- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Heb zelf ook niet meer nodig dan ik nu al heb, mijn twee favoriete games komen nog altijd van de N64. Verder heb ik nog de ps2 maar daar doe ik tegenwoordig niet zoveel meer eigenlijk. Misschien dat ik me ooit ga wagen aan de ps3, als hij niet meer zoveel kost.
Kan nog wel ff duren. Van dat geld kun je bijna vier Wii's halen. Welke twee favo 64 games zijn het eigenlijk? Ocarina? Goldeneye?
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1829 stemmen

Pas weer aan begonnen. Blijft een erg goed spel dat helaas een nogal crappy combat systeem heeft en er op momenten niet zo goed uitziet (ook niet voor zijn tijd).
kijk aan toch nog iemand die het speelt
het ziet er soms inderdaad niet erg goed uit, maar de locaties en de spanning de moeilijkheid van het spel vind ik toch echt fantastisch.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Wie heeft SSX Blur al binnen? Zo ja, is het een aanrader?
Ravenstein
-
- 1524 berichten
- 518 stemmen
Ben momenteel op de PS2 met Broken Sword: The Sleeping Dragon bezig. Een ouderwetse adventure-game. Leuk, maar één van de toppers in dat genre blijft voor mij toch nog steeds In Cold Blood.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Nog iemand hier die gek genoeg is om de PS3 te halen voor 600 euro? Mij niet gezien, ik heb de Wii en ben er nog wel ff zoet mee. Ik mis alleen nog een vette shooter (Red Steel is gewoon niks!) waar de 360 al genoeg van heeft. Mocht ik dus nog een console halen dan zal 't wel de 360 worden aangezien die goedkoper wordt (300 euro naar het schijnt).
Wel jammer dat ik destijds de oude XBOX had verkocht. Toen vond ik het wel ff genoeg want ik had immers ook al de PS2 en Cube onder m'n TV. In 't geval als ik de 360 aan zal schaffen zal ik zeker nog wat oude XBOX games opnieuw kopen. Beide Halo's, Far Cry, Doom III...die inmiddels nog maar 15 euro zijn. Nog mensen hier die me kunnen overhalen om de 360 echt te gaan kopen?
Hieronder wat redenen waarom ik zou kunnen doen:
1: Ben altijd gek geweest van de vier Turok games op de N64 en Turok: Evolution op de Cube. De nieuwste Turok komt dit jaar nog uit op de 360 en PS3. Alleen de vraag of deze Turok een must-have gaat worden.
2: Perfect Dark Zero lijkt me ontzettend gaaf om te hebben aangezien ik een groot fan was van Perfect Dark op de N64. Dezelfde speelstijl als Goldeneye daarvoor (en de Timesplitters serie). Is PD: Zero net zo uitgebreid en verslavend als deel 1?
3: Het derde deel in de Halo serie lijkt me sowieso een must-have. Halo 1 en 2 had ik (toen ik m'n oude XBOX nog had) twee keer uitgespeeld. Eén keer alleen en daarna de Coop mode. Halo 3 wordt hopelijk weer net zo episch en gaaf als de vorige delen.
4: Quake 4 lijkt me opzich wel wreed aangezien ik wel aardig bekend ben met deze serie. Ik had destijds Quake 1 op de N64 die meer een soort vernieuwde Doom was. Quake II op de N64 was meer met sci-fi en cyborgs zoals we Quake kennen. Quake III had ik ook op de PS2 maar vondt ik minder omdat het puur om de multiplayer ging.
Genoeg redenen? Of zeggen jullie "voor deze games hoef je beslist geen 360 aan te schaffen. Voor de Wii komen nog wel vette shooters". Ik hoop het van harte. MOH: Vanguard voor de Wii lijkt me wel tof overigens!
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Nog iemand hier die gek genoeg is om de PS3 te halen voor 600 euro?
600 euro voor een Blu-ray speler is niet zo gek.
Wel jammer dat ik destijds de oude XBOX had verkocht. [...]Nog mensen hier die me kunnen overhalen om de 360 echt te gaan kopen?
De XBox is IMO de beste Mediacenter die je kunt hebben voor dat prijsje.
