- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik noemde BoordAppel niet asociaal, ik noemde jij en Megaman asociaal.
Verder heeft de kwaliteit van de graphics van de Wii natuurlijk alles te maken met of je een HD-TV gaat kopen voor de Wii.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Dus de HD televiesie voegt naar mijn idee genoeg toe. Het kan zijn dat je zelf nog nooit de Wii in werking hebt gezien bij een HD scherm.
Ik heb zowel een HD scherm als een Wii (en een PS3), dus dat lijkt me sterk. Als je vragen stelt kun je natuurlijk antwoorden verwachten, ook van mensen die misschien niet zo lyrisch over de Wii zijn als jij.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Dit zijn misschien wel de 2 asociaalste postings die ik in tijden heb gelezen.
Zit je (megaman) eerst te mekkeren dat niemand antwoord geeft op je vraag, dan geeft BoordAppel, terwijl hij er weinig verstand van heeft, zo goed en zo kwaad als het gaat een antwoord, en dan zeg je dat ie je post niet goed gelezen heeft. Vervolgens maakt ie een opmerking waar een knipoog achterstaat, dus waarschijnlijk met een ironische bedoeling, en op basis daarvan wordt hij meteen voor Sony fanboy, graphic nerd en Nintendo-hater uitgescholden.
Daarbij spreekt BoordAppel ook nog eens gewoon de waarheid. Vrijwel elk spel op de Wii heeft inferieure graphics tov de andere consoles. Of je daar veel waarde aan hecht is persoonlijk, blijkbaar doen jullie dat niet (hoewel, het raarste is nog wel dat jij degene bent die zonodig een HD-TV wil). Maar op basis van zo'n spottende opmerking (die net zo goed bedoeld kan zijn voor juist die graphic nerds die jullie zo verachten) iemand zo de grond in boren nadat hij als enige de moeite nam om je vraag te beantwoorden is waarschijnlijk precies hetzelfde gedrag als dat van Powerweb, waar je nu zo op afgeeft.
Ten eerste maak ik Boordappel niet uit voor Sony fanboy, graphic nerd en Nintendo-hater (volgens mij ben je in de war met Moonraker). Ten tweede neem ik het niemand kwalijk als er laat of helemaal niet wordt gereageerd op vragen over diverse onderwerpen (in dit geval een HD televisie). Ook niet als iemand er geen verstand van heeft. Ook niet als iemand een antwoord geeft die helemaal niks te maken heeft met mijn vraag.
Wel als het antwoord bedoelt is als sneer richting de Wii (-bezitters). Smily of geen Smily, de boodschap is duidelijk toch? Of laat ik het zo stellen: je had het ook anders kunnen zeggen natuurlijk (niet jij dus maar boordappel). Niet met een sarcastische ondertoon. Ik wilde inderdaad dolgraag een HD-TV aanschaffen en stelde de vragen nog voordat ik er één kocht. Maar nogmaals: ik heb niet gevraagd of iemand even de Wii de grond in kan trappen.
Zowel de Wii als de PS3 en de 360 hebben zo steken laten vallen op verschillende gebieden. Mensen die de Wii afrekenen op de tekortkoming van het grafische aspect (wat inderdaad kortzichtig genoemd mag worden).
Dit forum is ook niet bedoeld om een console belachelijk te maken en dus ook de mensen die zo'n console bezitten. En naast Nintendo games vindt ik andere games op de PS en Xbox net zo gaaf.
Dat had ik ook al eerder duidelijk gemaakt in deze topic. Als iemand hier vragen stelt over een PS3 of 360 game zal ik de laatste zijn die zoiets zegt als "ik snap niet waarom je die game hebt gekocht voor zo'n flut console". Wat dus op hetzelfde neerkomt als geen HD televisie aanschaffen als je enkel een Wii hebt. De Wii heeft toch maar slechte graphics..wat is het nut. Dat de Wii minder krachtig is dan de overige consoles dat is een feit en zal ik ook zeker niet ontkennen.
