menu
Volg jij MovieMeter al op Facebook?
Mis niets over je favoriete films en blijf op de hoogte van de nieuwste releases op onder andere Netflix.
MovieMeter op Facebook

Overig / Algemeen / Strips

zoeken in:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://www.goahead.demon.nl/dirkjan/pic/strip/great_escape_1.gif

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

http://www.goahead.demon.nl/dirkjan/pic/strip/great_escape_2.gif

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

http://www.goahead.demon.nl/dirkjan/pic/strip/great_escape_3.gif

http://www.goahead.demon.nl/dirkjan/pic/strip/zeikerd.gif

http://www.goahead.demon.nl/dirkjan/pic/strip/meelige_oliebol.gif

paar uit de goede oude tijd

ben nog op zoek naar de oude kabouter-grappen, die waren TE goed. Heb ooit nog eens wat ingescand (heb alle albums) maar kan het niet meer vinden

kappeuter (crew)
Hey aso, plaatjes niet groter dan 30 Kb!

http://www.goahead.demon.nl/dirkjan/pic/strip/de_wens.gif

Linda
Dat met die kaboutertjes is toch die met die drollen elke keer????

Dirk-Jan is super !

Had ze allemaal, maar mijn anders brave vrienden hebben ze "geleend" en ik ben hun spoor bijster geraakt (van mijn Dirkjans)

Ook goed : The Far Side

Dat met die kaboutertjes is toch die met die drollen elke keer????

Nope, ze gaan gezellige spelletjes doen met de kabouters.

Ja, kabouters kunnen goed dienst doen als dart.

"laatste keer dat ik ga winkelen bij een kleine zelfstandige"

ik heb Dirkjan-albums 1-6 en die gags van bvb. die Sinterklaasboot die ze overvallen, staat daar nergens in.

Zijn er dus nog andere Dirkjangrappen, die niet in de albums staan, ergens te zien online of zo?

tovenaar
Dirk Jan staat elke week in de Veronica-gids, die grap met die Sinterklaasboot stond er ook in.

zijn die ergens online te zien?

Tonyvdb schreef:

zijn die ergens online te zien?
Ja, zie hier!

Misschien ben ik een beetje laat op het forum van Dirk Jan, maar ik wil toch graag even zeggen dat Dirk Jan de allerbeste strip is die ik ken, op Kuifje na dan.

*kuch*DE STAMGASTEN*kuch*

Yak
gotti schreef:

*kuch*DE STAMGASTEN*kuch*

Pfff, nee joh. Die Toon van Driel is echt maar heel sporadisch leuk.
Mijn favoriet: Sigmund!

fokke & sukke! www.foksuk.nl

Yak schreef:

Pfff, nee joh. Die Toon van Driel is echt maar heel sporadisch leuk.

Jep, Toon van Driel is al jaren seniel. Dirkjan was vroeger (1ste 2 albums) echt geniaal, tegenwoordig haalt ie maar soms het oude niveau. De Familie Fortuin was altijd wel leuk en Inspecteur Netjes is dat nog steeds.

Yak
Vergeet Heinz niet! Kan niet anders dan dat Retera (tekenaar van Dirk-Jan) door die strip geïnspireerd is.

Heb Dirk Jan altijd geweldig gevonden, maar wat zijn die Matrix-Dirk Jans van de afgelopen weken toch stom afgezaagd. Ik kan 'r amper om lachen.

Die Eugene vind ik daarentegen wel erg sterk altijd.

Vind die juist geweldig.
Ben benieuwd wat onze freak neo er van vindt?

V
Dat zouteloze gezeik met 'die ene' is inderdaad niet erg grappig. Ben beter van Dirkjan gewend!

De meeste Nederlandse humorstrips zijn inderdaad niet te onderschatten.
Van Dirkjan heb ik trouwens dit jaar een scheurkalender Maar ik denk wel dat de meeste mopjes al in albumvorm zijn verschenen.

Had die Matrix-Dirjan's best wel leuk gevonden, als het idee orgineel zou zijn. Scott R. Kurtz heeft een veel leukere Matrix parodie gemaakt die veel meer overeenkomsten heeft met de film. De naam 'The Comix' klinkt ook nog veel beter en er is een heel stuk waar de stripkaders een rol spelen. Hij was ergens online te lezen, weet helaas niet meer waar.

Dirkjan is wel een hele leuke strip. Ook grappige strips zijn Donjon, Mutts, Pearls Before Swine, Jhon and Jhon, Spekkie Big en de al eerder opgenoemde Calvin and Hobbes. Ook al het werk van Dave Cooper, Jhonen Vasquez en Roman Dirge is heel erg grappig.

en ook Scribbly niet te vergeten!

neo (crew)
EmDee schreef:

Vind die juist geweldig.
Ben benieuwd wat onze freak neo er van vindt?

De eerste met Bert vertellend over ''dat alles maar een strip'' vond ik erg leuk, die met de keuze tussen de twee biertjes ook, daarna vond ik er niks meer aan. (behalve misschien dat Bert uit zijn pod nog steeds die peuk in zijn mond heeft )

neo schreef:

De eerste met Bert vertellend over ''dat alles maar een strip'' vond ik erg leuk, die met de keuze tussen de twee biertjes ook, daarna vond ik er niks meer aan.

Die met die twee biertjes was echt geweldig. Heb je 'm nog ergens vastgelegd ?

neo (crew)
Ik heb die gids nog wel ja

Op de site van Rotterdams Dagblad zijn ze nu ook nog te zien.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:51 uur

geplaatst: vandaag om 23:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.