• 15.791 nieuwsartikelen
  • 178.169 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.054 gebruikers
  • 9.374.070 stemmen

Strips

zoeken in:

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

(afbeelding)

Speelt zich af voor Civil War, maar Iron Man Execute Program is ook zeer aan te raden.

Iron Man: Execute Program - Marvel Comics Database - marvel.wikia.com

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik ben er eigenlijk sinds kort achter gekomen dat je dagelijks een gratis comic op de site van Marvel kunt lezen. Zitten klassiekers tussen (#1 van The Fantastic Four of een aantal ouder Avengers) maar ook genoeg nieuw spul van nieuwe reeksen. In ieder geval wel leuk om eens een kennismaking te hebben met nieuwe reeksen

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

Thorongil schreef:

Afgelopen dagen de Rode Ridders gelezen van Levende Doden tot Ninja! (106-111).

Vraagje, heeft er hier iemand Apostata (3 albums uit) gelezen en wat vindt die er van? Wordt uitgegeven door Standaard Uitgeverij en handelt over de nadagen van het West-Romeinse Rijk. Ik twijfel wat om er aan te beginnen aangezien ik al 2 series volg over het Romeinse Rijk volg, Murena en Adelaars van Rome.

Helaas niet, al gaat mijn interesse gaat wel uit naar verhalen over het oude Romeinse keizerrijk.

De andere series die je noemt moet ik ook nog eens aanschaffen.(maar er staan nog zoveel andere op de wenslijst...)

Ik denk dat ze de moeite waard zijn.

Kun je s.v.p. daar je ervaringen daarmee eens laten weten?

madmax1

• 2216 berichten
  • 711 stemmen

@

Metalfist.

Free Digital Comics | Digital Comics | Comics | Marvel.com

Ai.

Ik plaats al geen digitale strips meer ,vanwege je laatste opmerking wat moet je met al die digitale strips .

En nou prijs je ze zelf aan..

Op deze boven genoemde site kan je zo’n 200 á 250 digitale comics gratis lezen

Als er nog liefhebbers zijn hier op mm dan plaats ik er weer, anders blijf ik liever in de privé sector

Ik heb al menige mm,er de weg naar digitale strips gewezen.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Kijk, naar mij moet je echt niet om zien van wat je wilt plaatsen en wat niet. Het kan me eerlijk gezegd niet veel schelen dat jij hier meerdere keren verwijzingen maakt naar digitale strips. Doe wat je niet laten kunt maar ik blijf wel bij het standpunt dat ik het nutteloos vind om een hele collectie digitale strips te hebben als je ook het origineel in huis kunt hebben.

De wereld van Marvel is enorm groot en leek het me dus interessant om eens een issue te kunnen proeflezen als het ware. Het is gewoon een gratis kennismaking met nieuwere (of oudere) reeksen en als ik hier iets leuks tussen ontdek dan ga ik nog altijd wel voor het origineel op papieren versie.

Thorongil

• 1620 berichten
  • 691 stemmen

Brix schreef:

(quote)

Helaas niet, al gaat mijn interesse gaat wel uit naar verhalen over het oude Romeinse keizerrijk.

De andere series die je noemt moet ik ook nog eens aanschaffen.(maar er staan nog zoveel andere op de wenslijst...)

Ik denk dat ze de moeite waard zijn.

Kun je s.v.p. daar je ervaringen daarmee eens laten weten?

Moeilijk te vergelijken. De ene serie heeft al 8 delen en de andere binnenkort 3.

Murena bevat meer intriges en is serieuzer/complexer. Adelaars van Rome bevat meer grappen en legt zich vooral toe op militaire opleiding en oorlog. Zonder twijfel allebei topseries.

brymj

• 758 berichten
  • 829 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

ONE PIECE

zonder meer één van de beste manga op het moment, loopt sinds 1997 en is nog steeds vernieuwend, spannend, komisch, aangrijpend, origineel, etc. etc. etc.

