- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
11 albums voor twee tientjes, de Catawiki aanbieding van vandaag is een hele goeie:
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen

Aangezien mijn kleindochter op het AZM ziekenhuis verblijft ,heb ik bij de
kiosk de Hd. kuifje even doorgebladerd .
Koop was 12,95 ,moet dan wel een echte kuifje alles hebber zijn wil je dit
karig gefotografeerd exemplaar in bezit willen hebben, ik heb er van af gezien
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Ik heb het album gisteren zelf ook in handen gehad.
Niet echt wat ik er van gehoopt had.
Ook zijn sommige foto's niet echt scherp, en heel veel erg donkere afbeeldingen.
Ik zal het album desondanks toch kopen, want het hoort er nu eenmaal (voor mij tenminste)
Maar inmiddels zijn er wel al 5 verschillende albums en zelfs een boek "de roman"
op de markt gebracht.
Dus e.e.a. wordt weer flink uitgemolken.(maar dat is wel regel bij de erfgenamen van Hergé natuurlijk)
Gelukkig gaat het bij mij niet zó ver dat ik dat allemaal moet hebben.
Maar dat album toch wel
(al was het alleen maar om die supermooie cover)
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Voor wie het interesseert:
In de VPRO serie over strips ' Beeldverhaal', is er vanavond op TV Ned2 om 23:05 een uitzending over Superman te zien.
Gisteren gezien (had het opgenomen) maar was best wel interessant. Beetje vreemd dat het de titel Superman droeg omdat het toch meer over Marvel ging maar als Marvel fan vond ik dat niet echt erg
Alleen jammer van het verschrikkelijke Engels van de presentator, wat was me dat. Leuk trouwens dat het eerste deel in Midtown Comics is, daar ben ik afgelopen paasvakantie ook nog binnen geweest (en met de helft van de winkel buiten gekomen).
Oh ja, nu is het helemaal beslist. Ik moet en zal ooit eens naar Comic Con geraken!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nieuwe DirkJan vandaag gekocht, was weer hilarisch! 
007, in de sauna, ridders van de ronde tafel, Jurassic Park 
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Metalfist \Oh ja, nu is het helemaal beslist. Ik moet en zal ooit eens naar Comic Con geraken!
Met dank aan de originele spotter kijk wat je hier te wachten staat.

De 50 cent bak hier ben je wel een uurtje bezig.

