• 15.994 nieuwsartikelen
  • 179.050 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.268 acteurs
  • 199.283 gebruikers
  • 9.390.765 stemmen

Het grote gamestopic

zoeken in:

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

Nog mensen die Lord Of The Rings online spelen? Mischien een keer een moviemeter fellowship oprichten?

Ik loop met een hobbit (hunter) rond

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Moet je daarvoor betalen?

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

Moet je daarvoor betalen?

Ja 8 euro per maand...net zoals World Of Warcraft.

Ik heb nu bij Mediamarkt de 3 euro versie gehaald...kan je 10 dagen online

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Daar hou ik dus niet van, dat soort geldklopperij. Gelukkig zijn er genoeg goede gratis onlinegames.

megaman

• 1484 berichten
  • 229 stemmen

Hannibal schreef:

megaman, ik ben het helemaal met je eens. Leuk dat ik dat een keer kan zeggen.

Bedankt. Als Ninty fan zijnde zijn er zeker nog genoeg andere games op de PC, PSX en PS2 die ik voor geen goud had willen missen. De verslavende Skirmish mode in Red Alert 1 (ik koos altijd de russen!), tombes bezichtigen in Tomb Raider, een beetje rond klungelen in de GTA games op de PS2, lekker relaxen in Ecco the Dolphin: Defender of the Future, soldaten van de toilet af schieten of snipen in Surface bij klassieker Goldeneye 64, door het veld heen galoperen in het prachtige Ocarina of Time (werkelijk een meesterwerk), het luchtruim verkennen van Sky Odyssey op de PS2, scheuren door de straten van Miami in Driver (PSX), etc etc...enz..enz...teveel om op te noemen. Turok 2: Seeds of Evil en Perfect Dark waren ook ijzersterke games. Om over het geweldige Lylat Wars maar te zwijgen. Jammer dat de vervolgen van Star Fox een stuk minder waren...weg magie!

Ook games die in het algemeen lager hebben gescoord dan een 9 of een 8 kunnen wel degelijk memorabele titels zijn. Zo waren m'n broertje en ik een tijd lang in de ban van de twee Lost Kingdoms games (Action-RPG met kaarten waar monsters uit komen) op de Cube. Beide spellen kregen maar een 7, en toch was het spel meer waard voor ons. Zo ook het maffe Glover op de N64 met z'n party-soundtrack en lollige vijanden. Gauntlet Legends (N64) en Gauntlet Dark Legacy (NGC) heb ik altijd al meesterlijke hack & slash games gevonden. "You are now entering the Valley of Fire!". "Red Warrior is about to die!". Klassieke dialogen van de originele Gauntlet delen van de jaren 80.

M'n broertje (16) heeft zo z'n eigen smaak met games. Hij speelt liever turn-based RPG's (Gladius om precies te zijn), extreme sports titels als de Tony Hawk delen en Pokemon op de Game Boy is ook nog steeds helemaal zijn ding. Wat we beiden ook nog steeds meesterlijk vinden zijn de Timesplitters games op de Gamecube. Afkomstig van Free Radical Design, voorheen medewerkers van Rare (zie: Goldeneye en Perfect Dark). Ook de componist (Greame Norgate) van Timesplitters's soundtrack is precies dezelfde als die in het Goldeneye tijdperk. De Halo games waren ook prachtig, alleen jammer dat ik later de Xbox ging verkopen. Reden: ik had al teveel van die systemen onder m'n TV staan.

Het zijn niet alleen de Nintendo games waar ik prachtige herinneringen aan over heb gehouden. Bijna alle genres vindt ik wel tof om te spelen op welk systeem dan ook. Behalve survival horror (althans in de vorm van de eerste Resident Evil delen....en niet deel 4), point & click adventures, sport-spellen (niet extreme sports) en turn based RPG's. Final Fantasy X bijvoorbeeld krijgt van jan en alleman een hoog cijfer omdat het verhaal zo inmens is en de sfeer perfect blijkt te zijn. Ik neem het gerust aan dat deze game hoge ogen heeft gegooid, maar mij ligt het niet zo. De Metroid Prime delen kunnen mij ook niet zo bekoren ondanks dat ze beide een 9.zoveel hebben verdiend. Toch ga ik niet het tegendeel proberen te bewijzen. Een game kan je niet liggen maar dat het spel kwalitatief gewoon zo goed is dat blijft een feit. Ook Nintendo heeft zo z'n all-time klassiekers zoals Ocarina of Time.

