- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Die Medal of Honor score's zijn ook gewoon op cd verschenen, dus dat is zeker illegaal. Van die oude SNES en Sega spellen zal wel niemand wakker liggen inderdaad.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
http://www.vgmusic.com/ vind ik persoonlijk ook een goede site. Vooral voor de oudere consoles vind je leuke deuntjes terug.
Inderdaad ook een ideale site. Alleen jammer dat het midi-formaat is en aanzienlijk minder soundtracks dan wat je op GBhotel kunt verkrijgen.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Ja en nee.
Ja het is illegaal want het is niet met de toestemming van de makers. Nee want er is geen enkele andere manier om die muziek te krijgen (je kan een N64 cartridge niet in je Ipod duwen...)
Denk dat er geen haan is die er naar zal kraaien (met uitzondering van dat handje vol games die wel een OST hebben.... GTA bijv)
Zo gauw er iemand achter komt zal de OST van GTA wel verdwijnen ben ik bang. Van Final Fantasy is echter niks te bekennen op deze site.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Wing Island (Wii)
Laatst besloot ik toch maar de Flight-Sim Wing Island aan te schaffen om te kijken of deze game de moeite waard is. Het spel begint met een vrolijk intro filmpje in de trend van Pilot Wings/Sky Odyssey met de bijpassende melangolische avonturen muziek. De graphics zijn misschien niet hoogstaand maar zeker wel strak en verzorgd. Vooral wanneer je dit gaat vergelijken met Blazing Angels die een directe PS2 overzetting blijkt te zijn met letterlijk PS2 graphics. Wing Island is kleurrijk, strak en oogt verder gewoon redelijk. De besturing is verder prima in orde, het aantal opties is niet echt heel uitgebreid (maar een paar eilanden) en de opdrachten zijn inderdaad niet variërend. De zogenaamde "free mode" (had Excite Truck maar een "Free Ride" mode) is opzich een leuk onderdeel waarin je gewoon even lekker kunt rondvliegen en ontspannen van de omgeving en luistert naar de avontuurlijke soundtrack. Alleen een beetje jammer dat je verplicht bent om je collega's mee te nemen in "free mode".
Meestal ram ik ze allemaal kapot om vervolgens even alleen te kunnen vliegen. En helaas is Wing Island niet zo uitgebreid en veriërend als genre-genoten als beide Pilot Wings (SNES & N64) en Sky Odyssey (PS2). Verder kan ik me best vermaken met deze flight-game. Grafisch dus geen stoor-factor wat wel vaker is met games die speciaal voor de Wii worden ontworpen (zie o.a. ook Excite Truck en Kororinpa) en geen bestaande PS2/NGC games waar alleen de besturing wordt aangepast. Wing Island mag dan geen must-have titel zijn voor de Wii of een klassieker in waarwording, toch is de game gewoon leuk om te spelen. Net als Kororinpa (ook van Hudson) een spelletje die je of enorm leuk vindt of geen bal aan. Voor mij zijn beide games totaal geen miskopen. De fun straalt er vanaf, een nieuwe ervaring op game-gebied met dank aan de Wii-besturing en verder gewoon redelijk goed qua uitvoering. Leuk spel en een heel klein toppertje!
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
Ik heb natuurlijk wel van Zelda gehoord en van die irritante SuperMario, maar daar heb ik inderdaad altijd een hekel aan gehad. Ik heb ooit een Nintento spelcomputer gehad en die heb ik letterlijk uit frustratie uit het raam gegooid. Ik heb daar ook nooit spijt van gehad, wat een vreselijk ding was dat zeg. Ik hou toch meer van de volwassener adventures in plaats van een pizzaboer die over paddestoelen heen moet springen.
Ok.
En nu kan ik het ff niet laten om ff te reageren.
1. Als je je nintendo letterlijk het raam uit hebt gegooid ( heeeeel stoer hoor) omdat je meer van ''volwassener adventures'' houdt, waarom vond je beyond good and evil dan zo'n fántástisch spel? (was ook op de cube by the way - word gezien als een leuke zelda( wat jij weer niks aan vond) cloon-maar dan iets....umh kinderachtiger)
2. Bij deze even een snel opgesomd lijstje met niet zo ''kinderachtige'' titels (niet alleen adventures), speelbaar op verschillende nintendo consoles die absoluut de moeite waard zijn;
(hou er a.u.b. wel even rekening dat in de NES periode ('85/'90) games op consoles grotendeels nog werden gezien als speelgoed voor kinderen.
