• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.170 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.055 gebruikers
  • 9.374.134 stemmen

Strips

zoeken in:

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik ben ook met 25 begonnen, heb ondertussen wel heel de Brubaker reeks volledig, maar daarmee kun je toch perfect volgen? Misschien heb ik wel een stapje voor doordat ik sowieso al wat van Cap kende.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Bijde bedankt ga nog maar eens probeeren.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Metalfist schreef:

Ik ben ook met 25 begonnen, heb ondertussen wel heel de Brubaker reeks volledig, maar daarmee kun je toch perfect volgen? Misschien heb ik wel een stapje voor doordat ik sowieso al wat van Cap kende.

Ik zou toch ook het verhaal van the Winter Soldier lezen voor je aan 25 en verder begint.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Captain America#1#5 (Reborn) geen vat op?

Winter Soldier?

Ik geef het op.

Ook de hele serie- 01-78

1942 Jack-Kirby-Stan-Lee valt van de hak op de tak

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Reborn komt toch pas na issue 50 ergens? En heel het Winter Soldier gebeuren wordt naar mijn inziens wel goed uitgelegd in de 50 issues. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om wat verder te verdiepen. Dat vind ik echter een nadeel van het grote comics universum, er is zoveel extra dat je kunt/moet lezen om compleet mee te zijn

de-alchemist

• 167 berichten
  • 87 stemmen

Ed Brubaker: Held!

Zijn Captain America is sterk! Had echt niet gedacht dat ik ooit Captain America zou lezen maar Brubaker maakt er een sterke spionage thriller van met superhero action! Bij Winter Soldier beginnen vind ik trouwens essentieel...

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

@ Metalfist

Dat vind ik echter een nadeel van het grote comics universum, er is zoveel extra dat je kunt/moet lezen om compleet mee te zijn.

Presies ik wil lezen Captain America, dan heb ik een issues de eerste 2 bladen vecht hij al volop

In Duitsland blad 3-4 gaat hij terug in de ijstijd blad 5-6 komt Wolverine erbij blad 6-7 begint hij

In de Bronx te vechten met hulp van Iron-Man,plus komt er een bladzijde met andere Marvel helden

Ik hou het niet meer uit mekaar.

Ook die Ghost-Rider issues 1 fantastisch aan een stuk een verhaal , issues2 ik ken het verhaal niet meer terug

Komen daar weer vele Marvel figuren aandraven plus nog een deel monsters.

De jeugd vind het geweldig, ik krijg er geen vat op

Ik heb een idee dat je alle Marvel moet lezen want ze komen in alle verhalen overeen.

de-alchemist

• 167 berichten
  • 87 stemmen

Ik lees nog niet heel lang comics. Voor mij was het ook een chaos waarin geen orde te krijgen is maar ik weet nu dat het echt allemaal mee valt. Er zijn echt genoeg verhalen waarbij je niets hoeft te weten van de rest. Ik lees namelijk een aantal series, al die toestanden met cross-overs etc doe ik niet aan, geen zin in en te weinig geld voor...

Bij Marvel is het geen straf om Captain America, Daredevil en ultimate Spider-Man te lezen!

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

de-alchemist

Bij Marvel is het geen straf om Captain America, Daredevil en ultimate Spider-Man te lezen!

Klop ook want ik heb hier genoeg jeugd, de komen iedere dag vragen voor de nieuwe Marvel.

Toch maar eens de vraag voor leggen aan de oudere strips liefhebbers wat die er van vinden. Want ik heb een gevoel dat hier alleen sta met mijn 71jaar.

Thorongil

• 1620 berichten
  • 691 stemmen

Echt wel teleurgesteld in Thorgal 33, heb hem gisteren gekocht en gelezen. Ben niet echt blij met de richting waar ze nu naar toe gaan. Eerst willen ze Jolan op voorgrond laten treden, en na 3 albums keren ze er al weer van terug. Daarenboven gebeurt er echt quasi niks in de laatste Thorgal dat het verhaal vooruit helpt. Als er volgend album geen beterschap is haak ik misschien af.

Adelaars van Rome 3 was dan weer wel in orde, echt een spannend eind dat je doet snakken naar het vervolg. Hoop dat we niet weer ruim 2 jaar hoeven te wachten op het volgende deel. Marini moest De Schorpioen maar eens laten voor wat het is en zich volledig op Adelaars richten!

de-alchemist

• 167 berichten
  • 87 stemmen

madmax1 schreef:

de-alchemist

Klop ook want ik heb hier genoeg jeugd, de komen iedere dag vragen voor de nieuwe Marvel.