DiDa

• 3650 berichten
  • 2807 stemmen

Weet iemand misschien nog het antwoord op mijn post hierboven over Last Action Hero op de SNES....

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

BoordAppel schreef:

Daar hou ik dus niet van, dat soort geldklopperij. Gelukkig zijn er genoeg goede gratis onlinegames.

Sja als je naar de geld/speeltijd-verhouding kijkt zou het voor mij denk ik voordeliger zijn dan het kopen van een 50-euro FPS/RTS die je één keer speelt. En je krijgt meestal waanzinnig veel content en service voor je geld.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Dan kan je toch net zo goed voor een spel als Guild Wars gaan? Die is gewoon gratis en schijnt ook ontzettend goed te zijn. Is er eigenlijk iemand die ervaring heeft met dat spel. Het idee van een MMORPG spreekt me namelijk wel aan, ik weet alleen niet of ik het leuk zal vinden.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Guild Wars is dan net weer een geval apart. Daarbij betaal je één keer voor het spel en vervolgens geen maandelijkse kosten. Maar de spelwereld is daar een stuk kleinschaliger en je gaat telkens maar met een kleine hoeveelheid players op quest. Niet echt massive meer.

Daar komt bij dat je voor elke min of meer grootschalige update weer geld moet neertellen (er zijn al 4 uitbreidingen voor Guild Wars) terwijl bij bijvoorbeeld World of Warcraft veel meer gratis wordt toegevoegd.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Je bent dus in beide gevallen veel geld kwijt. Nee, dan houd ik het maar mooi bij af en toe een potje half-Life 2 op het net. Over HL2 gesproken. Er is een nieuwe trailer voor Team Fortress 2 verschenen:

http://www.youtube.com/watch?v=wCQHXGMwFW4

Wat een geniale engine is het toch zeg. Ik heb de originele TF nooit gedaan, maar dit ga ik toch zeker spelen als het eindelijk uitkomt. Ben ook benieuwd naar Portal, die lijkt me ook erg leuk.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

BoordAppel schreef:

Je bent dus in beide gevallen veel geld kwijt.

Ja, maar wat ik al zei, je krijgt er wel heel veel speeluren en content voor. Als je een beetje fanatiek WoW-ed (lees: je probeert tot level 60 te komen) dan denk ik dat je in de uren die daar in gaan zitten wel 20 keer Half-Life 2 kan uitspelen. Dus een uur gamen kost je relatief gezien dan minder.

Natuurlijk ligt het er ook aan hoeveel jij dan Half-Life 2 online speelt (je hebt het over "af en toe"), maar het is een feit dat je dan toch telkens in dezelfde content terechtkomt, wat bij MMORPG's toch veel meer varieert.

Ik heb bijvoorbeeld 1,5 jaar elke dag wel een uurtje Enemy Territory gespeeld, en dat was gratis, maar ik speel dan wel telkens hetzelfde 10-tal maps.

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

Dan kan je toch net zo goed voor een spel als Guild Wars gaan? Die is gewoon gratis en schijnt ook ontzettend goed te zijn. Is er eigenlijk iemand die ervaring heeft met dat spel. Het idee van een MMORPG spreekt me namelijk wel aan, ik weet alleen niet of ik het leuk zal vinden.

Nou er ligt een 10 dagen probeerversie bij mediamarkt voor 2,99 van Lord Of The Rings Online

Op zich wel sneaky, want ik zit er nu over na te denken om dit te gaan verlengen omdat ik intussen op level 8 zit

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Ik heb bijvoorbeeld 1,5 jaar elke dag wel een uurtje Enemy Territory gespeeld, en dat was gratis, maar ik speel dan wel telkens hetzelfde 10-tal maps.

