- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Hier nog een gratis online (puzzel) spel. Erg cool gemaakt.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen

Edit: Net even wat screenshots van de door jou genoemde games bekeken, maar ze lijken me eerlijk gezegd geen donder aan. 
Spoel je mond
...En het lijkt me stug dat je letterlijk nog nooit van Zelda hebt gehoord (en dus o.a ook Ocarina of Time). Nintendo....Super Mario...Zelda? rinkel rinkel! Waar was jij in de jaren 80 en jaren 90? Ocarina was en is nog steeds een mijlpaal in de geschiedenis van de videogames. Wat Star Wars en al waren voor de filmwereld. Een game waar men 5 jaar aan gewerkt hebt...en enkel wat screenshots zeggen totaal niks over een game natuurlijk.
De game Ocarina of Time uit 1998 (bijna 10 jaar oud en ontdek je dus volgend jaar) is één van de beste en grootste titels ooit en vaak genoeg bejubeld vanwege het prachtige verhaal, de groots opgezette wereld met de bijhorende vrijheid. Inmiddels een Legende binnen gamesland waar Twilight Princess op de Cube/Wii enkel een soort herhaling van is. Uiteraard met mooiere graphics, grotere wereld...en natuurlijk niet letterlijk hetzelfde als Ocarina. Enkel wat overeenkomsten.
Elke zelfrespecterende gamer moet dit meesterwerk alleen al kennen van naam, net zoals een Final Fantasy, Tomb Raider, Super Mario... etc, zonder het persee gespeeld te hebben. Check IGN of andere sites om te zien wat ik bedoel. Of je moet een hekel hebben aan Zelda games (en dus ook adventure en/of fantasy games)..of dat het je niet ligt. Maar dat lijkt me stug aangezien je er nog nooit van gehoord hebt. Ik vernam wel dat er gedurende de periode van 1980 tot 2006 iemand werd gesingnaleerd op de maan met enkel een PC en het spel Tomb Raider.
..niet serieus bedoeld overigens.
Hannibal
-
- 9367 berichten
- 3287 stemmen
Spoel je mond
...En het lijkt me stug dat je letterlijk nog nooit van Zelda hebt gehoord (en dus o.a ook Ocarina of Time). Nintendo....Super Mario...Zelda? rinkel rinkel! Waar was jij in de jaren 80 en jaren 90?
Ik heb natuurlijk wel van Zelda gehoord en van die irritante SuperMario, maar daar heb ik inderdaad altijd een hekel aan gehad. Ik heb ooit een Nintento spelcomputer gehad en die heb ik letterlijk uit frustratie uit het raam gegooid. Ik heb daar ook nooit spijt van gehad, wat een vreselijk ding was dat zeg. Ik hou toch meer van de volwassener adventures in plaats van een pizzaboer die over paddestoelen heen moet springen.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Uhm spoel je mond nog maar een keer 
Ik ben opgegroeid met de NES en de SNES en die zijn voor mij de beste consoles ooit, vooral de SNES.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Alles er op en eraan idd ja. Het grote nadeel van een PC is dan ook dat je verplicht ben om 1 of 2 keer per jaar nieuwe kaarten en andere updates aan te schaffen als je een beetje wilt bijblijven.
Hannibal
-
- 9367 berichten
- 3287 stemmen
Bij een spelcomputer ben je ook overgeleverd aan het aanbod die vele malen kleiner is als bij een pc. Bij een pc heb je tenminste nog de mogelijkheid om met een nieuwe videokaart weer een keur aan nieuwe spellen te kunnen draaien. Van een PS2 maak je niet met een extra uitbereiding van nog geen 100 euro een PS3. Nee, dan moet je 600 euro neerleggen, je ps2 de deur uit doen en als je voor dit geld ook nog een spelletje wil doen moet je er ook nog eens 60 euro tegenaan gooien. Dan koop ik liever eens in de twee jaar een uitbereiding voor mijn pc.
Uhm spoel je mond nog maar een keer 
Ik ben opgegroeid met de NES en de SNES en die zijn voor mij de beste consoles ooit, vooral de SNES.