Maar games als Mario Galaxy en Smash Bros mogen er grafisch echt wel wezen. Strak, verzorgd..geen ondermaatse troep zoals andere Wii titels (GT Pro Series, Blazing Angels, Red Steel, Call of Duty 3..enz..enz). En zo hebben we allemaal onze eigen interesses en meningen over consoles. Maar laten we dat bewaren voor Powerweb waar iedereen elkaar belachelijk maakt voor de desbetreffende console. Iets wat ik nooit zal doen.
En iemand weer terug de grond in te trappen (daar hebben we het woord weer|) omdat diegene reageert op een antwoord die alleen maar irritaties kan veroorzaken. De toevoeging van een Smily heeft niks geholpen helaas. Zo kan ik ook wel een systeem of spel van de ander afkraken en voor het gemak er een Smily achter zetten. Met andere woorden: dan is het ook niet serieus bedoeld. Stiekem wel uiteraard...anders zou je deze zin in de eerste plaats er ook niet neerzetten.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Mensen die zich persoonlijk aangevallen voelen door kritiek op hun console 
robin00787
-
- 322 berichten
- 750 stemmen
Heb ik ook hoor. Niemand f*ckt met de 360 
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Ik heb zowel een HD scherm als een Wii (en een PS3), dus dat lijkt me sterk. Als je vragen stelt kun je natuurlijk antwoorden verwachten, ook van mensen die misschien niet zo lyrisch over de Wii zijn als jij.
Mijn punt is ook niet dat iedereen maar de Wii moet zien als iets heiligs of dat er voor het gemak maar over de matige Wii-titels gekeken mag worden. Ik bedoelde alleen dat het belachelijk maken van elkaars favourite systeem (of game) alleen voor ergenis zorgt. Natuurlijk is de PS3 grafisch mooier, maar ook over deze console werd heel wat gezeikt. De veel te hoge prijs, het gebrek aan exclusiefe games (merendeel komt ook naar de 360), backwards compitable werkt niet naar behoren (sommige psx en ps2 games werken niet goed..wordt wel aan gewerkt by the way). En zo heeft de 360 ook zeker een aantal minpunten (krassen op CD's o.a.) Mij hoor je daar niet over en ik ben gek genoeg om er in de toekomst (bij prijsverlaging) eentje aan te schaffen. Het is niet de console van m'n favourite spel ontwikkelaar...maar dan nog komen er games die ik voor geen goud wil missen. GTA IV, Haze..enz.
Boordappel mag best zo z'n bedenkingen hebben over de Wii maar formuleer het dan wat anders als het kan. En mijn reactie is zeker niet misplaatst. Laat iedereen in z'n waarde en dus ook het systeem of game waar dit persoon van houdt. Een sneer maken richting een console kan iedereen en daar staan sites als Powerweb ook zeker om bekend. Laten we er een punt achter zetten en gewoon gezellig over games babbelen. De Wii is een top-console, verkoopt als een baksteen...zei het alleen dat het systeem moeilijk te verkrijgen is. Een minpunt? Dat zeker...maar ook een teken dat de Wii veel beter verkoopt dan Nintendo ooit had kunnen weten. En verder zijn de PS3 en 360 ook meesterlijke consoles die ondanks (of dankzij) hun andere stijl beter met elkaar kunnen concureren dan met de Wii. Ninty heeft een zijweg genomen en over de unieke besturing mag ook zeker wat gezegd worden.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
[Ten eerste maak ik Boordappel niet uit voor Sony fanboy, graphic nerd en Nintendo-hater (volgens mij ben je in de war met Moonraker).
Ik heb ook niet gezegd dat je dat doet. Mijn bericht was aan zowel Moonraker als jou gericht.
Het leek er echter sterk op dat je geërgerd was toen BoordAppel niet helemaal het antwoord gaf waarop je rekende.
Wel als het antwoord bedoelt is als sneer richting de Wii (-bezitters). Smily of geen Smily, de boodschap is duidelijk toch?
Voor jou blijkbaar niet.
Ik begreep die sarcastische ondetoon als een ironische, misschien wel zelfspottende, sneer naar juist fanboyisme en het afflamen van elke andere console. Hence de knipoog.
