- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Muzieksmaak van de forummers
Muzieksmaak van de forummers
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Das standaard cd kwaliteit.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
128 is gewoon goede kwaliteit!
160 en hoger moet je wel een verdomd goede stereo hebben om het verschil met een originele CD nog te horen.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Das standaard cd kwaliteit.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
128 is gewoon goede kwaliteit!
160 en hoger moet je wel een verdomd goede stereo hebben om het verschil met een originele CD nog te horen.
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
sorry maar het verschil tussen 128 en 192 is enorm. als je 192 gewend bent en dan 128 luistert, klinkt het gewoon hol. en ik ben echt niet zo'n audiofreak. ik bedoel van die super-audio cds zie ik het nut niet in, dat verschil hoor ik ook niet, maar 192 vs 128 zeker wel!
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
Niet mee eens. Vanaf 192 begint het cd kwaliteit te lijken, maar bij minder hoor je echt wel verschil.

niet voor niets is 192 tegenwoordig standaard (op ftp etc)
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
128 is perfect! Je moet superman zijn om t verschil tussen 128 en 196 te horen. Zelfs 96 kan nog goed zijn, alleen die kan je niet op cd branden geloof ik.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Heb ooit een collega gehad die zei dat hij direct t verschil kon horen, yeah right!
Hij heeft toen een paar keer van mij (gekopiëerde) CD's van mij geleend en hij heeft er nooit wat van gemerkt dat een aantal via MP3 omgevormd waren naar Audio CD. En hij had toch echt een geweldige installatie in huis.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
sorry maar het verschil tussen 128 en 192 is enorm.
/me dacht trouwens altijd dat CD-kwaliteit nog veel hoger lag dan 192 
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Kom op nou, dit gaat echt nergens over. Tuurlijk is 128 GEEN cd kwaliteit. Dat nero het kan branden, prima, maar dat maakt het nog niet hetzelfde. Audio-cd is 150 kB/s (1x speed cd-rom = 150 kB/s, goh, een overeenkomst
)
Het verschil is duidelijk te horen, en zeker tussen 196 en 128. 96 is zelfs slechter dan radio....
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
Het verschil is duidelijk te horen, en zeker tussen 196 en 128. 96 is zelfs slechter dan radio....
Ik heb een show van Eddie Murphy @ 96kb/sec en dat klinkt echt niet...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Ik heb een paar geripte nummers van 96. Sommige geluiden klinken dan echt niet maar t is te doen. Verder heb ik veel in 128 en 196 en ik kan t verschil gewoon niet horen hoor. Hoe zeer ik ook mn best doe.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Ik heb een paar geripte nummers van 96. Sommige geluiden klinken dan echt niet maar t is te doen. Verder heb ik veel in 128 en 196 en ik kan t verschil gewoon niet horen hoor. Hoe zeer ik ook mn best doe.
Zie het als een foto dat bij 128 onscherp is en bij 196 al een stuk scherper. Iedereen die een beetje oplet ziet het verschil tussen een slecht gecomprimeerde foto en een goed gecomprimeerde foto, met bv. JPEG gecomprimeerd. Met muziek is het precies hetzelfde.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Ik gebruik altijd winrip en dan rip ik ze als mp3 met 128kbit. Bij wijze van test heb ik t ook ooit geript met 196kbit maar verschil was er niet. Op de pc niet en op mn stereo ook niet. Och ja, t zal me allemaal een worst wezen dat anderen t wel horen. Staat mijn computer iig niet zo vol
.
Sjan
-
- 777 berichten
- 2748 stemmen
Jezus waar hebben jullie het hier nou over...ik ga toch ook niet over de kwaliteit van worst lopen janken of ie nou van de aldi of van armani is
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Dat je het verschil tussen 128 kbit en 192 niet hoort vind ik opmerkelijk, 128 kbit vind ik persoonlijk niet acceptabel, hoe goed geëncodeeerd ook. Bij 192 kbit schijn je alleen met ERG goede apparatuur verschil te horen, bij 128 kbit hoor ik het op goedkope computerspeakertjes.
Bij mij is het vanaf (een goede) 160 kbit acceptabel. Opmerkelijk deze discussie, werd 5 jaar geleden vaak gevoerd, tegenwoordig is 192 kbit toch wel de algemeen geaccepteerde standaard dacht ik.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Ik download in principe ook alleen maar op 192, alleen jammer dat ik zo'n muzieksmaak heb waarvan de nummers niet zo uitgebreid te vinden zijn en ik dus regelmatig nog steeds op 128 aangewezen ben 
T.O.