In de SNES periode was dit ook nog wel het geval, maar met de N64 kwam daar langzaam maar zeker verandering in...)
Faxanadu
Ninja Gaiden
Battle of olympus 
Rygar
Chrono Trigger 
Secret of Mana
Terranigma
Illusion of gaia
Soul blazer
Actraiser
Shadowrun
Demon's crest
Doom
Front mission
Shin megani tensei
Perfect dark
Goldeneye
Conker's bad fur day
Ogre battle
Body Harvest
Blast corps
Turok
Hybrid heaven
Quake 2
Eternal darkness
Baten kaitos
en dan natuurlijk de complete reeksen van:
Castlevania
Zelda (ok, minus the Wind Waker)
Metroid
Resident evil
Final fantasy (Uber serie, en om dat te leren waarderen moet je wel een paar uur er in steken , en niet ''iets langer dan 5 minuten '' spelen
....en zo nog wel een paar waar ik zo niet op kan komen
Oja ...als je elke 2 jaar zon (ongeveer - moet toch wel) 200 euro uitgeeft aan je PC maakt het bar weinig uit of je dat geld uitbesteed aan je PC of console, neem ik aan.
Tis maar wat je fijner vind.
.....Krampachtig op je stoeltje naar een relatief klein schermpje staren, of relaxt chillen (eventueel met vrienden- muliplayer) op een comfortabele bank en kijken op een HD scherm( schijnt bijna iedereen te hebben of te kopen de laatste tijd)....
..... Veels te lang kloten met instaleren en configuren of ''hop spelletje er in en spelen maar!!'' .....
Prijzen van games vallen over het algemeen wel mee hoor....
Als games net uit komen zijn ze over het algemeen wel duurder ja, maar ze zakken ook wel weer vrij snel in prijs, of je vind ergens een 2 e handsje
Maar je hoeft je van bovenstaande alinea niks aan te trekken, wel zou ik het kunnen waarderen als je dat voor het volgende wel doet.
Kort gezegd dus....
Wat jij zegt slaat als een tang op een varken.
Ieder zo zijn eigen ding (en jij je PC- prima toch?) maar hou ajb op met dat disrespecteren van andermans intresses en voorkeuren (vooral als je met zulke belachelijke argumenten komt).
Fijn , dat heb ik ook weer gezegd, en dan gaan we weer lekker verder met het (onzinnig) lullen over games, en dan leven we allemaal nog lang en gelukkig. 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
..... Veels te lang kloten met instaleren en configuren of ''hop spelletje er in en spelen maar!!'' .....
Je kan ook overdrijven. Ik zit vrij relaxt voor mijn 19" breedbeelscherm en installeren gaat ook vrij snel.
De console markt lijkt nu eindelijk de inhaalslag met de pc te hebben gemaakt al is het maar de vraag hoe lang dat blijft met games als Crysis in aantocht.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Ik wil wel ff kwijt dat Crysis mij zeer vet lijkt maar dat de aliens het flink verneuken. Dat was ook zeker het geval met Far Cry imo.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
In Far Cry zaten geen aliens maar gemuteerde apen en mensen.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Komt op mij hetzelfde over. In een game als Far Cry wil ik gewoon realisme en geen SF-zooi erdoorheen. Ook jammer was dat je je steeds meer en meer binnen bevond ipv in de prachtige buitenwereld van Far Cry. Anyway... ik vecht 10x liever tegen zwaarbewapende huurmoordenaars dan tegen een paar uit de kluitengewasse apen/mutanten/aliens met superkrachten.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Bij Far Cry schoten ze iets te ver door. Met 1 klap was je soms al dood, dan is het niet echt leuk meer. Maar de gevechten die je tussen de mutanten en de menselijke vijanden zag in de verte op zo'n topisch eiland waren wel érg gaaf. Bovendien werd het er wel erg spannend om er veilig doorheen te komen.
Als dat wat beter gebalanceerd wordt bij Crysis vind ik het prima.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2261 stemmen
Komt op mij hetzelfde over. In een game als Far Cry wil ik gewoon realisme en geen SF-zooi erdoorheen. Ook jammer was dat je je steeds meer en meer binnen bevond ipv in de prachtige buitenwereld van Far Cry. Anyway... ik vecht 10x liever tegen zwaarbewapende huurmoordenaars dan tegen een paar uit de kluitengewasse apen/mutanten/aliens met superkrachten.