Dat deed dan ook niemand.
Zowel de Wii als de PS3 en de 360 hebben zo steken laten vallen op verschillende gebieden. Mensen die de Wii afrekenen op de tekortkoming van het grafische aspect (wat inderdaad kortzichtig genoemd mag worden).
Inderdaad kortzichtig, maar niet verboden. Ik kan het me heel goed voorstellen dat de graphics van de Wii bij velen niet in de smaak vallen.
Dit forum is ook niet bedoeld om een console belachelijk te maken en dus ook de mensen die zo'n console bezitten. En naast Nintendo games vindt ik andere games op de PS en Xbox net zo gaaf.
Maar kritiek op de Wii is gezien je reactie wel een gevoelig onderwerp.
Dat had ik ook al eerder duidelijk gemaakt in deze topic. Als iemand hier vragen stelt over een PS3 of 360 game zal ik de laatste zijn die zoiets zegt als "ik snap niet waarom je die game hebt gekocht voor zo'n flut console". Wat dus op hetzelfde neerkomt als geen HD televisie aanschaffen als je enkel een Wii hebt. De Wii heeft toch maar slechte graphics..wat is het nut. Dat de Wii minder krachtig is dan de overige consoles dat is een feit en zal ik ook zeker niet ontkennen.
Goed zo.
Maar games als Mario Galaxy en Smash Bros mogen er grafisch echt wel wezen. Strak, verzorgd..geen ondermaatse troep zoals andere Wii titels (GT Pro Series, Blazing Angels, Red Steel, Call of Duty 3..enz..enz). En zo hebben we allemaal onze eigen interesses en meningen over consoles. Maar laten we dat bewaren voor Powerweb waar iedereen elkaar belachelijk maakt voor de desbetreffende console. Iets wat ik nooit zal doen.
En iets wat hier ook niet gedaan wordt. BoordAppel maakt juist de mensen belachelijk die dát doen.
En iemand weer terug de grond in te trappen (daar hebben we het woord weer|) omdat diegene reageert op een antwoord die alleen maar irritaties kan veroorzaken.
Deze zin is niet compleet denk ik.
Lekker achterdochtig en paranoide weer.
(oei, een smiley)
Je/jullie maken gewoon van een mug een gigantische olifant die niet eens te vergelijken is met de olifant. BoordAppel zegt alleen dat hij de graphics van de Wii ondermaats vindt en daarom geen HD-TV gaat kopen. Het gaat hier helemaal niet om een sneer naar jouw console (dat kan een stuk subtieler).
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Kriteik leveren mag, maar het gaat er om hoe je het brengt. En wat is het nut er van om zo'n antwoord te plaatsen onder vragen over een HD TV?
Je kunt ook als meester van dit forum (Admin) zeggen tegen Boordappel: Respecteer elkaar's console...zo lang jij maar weet dat je de beste in huis hebt. Ik erger me er aan als iemand doodleuk een andere console begint af te zeiken. Ik ben daar ook niet mee begonnen en zal dat ook niet doen. Ik vindt de Wii persoonlijk zeker de tofste, maar ik laat niet vanuit het niets zomaar een reactie achter over de gebreken van zo'n systeem. Wat schiet je er mee op in de eerste plaats. Het is nutteloos, en je ergert er andere mensen mee. En dat kan nooit de bedoeling wezen van zo'n goedaardig forum als deze.
Boordappel: Heb je een 360 of PS3? Goeie keuze, ik zal er zeker één aanschaffen dit jaar. (Bij de PS3 als de prijs wordt verlaagd uiteraard). Heel veel succes en plezier met je console, ik zal voor je duimen!
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Je kunt ook als meester van dit forum (Admin) zeggen tegen Boordappel: Respecteer elkaar's console...
