zeker een toffe game ook. Maar Lollipop wint het gewoon helemaal!!!

Goed nieuws om te horen. Ik hou ervan als er een stijgende lijn in de spellen zit als het eerste al geweldig is.

Wat wel jammer is dat deze games niet zo bekend zijn geworden. In de pauzes kan ik niet heerlijk met vrienden praten over bijvoorbeeld Shadows of the Damned ,omdat ze dan niet weten waarover ik het heb. (Doe ik dan ook niet ; misschien aanraden dan) .

Helaas zijn meer de mainstream games het gesprek . Die zijn natuurlijk ook wel vaak goed en misschien wel beter ,maar hebben niet altijd het plezier wat SotD me nu geeft.

En een vraag. LS is sowieso erg leuk om te doen (daar ben ik zeker van) ,maar wordt het leuker als je ook nog steeds op de middelbare school zit?

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

De game is gewoon heerlijk fout. Ik ben de middelbare school allang voorbij met mijn 42 jaar, maar dit is echt te lollig hoor. Heerlijk seksistisch, fout.....humor. De opmerkingen en dubbelzinnigheden vliegen je om de oren. En dan lekker die maffe zombies aan gort raggen in vrolijke kleurtjes. Helemaal mijn game!!

Gewoon spelen dus.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Geweldige aankopen Joene! Wel netjes met Asylum beginnen hoor.

Daar was ik dus weer op tijd bij, vandaag stond die er gewoon weer op voor 32 euro!

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ben ik trouwens de enige die na The Hobbit het grote verlangen heeft naar een film dat zich afspeelt in The Elders Scroll lore?

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Gisteren Dishonored uitgespeeld. Briljante game die je eigenlijk niet mag missen. Ligt nu voor 40.- in de winkel en zal online vast ergens voor de helft van dat bedrag te vinden zijn.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3280 stemmen

Pitakaas schreef:

Ben ik trouwens de enige die na The Hobbit het grote verlangen heeft naar een film dat zich afspeelt in The Elders Scroll lore?

Daar is de tijd wel rijp voor. Maar gezien de vele mislukte fantasyfilms van de afgelopen tijd zullen de studios daar niet zo happig op zijn denk ik.

De lore is in ieder geval rijk genoeg, zeker te vergelijken met LotR.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.