Tsja, dat is een verschil van smaak denk ik, ik vind het een kloteding. 
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Bij een spelcomputer ben je ook overgeleverd aan het aanbod die vele malen kleiner is als bij een pc. Bij een pc heb je tenminste nog de mogelijkheid om met een nieuwe videokaart weer een keur aan nieuwe spellen te kunnen draaien. Van een PS2 maak je niet met een extra uitbereiding van nog geen 100 euro een PS3. Nee, dan moet je 600 euro neerleggen, je ps2 de deur uit doen en als je voor dit geld ook nog een spelletje wil doen moet je er ook nog eens 60 euro tegenaan gooien. Dan koop ik liever eens in de twee jaar een uitbereiding voor mijn pc.
Dat is waar, het aanbod is kleiner. Maar als je kijkt naar de echte toppers. Want niemand wilt 50/60 euro neerleggen voor een middelmatige game. En een console schaf je aan bij je games, dus als van GTA of Killzone houdt koop je een PS2. Dus met het aanbod moet denk ik niet zo'n probleem zijn. Daarentegen ben ik het wel met je eens dat het aanbod kleiner is.
En je hebt het over de omschakeling van de PS2 naar PS3. Dit is inderdaad in één klap een hoop geld. Maar vergeet je niet dat een opvolger van een console minimaal 5 jaar op zich laat wachten? Wat dus eens in de 5 jaar een smak geld is, terwijl jij een nieuwe kaart moet kopen eens per 1 of 2 jaar. En de Sony-baas wilde volgens mij 10 jaar met de PS3 doen meende ik mij te herinneren.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Ze gaan dat ding 10 jaar ondersteunen, zoals ze de PS2 nu ook nog ondersteunen door er nieuwe games op uit te brengen. Het ding is over 10 jaar natuurlijk verouderd.
Het is ook maar welk soort games je voorkeur genieten. Als je van FPS, MMORPG, RTS of TBS houdt kan je beter een PC kopen dan een console. Houd je meer van platform, vecht, race, of voetbalspellen kan je beter een console kopen.
Het grootste voordeel van de PC is nog wel dat alles te modden is tegenwoordig. Schoonheidsfoutjes in spellen worden er eerder uitgehaald door fans dan door de maker van het spel zelf.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
En coole dingen toegevoegd.
BoordAppel, check Oscuro's Oblivion Overhaul mod. Dit tweakt het spel op vele fronten waardoor het allemaal net weer een tikje realistischer wordt. Eén van de belangrijkste redenen is dat het "scalen", het meegroeien van je vijanden met jouw sterkte, is weggehaald. Verder nog superveel andere nuttige tweaks en modificaties (getweakte birthsigns, AI, skills etc) die het spel mijns inziens gelijk al een stuk leuker (want levendiger en realistischer) maakten.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Da's een bekende mod inderdaad, iedereen zweert erbij zo ongeveer. Ik installeer die als ik klaar ben met alle Shivering Isles en Knights of the Nine missies en opnieuw ga beginnen met een ander karakter.
Maar dat betekent dus ook dat je af en toe hard moet wegrennen omdat je op level 1 al een Daedroth tegenkomt?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Nooit van gehoord
, ben er toch alweer snel mee opgehouden.
Wat me wel eens overkwam was dat ik bij 1 van de ruïnes vlakbij dat meer bij de Imperial City gelijk al een Minotaur tegen het lijf liep terwijl ik level 3 was ofzo. Gelukkig liepen er genoeg guards rond om hem af te maken. Het is aan het begin inderdaad vaak wegrennen (vooral voor Mystical Imps), maar aan de andere kant heb je wel sneller leuke items (die je vervolgens voor een bodemprijs moet verkopen maar ok).
Maar zoals ik al zei, het spel wordt er realistischer door (het is niet alleen ratten slachten aan het begin) en de toevalsfactor wordt groter zodat je ook niet het gevoel heb dat je een goed item niet "verdient" als je hem zo vroeg, met hulp van high-level imperial guards, weet te bemachtigen
.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen

Da's een Daedroth
.
