- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
Martijnnn
-
- 2248 berichten
- 2409 stemmen
Tis een geweldig spel, maar het is niet een spel wat je even een half uurtje gaat spelen zoals CoD.
Ik heb de GOTY gekocht zodra die uitkwam en na 2 dagen was ik letterlijk "lost" in the wasteland.... bovendien had ik ook niet de tijd om verder te spelen, dus lag het stof te happen in de kast.
Nee inderdaad als je ook eenmaal begint met Fallout is het zo 2-3 uur later. Kan in het begin inderdaad wat overweldigend overkomen maar dat gaat wel wennen. Ook al zul je meerdere momenten in het spel hebben dat je van gekkigheid niet weet waar mee moet verder gaan.
Ga in ieder geval niet te fanatiek met de mainquest bezig en doe ook veel sidequests want die mainquest is niet zo heel erg lang.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3281 stemmen
Ik ben bezig met New Vegas, Niet zo goed als Fallout 3 maar ook zeer de moeite waard.
Niet zo goed maar veel beter. Beter geschreven, meer en grotere consequenties, meer RPG elementen, geen level scaling, beter FPS gedeelte. Echt in alles beter dan deel 3 (en die vond ik al erg goed).
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Is New Vegas ook zo groot als deel 3? of allemaal wat kleiner?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3281 stemmen
Ik denk dat de gamewereld net zo groot is maar er is veel meer te doen. De beschaving is er een stap verder dan in de Capital Wasteland dus meer stadjes en bedrijvigheid. Zeker een tienvoud aan quests ten opzichte van deel 3.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Ik denk dat de gamewereld net zo groot is maar er is veel meer te doen. De beschaving is er een stap verder dan in de Capital Wasteland dus meer stadjes en bedrijvigheid. Zeker een tienvoud aan quests ten opzichte van deel 3.
Hmm dan ga ik hem misschien toch maar halen......:)
Want soms verveel ik me gewoon.....ik word niet meer aangevallen door die dieren dankzij die perk en voor de rest zijn er alleen nog maar vijanden bij de spawn punten.
Martijnnn
-
- 2248 berichten
- 2409 stemmen
Niet zo goed maar veel beter. Beter geschreven, meer en grotere consequenties, meer RPG elementen, geen level scaling, beter FPS gedeelte. Echt in alles beter dan deel 3 (en die vond ik al erg goed).
Nou dan ben ik nog niet ver genoeg om dat te merken. Alleen dat het FPS gedeelte veel beter is. Wist niet dat ze dat level scaling uitgezet hadden, dat is wel beter inderdaad. Vond het ook al zo raar dat ik zoveel moeite had met sommige vijanden in het begin, dacht dat het aan mij lag 
Speel deze op de Ps3, en Fallout 3 op de pc, misschien dat het ook daarom voor mij beter aanvoelde, ik vond het begin van Fallout 3 in ieder geval veel indrukwekkender.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Ik heb het spel F1 2010 geleend van een kameraad.
Kent iemand een site met tips? Wagenafstellingen enzo? ben niet zo thuis in de F1.
Weet wel dat ik in de trainingen bij alle bochten ALLE rempunten heb gemist 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3281 stemmen
Wist niet dat ze dat level scaling uitgezet hadden, dat is wel beter inderdaad. Vond het ook al zo raar dat ik zoveel moeite had met sommige vijanden in het begin, dacht dat het aan mij lag
Niet echt, vlakbij het dorpje waar je begint vliegen al Cazadors rond. No way dat je die aan kan met level 1.
Dat snap ik wel. Fallout 3 was nog nieuw, inmiddels ken je het concept en de wereld wel.
jirachi03
-
- 393 berichten
- 0 stemmen
Maar als je nog niet F3 of FNV gespeeld hebt. Welke zou je dan moeten kiezen?
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Nou dan ben ik nog niet ver genoeg om dat te merken. Alleen dat het FPS gedeelte veel beter is. Wist niet dat ze dat level scaling uitgezet hadden, dat is wel beter inderdaad. Vond het ook al zo raar dat ik zoveel moeite had met sommige vijanden in het begin, dacht dat het aan mij lag 
Speel deze op de Ps3, en Fallout 3 op de pc, misschien dat het ook daarom voor mij beter aanvoelde, ik vond het begin van Fallout 3 in ieder geval veel indrukwekkender.
Level scaling? Is dat dat de moeilijkheidsgraad van de vijanden gekoppeld is aan het level dat je zelf hebt?