Idd. Dat was bij mij ook de afknapper met Far Cry. Goed dat dit eens gezegd is.
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
Voor mij geld precies hetzelfde.
Ik ken maar vrij weinig schietspellen, die ook echt de moeite waard zijn om te spelen, waar de makers het niet nodig vonden om het spel te voorzien van de cliche aliens/zombies/mutanten verhaalijnen en vijanden.....ff denken ..
Goldeneye, XIII, alles van Tom Clancy (waar d'r nu wel erg veel van zijn), 2e WO spellen (die me ook al de keel uit gaan hangen)...en sinds Far Cry schijnen schiet spellen op tropische eilanden ook erg in trek te zijn.
En dat terwijl ik het veel leuker en spannender vind om tegen ''gewone'' mensen te knallen, voorzien van een goede A.I.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Idd. Dat was bij mij ook de afknapper met Far Cry. Goed dat dit eens gezegd is.
Iets zegt me dat jij geen reviews hebt gelezen toen Far Cry uitkwam. Als er iets veel genoemd werd als minpunt...
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
Iets zegt me dat jij geen reviews hebt gelezen toen Far Cry uitkwam. Als er iets veel genoemd werd als minpunt...
??
Hoezo ?
Dan kan het evengoed toch nog wel een afknapper zijn als je het leest ?
mr.corleone
-
- 63 berichten
- 84 stemmen
mosters waren inderdaad groot nadeel van far cry,als ze het hele spel nu zo maakte als de 1e paar missies,wow vetste spel ooit
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
??
Hoezo ?
Dan kan het evengoed toch nog wel een afknapper zijn als je het leest ?
Ehm, ja. Maar het zinnetje "Goed dat dit eens gezegd is" is een beetje raar als dat al erg vaak gezegd is.
Hannibal
-
- 9367 berichten
- 3287 stemmen
Blijkbaar kunnen sommige mensen het niet verkroppen dat ik 'hun' console heb 'beledigd' 
Ok.
En nu kan ik het ff niet laten om ff te reageren.
1. Als je je nintendo letterlijk het raam uit hebt gegooid ( heeeeel stoer hoor)
Dat deed ik niet om stoer te doen, maar toen ik die pizzaboer 700 keer in dezelfde afgrond heb laten storten, en voor de zoveelste keer tegen een vleesetende plant sprong, en steeds weer werd gebeten door een springende vis had ik het helemaal gehad met dat spel en gooide ik uit frustratie de console het raam uit. Iedere keer dat irritante plingelmuziekje... aaargh ik kon het niet meer hebben. Waarom zou ik mezelf nog langer kwellen met dat ding.
Ik vond hem inderdaad nogal kinderachtig ja, dat vond ik het enige minpunt. Wel werd ik meegesleept in het prachtige verhaal, en zijn de graphics op de pc erg mooi.
Word gezien als een leuke Zelda? Dat zal dan wel, maar feit is dat ik dit spel leuk vind en Zelda niet.
Live with it.
Wat jij zegt slaat als een tang op een varken.
Ieder zo zijn eigen ding (en jij je PC- prima toch?) maar hou ajb op met dat disrespecteren van andermans intresses en voorkeuren (vooral als je met zulke belachelijke argumenten komt).
Huh? Disrespect? Wat een onzin, als jij je aangesproken voelt wanneer ik zeg dat ik Nintendo een klotecomputer vind is dat jouw probleem.
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
Ehm, ja. Maar het zinnetje "Goed dat dit eens gezegd is" is een beetje raar als dat al erg vaak gezegd is.
Ach so , ja! 
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
@ Hannibal;
Huh? Disrespect? Wat een onzin, als jij je aangesproken voelt wanneer ik zeg dat ik Nintendo een klotecomputer vind is dat jouw probleem.
Ach, maakt mij ook allemaal niet zoveel uit hoor. 
Wat ik wel een beetje jammer vind (en dat maak ik dan uit aan de berichten die je hebt gepost), is dat jou hele mening over Nintendo lijkt gebasseers te zijn op 2 spelletjes (mario en duckhunt) die ooit een keer in een ver verleden op de 8-bit van nintendo heb gespeeld, en op enkele korte evaringen met zelda en final fantasy.......
Want voor de duidelijkheid, op de PC heb je ook kinderachtige spellen, en op nintendo heb je ook spellen die niet voor kinderen bedoelt zijn. Basseer jij je eigen mening dan niet op te korte en daardoor verkeerde indrukken en bevindingen ?
