- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Muzieksmaak van de forummers
Muzieksmaak van de forummers
ichi
-
- 788 berichten
- 7209 stemmen
Zijn hier ook fans van Death Metal en Goregrind??
Een goeie pot death metal kan mij wel bekoren, maar dan toch meer het oudere werk van bv. Malevolent Creation, Immolation, Suffocation en nog zo een wat. Wat Goregrind betreft, Regurgitate, Mortician en the almighty Impetigo(RIP) en dan vooral hun debuut uit 1990: Ultimo Mondo Cannibalo!!!
flyingdutchgirl
-
- 23 berichten
- 332 stemmen
Red Elvises, They Might Be Giants, Big Bad Voodoo Daddy, David Bowie
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
OK, over tien dagen naar The Gathering dus... (Nighttown)

Voorprogramma is Telefunk- geen idee wat dat is.
Iemand bekend met Telefunk? Hoe en wat? Goed?
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
En The Gathering is komende woensdag te zien/ horen bij Barend & Van Dorp! 
Echt waar!!!
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Iemand bekend met Telefunk? Hoe en wat? Goed?
Ik vind Telefunk een prima band, hoewel ik ze een beetje vind misstaan als voorprogramma voor The Gathering - nauwelijks muzikale overeenkomsten. Hier, hier en hier kun je wat nummers van ze beluisteren. Vooral de collaboratie met Willard Grant Conspiracy vind ik bloedmooi.
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Ok, thanks, gehoord...
Telefunk... zijn 2 ex-leden van The Cords? 
Die ken ik nog wel, uit m'n alto-periode (lang her).
Dit klinkt beetje rustiek-acoustiek...inderdaad vreemdig met The Gathering op een avondje.
Maar ach, met een aantal biertjes in m'n smoelwerk gegoten en wat vette bass-riffs in mijn onderbuik gepompt (schijnen ze nog te kunnen, TG), smaakt alles wel lekker waarschijnlijk! 
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
"The members of Telefunk, two of whom were previously members of the Dutch band Cords,
had met Willard Grant Conspiracy lead singer Robert Fisher while Fisher.. blah blah"
Ge het gelijk 
lindastuurman
-
- 1006 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij had ik nog nooit in dit topic iets gepost...
Anyway, mijn favo band op dit moment is duidelijk de Dave Matthews Band met vooral het nummer Two Step! Wow, wat een gaaf nummer is dat zeg!
Verder zijn natuurlijk eht nummer Angel, Everyday, The Space Between en Where are you going helemaal te gek.
Ookal is dit mijn favo groep, ik luister nog steeds het meest naar filmmuziek (de scores). Maar zo af en toe eits anders ertussen kan ook geen kwaad 
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Anyway, mijn favo band op dit moment is duidelijk de Dave Matthews Band met vooral het nummer Two Step! Wow, wat een gaaf nummer is dat zeg!
Kan nooit zo mooi zijn als "Two-step" van Low 
ichi
-
- 788 berichten
- 7209 stemmen
Op het moment luister ik naar de soundtrack van Forbidden Planet uit 1956. Maffe zooi, de eerste volledig electronische score voor een film. Ach ik hou wel van leipe electronica. Ook heel cool is de soundtrack van Forbidden Zone, door Oingo Boingo met Danny Elfman op zang, erg weird, beetje Residents achtig.
Oh ja, TATU is ook wel leuk. Ze hebben van die aandoenlijke stemmetjes...
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Op het moment luister ik naar de soundtrack van Forbidden Planet uit 1956. Maffe zooi, de eerste volledig electronische score voor een film.
de enigste reden dat ik die cd heb, is omdat deze elektronische score van bebe en louis barron idd de eerste was in zijn soort. maar de muziek zelf stelt helemaal niks voor vind ik.
ichi
-
- 788 berichten
- 7209 stemmen
de enigste reden dat ik die cd heb, is omdat deze elektronische score van bebe en louis barron idd de eerste was in zijn soort. maar de muziek zelf stelt helemaal niks voor vind ik.