Klinkt in ieder geval wel leuk, is het iets meer een uitdaging. Bij een spel als Gothic II was dat ook erg leuk, dat je in de bossen ineens het geluid hoorde van een monster dat je met 1 klap af kon maken. Geeft toch wat meer spanning.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Nee, die ben ik nog niet tegengekomen
.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Oblivion...geweldige game. Misschien ga ik er ook maar weer eens mee beginnen binnenkort.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Ik heb natuurlijk wel van Zelda gehoord en van die irritante SuperMario, maar daar heb ik inderdaad altijd een hekel aan gehad. Ik heb ooit een Nintento spelcomputer gehad en die heb ik letterlijk uit frustratie uit het raam gegooid. Ik heb daar ook nooit spijt van gehad, wat een vreselijk ding was dat zeg. Ik hou toch meer van de volwassener adventures in plaats van een pizzaboer die over paddestoelen heen moet springen.
"irritante SuperMario"....klinkt als een standaard opmerking van een puber die alleen geeft om brute en over-de-top aktie/adventures. Super Mario is jeugdsentiment...retro...klassiek vermaak....nostalgie...met name de eerste 2D delen op de NES en SNES. Of je moet de latere 3D Mario's bedoelen die toch weer een ander slag games zijn dan hun 2D voorgangers. Any way, voor de ouderen onder ons gewoon leuk om aan terug te denken. Voor latere generaties misschien te kinderachtig en te lelijk om de essentie er van in te kunnen zien.
Volwassen adventures of non-volwassen adventures....any way, Mario games vallen onder het genre: Platform. En welke Nintendo-console je bedoelt weet ik niet maar volgens mij had je wel iets meer games dan alleen maar Super Mario. En Mario is een icoon..een game die een stempel zette op het platform genre. Daar kun je niet van houden maar blijf wel objectief. Verstand van zaken heb je zo te zien ook niet echt. Ik bedoel...een Nintendo-console weggooien omdat Mario een kutspel is?! Beetje oppervlakkige opmerking wat mij betreft.
Ik gooi m'n DVD speler toch ook niet in de container omdat ik Kill Bill niks aan vind. Of omdat ik toevallig niet van Star Wars of Lotr zou moeten houden. Of ik vind Tomb Raider 10X niks...dus ook de Playstation in het algemeen. Waarom gooi je niet alleen de game weg ipv het hele systeem? Ik kan best accepteren dat iemand niet van Nintendo en Mario houdt...maar kom dan met iets logischere argumenten.
De Nintendo Entertainment System (oftewel: NES) had een overmaat aan adventure games als Battle of Olympus, Faxanadu en beide Zelda titels. Van de SNES weet ik alleen Link to the Past en Secret of Mana. De N64 had twee kanjers van Adventure titels: Ocarina of Time en Majora's Mask. Voor de non-Zelda-fans: Shadow Man, Indiana Jones, Castlevania...genoeg adventure games.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Tsja, dat is een verschil van smaak denk ik, ik vind het een kloteding. 
De meeste consoles zijn tegenwoordig backwards-compatible. Dat houdt in dat je de games van de vorige console gewoon vrolijk door kan spelen op de nieuwe. In tegenstellig tot de PC die bij elke nieuwe Windows het onmogelijk of lastig maakt de oudere games te herspelen. En een console (sowieso een Ninty console) koop je voor de exclusiefe games. En zo te horen vind je zowel de NES, SNES als de N64 een kloteding(?!). Ok.. 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Het is ook maar welk soort games je voorkeur genieten. Als je van FPS, MMORPG, RTS of TBS houdt kan je beter een PC kopen dan een console. Houd je meer van platform, vecht, race, of voetbalspellen kan je beter een console kopen.
Een belangrijke voorwaarde daarnaast was voor mij (naast het feit dat ik geen Windows bak meer heb) dat op de bank liggend zo ongelofelijk veel relaxter is dan op je bureaustoel achter de PC. Heerlijk om na een dag werken even een uurtje achter m'n Wii te hangen, een PC game voelt voor mij dan al snel zo van "goh, dit doe ik de hele dag al".