Als dat echt zo is ( en dat schijnen mensen hier te vinden/denken) lijkt het mij toch zo dat jij je ook wel voor kunt stellen, dat anderen het een beetje als lullig ervaren, als jij hun (en mijn) consoles vol met nostalgische helden zonder pardon door de modder trekt, terwijl je er zelf toegeeft dat je er ook niet echt verstand van hebt (omdat je zelf maar af en toe een game speelt), en omdat daarom je kijk op nintendo niet juist is....
Maar ach laat ik het dan anders zeggen; dat ik als gamer het jammer vind dat jij (als een beetje gamer, die van volwaseen adventures houdt) niet de kans hebt gehad om te genieten van bijvoorbeeld Resident Evil 4(op de cube war íe thuishoort), Eternal Darkness of Metroid Prime.
(Emh ...tja, en als je die wel hebt geprobeerd, maar daar ook niks aan vond, weet ik verder niet welke spellen ik je verder aan kan bevelen).
Hannibal
-
- 9367 berichten
- 3287 stemmen
bijvoorbeeld Resident Evil 4(op de cube war íe thuishoort),
Resident Evil 1 en 2 heb ik gespeeld op de Playstation, waarom zou deel 4 dan ineens op de 'Cube' thuishoren?
Maar goed, sorry voor mijn gemene woorden over de Nintendo, het was gewoon een reactie van al die frustratie die ik er aan beleefd heb, die moest ik even kwijt.
Het blijft een kutding.
PsychoBoyJack
-
- 244 berichten
- 72 stemmen
Resident evil 4 kwam als eerste op de cube, en voor lange tijd was het ook de bedoeling dat die titel exclusief voor de cube zou blijven.
En door alle problemen, moeilijheden en frustraties die ik heb ervaren met mijn PC's vind ik dat kutdingen! 
Lekker puh!
Hannibal
-
- 9367 berichten
- 3287 stemmen
Resident evil 4 kwam als eerste op de cube, en voor lange tijd was het ook de bedoeling dat die titel exclusief voor de cube zou blijven.
Die exclusiviteit is zeker ingetrokken omdat niemand boven de 16 jaar een gamecube in zijn huis heeft staan, waardoor het spel Resident Evil 4 niet verkocht mocht worden aan cube-bezitters?

En nu hou ik op met Psychootje pesten.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Blijkbaar kunnen sommige mensen het niet verkroppen dat ik 'hun' console heb 'beledigd' 
Dat deed ik niet om stoer te doen, maar toen ik die pizzaboer 700 keer in dezelfde afgrond heb laten storten, en voor de zoveelste keer tegen een vleesetende plant sprong, en steeds weer werd gebeten door een springende vis had ik het helemaal gehad met dat spel en gooide ik uit frustratie de console het raam uit. Iedere keer dat irritante plingelmuziekje... aaargh ik kon het niet meer hebben. Waarom zou ik mezelf nog langer kwellen met dat ding.
Misschien had je kunnen denken: "hey wacht eens, misschien zijn er wel meer games op de NES dan alleen Mario!". Dat is jammer dat je de console weg heb gegooid en niet alleen de klassieker Super Mario Bros. En jezelf kwellen door een Mario spelletje...deze serie is onstaan in een tijd waarin dit soort games niet of nauwelijks echt opzienbarend waren. Pingelmuziekjes hadden alle games in 1985. Dat je slecht bent in een Mario spel (behendigheid) zegt niks over de kwaliteit van deze game. Dat bedoelde ik met objectief.
Ik vond hem inderdaad nogal kinderachtig ja, dat vond ik het enige minpunt. Wel werd ik meegesleept in het prachtige verhaal, en zijn de graphics op de pc erg mooi.
Word gezien als een leuke Zelda? Dat zal dan wel, maar feit is dat ik dit spel leuk vind en Zelda niet.
Live with it.
Dus je hebt Zelda al wel gespeeld ander ben je niet zo zeker van je mening. Any way, Beyond Good And Evil komt niet eens in de schaduw van epische adventure games als Zelda. Leuk hoor om foto's te maken en te infiltereren in een soort gevangenis. Geef mij maar een game waarbij je door een groot veld heen kunt galoperen en je meezuigt in een facinerende en magische wereld. Je bent één van de weingen die deze game prefeert boven een stuk videogame-history en een masterpiece. Maarja, je hebt natuurlijk ook mensen die Kill Bill beter vinden dan Star Wars of Lord of the Rings.