Het stelt tegenwoordig niet veel voor, maar als je het in de tijd plaatst stelt het wel wat voor. Daarbij vind ik vooral dat het zijn tijd ver vooruit was wat betreft het hoge psychedelische gehalte.
Pitbull
-
- 558 berichten
- 1424 stemmen
Ik heb er deze week weer een nieuwe favoriet erbij:
Kathleen Edwards met het album Failer.
Ik draai m op dit moment grijs!
In Barend en Van Dorp vanavond.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Ik heb m opstaan Pitbull. 
Maar ze draaiden het net wel erg snel weg. 
lindastuurman
-
- 1006 berichten
- 0 stemmen
Dave Matthews Band met Angel
Two Step blijft natuurlijk mijn nummer 1 van DMB, maar Angel heeft zulke mooie tekst. Ik kan het niet laten het hier te posten. 
-----------------------------------
I call you up
You pick up
You call my bluff
On the card to love
You hold too close
Your hands to your chest
I can read your eyes
But I confess
It's lonely far from you, oh
Even when you're right by me
It's only why I wait for you
To take my hand
Why do I beg like a child for your candy?
Why do I come after you like I do, I love you?
Wherever you are
I swear
You be my angel
You
I play my cards the best I can
But I lose my luck when you're not here
My darling heart
Won't you please give in?
I may be strong
But I want you back again
When you're not here it's hard to pretend
It's all alright again
When you're not here love it's hard to pretend
It's all alright but still
Why do I run after you like I do, I love you?
Whatever you are
I swear
You be my angel, you
Watch the deck
Count your cards
Makes no sense
That I'm always losing
When you're gone
Why do I come after you like I do, I love you
Whatever you are
I swear
You'll be my angel, you
When you're gone
---------------------------
Wowie, wat een heerlijk nummer! 
Pitbull
-
- 558 berichten
- 1424 stemmen
Ik vind Two Step eerlijk gezegd niet zo'n goed nummer, voor mij is Space Between toch veruit de beste, alhoewel ik lang niet alles van DMB ken.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
de remix van Oakenfold van een nummer van DMB is toch veel beter 
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Iemand die nieuwe plaat van Blur al gehoord (think tank heet ie)? Is erg goed moet ik zeggen.
Wel ff wennen (zwaar understatement) als je het eerdere werk van de heren kent, maar volgens mij zeer de moeite.
Wolkenmeter
-
- 640 berichten
- 1448 stemmen
Iemand die nieuwe plaat van Blur al gehoord?
Ik heb ze al enkele dagen in huis, en ze is inderdaad erg goed. Net zoals hun vorige CD is Think Tank een groeiplaat geworden. '13' vond ik de eerste maand dat ik ze in huis had maar matig, maar daarna is het mijn favoriete plaat geworden. Het zal nog wel enkele weken duren voor Think Tank al z'n geheimen heeft prijsgegeven. Mijn favoriete nummers zijn nu Crazy Beat, Brothers & Sisters, Battery in Your Leg en natuurlijk Out of Time
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
Ik heb de nieuwe Blur ook, in een fraaie limited-edition. Het is weer even wennen, maar inderdaad net als 13 een groeiplaatje. Ze doen gewoon lekker waar ze zin in hebben en dat levert spannende en intrigerende muziek op. Over een paar weken dit tekstje maar even copy en pasten naar musicmeter 
rzasa
-
- 396 berichten
- 159 stemmen
Toch zal Modern life is rubbish nimmer worden overtroffen.
Tonyvdb
-
- 1408 berichten
- 1168 stemmen
Toch zal Modern life is rubbish nimmer worden overtroffen.
daar ben ik het toch niet mee eens, ik vind Modern Life misschien hun zwakste plaat ... "13" is de beste, vind ik en van de poppy platen, neig ik het meest naar "The Great Escape".
Mijn nederige mening ...
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
Mee eens, Modern life is rubbish blijft hun beste album.
Sjan
-
- 777 berichten
- 2748 stemmen
Half mei komt de nieuwe Chimaira - The Impossibility of Reason, probeer daar maar eens op stil te blijven zitten...