Nu alleen wachten op (voor mij) leuke Wii games, heb onlangs Sonic gekocht, wat een crap zeg 
Hannibal
-
- 9367 berichten
- 3287 stemmen
"irritante SuperMario"....klinkt als een standaard opmerking van een puber die alleen geeft om brute en over-de-top aktie/adventures. Super Mario is jeugdsentiment...retro...klassiek vermaak....nostalgie...
Dat zal allemaal best, maar ik vind het een kutspel, dat muziekje alleen al, als ik er aan denk krijg ik al de kriebels. Dat het toevallig een 'icoon' is interesseert me niet. Die nostalgische gevoelens die ik met Mario heb zijn geen fijne gevoelens. Bovendien ben ik geen puber, en hou ook niet van brute aktie / adventures... Beetje vreemde opmerking overigens. Het lijkt wel verplicht om die kinderachtige troep leuk te vinden.
Dat weet ik, maar ik had het ook over Zelda, dat was volgens jou toch zo'n mooie adventure? Nou dat geloof ik graag, maar ik weet zeker dat ik het niet leuk zou vinden. Ik heb ooit eens Final Fantasy gespeeld, maar van dat spel was ik ook allesbehalve onder de indruk.
NES geloof ik, Mario zat erbij en een pistool om eenden dood te schieten. Na drie eenden is daar ook geen reet meer aan.
Ik weet heus wel dat Mario het paradepaardje van Nintendo is, maar daarom hoef ik hem toch niet leuk te vinden?
Opmerking? Ik maak geen grapjes hoor, ik heb hem écht uit het raam gegooid! 
Ik zou mijn DVD speler wel weggooien als ik er alleen maar kinderachtige troep op kon draaien.
Het lijkt wel of je het niet kan accepteren dat ik Nintendo een kutconsole vind, en dat ik Mario een Super-irritant rotventje vind, om over Luigi nog maar te zwijgen! En Yoshi, wat voor beest is dat eigenlijk!? Een paard?
Leuk hoor, maar om mijn pc heb ik veel meer keuze.
Voor de non-Zelda fans noem je drie games, en als ik die nou ook niet leuk vind? Dan ben ik een spel-barbaar? In ieder geval blijft er voor mij weinig over dan. Ik ben allang tot de conclusie gekomen dat Nintendo niet mijn console is.
Ik vind dat best meevallen, de meeste games kun je jarenlang spelen, en zodra er een nieuwe Windows versie dan zijn er ook weer nieuwe games die weer veel leuker zijn en waar je weer jarenlang mee vooruit kan. 
Die exclusieve games van Nintendo kan ik missen als kiespijn. Het is me tenminste nog nooit overkomen dat ik dacht: "Hé, wat jammer nou dat dit spel alleen op een Nintendo- spelcomputer te spelen is..."

Ja, maar een N64 zou ik nog wel eens willen kopen, voor de kinderen dan. Of een Wii, dat lijkt me ook nog wel leuk, zolang er maar niet standaard een Mario spel bij wordt geleverd. 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Volgens mij zijn die games niet te vergelijken.
Hoezo natuurlijk? Een goed spel blijft een goed spel, kan je best nog spelen als het qua graphics verouderd is.

Het valt nogal tegen vind ik. Gelukkig zijn er voor de wat populairdere en bekendere spellen wel aanpassingen gemaakt zodat ze onder XP of Vista te spelen zijn en er ook beter uitzien.
En Mario is inderdaad een nogal overrated en uitgemolken spelfiguur. Wie maakt er nu spellen over een fucking loodgieter
.
Hannibal
-
- 9367 berichten
- 3287 stemmen
Volgens mij zijn die games niet te vergelijken.
Geen idee, maar ik hoor van meerdere Nintendo-liefhebbers dat Final Fantasy de mooiste Nintendo-reeks is, dus als dat waar is, dan pas ik voor de overige games.