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Volgens mij komen er een paar personages van F3 ook voor in FNV, maar of FNV echt een vervolg is op F3..... 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2536 stemmen
Ik denk het wel, want het speelt zich af na Fallout 3.
Ik heb Fallout 3 thuis voor de PS3 liggen, maar heb het nog nooit gespeeld. Ben best benieuwd nu.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Ik denk het wel, want het speelt zich af na Fallout 3.
Ik heb Fallout 3 thuis voor de PS3 liggen, maar heb het nog nooit gespeeld. Ben best benieuwd nu.
ja ok, maar F3 speelt zich toch ook ongeveer 50 jaar na de gebeurtenissen van F2 af. Je kan F3 spelen zonder F2 te hebben gespeeld en je mist niets van het evrhaal.
Dus dan zijn het toch eigenlijk losstaande delen? Daarom denk ik dat je niets mist als je FNV eerder speelt dan F3? maar dat weet ik niet zeker, want ik heb FNV niet 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2536 stemmen
Het zou ook een uitbreiding kunnen zijn, maar het lijkt me net als de GTA delen en uitbreidingen, dat je ze het beste allemaal kunt spelen om het algehele verhaal te snappen.
Maar is Fallout 3 geen horror/sci-fi achtig spel? Want ik geloof dat je monsters enzo in hebt.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Ja er komen wel monsters in voor....maar dat is meer in de zin van gemuteerde mensen/dieren door de radioactieve Fallout.
Maar inderdaad: in de metrotunnels heb ik al wel een paar goede schrikmomenten gehad.
Maar het is geen Horror/sci-fi zoals Dead space dat is.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2536 stemmen
Ik heb altijd een hekel aan schrikmomenten. Daar ben ik me een goed mee bekend. Ik speelde vroeger de Aliens vs. Predator spellen vaak en als je met een marinier speelt waar je het af moet leggen tegen Aliens, schrik je op bepaalde momenten de klere.
Een voorbeeld van zo'n geweldige hartknijper is Amnesia: The Dark Descent.
Geweldige filmpje, grappige angstige reacties.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
klopt ja, ook zo'n meesterlijk spel vind ik Silent Hill, geweldige sfeer. Ook altijd schrikken met de Resident Evil reeks
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3281 stemmen
Amnesia, die heb ik ook gekocht, twee uurtjes gespeeld maar niet meer aangeraakt. Inderdaad een vrij freaky doodenge game. Daar ga ik nog een keer goed voor zitten.
Beide
. Als je nog nooit een RPG hebt aangeraakt is F3 misschien de betere keus (want RPG light). Ben je een verstokte RPGspeler dan zou ik voor FNV gaan.
Level scaling? Is dat dat de moeilijkheidsgraad van de vijanden gekoppeld is aan het level dat je zelf hebt?
Ja. Bij Fallout 3 lang niet zo erg als bij Oblivion maar nog steeds aanwezig. Het zorgt ervoor dat als je level 30 bent je alleen nog maar monsters tegenkomt met een shitload aan hitpoints die niet echt een uitdaging vormen maar vooral vervelend zijn om af te maken. FNV heeft geen of een veel lichtere vorm van scaling.
Volgens mij komen er een paar personages van F3 ook voor in FNV, maar of FNV echt een vervolg is op F3.....
FNV is veel meer een vervolg op F2 dan F3 dat is. Er zitten bijna geen verwijzingen naar F3 in FNV maar wel erg veel naar F2.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Ik heb altijd een hekel aan schrikmomenten. Daar ben ik me een goed mee bekend. Ik speelde vroeger de Aliens vs. Predator spellen vaak en als je met een marinier speelt waar je het af moet leggen tegen Aliens, schrik je op bepaalde momenten de klere.
Een voorbeeld van zo'n geweldige hartknijper is Amnesia: The Dark Descent.
(embed)
Geweldige filmpje, grappige angstige reacties.
Martijnnn
-
- 2248 berichten
- 2409 stemmen
Haha ik vind horrorgames ook veel enger dan horrorfilms.
Niet echt, vlakbij het dorpje waar je begint vliegen al Cazadors rond. No way dat je die aan kan met level 1.
Die kwam ik gelukkig niet tegen op lowlevel, wel een aantal grote schorpioenen, man wat had ik daar moeite mee.