Leg eens jullie Suske en Wiske opzij en probeer deze topserie eens van grootmeester Eiichiro Oda.

(afbeelding)

(afbeelding)

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

brymj schreef:

Leg eens jullie Suske en Wiske opzij en probeer deze topserie eens van grootmeester Eiichiro Oda.

Als je het topic eens doorleest zul je merken dat van de meeste users hier de stripkennis een stuk verder gaat dan slechts Suske en Wiske, en persoonlijk heb ik helemaal niets met Manga, ik vind die figuren met die grote ogen en grote monden totaal niet leuk, grootmeester of niet.

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

@Thorongil:

ik zal er vroeg of laat toch eens aan beginnen.

Ken je die oude stripserie Olac de Gladiator nog?

brymj

• 758 berichten
  • 829 stemmen

Hannibal schreef:

(quote)

Als je het topic eens doorleest zul je merken dat van de meeste users hier de stripkennis een stuk verder gaat dan slechts Suske en Wiske, en persoonlijk heb ik helemaal niets met Manga, ik vind die figuren met die grote ogen en grote monden totaal niet leuk, grootmeester of niet.

dat beweer ik ook niet hoor, en manga bevat niet alleen maar grote ogen en monden, kijk maar naar Monster, 20th Century Boys, Death Note... etc etc etc

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

(afbeelding)

Half november weer de nieuwe Dirkjan te koop!

Daar word ik nou elk jaar erg blij van, verheug me er alweer op!

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Staan ook vaak in de Humo. Echt geniaal soms, al veel om moeten lachen. Ik wist niet dat er omnibussen (?) van waren, moet ik maar eens achter gaan zien.

9 november is het trouwens ook weer zover: twee nieuwe Thorgal's! Eén van de gewone reeks en één van de subreeks.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Metalfist schreef:

Staan ook vaak in de Humo. Echt geniaal soms, al veel om moeten lachen. Ik wist niet dat er omnibussen (?) van waren, moet ik maar eens achter gaan zien.

Briljante, erg gevatte en soms ontzettend flauwe humor. Maar bijna altijd zeer leuk. Er zijn nu 16 albums verschenen, deel 17 komt dus half november.

Mocht je ze willen hebben, hier te bestellen:

Dirkjan strip (Mark Retera) | Online strips kopen - silvesterstrips.nl

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

Voor wie het interesseert:

In de VPRO serie over strips ' Beeldverhaal', is er vanavond op TV Ned2 om 23:05 een uitzending over Superman te zien.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

@Ajax&Litman: bedankt, als ik ze hier niet vind dan ga ik ze wel eens bestellen.

@Brix: bedankt voor de tip! Ik heb de recorder geprogrammeerd

de-alchemist

• 167 berichten
  • 87 stemmen

brymj schreef:

(quote)

dat beweer ik ook niet hoor, en manga bevat niet alleen maar grote ogen en monden, kijk maar naar Monster, 20th Century Boys, Death Note... etc etc etc

Eindelijk iemand die ook manga leest! Je noemt sterke manga daar zeg: Death Note, Monster en 20th Century Boys behoren zeker wel tot de betere manga die ik gelezen heb.

One Piece nooit gelezen maar ik sta wel op het punt om er de anime ervan te zien. Naruto en Bleach kijk ik ook de anime van. Series met veel actie bekijk ik liever als anime (animatie/tekenfilm).

Manga's van Jiro Taniguchi en Osamu Tezuka zijn ook aanraders! En als je van Samoerai houdt moet je de volgende twee zeker lezen:

-Lone Wolf & Cub

-Vagabond

Njoy!