XBox 360 kan ik aanraden vanwege XBox Live.
robin00787
-
- 322 berichten
- 750 stemmen
Voor Perfect Dark hoef je m niet te halen. Ik heb zelf een 360 en laatst besefte ik wat voor moois er eigenlijk allemaal op verschijnt en wat er nog komt. Ik noem even wat: Ghost recon AW 2, Gears of war, Viva Pinata, Lost Planet, Rainbow six vegas, Fear, Dead rising, Saints Row, Crackdown en dan nog alle spellen die multi platform zijn en die eigenlijk gewoon het beste spelen op de 360.
En dan nog wat eraan komt: Halo 3, 2 days to vegas, bioshock, Guitar hero 2, Alan Wake, Assasin's creed.
Tel daarbij dan nog de uitstekende live mogelijkheden op en je hebt een console waar je zeker geen spijt van gaat krijgen als je m gaat halen.
robin00787
-
- 322 berichten
- 750 stemmen
Oh ja het enige kutte vind ik tot nog toe dat ze de voetbalgames zo hebben afgeraffeld. PES 6 mist een hoop dingen die de andere versies wel hebben. Bij FIFA schijnt dit ook zo te zijn. PES is voor mij nog altijd de ultieme footie (al heel wat uurtjes op zitten) maar dit moet Konami niet nog een keer flikken.
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
En dan nog wat eraan komt: Halo 3, 2 days to vegas, bioshock, Guitar hero 2, Alan Wake, Assasin's creed.
Tel daarbij dan nog de uitstekende live mogelijkheden op en je hebt een console waar je zeker geen spijt van gaat krijgen als je m gaat halen.
Crackdown en Saints Row lijken me sowieso wel erg gaaf aangezien ik wel gek ben op Sand-box (free roaming) games als GTA en Driver. Halo 3, GOW en Lost Planet lijken me ook zeker meesterlijk en must-haves. Wel jammer dat PD: Zero wat tegenvalt. Vooral vanwege het feit dat Perfect Dark op de N64 destijds zo goed was uitgewerkt. Het afscheid van het team dat nu bekend staat als Free Radical (Timesplitters), heeft er geen goed aan gedaan voor Rare.
Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk nooit gehouden van voetbal games dus daar zal 't niet aan liggen gelukkig. Wel vind ik bepaalde extreme-sports games gaaf zoals Tony Hawk, 1080 en/of SSX. En worstel games als WWE Day of Reckoning heb ik helemaal grijs gespeeld op de Cube. Alleen al vanwege de zeer uitgebreide 'character creation' mode.
Ik denk er eerst nog even heeeeeel goed overna voordat ik besluit een 360 aan te schaffen. Vooral nu ik net twee games nieuw heb voor de Wii. En al helemaal voor de toekomstige must-have titels als Super Mario Galaxy, Super Smash Bros Brawl en hopelijk nog veel meer top-titels (ook shooters a.u.b.).
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Twee games er bij:
Naast de Wii games Excite Truck, Kororinpa, Downhill Jam, Twilight Princess, Red Steel en Wii Sports heb ik nu ook de titels Godfather: Blackhand Edition en Blazing Angels: Squadrons of WWII in mijn bezit. Hieronder mijn persoonlijke menig over beide titels waarin ik de minpuntjes maar ook zeker de plupunten probeer uit te leggen.
The Godfather: Blackhand Edition:
Godfather is opzich een mooie en vette game maar de graphics hadden zeker wat mooier gemogen (al zijn de gezichtsuitdrukkingen wel mooi) en misschien ook wat meer variatie in auto's. De auto's zelf zien er niet onaardig uit en zijn ondanks de ééntonige kleuren voorzien van een mooie glans. De besturing is verder wel goed uitgewerkt en ik heb daar verder ook geen opmerkingen over. De muziek en geluidseffecten zijn verder ook prima. Verder ademt de game echt het typische en herkenbare sfeertje in van de mafia. Waar GTA: San Andreas typisch de jaren 90 uitstraalde en GTA: Vice City de jaren 80, daar doet Blackhand Edition hetzelfde met de jaren 50. Bezitters van de game Timesplitters 2 weten wel wat ik bedoel als ik het heb over dezelfde soort sfeer als het level Chicago.