Da's dan ook het leuke bij HL2, dat de community zo groot is. Ik speel online zelden dezelfde maps.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

GerwinF schreef:

Nou er ligt een 10 dagen probeerversie bij mediamarkt voor 2,99 van Lord Of The Rings Online

Hé, das interessant. Op zich niet zo slim, want ik zit tot over mn oren in studiewerk, maar toch... Interessant .

megaman

• 1484 berichten
  • 229 stemmen

Wat dringende vragen waar hopelijk iemand antwoorden op weet. Ik zat namelijk te denken om een HD-TV aan te schaffen maar ik vroeg me af of ik er ook daadwerkelijk wat mee op zou schieten. Het zit zo, ik heb over het algemeen nog veel consoles onder m'n TV staan van voor het HD tijdperk. De systemen ondersteunen geen HD of iets vergelijkbaars...is het dan toch nog de moeite waard om een HD-TV aan te schaffen? Hieronder de vragen:

1: Heeft een HD-TV ook nog gewoon scart-aansluitingen? Dit omdat ik nog een aantal systemen heb zoals de PS2 en N64 die geen component kabel bevatten zoals bv de Wii.

2: En hoe zien PS2, N64 of NGC games er uit als ik ze afspeel op een HD-TV? Is het uberhaubt wel mogelijk aangezien het een totaal ander type beeld is.

3: Ik heb zelf een Wii en weet ook dat je met behulp van een component kabel het beeld wat op kan krikken. Maar ik heb vernomen dat je geen VC-games meer kunt spelen. Komt dit puur door de component kabel? Anders gezegd: gebruik ik een scart-aansluiting dan kan ik de VC-games wel spelen.

4: Mijn PS2 gebruik ik naast games ook voor diverse DVD's. De PS2 heeft geen component kabel dus de films worden niet scherper. Is het dan toch de moeite waard om ze op HD te bekijken?

5: Deze vraag staat in verband met vraag 1 en vraag 3. Mijn consoles die op dit moment onder m'n TV staan (N64, PS2 en Wii) zijn elk met hun scart-stekker aangesloten op een tussen-stationnetje. Deze is op zijn beurt weer aangesloten op de TV en het Dolby Surround systeem. Bij de Wii is het mogelijk om een component-kabel te gebruiken. Hoe sluit je zoiets aan op je Dolby Surround systeem samen met oudere systemen die scarts gebruiken?

6: Alle HD-TV's zijn automatisch ook breedbeeld televisies. Kun je met deze TV's ook kiezen met de remote tussen breedbeeld (16:9) of gewoon beeld (4:3). Dit omdat de oudere consoles geen 16:9 ondersteunen.

Alvast bedankt, wie dan ook! Ik heb zelf niet zo gek veel verstand van HD-TV's en wil wel zeker weten of het de moeite waard is er één aan te schaffen. Ook met oudere systemen. Als iemand me kan helpen met 2 of 3 vragen ben ik al blij.

megaman

• 1484 berichten
  • 229 stemmen

any one? aarde aan topic-gebruikers!

megaman

• 1484 berichten
  • 229 stemmen

Hallo...is iedereen op vakantie ofzo

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Ik heb er niet veel verstand van, maar als je geen nieuwe console, een blu-ray of HD DVD speler gaat aanschaffen heeft een HD tv helemaal geen nut.

megaman

• 1484 berichten
  • 229 stemmen

BoordAppel schreef:

Ik heb er niet veel verstand van, maar als je geen nieuwe console, een blu-ray of HD DVD speler gaat aanschaffen heeft een HD tv helemaal geen nut.

Dan heb je m'n post niet goed gelezen want ik heb namelijk een Wii die HD ondersteunt.

megaman

• 1484 berichten
  • 229 stemmen

Heeft iemand "Tomb Raider: Anniversary" (of de PC demo) al in zijn bezit?