Dat snap ik wel. Fallout 3 was nog nieuw, inmiddels ken je het concept en de wereld wel. [/quote]
Dat klopt, maar toch denk ik dat het begin van Fallout 3 indrukwekkender is als je dat meerekent.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vond het sowieso sterker om het feit dat je opgroeit in de Vault en dat de overweldiging groter is als je dan buiten komt. FNV is alleen veel meer een RPG, 3 was dan ook niet zo moeilijk. Voor de rest vond ik F3 ook indrukwekkender. Ik krijg weer zin om ze te spelen
.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3281 stemmen
Dat opgroeien was inderdaad wel een goed idee, maar ik kan het begin bij FNV ook waarderen. Daar werd je tenminste meteen in de actie gedropt.
In FNV heb ik volgens Steam 144 uur zitten, die ga ik weer gamen als alle DLCs gedropt zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Haha hier nog 1.
Ik speel helemaal niet graag horrorgames, maar ik kijk wel graag horrorfilms.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat opgroeien was inderdaad wel een goed idee, maar ik kan het begin bij FNV ook waarderen. Daar werd je tenminste meteen in de actie gedropt.
In FNV heb ik volgens Steam 144 uur zitten, die ga ik weer gamen als alle DLCs gedropt zijn.
Ook eens. Had ook wel zijn charme inderdaad.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Sinds een paar dagen een Xbox360 game geleend van een kameraad: F1 2010
Ik begin aan een practice en opeens blijft het beeld 2 seconden hangen.
ik denk gaan we weer.
Ik weet dat (vooral) bij racespellen de framerate kan "droppen", maar ik had dat niet verwacht. Het spel is van vorig jaar en OK het kan voorkomen. Maar ik had gedacht dat dit probleem allang verholpen was dmv een patch. Niet dus.
Zo'n 2 sec pauze komt altijd op de meest vervelende momenten....yep juist ja, lekker middenin een bocht en na die pauze ben je dus naast de baan. Race voorbij. 
Klote spel dus!!
Morgen maar weer snel teruggeven
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Het is nog niet genoeg dat Balrog erg verzwakt is in de nieuwe Street Fighter.
Neen dan gaat zo een sukkeltje mij ook nog eens taunten als hij denkt dat de overwinning binnen is.
(embed)
Zo een comeback na een taunt maakt mijn dag goed.
hahaha
inderdaad ja....effe die gast op zijn plaats zetten
EPIC !!
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Vind je? dat is gewoon omdat je bij een game de hoofdpersoon ZELF bestuurd en bij een film kijk je naar de hoofdpersoon.
Volgens mij met de eerste Resident Evil, schrok ik toen zo erg dat ik mijn hoofdpersoon heb laten wegrennen, toen ik me opeens bedacht dat ik een wapen had 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dankzij wat enthousiastelingen maar weer begonnen met Fallout 3, nu met al de expansions erbij. Blijft toch wel heerlijk. Ik voel me thuis in the Wastelands, VATS blijft verslavend en de post apocalyptische sfeer blijft overweldigend. Misschien niet super uitdagend voor de doorgewinterde RPG-er maar er zijn ook manieren om het wat uitdagender te maken. Het gevoel om in een totaal verlaten stadje aan te komen na een tijd in de middle of nowhere geslenterd te hebben blijft geweldig.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
3 keer kampioen gespeeld met Twente, 3 keer de Nationale beker, halve finale van de Champions League, Uefa gewonnen... Aanbieding van een ploegje uit de Coca Cola League. Moet je persé de CL winnen om naar een sub-topper in Spanje/Engeland te gaan?
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Dankzij wat enthousiastelingen maar weer begonnen met Fallout 3, nu met al de expansions erbij. Blijft toch wel heerlijk. Ik voel me thuis in the Wastelands, VATS blijft verslavend en de post apocalyptische sfeer blijft overweldigend. Misschien niet super uitdagend voor de doorgewinterde RPG-er maar er zijn ook manieren om het wat uitdagender te maken. Het gevoel om in een totaal verlaten stadje aan te komen na een tijd in de middle of nowhere geslenterd te hebben blijft geweldig.
Klopt, het blijft heerlijk om een verlaten stadje binnen te lopen....de tripwire niet te zien en de trap te activeren...
Om daarna van alle kanten beschoten worden door waste landers.....
Ik ben nu lvl 14 of 15 en vind sommige monsters nu al erg moeilijk om te killen. Mijn small arms is erg hoog. Nu heb ik die Animal friends perk; dus de meeste dieren vallen me niet meer aan. Wat een besparing is aan ammo. 
Als Fallout New Vegas GOTY uitkomt, dan haal ik die ook. Heb geen zin om apart voor de DLC's te betalen.
Ik las ergens dat je met je workbench ook ammo kon maken?? of was dat in FNV?