Wat ik al eerder zei over de graphics: de kleren van bepaalde personages en de gebouwen in de stad zijn soms erg blurry. Het is niet persee storend maar je hebt toch niet echt het idee een concole in huis te hebben die krachtiger zou moeten zijn dan de Cube. Hoewel een game als Excite Truck ook niet perfect was op grafisch vlak zag het er wel verzorgd en strak uit. Geen next-gen game maar zeker wel een stuk fraaier dan menig Cube titels. Helaas is Godfather een beetje minder op dit vlak, maar daarentegen zijn de personages wel erg realistich uitgewerkt, kent de game veel sfeer en is het als Sand-box (free-roaming...zoals GTA) game zeker een aanrader. Ik ben geen fan van de Godfather films dus ik heb ze ook nog nooit gezien. Deze game is opzichzelf een best goeie titel en zeker een must-buy voor liefhebbers van Sand-box games a lá GTA, Driver en Crackdown.
Blazing Angels: Squadrons of WWII:
Aangezien ik niet kon wachten op het waarschijnlijk betere Heatseeker of het vorlijke Wing Island, besloot ik Blazing Angels eerst maar even aan te schaffen. Opnieuw zeg ik bij deze titel dat de graphics weer tegenvallen. Waar Godfather hier en daar uitblinkt daar doet Blazing Angels niet echt veel prachtige dingen. De intro van het spel is zeker de moeite waard van het kijken en verder zijn de opties in het hoofdmenu zeer uitgebreid (ook splitscreen voor multiplayer en coop) in tegesntelling van bijvoorbeeld Excite Truck. Ook het hoofdmenu zelf mag er wel wezen. Op het moment als je met Campaign begint moet je echt even door de graphics heen proberen te kijken. Als je in de lucht bent met je zeepkist valt het allemaal niet zo op maar in het begin als je moet opstijgen lijkt het meer een ondermaatse PS2 game. Gebergtes en gebouwen ogen soms erg wazig en halen zeker niet het uiterste uit de Wii.
Het water is daarentegen wel weer prachtig uitgewerkt. De vliegtuigen zijn ook wel aardig mooi in beeld gebracht en toveren wat meer glans tevoorschijn. En tijdens lucht gevechten valt het niet zo heel erg op aangezien de achtergrond ver genoeg is en de blurry effecten van 't vliegen het extra spectauculair maken. De soundtrack is mooi en sfeervol en helpt zeker mee met opbouw aan de spanning en sensatie. De besturing is gewoon goed uitgewerkt dus daar heb ik ook niks verkeerds over te zeggen. Net als de Godfather valt het inderdaad dus wat tegen op grafisch vlak maar heb je zeker geen wanproduct in huis gehaald. De game doet verder waar hij goed in is en laat zien dat flight-games goed thuis horen op de Wii. En vooral als je nagaat dat er van dit genre maar bar weinig titels verschenen op de Cube destijds. Enkel de twee zeer matige titels Fireblade, Defender (remake) en het trage straaljager-spel Top Gun. Hierbij vergeleken is Blazing Angels zeker een aanrader voor de liefhebbers van het genre.
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1829 stemmen
wie kent een spel waarmee je met een draakje steeds levels moet halen, tot je bovenaan een toren bent (zoiets)?
het heette geloof ik in de trent van Troy.
wie weet het?
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
wie kent een spel waarmee je met een draakje steeds levels moet halen, tot je bovenaan een toren bent (zoiets)?
het heette geloof ik in de trent van Troy.
wie weet het?
Je bedoelt Spyro the Dragon?
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1829 stemmen
ik heb hem al gevonden, het heet troy 2000, lekker verslavend spelletje. 
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Ik heb de special in de PU gelezen en het zet je toch wel aan het denken. Ik heb het geld er zeker nog niet voor over maar m'n interesse is zeker al meer gewekt dan voorheen.
Artifact
-
- 229 berichten
- 0 stemmen
Ben van de week door THQ uitgenodigt (via insidegamer) om daar STALKER Shadow of Chernobyl te spelen. Als dank daarvoor heb ik ook de game ontvangen, maar aangezien mijn PC dit écht niet trekt wil ik hem (sealed) voor een leuk prijsje verkopen, iemand interesse PM maar ...
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Heeft er iemand hier tovallig nog wat oude PS1 games?
Liefst Medal of Honor, Driver 1 en 2. Eventueel andere toffe spellen.