Ten eerste voer ik deze discussie niet als admin, en tweede... een CONSOLE respecteren?? Je doet alsof ik het over je moeder heb, in plaats van over een apparaatje waar je spelletjes mee kunt spelen. Als iemand een film, album, boek of apparaat kut vindt dan mag dat gezegd worden op deze sites.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
[quote="megaman
In plaats van ook eens te kijken naar de aard van het probleem (waar het begon) help je hem nog eens een handje mee. Oftewel: Je hebt ook niet zo op Nintendo blijkbaar. Ik citeer: "Ik kan het me heel goed voorstellen dat de graphics van de Wii bij velen niet in de smaak vallen". Velen? Jij vertegenwwordigt de vele mensen die zogenaamd geen Wii kopen door de matige graphics? En vandaar dat het systeem dan toch veel wordt gekocht door "velen"? Ach mensen, waar gaat dit nu over?
Een gebed zonder einde waarbij de vele Boordappel-aanhangers het misplaatst vinden dan meneer Megaman reageert op iemand die het zo nodig vindt om zijn systeem kort en klein te slaan. Ik vindt de 360 en de PS3 ook zeker twee meesterlijke systemen. Op dit moment niet veel geld over (HD tv aangeschafd) maar dat wil niet zeggen dat ik deze consoles nooit zal aanschaffen. En ookal zal ik een directe hekel hebben aan Sony of Microsoft (over de zogenaamde tekortkomingen bij de consoles), dan hou ik dat voor me in plaats van anderen daar mee te ergeren.
Nogmaals: de Wii is zeker geen grafische hoogvlieger in de zin dat het niet de power heeft van de twee concurenten. Dat wil niet zeggen dat de Wii flut graphics heeft aan de hand van de tot nu toe verschenen games waar zeker troep bij zit. Mario Galaxy, Smash Bros, Umbrella Chronicles, Metroid Prime 3...bijna niemand klaagt hier over dat ze grafisch inferieur zijn. Het is geen "Crysis" natuurlijk, maar zo'n monster game is zelfs nog te krachtig voor enkel een PS3 of 360.
En daarnaast heeft de Wii natuurlijk genoeg andere mooi eigenschappen die het systeem anders maken dan de rest. Je moet er van houden uiteraard en dat doe ik ook. Ik vindt de Wii leuk om op te spelen door de unieke besturing. Ik zeg al gauw dat de Wii beter is dan de overige consoles...maarrrr...ik heb nog niet op een PS3 of 360 gespeeld dus hoor je mij ook niet roepen.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Ten eerste voer ik deze discussie niet als admin, en tweede... een CONSOLE respecteren?? Je doet alsof ik het over je moeder heb, in plaats van over een apparaatje waar je spelletjes mee kunt spelen. Als iemand een film, album, boek of apparaat kut vindt dan mag dat gezegd worden op deze sites.
zo mag ik het horen! een goed voorbeeld voor alle Powerweb gebruikers die eens een ander forum willen uitproberen. Jordy, ik heb niks tegen je maar hier hebben we dus niks aan lijkt me. Als iedereen mag zeggen of een systeem of spel kut is, dan veranderen de nette discussies in complete vechtpartijen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Ik begreep die sarcastische ondetoon als een ironische, misschien wel zelfspottende, sneer naar juist fanboyisme en het afflamen van elke andere console. Hence de knipoog.
Hehe, je zoekt er iets teveel achter denk ik. Het was gewoon een grapje, maar die worden blijkbaar door sommige mensen niet helemaal begrepen.
Juist.
Ik geef inderdaad het advies om geen HD TV aan te schaffen als je enkel een Wii hebt omdat de graphics volgens mij niet zo gek veel beter zullen zijn op zo'n tv. Dan kan je je geld beter besteden aan leuke games voor je console.
Boordappel: Heb je een 360 of PS3? Goeie keuze, ik zal er zeker één aanschaffen dit jaar. (Bij de PS3 als de prijs wordt verlaagd uiteraard). Heel veel succes en plezier met je console, ik zal voor je duimen!
Ik heb geen console maar een leuke pc en daar game ik op. Verder heb ik helemaal niets tegen de PS, Xbox of Wii.
Aan je laatste reacties te zien zie jij spoken en in alles wat er gezegd wordt een aanval richting de Wii, en dat heeft niemand nog gedaan hier.