San Diego Comic-Con 2011
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
In de TV serie 'Beeldverhaal'(VPRO) is vanavond een aflevering te zien over Heer Bommel en Tom Poes.
NED 2 > 23:05 uur
Thorongil
-
- 1620 berichten
- 691 stemmen
De nieuwste Rode Ridder gelezen in de winkel. Een middenmooter, iets te snel afgerafeld einde.
Binnenkort eens de nieuwe Adelaars Van Rome kopen.
Iemand de recente Thorgals gelezen? De pagina's die ik in de metro gelezen had van album 33 wisten me eigenlijk weinig te boeien.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ik!
Heb de hele collectie en vandaag album 33 aangeschaft. Ik vind persoonlijk dat het terug de goeie weg opgaat. Blijf het één van de betere strips vinden, zowel wat de inhoud als de vorm betreft.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Vandaag ook toevallig album 33 en de nieuwe Wolvin aangeschaft. Een van de maar eens lezen want wat ik er van heb gezien sprak me wel aan. Wel schandalig hoe die prijzen zijn aan het evolueren. In de Colruyt de nieuwe Rode Ridder voor 2.99 en de nieuwe Thorgals voor 3.99 per stuk kunnen kopen maar in de Fnac lagen ze voor respectievelijk 5.95 en 6.50.. Begint er echt over te gaan.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
@madmax1. Bedankt voor de mooie beeldrapportage uit San Diego!
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@Dogie_Hogan
Graag gedaan .
Was laats op de stripbeurs in het MEC Maastricht , na een uur had ik het gehad.
Wat een entourage in San-Diego .
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Vandaag ook toevallig album 33 en de nieuwe Wolvin aangeschaft. Een van de maar eens lezen want wat ik er van heb gezien sprak me wel aan. Wel schandalig hoe die prijzen zijn aan het evolueren. In de Colruyt de nieuwe Rode Ridder voor 2.99 en de nieuwe Thorgals voor 3.99 per stuk kunnen kopen maar in de Fnac lagen ze voor respectievelijk 5.95 en 6.50.. Begint er echt over te gaan.
Wát? Zó goedkoop zijn die strips bij de Colruyt?
Jammer dat er in Nederland geen Colruyt te vinden is.
Ik herinner mij de eerste twee Rode Ridder stripalbums toen die juist verschenen waren (ja twee tegelijk)
De prijs was toen 1 Gulden per stuk 
Ook daarom al een reden om niet te lang te twijfelen met kopen.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Voor geïnteresseerde ; de hele reportage San-Diego comic con 2011.
San Diego Comic-Con 2011 Cosplay Gallery - Comic Vine - comicvine.com
.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Zou niet weten waar ik in Maastricht nog een strip winkel te vinden is.
Alleen wat kiosk’s waar je gelijk de hoofdprijs betaald
Gelukkig kan ik nog naar Liege daar zijn er nog een paar, anders op
zondag ’s morgens op de markt(La- Batte) daar is ook nog genoeg te snuffelen.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
@Brix: dit was vrees ik wel maar een eenmalige actie maar het is in ieder geval beter dan die woekerprijzen 
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Wees daar maar zeker van
Daarjuist de Thorgal 33 en Rode Ridder 232 (Duivelsmist) gelezen en aangenaam verrast. Nadeel bij de Thorgal reeks is wel dat ze zo traag uitkomen dat ik 3/4 van het verhaal alweer ben vergeten tegen dat de volgende uitkomt.. Tekenstijl is trouwens wel weer verbluffend mooi
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Heeft er trouwens iemand een site zoals Zilveren Dolfijn? Die gebruikte ik altijd als naslagwerk maar nieuwe releases worden daar niet meer aan toegevoegd 
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Nadeel bij de Thorgal reeks is wel dat ze zo traag uitkomen dat ik 3/4 van het verhaal alweer ben vergeten tegen dat de volgende uitkomt..
Het tempo van verschijnen van de Rode Ridder albums ligt daarentegen onwaarschijnlijk hoog, 4 per jaar als ik het goed heb.
En dat met maar één tekenaar 
(geen wonder dat die zich af en toe moed moet indrinken he Metalfist
)
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Hahaha, je zou inderdaad van minder wat te diep in het glaasje kijken. Ben hem trouwens nog op de Boekenbeurs tegen gekomen maar hij was weer even wazig als altijd 
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Heeft iemand de "Bommel"aflevering van de TV serie 'Beeldverhaal' (NED2) nog gezien vanavond.
Ik vond het zelf zeer de moeite waard.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5073 stemmen
Vergeten. Ik zag vorige week wel de superhelden-aflevering en ik vind het een mooi, met heel veel liefde gemaakt programma.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Alleen die presentator van het programma Beeldverhaal is erg slecht helaas.
Een buitenkansje voor de liefhebbers van klassieke strips (maar de meesten zullen deze serie wel al lang in huis hebben)
Alleen vandaag geldig:
Zo'n kans mag je echt niet missen m.i. 
Als ik de serie niet al had, dan zou ik in ieder geval geen minuut bedenktijd nodig hebben.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik ben inmiddels bij no 37 van Captain America van Brubaker, en wat een verhaallijn
Bucky, Sharon Carter, Black Widow, allemaal geweldige personages. Je verdrinkt erin en merkt niet wat er om je heen gebeurt als je deze comics leest. Niet verwacht dat ik Captain America zo leuk en zo goed zou vinden.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
@Madmax: bedankt!
@AHWA: ik ken het gevoel, Brubaker is echt geniaal en overtreft de originele Captain America op talloze manieren.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@AHWA:
Heb deze nu compleet 22 chapters 488 mb in cbr
Wil iedere keer beginnen met lezen maar ik kan er geen touw aan vast knopen.

Ik had al eerder aangegeven dat deze Marvels niet voor mij is weggelegd, ik ben er te laat mee begonnen.
Kijk ik naar de jeugd kan ik er niet genoeg van aanslepen.
Had ik een tijdje geleden die oudere Marvels op een 500gb schijf staan wou ze niemand, en heb ik ze verwijderd.
Inmiddels 2 schijven bijna vol zonder de losse schijfjes.
Ik hou nog bij Six-Gun, Gunslinger,Ghost-Rider, [Jonah hex, Zorro.Lord of the Jungle
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
In feite moet je ook niet met deze issue beginnen, dit is nummer 25. Je kunt het beste met nummer 1 beginnen van Brubakers Captain America. Dan wordt alles je wel duidelijk.