Toch maar eens de vraag voor leggen aan de oudere strips liefhebbers wat die er van vinden. Want ik heb een gevoel dat hier alleen sta met mijn 71jaar.

Er zijn verschillende fora waar je veel informatie over comics (marvel, dc, superhelden, realistisch, westerns, noem maar op, alle genres) kunt vinden. De getekende reep, da comic lounge, weekly dose zijn Nederlandse fora of in ieder geval Nederlandstalig want de reep is Vlaams.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Weet iemand tot hoeveel issues Brubakers Captain America loopt voor ik met Reborn verder kan? 50?

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Captain America:

Willekeurig op een rij bekijk het eens meer kan ik er niet van maken.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Marvel MM ers.

Alles van Brubaker Captain America.

Na wat speurwerk heb ze eindelijk te pakken en wordt het mij ook duidelijk waarom de

kinderen en kleinkinderen iedere dag komen vragen voor een vervolg (inmiddels deel 4

is uit en al gevonden)voor mij moet ik vooraan beginnen maar het is me te veel, plus die SF erin ik hou er niet van, ik wens de mm er’s veel leesplezier.

Swine

D1 Out of Time, Part 1

D25 The Death of The Dream, Part One

D46 Old Friends and Enemies, Part 1

D47 Old Friends and Enemies, Part 2

D48 Old Friends and Enemies, Part 3

D49 The Daughter of Time

D50 Days Gone By

D600 One Year After

D601 Red, White & Blue Blood

D602 Two Americas

D603 Two Americas, Part 2

D604 Two Americas, Part 3

D605 Two Americas, Conclusion

D606 No Escape, Part 1

D607 No Escape, Part 2

D608 No Escape, Part 3

D609 No Escape, Part 4

D610 No Escape, Conclusion

D611 Trial of Captain America, Part 1

D612 Trial of Captain America, Part 2

D613 Trial of Captain America, Part 3

D614 Trial of Captain America, Part 4

D615 Trial of Captain America, Part 5

D615.1 Issue #615.1

D616 Issue #616

D617 Gula, Part 2

D618 Gula, Part 3

D619 Gulag, Part 4

INT D1 Winter Soldier vol. 1

INT D2 Winter Soldier vol. 2

INT D3 Red Menace vol. 1

INT D4 Red Menace vol. 2

INT D5 Civil War

INT D6 The Death of Captain America vol. 1: The Death of the Dream

INT D7 The Death of Captain America vol. 2: The Burden of Dreams

INT D8 The Death of Captain America vol. 3: The Man Who Bought America

INT D9 The Man With No Face

INT D10 Road to Reborn

INT D HC1 Winter Soldier vol. 1

INT D HC2 Winter Soldier vol. 2

INT D HC3 The Death of Captain America vol. 1: The Death of the Dream

INT D HC4 The Death of Captain America vol. 2: The Burden of Dreams

INT D HC5 The Death of Captain America vol. 3: The Man Who Bought America

INT D HC6 The Man With No Face

INT D HC7 Road to Reborn

E1 American Dreamers, Part 1

E2 American Dreamers, Part 2

E3 American Dreamers, Part 3

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Heb inmiddels issues 600-623 gevonden, die verdergaan waar issue 50 ophield. In 600 zit een stuk: continued in Reborn, dus die lees ik dan maar eerst, voor ik verder ga met 601 denk ik.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Heb inmiddels part 4 American Dreamers.

Prachtige tekeningen van een aanval op New-York en de laatste bladzijdes een realistisch

verhaal van Castle , maa ja wordt vervolgd.

Captain America Issue #4 American Dreamers. Digital cbr.

(afbeelding)

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

Heeft iemand de Kuifje aflevering van het programma Beeldverhaal (VPRO) NED2 gisteravond nog gezien?

Ik kwam er zelf helaas te laat achter , en heb alleen de laatste 10 minuten nog bekeken.

Interessante achtergrondgeschiedenis van tekenaar Hergé.

Ik hoop op een herhaling van de serie.

Lijkt me sterk dat dat niet zou gebeuren.

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

Dank v.d. tip madmax.

Zojuist kwam ik er ook nog achter dat de uitzending morgenvroeg nog een keer op TV te zien is.

NED2 > 9:25 uur

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

Ook bedank Brix want anders had ik het niet gezien.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Met Herge/TinTin heb ik niets, maar vind Franka item wel interessant!