Moonraker
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
@ Boordappel: Megaman is tot nu best redelijk gebleven hoor, je ziet hem sony of microsoft NIET afkraken.
De opmerking die je toen maakte kwam bij niet echt als 'n sarcastisch opmerking over, zoals megaman al be-argumenteerde klinkt 't of de mensen die aanwezig zijn bij deze discussie iets tegen de Wii hebben.
@ Jordy: Als admin moet jij het goeie voorbeeld geven, (mijn mening)
Je laat blijken in jouw antwoorden op megaman's argumenten dat je geen voortstander bent van de Wii, Dat is begrijpelijk maar het klinkt zelf zo dat je er zelfs tegen bent.
Teminste dat komt bij mij zo, OKE wat ik heb gezegd over Graphic nerd enzo...
Dat kwam niet echt goed over denk ik, en ik verontschuldig me ook.
En jordy, deze discussie wordt gevoerd door 2 members, ik denk niet dat een admin daar zich mee moeit bemoeien, we bekogelen elkaar toch niet =O.
En wat Megaman zei, laat wel blijken dat dat 'n gevoelige onderwerp bij jouw is.
Misschien heb ik 't fout, misschien ook niet.. zo denk ik erover...
ps: Kijk maar niet naar m'n lame-uitleg, die zuigt zowiezo wel! =)
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik denk inderdaad dat de graphics van de Wii voor meer mensen een probleem zullen vormen dan de graphics van de X360 en de PS3.
For the record, ik zou als eerste een Wii kopen. Dus je hele betoog over dat ik nu ook Nintendo aan het bashen ben slaat helemaal nergens op. Net zoals je conplottheorie over zogenaamde fanboys als BoordAppel die de Wii met de grond gelijk willen maken. Gewoon nergens op gebaseerd. Jordy heeft zelf als eerste een Wii gekocht, ik zou zo'n ding ook als eerste in huis halen. Leuk vernuftig apparaatje met een eigen imago.
Waar jullie toch telkens aanvallen op de Wii blijven zien... 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Dat beweert ook niemand.
Dat zal wel, maar dat is helemaal niet het geval en daarom ziet hij spoken.
Moonraker
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
Die opmerking die jij maakte is verkeerd gevallen oke?
teminste bij mij..
Maar ik weet nu ook, dat je een grapje maakte..
Ik heb me ook verontschuldigd, 't viel gewoon verkeerd, dus de reactie van megaman en mij is wel terecht (vind ik)..
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Laten we het er bij houden dat alles draait om één groot misverstand. Ik heb Boordappel's reactie gezien als negatieve opmerking tegenover de Wii, en dus automatisch ook de personen zoals mij die een Wii bezitten. Ik had gehoopt dat er van weerskanten een goed bericht kon komen.
Zo van "Megaman, zo moet je mijn opmerking niet opvatten"..of iets dergelijks. Schijnbaar zag ik spoken en een complottheorie...maar waarom leek het dan alsof de betrokennen van deze discussie zich automatisch in de strijd werpten 'tegen' mij? Buiten het feit om dat je en fanboy bent uiteraard.
Ondanks deze Smiley kwam het bericht verkeerd over bij mij, niet dankzij.
Ik bedoel ook niet respect hebben voor een console, maar respect hebben voor iemand's interesses in een console. Geen enkel systeem is perfect en er valt genoeg te mekkeren over wat goed of fout is aan zo'n ding. Ik heb hier dan ook geen enkel minpunt gehoord van de andere consoles. Als je als Wii bezitter toch sceptisch bent over het apparaat, waarom dan niet bij de concurerende systemen?
Dat de beruchte opmerking over de Wii misplaatst is daar blijf ik bij. In zoverre natuurlijk dat ik weet het logisch als iemand vanuit het niets een negatieve opmerking plaatst over zijn/haar console, dat er dan uiteraard op gereageerd wordt. Je kunt je afvragen: "Waarom maakt Megaman zich daar druk om, maakt hij van een mug een dinosaurus...en hoe kunnen wij hem nog even beter de les lezen". Maar het kan anders: "Waarom zet iemand zo'n opmerking op dit forum in de eerste plaats?". Waarom kun je het niet laten om even een sneer te geven richting de Wii (als Wii bezitter - mocht je dat zijn - zelfs nog vreemd ook). En als Siteadmin ook nog meepraten met de rest van de groep over wat Megaman wel niet durft te zeggen en in hoeverre het allemaal klopt is geen kunst aan. Hoezo "ik zie spoken?"...hoe kom ik daar nou bij?