Zo ja, hoe ziet de Croft Manor er uit? Gebasseerd op die van Legend of de oude TR delen? Ik hoop op een remake van het huis uit de eerste delen. De Mansion van Legend was namelijk uit de films gehaald (waarom mag Joost weten). En zoals iedereen weet deden de twee films het niet zo erg best. Daarbij is Anniversary pas een remake als het ook daadwerkelijk het huis bevat van TR I, II en III. Anders vindt ik Anniversary bij voorbaat al minder. Crystal Dynamics weet dat de fans niet echt te spreken waren over het huis in Legends.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

megaman schreef:

(quote)

Dan heb je m'n post niet goed gelezen want ik heb namelijk een Wii die HD ondersteunt.

De graphics van de Wii zien er toch al niet uit, dus daar zou ik het ook voor laten .

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

De wii is 480p, en dat is "standard definition", geen HD

Een HDTV heeft wel scart aansluitingen (niet altijd veel, geloof ik).

Je kunt je PS2 spelen wel spelen, maar dat ziet er natuurlijk lang niet zo mooi uit als HD materiaal. Tenzij je ze op een PS3 speelt, die intelligent kan upscalen naar 1080p.

Er zijn inderdaad bij sommige toestellen problemen met de combinatie Virtual Console / component.

Je kunt nieuwe LCD tv's ook gewoon in 4:3 modus zetten (met balken aan de zijkant)

Kortom: met een dvd speler, een Wii of met previous-gen consoles, voegt een HDTV niets toe.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Bij de weg, kan de Xbox360 ook 1080p aan?

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

Zojuist voor het eerst sinds 2 jaar weer eens een game gekocht, Okami. Was vroeger wel een redelijk actieve gamer, maar die interesse is steeds verder weggezakt. Het laatste jaar heb ik eigenlijk alleen nog maar af en toe bij vrienden op de bank gegamed.

Maar na het zien van stukjes Okami begon het toch weer een beetje te kriebelen. Tijd om de PS2 af te stoffen.

Moonraker

• 11 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

De graphics van de Wii zien er toch al niet uit, dus daar zou ik het ook voor laten .

Dom, dom antwoord -.-

Graphic nerd, dat je zo over de Wii praat bewijst maar weer eens hoe kortzichtig je bent..

Ga naar powerweb ofso, daar zijn meer mensen van jouw soort, daar kun je eens lekker lullen welke consoles de beste graphics hebben.

Bleeegh!!, je lijkt op 'n sony fan boy!

megaman

• 1484 berichten
  • 229 stemmen

Inderdaad Moonraker, een bericht waar niemand wat aan heeft. Boordappel heeft mijn post weer niet goed gelezen. Mijn punt draaide namelijk om de televisie zelf en in hoeverre de Wii HD ondersteunt (of iets in de buurt). Aan een persoonlijke haat jegens de Wii of Nintendo heeft niemand wat aan natuurlijk. Voor dergelijk fanboyisme kun je bester naar Powerweb gaan waar iedereen elkaar de grond in trapt (oftewel: wie heeft de beste console!).

En een console afrekenen op een aantal slecht-uitziende games (lees: met Gamecube/PS2 graphics) bewijst wel hoe kortzichtig je bent. Dat kan ik alleen al opmaken uit de antwoorden die totaal niks te maken hebben met onderwerp. Over de TV in kwestie dus. Of een console nou superieur is ten opzichte van een andere console staat hier ver buiten. En wat ik net al eerder zei kun je beter naar Powerweb gaan. Daar zijn genoeg mensen van jouw kortzichtige soort.

Of je inderdaad een Sony fanboy bent, zoals Moonraker dat dacht, weet ik natuurlijk niet. Dat je geen fan bent van Nintendo en alles wat daar mee te maken heeft mag wel duidelijk zijn. Ik ben zelf een Ninty fanboy maar ga daar zeker heel anders mee om dan jij. Ik ga niet aan iedereen wijsmaken dat de Wii zogenaamd beter is een PS3, 360, PC of wat dan ook. Waar jij dus gelijk begint met een sarcastische opmerking jegens de Wii. In één woord: Nutteloos!