Ja, dat kan, maar daar heb ik geen nieuwe console voor nodig, zodra ik een nieuwe koop wil ik ook nieuwe games spelen, anders zou ik hem niet kopen.
Tsja, ik kan me voorstellen dat het jammer is voor mensen die graag de oude games nog eens overspelen, maar als ik een spel heb gespeeld dan ga ik op zoek naar een andere. Ik zal die pixelachtige games in iedere geval niet missen, hoe leuk ze vroeger ook waren.
davidov
-
- 3467 berichten
- 2180 stemmen
Even totaal iets anders... maareh ben ik de enige die dol is op soundtracks van games?
En dan bedoel ik eigenlijk die van games die je veeeel te vaak hebt gedaan en dus bij het horen van het deuntje alleen al compleet in de sfeer komt van het spel 
Tot nu toe heb ik de hele C&C + red alert reeks, sonic 2 3 & knuckles, goldeneye, UT2004 en m'n laatste aanwist (luister ik nu...) Half life 2... geweldig
moody creepy deuntjes... en af en toe zo'n paniek nummer als de combine je met een gunship bezoeken 
Moet ook nog ff perfect dark, half life 1 en de oude UT vinden...
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Ik heb een honderdtal gametunes op m'n PC staan en dan voornamelijk van de NES en SNES. Erg relaxt
De meeste luister ik voor de nostalgie.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Even totaal iets anders... maareh ben ik de enige die dol is op soundtracks van games?
En dan bedoel ik eigenlijk die van games die je veeeel te vaak hebt gedaan en dus bij het horen van het deuntje alleen al compleet in de sfeer komt van het spel 
Tot nu toe heb ik de hele C&C + red alert reeks, sonic 2 3 & knuckles, goldeneye, UT2004 en m'n laatste aanwist (luister ik nu...) Half life 2... geweldig
moody creepy deuntjes... en af en toe zo'n paniek nummer als de combine je met een gunship bezoeken 
Moet ook nog ff perfect dark, half life 1 en de oude UT vinden...
Een goeie tip voor duizenden soundtracks te vinden via het alfabet. Van Mega Man tot Medal of Honor, van Tetris tot Turok, van Wario tot World of Wacraft, van Killer Instinct tot Killzone...allemaal gratis te downloaden op: http://gh.ffshrine.org/soun...
Op deze site kun je sowieso de meeste muziek wel vinden van de games die jij opnoemde. Goldeneye en Perfect Dark hadden zeker mooie muziek. Dezelfde componist genaamd Greame Norgate maakte later ook muziek voor de Timesplitters serie (ook te downloaden bij deze site).
En je bent heus niet de enige die wel eens naar nummers luistert die afkomstig zijn van games. Zo vind ik de main theme van Tomb Raider 1, de muziek van het level "River of Souls" van Turok 2, de overture van Sky Odyssey en de muziek bij Ecco's "Aqua Marine Bay" prachtig om naar te luisteren.
En de nummers van oude platforms games als Sonic en Mario luister ik af en toe uit nostalgie. Zo ook de indertijd briljante level-thema muziekjes bij de Mega Man serie op de Nes. Vooral Mega Man 2 had destijds zeer originele tunes die later zijn herspeeld door diverse bands. Of complete remixen werden er geschreven.
Ook een hoogtepunt vind ik de muziek van "Castlevania: Symphony of the Night" dat je hoort wanneer je met Alucard begint. Of de keltische muziekjes bij FF: Crystal Chronicles op de Cube en Kororinpa op de Wii. Geist's multiplayer op de Cube had ook wel z'n mooie stukken die alleen wat te snel in herhaling vielen.