Nintendo een klotecomputer (meer een uitspraak van een willekeurig Powerweb-forum gebruiker)....welke van de 5 verschillende consoles uit verschillende tijdperken bedoel je? Ik vond Ninja Gaiden terrecht een heel frustrerend spel op de Xbox. Gelukkig heb ik het spel en niet de console weggegooid (lees: verkocht).
Hannibal
-
- 9367 berichten
- 3287 stemmen
@ megaman:
1. Ik ben net zo slecht in het spel Mario als jij in berichten quoten.
2. Ik heb de console uit frustratie weggegooid, in een tijd dat die oude 8-bit computers geen stuiver meer waard waren, dus zo erg was het niet, en ik had geen behoefte om de rommelmarkten af te snuffelen om te zien of er misschen een spel verkrijgbaar was die ik eventueel niet zo irritant zou vinden.
3. Ik heb nooit Zelda gespeeld, maar ik weet toch dat ik het niet leuk zou vinden, net zo zeker als ik films van bepaalde regisseurs of met bepaalde acteurs zeker niet leuk zou vinden, soms weet je dat gewoon.
4. Zoals ik al eerder had gezegd ging het om die oude Nintendo computer, met Mario en dat eendendoodschietspel. Latere Nintendo computers heb ik nooit uitgeprobeerd, ook geen behoefte aan, maar dat ligt aan mij. Ik heb mijn keuze gemaakt. Aangezien ik toch zeer weinig games speel, is er voor mij altijd wel iets moois verkrijgbaar waar ik weer jaren mee vooruit kan.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
1. Ik ben net zo slecht in het spel Mario als jij in berichten quoten.
Maar ik gooi de PC tenminste niet weg omdat het quoten me niet lukt. 
Je weet pas zeker of een game mooi is als je tenminste een klein gedeelte er van heb geprobeerd. Daarnaast blijft het een beetje suf om te denken dat Zelda zogenaamd niks is omdat het van dezelfde makelij is als de Mario games. Waarschijnlijk heb je geen idee van hoe prachtig een Zelda game kan zijn. De groots opgezette wereld, het prachtige en meeslepende verhaal, de magische doch duistere locaties die variëren van kerkers, dorpen en velden. Nee, Zelda kun je absoluut niet vergelijken met een platform game waarin de bekende loodgieter van plankje naar plankje springt. Dat het van Nintendo is daar heb je dan ook alles mee gezegd. Wave Race en 1080 zijn ook van Ninitendo...en nog meer talloze non-Mario games die stuk voor stuk als klassiekers de geschiedenis in zijn gegaan.
Any way, als niemand hier jouw kan overtuigen dat Zelda games wel even wat anders zijn dan een Beyond Good & Evil (laat staan een Mario game) dan geef ik het op. Het wordt anders een gebed zonder einde ben ik bang. Ik kan alleen nog zeggen dat ik in het begin totaal geen fan was van Zelda....totdat ik Ocarina of Time begon te spelen. En de meeste mensen die deze game hebben doorgespeeld waren alles behalve teleurgesteld. OOT is inmiddels een mijlpaal, een meesterwerk en voor velen (degene die het geprobeerd/gespeeld hebben) één van de beste games (of de beste game) die er ooit gemaakt is op deze aardbol. Amen.. 
Hannibal
-
- 9367 berichten
- 3287 stemmen
Nou, het quoten gaat in ieder geval al iets beter. 
Met Mario en mij was het echt hopeloos.
Verder hebben jullie (Psycho en megaman) groot gelijk hoor.
Nintendo is echt geweldig.
Ik moet alleen eerlijk bekennen dat mijn persoonlijke mening is dat ik het zelf niet zo heel erg leuk vind. (zo goed?)
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Zojuist Grim Fandango weer gedaan en voor het eerst uitgespeeld. De kenners weten dat het één van de beste adventuregames is ooit gemaakt! Maar soms ook erg moeilijk.
Nu bezig met Still-Life. Adventure in point & clickstijl. Ik denk niet dat veel mensen hem kennen. Het is een soort vervolg op, ook het minder bekende, Post Mortem, die ook vet was. In elk geval, het is een lekker spannende game met erg sfeervolle cutscenes. In tegenstelling tot Grim Fandango neigt deze game meer naar het realisme, wat dus wil zeggen dat de puzzles logischer en makkelijker in elkaar steken.