En met kortzichtig bedoelde ik dus dat de games die tot nu toe verchenen zijn (met name titels met Cube/PS2 graphics: Call of Duty 3, Blazing Angels, GT Pro Series..etc) helemaal niks zeggen over de 'power' die de Wii heeft. Kijk naar Excite Truck en SSX Blur..gewoon strak, verzorgd en alles behalve matig of zelfs slecht. Daarnaast hebben de aankomende titels zoals Mario Galaxy en Smash Bros al lang bewezen dat de Wii meer kan als enkel een opgevoerde Gamecube. En mensen die juist een Wii hebben moeten dit immers begrijpen.
Dit in plaats van het er nog even in wrijven (met 3 man maar liefst) waarom ik ongelijk heb, hoe ik durf te reageren op Boordappel's opmerking en dat de meerderheid van de mensen (ik neem aan hardcore gamers) af haakt bij de Wii mede dankzij de matige graphics. Vandaar dat de Wii het beter doet dan Nintendo ooit had kunnen dromen. En dat de Wii bijna nergens te verkrijgen is....Nintendo was overrompelt en zat met z'n gedachten nog bij de matige verkopen van de Cube.
Bij deze zou het kunnen zijn dat ik de opmerking verkeerd heb begrepen en dat ik al die lappen tekst voor Jan lul heb getypt. Mocht iemand nog reageren op deze post, kijk dan ook eens naar de punten die wel kloppen i.p.v. bij voorbaat al mijn teksten te corrigeren en in hoeverre ik niet gelijk heb. Bedankt, en een prettige voortzetting met dit forum.
Discussie gesloten.
Ik heb Driver 3 weer gekocht voor de PS2. Ik zeg 'weer' omdat ik hem in het verleden ook al had op de Xbox die ik later besloot te verkopen. Vette game en ondanks alle kritieken over Driver 3 heb ik altijd genoten van de omgevingen die meer weg hadden van toeristische trekpleisters. Mooi spel, en ik hoop dat de Wii versie van Parallel Lines (Driver 4) het waard is om aan te schaffen in juni.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik heb Boordappel's reactie gezien als negatieve opmerking tegenover de Wii, en dus automatisch ook de personen zoals mij die een Wii bezitten.
Sorry dat ik er toch over doorga, maar kun je eens uitleggen waarom een negatieve opmerking over een console, tegelijk ook een negatieve opmerking is tegen personen die die console bezitten?
Hannibal
-
- 9367 berichten
- 3287 stemmen
Als je het heel voorzichtig zegt dan mag het nog nét. 
Nintendo is echt geweldig.
Ik moet alleen eerlijk bekennen dat mijn persoonlijke mening is dat ik het zelf niet zo heel erg leuk vind.
Toen ik het op een andere manier zei, voelde megaman zich diep gekrenkt.
Moonraker
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
Je doet net of Megaman 'n oude zeur is, dat slaat natuurlijk nergens op!.
Kom op he,
2 crewleden die er zich mee bemoeien.
Jordy = Admin
Hannibal = Crew
Als Admin mag jij helemaal niet met 'n discussie me bemoeien,
en zeker geen kant kiezen!.
En Hannibal: Kom op zeg!, slaat helemaal nergens op!
ik dacht dat jij en megaman het uit hadden gepraat..
Over die discussie: super mario bros + nintendo console!
Hannibal
-
- 9367 berichten
- 3287 stemmen
Pardon? Sinds wanneer mogen crewleden niet discussiëren? En geen normale vragen stellen? En geen grapjes maken? (
)
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Als Admin mag jij helemaal niet met 'n discussie me bemoeien,
en zeker geen kant kiezen!.