Any way, deze site is echt een uitkomst. Het meeste is afkomstig van games waaronder ook zeldzame Japanse soundtracks van games die we niet of nauwelijks kennen. Naast deze muziek ook nog diverse soundtracks van Animé films als Vampire Princess Miyu en gewone films als Battle Royale. Werp een blik zou ik zeggen.
davidov
-
- 3467 berichten
- 2180 stemmen
Een goeie tip voor duizenden soundtracks te vinden via het alfabet. Van Mega Man tot Medal of Honor, van Tetris tot Turok, van Wario tot World of Wacraft, van Killer Instinct tot Killzone...allemaal gratis te downloaden op: http://gh.ffshrine.org/soun...
Op deze site kun je sowieso de meeste muziek wel vinden van de games die jij opnoemde. Goldeneye en Perfect Dark hadden zeker mooie muziek. Dezelfde componist genaamd Greame Norgate maakte later ook muziek voor de Timesplitters serie (ook te downloaden bij deze site).
En je bent heus niet de enige die wel eens naar nummers luistert die afkomstig zijn van games. Zo vind ik de main theme van Tomb Raider 1, de muziek van het level "River of Souls" van Turok 2, de overture van Sky Odyssey en de muziek bij Ecco's "Aqua Marine Bay" prachtig om naar te luisteren.
En de nummers van oude platforms games als Sonic en Mario luister ik af en toe uit nostalgie. Zo ook de indertijd briljante level-thema muziekjes bij de Mega Man serie op de Nes. Vooral Mega Man 2 had destijds zeer originele tunes die later zijn herspeeld door diverse bands. Of complete remixen werden er geschreven.
Ook een hoogtepunt vind ik de muziek van "Castlevania: Symphony of the Night" dat je hoort wanneer je met Alucard begint. Of de keltische muziekjes bij FF: Crystal Chronicles op de Cube en Kororinpa op de Wii. Geist's multiplayer op de Cube had ook wel z'n mooie stukken die alleen wat te snel in herhaling vielen.
Any way, deze site is echt een uitkomst. Het meeste is afkomstig van games waaronder ook zeldzame Japanse soundtracks van games die we niet of nauwelijks kennen. Naast deze muziek ook nog diverse soundtracks van Animé films als Vampire Princess Miyu en gewone films als Battle Royale. Werp een blik zou ik zeggen.
Holy-awesome-o.... Daar ben ik zeeeer tevreden mee! Al die deuntjes waarbij ik dacht die nooit meer te kunnen horen ivm kapotte systemen en vooruitgang!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Erg fijne site. Alleen wel ontzettend illegaal lijkt me.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
http://www.vgmusic.com/ vind ik persoonlijk ook een goede site. Vooral voor de oudere consoles vind je leuke deuntjes terug.
metaledje
-
- 740 berichten
- 859 stemmen
ik mis mijn snes ook
ik had alles ingerolen bij een gameshop waar ik heb gewerkt om een xbox 1 aan te kunnen schaffen, dikke spijt van gehad, ik had toen echt de gedachte: ik moet alles kwijt, wat moet ik met 4 consoles en tege de 200 spellen..
maarja toen kwam het.. het almachtige SNES gevoel kwam opdraven, en ik dacht toen in namen vooral aan de meeste capcom spellen en de rpg's waar ik zoveel plezier aan heb beleefd, met elke rpg heb ik me zo ingeleefd dat geloof je niet,zelfs de muziek in de rpg's was heel mooi en meeslepend..
tja die klote gevoelens die steeds omslaan.. daar kan je ook niet zoveel mee..
ik had de snes gewoon nooit weg moeten doen.. beste console die ooit bestaan heeft.. 
en ik ga dan ook wel weer op zoek om zo'n ding weer aan te kunnen schaffen, ookal zal dat erg moeilijk zijn 
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Check Marktplaats. Zijn zat aanbieders 
davidov
-
- 3467 berichten
- 2180 stemmen
Erg fijne site. Alleen wel ontzettend illegaal lijkt me.
Ja en nee.
Ja het is illegaal want het is niet met de toestemming van de makers. Nee want er is geen enkele andere manier om die muziek te krijgen (je kan een N64 cartridge niet in je Ipod duwen...)
Denk dat er geen haan is die er naar zal kraaien (met uitzondering van dat handje vol games die wel een OST hebben.... GTA bijv)