-
- 2414 berichten
- 2792 stemmen
Bij mij is het vanaf (een goede) 160 kbit acceptabel.
Mee eens, mp3's van 128 kbit en lager wil ik eigenlijk niet op cd branden, of er moeten echt geen andere te vinden zijn (na 10x te hebben gezocht
).
Maar goed, tegenwoordig kan ik al cd's branden met louter mp3's van 320kbit 
yosemite44
-
- 1241 berichten
- 1314 stemmen
iemand de cd 'rounds' van four tet al gehoord?
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
iemand de cd 'rounds' van four tet al gehoord?
Nee, maar ben ik wel benieuwd naar.
Ik luister nu naar DAAU's We Need New Animals.
Ik hoor trouwens ook nog wel het verschil tussen CD-kwaliteit en 192kbs. MP3's van 192kbs voldoen echter wat mij betreft prima, als ik wil downloaden.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ik luister nu naar DAAU's We Need New Animals.
Bleh, rotplaat. Volgens mij heb ik 'm nog ergens ver achterin mijn kast gemoffeld, als je 'm wil hebben stuur ik 'm wel even op.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Bleh, rotplaat. Volgens mij heb ik 'm nog ergens ver achterin mijn kast gemoffeld, als je 'm wil hebben stuur ik 'm wel even op.
Als je d'r echt vanaf wil! Ik heb alleen een kopietje. Vind je ander werk van DAAU wel leuk? Ik heb verder alleen Drieslagstelsels (die wel origineel), en daar ben ik ook wel enthousiast over.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Als je d'r echt vanaf wil! Ik heb alleen een kopietje. Vind je ander werk van DAAU wel leuk? Ik heb verder alleen Drieslagstelsels (die wel origineel), en daar ben ik ook wel enthousiast over.
Eh.. zojuist even gekeken, maar ik heb geloof ik voor mijn beurt gesproken. Ik heb altijd een stapel cd's voor in de verkoop liggen, en eens in de zoveel tijd sjouw ik die naar de Plaatboef. Ik denk dat DAAU hetzelfde lot is ondergaan. Maar ik zal nog even goed zoeken.
De eerste plaat, toen ze nog gewoon Die Anarchistische Abendunterhaltung heetten, is geniaal (tot en met de 'titel': 'Magisches Theater, nicht für Jedermann. Entritt kostet den Verstand!'). Alles daarna, toen ze afstapten van het sec klassieke instrumentarium, vind ik rubbish.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Eh.. zojuist even gekeken, maar ik heb geloof ik voor mijn beurt gesproken. Ik heb altijd een stapel cd's voor in de verkoop liggen, en eens in de zoveel tijd sjouw ik die naar de Plaatboef. Ik denk dat DAAU hetzelfde lot is ondergaan. Maar ik zal nog even goed zoeken.
Oei, nouja, ik hoor het wel als je hem nog hebt. Het was al te mooi om waar te zijn. 
Ik vind die plaat ook erg mooi, maar We New New Animals nog steeds een prachtigheid. Alleen dat nummer met An Pierlé vind ik er niet zo tussen passen.
Sjan
-
- 777 berichten
- 2748 stemmen
The blueprint, 'n band die bestaat uit enkele leden van de engelse bands Earthtone9 en Pitchshifter, maakt erg goeie muziek moet ik zeggen. Vooral het nummer Anatomy of a hero, te downloaden op www.the-blueprint.net is prachtig.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Bijdrage aan de blur discussie:
Mijn top 7
1) Blur
2) Parklife
3) Modern life
4) 13
5) (voorlopig) Thinktank
6) Leisure
7) The great escape
Weer heel anders dan de anderen hier
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Een kleine samenvatting van wat ik goed vind: Belle and sebastian, blur, jj72, mercury rev, bright eyes, interpol, face tomorrow, caesar, strokes, white stripes, blondie, the cure, rem, david bowie, geraldine fibbers, pixies, idlewild, placebo, orbital, sigur ros, dandy warhols, hot hot heat, bis, ladytron, justin timberlake, dismemberment plan, snow patrol, macolm middleton, arab strap, aerreogramme, south san gabriel, ryan adams, mogwai, the gentle waves, the cardigans, pavement, evan dando, cat power, beatles, the smiths, jimmy eat world, weezer, sukilove, deus, gorki enz. enz. enz.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.