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Ik ben begonnen met luisteren naar Blur met het album 'Blur'(die heb ik ook), vond ik echt steengoed. Alles daarna heb ik in huis (13, verzamelplaat, Think Tank). Niet alles van ervoor...
My fav's van think tank (op dit moment):
Crazy beat
Brothers & sisters
Maroccan Peoples Revolutionary Bowls Club
Gene by gene
Battery in your leg
Gene by Gene werd in het muziekblad OOR omschreven als een nieuwe muzieksoort (een kruising tussen afrikaanse beats en The Clash = AfroClash
)
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik heb de nieuwe Blur toevallig net voor het eerst gehoord. Klonk best goed op het eerst gehoor. Ik kende Out Of Time al, en vond dat in eerste instantie echt helemaal niets. Maar na een paar luisterbeurten begon ik de schoonheid er wel van in te zien.
Qua oude albums van Blur: ik moest ook erg aan 13 wennen. Maar na ze live te hebben gezien op Werchter dat jaar was ik verkocht. De liveversies van de meeste nummers heb ik nog steeds in mijn hoofd geprent staan. B.L.U.R.E.M.I. bijvoorbeeld!
Het gelijknamige album vind ik niet zo sterk. Het is goed dat ze een andere weg insloegen, dus dit is wel een essentieel album, maar ik luister er niet graag naar. Sommige nummers (Death Of A Party) vind ik zelfs stomvervelend. Country Sad Ballad Man en Beetlebum behoren echter tot hun beste nummers wat mij betreft.
The Great Escape was het album waar ik ze mee ontdekte. Misschien is dit wel mijn favoriet. De ultieme bloemlezing van 30 jaar (Britse) popmuziek. Nadeel is wel dat ie soms gaat vervelen.
Parklife en alles daarvoor heb ik niet zelf (nouja, Parklife op bandje dan), maar wel veel gehoord. Van die albums vond ik Leasure nooit zo boeiend en Modern Life Is Rubbish inderdaad erg sterk, soms zelfs ronduit briljant. Parklife heeft me nooit zo kunnen bekoren op de een of andere manier.
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Het nummer "parklife" is daarentegen weer erg geinig. Alhoewel het muziekaal natuurlijk weinig om het lijf heeft. Maar de teksten zijn cool.
Wolkenmeter
-
- 640 berichten
- 1448 stemmen
Heb Blur ook pas echt ontdekt op hun concert in Werchter. De maandag erna ben ik meteen '13' en 'Blur' gaan kopen terwijl ik 'Parklife' en 'The Great Escape' al in de collectie van mijn broer had gevonden. 'Parklife' heeft toch wel meer troeven dan alleen maar het titelnummer, vind ik. 'Girls & Boys' is nog altijd een steengoed nummer en 'This is a Low' (zeker in de live-uitvoering) hoort in mijn top-3 Blur-songs.
Ik ga vandaag of morgen toch maar eens 'Modern Life is Rubbish' kopen, afgaande op de reacties hier.
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Leuk detail op de nieuwe van Blur (Think Tank): VOOR nummer 1 staat nog een heel nummer... (5 min. ofzo). Dus je moet als je nummer 1 start meteen terugspoelen 
Dat nummer is echt geniaal. Een soort Parklife (gesproken zeg maar), maar dan veel duisterder. Niet voor niks kreeg dat nummer de werktitel: "Darklife"...
I own the mirror, FUCK OFF !! Geweldig 
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Nieuwe dienst om Mp3's te downloaden:
De kwaliteit is niet echt geweldig: 128 Kb.
De eerste 25 nummers zijn gratis, en ik denk niet dat deze dienst lang zal blijven bestaan.
Je kan nl. erg eenvoudig verschillende accounts aanmaken en steeds 25 nummers downloaden. Het gaat ERG snel (ik haal makkelijk 200 KB/s) dus dat is een voordeel.
Veel grote namen staan erop, evenals bekende (soundtrack) albums (zoals Matrix:Reloaded, die ik ook maar even heb gedownload... jaja, allebei)
Doe er je voordeel mee zolang het nog kan.... 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.