Zo ja, wil je er af?
.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Tot gisteren had ik Grand Theft Auto ( eerste deel dus) nog in plastic zitten. Toen maar aan m'n neefje gegeven. Weet niet of je er interesse in had gehad ( is nu toch te laat
)
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Nou je kan niet echt zeggen dat de GTA trailer vet is, maar mooi is ie wel.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Niet echt spectaculair inderdaad, maar het is in ieder geval wel duidelijk dat ze een leuke nieuwe engine hebben gemaakt. Ziet er erg mooi uit.
Nu nog maar hopen dat GTA ook voor de pc gaat verschijnen. Is daar al iets over bekend?
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Volgens mij niet. Voor zover ik weet (eerst?) Xbox 360 en PS3.
Artifact
-
- 229 berichten
- 0 stemmen
Ben nooit echt een GTA fan geweest, maar was uiteraard benieuwt naar een next-gen versie hiervan. Heb GTA (grafisch) altijd ondermaats gevonden. Niet dat ik zo'n graphics noob ben, maar Mafia daarentegen was grafisch veel mooier en ook sfeervoller. Iets wat ik in de GTA serie mis.
Anyway gisteravond dus proberen te kijken en het heeft me uiteindelijk een uur gekost. Rockstar lag compleet plat en bij elke site waar de trailer te zien was stormde we als aasgieren erop af. Verscheidene forums werden onderhand een spam, echt een gekkenhuis!
Over de trailer zelf, de engine is flink opgepoetst. Schaduwen en lichteffecten zijn zeer goed uitgewerkt en dat voor een 'free-roaming' game met een mapsize 6 keer de grootte van San Andreas, petje af dus. Daarnaast gaan de geruchten rond van 350 authentieke vervoersmiddelen. Mijn interesse heeft het in ieder geval weten te trekken 
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Helaas betekent het voor mij dat ik een PS3 moet aanschaffen. PCzal ooit nog wel komen, maar ben ik niet in geinteresseerd aangezien ik GTA veel liever met controller speel. Xbox360 heb ik niet. Maar goed, het duurt nog tot oktober dus.
Ik zat gisteravond de tijd op de site af te tellen en toen was het 12 uur en niks deed het meer idd. Heb ik hem maar vanochtend gekeken.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Heeft er iemand hier tovallig nog wat oude PS1 games?
Liefst Medal of Honor, Driver 1 en 2. Eventueel andere toffe spellen.
Zo ja, wil je er af?
.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Hey kos.
Voordat je 'm weer wegdoet omdat je geen games op de kop kan tikken: een kameraad van mij heeft er vast nog wel een aantal thuis liggen.
Ik laat je 't wel weten.
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2170 stemmen
Crackdown en Saints Row lijken me sowieso wel erg gaaf aangezien ik wel gek ben op Sand-box (free roaming) games als GTA en Driver. Halo 3, GOW en Lost Planet lijken me ook zeker meesterlijk en must-haves. Wel jammer dat PD: Zero wat tegenvalt. Vooral vanwege het feit dat Perfect Dark op de N64 destijds zo goed was uitgewerkt. Het afscheid van het team dat nu bekend staat als Free Radical (Timesplitters), heeft er geen goed aan gedaan voor Rare.
Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk nooit gehouden van voetbal games dus daar zal 't niet aan liggen gelukkig. Wel vind ik bepaalde extreme-sports games gaaf zoals Tony Hawk, 1080 en/of SSX. En worstel games als WWE Day of Reckoning heb ik helemaal grijs gespeeld op de Cube. Alleen al vanwege de zeer uitgebreide 'character creation' mode.
Ik denk er eerst nog even heeeeeel goed overna voordat ik besluit een 360 aan te schaffen. Vooral nu ik net twee games nieuw heb voor de Wii. En al helemaal voor de toekomstige must-have titels als Super Mario Galaxy, Super Smash Bros Brawl en hopelijk nog veel meer top-titels (ook shooters a.u.b.).
Fifa en Pro Evo zijn net zo goed en net zo slecht.
Fifa heeft een betere opmaak en meer keuze qua competities.
Pro Evo voetbalt alleen beter en is minder voorspelbaar
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
En waar gaat het om bij een voetbalspel? Om het voetval. PES wint dus!