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Mag ik daar Rurouni Kenshin ook nog even aan toevoegen? Erg sterke anime (manga moet ik nog altijd eens lezen maar digitaal lezen doe ik niet zo graag) en erg mooie samoerai gevechten.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Gister gehaald bij de Boekenbeurs in Eindhoven.

de-alchemist

• 167 berichten
  • 87 stemmen

Metalfist schreef:

Mag ik daar Rurouni Kenshin ook nog even aan toevoegen? Erg sterke anime (manga moet ik nog altijd eens lezen maar digitaal lezen doe ik niet zo graag) en erg mooie samoerai gevechten.

Moet ik ook eens kijken ja! Ben ik al jaren van plan maar nog niet gelukt...

Druk met comics/manga/strips, films, series, muziek en oh ja, social life..

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Kenshin is erg sterk (de Shishio periode ) maar heeft jammer genoeg de pech gehad om te moeten eindigen met fillers. Het schijnt dat de manga nog een heel stuk verder gaat en ook erg de moeite is. De OVA's zijn trouwens ook erg de moeite met Rurôni Kenshin: Seisô Hen (2001) als absolute knaller.

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

Voor de geInteresseerden :vandaag, BBC4 TV > 20:00 uur > docu over Kuifje en zijn schepper Hergé: Tintin & Me (Tintin et Moi)

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Bedankt voor de tip, Brix!

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

Graag gedaan.

Ik vond het zelf leuk om te zien, al had ik het programma al eens eerder gezien, maar dan volledig in 't Frans.

Was toch een stuk makkelijker te volgen met de Engelse ondertiteling.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Oh gister zie ik nu... jammer

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

Nee toch hè ?!

Ik zal het melden wanneer er eventueel een herhaling komt.

EDIT

Vannacht herhaling op BBC4, om 2:40 uur

Wel even checken of de Engelse en onze klok gelijk loopt! (teletekst raadplegen)

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Held Brix

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

Update:

Uitzending Tintin and me, op BBC4 vannacht, begint om 03:40 uur !

brymj

• 758 berichten
  • 829 stemmen

de-alchemist schreef:

(quote)

Eindelijk iemand die ook manga leest! Je noemt sterke manga daar zeg: Death Note, Monster en 20th Century Boys behoren zeker wel tot de betere manga die ik gelezen heb.

One Piece nooit gelezen maar ik sta wel op het punt om er de anime ervan te zien. Naruto en Bleach kijk ik ook de anime van. Series met veel actie bekijk ik liever als anime (animatie/tekenfilm).

Manga's van Jiro Taniguchi en Osamu Tezuka zijn ook aanraders! En als je van Samoerai houdt moet je de volgende twee zeker lezen:

-Lone Wolf & Cub

-Vagabond

Njoy!

Bleach manga vind ik persoonlijk mooier getekend, en anime heeft natuurlijk die fillers die zeer slecht zijn, maar verder een topserie natuurlijk,

Bakuman is trouwens ook erg leuk, zelfde schrijver (Ohba) en tekenaar (Obata) als Death Note, totaal andere personages, wereld, verhaal, etc. maar ook erg leuk.

Van Osamu Tezuka heb ik eigenlijk alleen Astro boy gelezen, adolf schijnt ook erg goed te zijn

de-alchemist

• 167 berichten
  • 87 stemmen

brymj schreef:

(quote)

Bleach manga vind ik persoonlijk mooier getekend, en anime heeft natuurlijk die fillers die zeer slecht zijn, maar verder een topserie natuurlijk,

Bakuman is trouwens ook erg leuk, zelfde schrijver (Ohba) en tekenaar (Obata) als Death Note, totaal andere personages, wereld, verhaal, etc. maar ook erg leuk.

Van Osamu Tezuka heb ik eigenlijk alleen Astro boy gelezen, adolf schijnt ook erg goed te zijn

Bakuman! Over 2 jongens die ervan dromen manga's te maken? Leuk! Heb de eerste 2 manga's ervan gelezen.

Van Tezuka zijn Buddha, Ode aan Kihirito en MW aanraders!

mikey

• 28988 berichten
  • 5140 stemmen

briljant!!

(afbeelding)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.