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

100 Bullets - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

100 Bullets, wat een schitterende reeks. Vooral issue 11 (ben nu bij 12/100) hakt er gruwelijk in.

Basic opzet: Wat zou je doen als je van iemand 100 kogels krijgt die niet te traceren zijn? En als hij je dan ook nog een reden geeft om iemand te doden?

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ziet er inderdaad wel interessant uit. Is het effectief gestopt met 100 issues of komt er nog meer?

de-alchemist

• 167 berichten
  • 87 stemmen

Erg leuk dat er de laatste tijd steeds meer liefhebbers van comics zich laten horen!

100 Bullets behoort zeker tot het betere werk. 100 issues, 13 trades lang ontvouwt er zich langzaam een enorm groots opgezet verhaal uit. Echt een aanrader voor mensen die Amerikaanse strips willen uitproberen maar niets van superhelden moeten hebben. Dat geldt sowieso voor al het werk dat uitgegeven wordt door Vertigo!

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Metalfist schreef:

Ziet er inderdaad wel interessant uit. Is het effectief gestopt met 100 issues of komt er nog meer?

Volgens mij zijn er maar 100 en vormt het een afgesloten verhaal. Ik ben nu zelf bij 20, en het blijft interessant.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

100 Bullets

Allé ook maar eens geprobeerd 1 tot 86 in digitaal. ik had toch al een vrachtwagen vol van Marvel,die paar chapiters maken ook niks meer uit.

Verrast goed tekenwerk geen superhelden ,heerlijk leesbaar in een vervolg verhaal die je niet tot het oneindige hoeft te volgen.

Ik heb deze eruit gepikt .

A bout portant

Le marchand de glaces

Parlez kung vous

Dos rond pour le daron

Le blues du Prince Rouge

Contrabandolero!

Cent balles pour un privé

Le bal des marionnettes

Un frisson dans la jungle

Périple pour l'échafaud

Un trône pour deux

Die issue 11 Heartbreak Sunnyside Up heb ik ook nog gelezen haha ,best goed.

Bedankt voor de tip, dit is een aanrader voor realistische striplezers.

Thorongil

• 1620 berichten
  • 691 stemmen

Juist album 130 van De Rode Ridder uitgelezen. Erg leuk allemaal tot nu toe.

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

Ja, blijft toch leuk die serie.

Er is mij wel iets vreemds opgevallen aan de paarden die tekenaar Claus Scholz tekent.

Dat zijn namelijk allemaal zgn. 'telgangers' .

Duidelijk te zien in de tekeningen.

Voor wie niet weet wat dat is: dat zijn paarden die gelijktijdig voor en achterbeen aan één zijde van het lichaam verplaatsen.(net als een kameel bijvoorbeeld)

Normaal is het wanneer een paard een been rechts en een been links gelijktijdig verplaatst(links voor en rechts achter etc.)

Er zijn wel paarden die van nature 'telganger' zijn, zoals 'IJslanders', en sommige paarden worden op die beweging gedresseerd, maar dat is heel moeilijk.

Waarschijnlijk heeft Scholz geen idee van e.e.a.

Wel grappig.

Ik blijf het zeggen..hij heeft niet goed opgelet bij zijn vroegere leermeester/werkgever Frank Sels.

Die wist héél veel van paarden af..

Thorongil

• 1620 berichten
  • 691 stemmen

Vandaag toch maar De Werelden Van Thorgal: Wolvin - Raïssa gekocht en uitgelezen. Stukken beter dan Thorgal 33. Die spin-offs zijn echt de hoofdserie aan het overklassen.
Had maar iets middelmatig verwacht, maar ben positief verrast. Leuk hoe die wolven getekend werden. Wolvin is altijd al een onderontwikkeld karakter in de reeks geweest en ben blij dat ze nu in de kijker kan staan. Strip was in het begin wat traag, maar al snel kwam er schot in de zaak.
Het plot op het einde dat Wolvin in een goede en slechte kant werd gesplitst deed me wat denken aan die groene kerel, piccolo uit Dragonball Z, maar ik heb er geen probleem mee.

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

AHWA

Heb inmiddels issues 600-623 gevonden,

Bij #620 krijg je een aftakking, waar ook zeer fervente lezers niet blij mee zijn

Marvel Announces "Captain America & Bucky" - Comic Book Resources - comicbookresources.com

Voorlopig ook gehad met Marvel.

CAPTAIN AMERICA AND BUCKY #620

Written by ED BRUBAKER & MARC ANDREYKO

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.