Hierbij zal ik ook nooit meer wat vragen aan jouw om dit soort knullige antwoorden te mijden. Alsjeblieft, dankjewel!

Beware!: Boordappel houdt niet van Nintendo (Wii) spelletjes omdat de graphics cut zijn naar zijn mening. Dus niks aan hem vragen over Nintendo. Ook niet over HD televisies, want de Wii wordt ook hier weer even naar voren gehaald.

megaman

• 1484 berichten
  • 229 stemmen

Jordy schreef:

De wii is 480p, en dat is "standard definition", geen HD

Een HDTV heeft wel scart aansluitingen (niet altijd veel, geloof ik).

Je kunt je PS2 spelen wel spelen, maar dat ziet er natuurlijk lang niet zo mooi uit als HD materiaal. Tenzij je ze op een PS3 speelt, die intelligent kan upscalen naar 1080p.

Er zijn inderdaad bij sommige toestellen problemen met de combinatie Virtual Console / component.

Je kunt nieuwe LCD tv's ook gewoon in 4:3 modus zetten (met balken aan de zijkant)

Kortom: met een dvd speler, een Wii of met previous-gen consoles, voegt een HDTV niets toe.

Bedankt voor je antwoorden. De Wii ondersteunt misschien geen HD, toch ogen de games veel strakker door deze component kabel in tegenstelling tot de scart-kabel. Vooral het hoofdmenu ziet er haarscherp uit op m'n TV. Dus de HD televiesie voegt naar mijn idee genoeg toe. Het kan zijn dat je zelf nog nooit de Wii in werking hebt gezien bij een HD scherm.

De VC games kan ik zonder problemen spelen. Dat zal waarschijnlijk liggen aan het type kabel of de TV. Maar nu genoeg gebabbeld over de Wii want het brengt alleen maar onrust met zich mee. Vooral mensen zoals Boordappel vinden het zo nodig om weer even een opmerking te plaatsen over de (zogenaamde) zwaktes van de Wii. Oftewel: even duidelijk maken dat de Wii niet deugt en dat ook zeker iedereen het moet laten om zo'n systeem aan te schaffen.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Dit zijn misschien wel de 2 asociaalste postings die ik in tijden heb gelezen.

Zit je (megaman) eerst te mekkeren dat niemand antwoord geeft op je vraag, dan geeft BoordAppel, terwijl hij er weinig verstand van heeft, zo goed en zo kwaad als het gaat een antwoord, en dan zeg je dat ie je post niet goed gelezen heeft. Vervolgens maakt ie een opmerking waar een knipoog achterstaat, dus waarschijnlijk met een ironische bedoeling, en op basis daarvan wordt hij meteen voor Sony fanboy, graphic nerd en Nintendo-hater uitgescholden.

Daarbij spreekt BoordAppel ook nog eens gewoon de waarheid. Vrijwel elk spel op de Wii heeft inferieure graphics tov de andere consoles. Of je daar veel waarde aan hecht is persoonlijk, blijkbaar doen jullie dat niet (hoewel, het raarste is nog wel dat jij degene bent die zonodig een HD-TV wil). Maar op basis van zo'n spottende opmerking (die net zo goed bedoeld kan zijn voor juist die graphic nerds die jullie zo verachten) iemand zo de grond in boren nadat hij als enige de moeite nam om je vraag te beantwoorden is waarschijnlijk precies hetzelfde gedrag als dat van Powerweb, waar je nu zo op afgeeft.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Wat Phoenix zegt dus. Zelfs mét een smiley worden sommige berichten nog helemaal verkeerd geïnterpreteerd. Over die domme kortzichtige conclusies in die andere berichten zal ik het maar niet hebben.

Moonraker

• 11 berichten
  • 0 stemmen

Maar waarom zeg je het dan, waar slaat dat op!

Dit is misschien wel een forum over games, maar hier is toch geen consolewars.

Megaman vroeg iets over de TELEVISIE en niet over hoe slecht de Wii zogenaamd is.

Het is gewoon een dom antwoord, en wat heeft dat te maken met associaal?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.