Moonraker
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
Grapjes?, een kant kiezen zeker..
Crewleden zijn er om regels te maken, en de mensen te waarschuwen als hij/zij die regel overtreedt...
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Sorry dat ik je moet teleurstellen, maar de crew van deze site heeft een mening als ieder ander, en mag deze (al bijna 7 jaar lang) gewoon geven.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
De laatste 1% kans dat GamesMeter.nl komt is overigens definitief weg nu
pffftt
Moonraker
-
- 11 berichten
- 0 stemmen
Tuurlijk, maar die opmerking is meer dan een mening!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Buiten het feit om dat je en fanboy bent uiteraard.
Heb je dat nu tegen mij?
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Als je het heel voorzichtig zegt dan mag het nog nét. 
Toen ik het op een andere manier zei, voelde megaman zich diep gekrenkt.
Zo te zien haal je even wat oude koeien uit de sloot, wat natuurlijk net op het goeie moment komt. Ik hou de koeien bij deze nog even voor je vast. Die zin "toen ik het op een andere manier zei.." begrijp ik niet helemaal. Je zei het niet op een andere manier, je zei heel wat anders. Onze discussie (waar ook andere mensen bij betrokken waren en sommigen daarvan jouw reacties ook niet helemaal snapten) ging over het probleem: Nintendo spel + console. Ik begreep uiteraard dat je het niet zo had op Super Mario Bros. maar begreep niet waarom je een console weggooide (lees: weg deed) omdat één Mario spelletje je niet beviel. Zoals anderen ook aan aangaven: buiten de standaard Ninty games had de NES genoeg andere toppers zoals Shadow Warriors (AKA: Ninja Gaiden), Life Force, Castlevania en Probotector (Contra)..etc.
Dat is hetzelfde zeg maar als m'n Playstation weg doen omdat Tomb Raider me totaal niet bevalt. Vooral in het NES tijdperk was er niet zoveel concurentie zoals nu het geval is. De meeste mensen hadden een NES in hun woonkamer waarbij SMB als launch-titel werd toegevoegd. Heus niet iedereen kocht dan ook een NES alleen voor deze Mario game. Een klassieker (mijlpaal in het platform genre) is het sowieso, maar dat vond ik indertijd ook van Mega Man 2 (persoonlijk een stuk beter dan SMB). Ook het gegeven dat je aan de hand van een Mario Bros spelletje al bij voorbaat geen interesse had in masterpiece in het adventure genre: Ocarina of Time. Dat het van Nintendo is, daar heb je alles mee gezegd. Zijstraatje: Ik vind Quentin Tarantino's Kill Bill echt tof maar heb dan weer niks met het in de hemel geprezen Pulp Fiction.
Aldus onze discussie waar ook een punt achter gezet werd. Tot op het moment dat je dit weer als voorbeeld naar voren haald naar je collega's, waarmee ik een andere discussie aan het voeren was. Om precies te zijn eigenlijk met Boordappel, maar de crew-leden verlengden de discussie nog even voor het gemak. Met andere woorden: dit gaat eigenlijk nergens meer over. Laten we alstjeblieft stoppen met deze discussie en gewoon weer vredig over games praten. Dit om te voorkomen dat er nog meer crew-leden mij gaan bashen of aan zien voor de "boeman" van Moviemeter's gamegedeelte. Einde discussie?
2: Driver
3: Crash Team Racing
4: Ace Combat 2
5: Soul Blade
Playstation 2 (PS2):
1: GTA: San Andreas
2: GTA: Vice City
3: Tomb Raider: Legend
4: Soul Calibur III
5: Sky Odyssey
Nintendo (NES):
1: Mega Man 2
2: Super Mario Bros. 3
3: Life Force - Salamander
4: Turtles II
5: Probotector
Super Nintendo (SNES):
1: Super Castlevania IV
2: Super Mario World
3: Zelda: A Link to the Past
4: Super Mario Kart
5: Killer Instinct
Nintendo 64 (N64):
1: Zelda: Ocarina of Time
2: Goldeneye
3: Super Mario 64
4: Lylat Wars
5: Mario Kart 64
Gamecube (NGC):
1: Zelda: Twilight Princess
2: Timesplitters: Future Perfect
3: Timesplitters 2
4: Super Smash Bros. Melee
5: Soul Calibur II
Nintendo Wii (Wii):
1: Zelda: Twilight Princess
2: Excite Truck
3: SSX Blur
4: Kororinpa
5: TH: Downhill Jam
Microsoft Xbox (XBOX):
1: Halo 2
2: Halo
3: Far Cry
4: Driver 3
5: Midtown Madness 3
PC (geen afkorting):
1: Red Alert
2: Age of Empires
3: Halo
4: Far Cry
5: Rollercoaster Tycoon
Misschien leuk voor andere mensen om ook hun top-5 te plaatsen. Of vragen waarom ik een bepaalde titel in de top-5 heb staan die volgens velen nogal ondermaats was. De handheld-consoles heb ik hier niet bij gezet anders wordt deze post veel te lang.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Ik heb Anniversary al gereserveerd voor de PS2 aangezien de Wii-versie veel later komt. Ik heb het spel nog niet gespeeld maar aan de hand van de vele screens en video's lijkt het een bijna perfect remake van één van de beste games aller tijden. Ik zeg bijna perfect want er is al één minpunt die ik op merkte op de site van Tomb Raider. Namelijk het volgende: De "Croft Manor" (oftewel het huis van Lara) is gebasseerd op die van Tomb Raider: Legend, die het op zijn beurt weer afgekeken heeft van de twee films met Jolie. Ik snap niet dat Crystal Dynamics een spel gaat remaken als Tomb Raider 1 en vervolgens een heel ander huis er in plaatst. Tomb Raider: Legend was in dezelfde stijl gemaakt als de films; kort, krachtig, twee hulpjes in huis, extra gadgets...oftewel: de ziel van de originele TR was ver zoek. Anniversary is een remake van TR1 en past niet in hetzelfde straatje als Legend omdat het een alternatieve tijdlijn is. What in the hell doet het huis van Legend dan in Anniversary?! Sorry hoor mensen, maar hier erger ik me best aan.
Ik bedoel van..de films waren alleen comercieel een klein succesje. Puur omdat het om Lara Croft draaide en haar avonturen. De films hebben in verhouding nooit de status bereikt die de eerste TR delen hadden. Tomb Raider als game (met name deel 1) is een klassieker.....de films zijn nogal simplistisch en veel details uit de games ontbreken hier in. De grootste fout die je kunt maken als ontwikkelaar is de serie op de matige films laten lijken en zo de originele TR serie verkrachten. Tomb Raider: Anniversary....een prachtige remake van Tomb Raider (1996)....maar dat huis is een doorn in het oog. Het past er niet in, ik wil die grote mansion met de omliggende tuin waar je met die quad kon racen, een tijd neerzetten op de survival baan of die oude butler in de vriezer opsluiten. Jammer Crystal Dynamics, je weet toch niet helemaal wat de fans willen op het gebied van de 'Croft Manor'.
Hannibal
-
- 9367 berichten
- 3287 stemmen
Tot op het moment dat je dit weer als voorbeeld naar voren haald naar je collega's, waarmee ik een andere discussie aan het voeren was. Om precies te zijn eigenlijk met Boordappel, maar de crew-leden verlengden de discussie nog even voor het gemak.
Als je liever alleen met Boordappel een discussie voert en je niet wil dat een ander zich in de discussie mengt kun je dat beter via PM doen dan in het forum.
Bovendien was mijn bericht als grap bedoeld, daarom had ik er ook een
bij gezet. Onze vorige discussie is inderdaad allang agelopen, en ik had ook echt niet de intentie om deze weer opnieuw te gaan voeren.
Dit om te voorkomen dat er nog meer crew-leden mij gaan bashen of aan zien voor de "boeman" van Moviemeter's gamegedeelte.
Niemand ziet jou als boeman, vooral niet in dit topic, waar jij één van de frequentste posters bent. Dat heeft ook nooit iemand beweerd.