- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Muzieksmaak van de forummers
Muzieksmaak van de forummers
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
In onze film top 10's staan ook al 4 doublures. 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Heel goede platen al gekocht dit jaar :
- Admiral Freebee
- Suki Love
- Tom McCrae
- Massive Attack
- Bonnie Prince Billy
- Calexico
- Badly Drawn Boy
Ik koop niet zoveel nieuwe CDs, maar die van Massive Attack luister ik nu voor het eerst.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen

Ik had eigenlijk ook nog Reed en Cale solo op moeten nemen in mijn lijst, maar ik ben eigenlijk nog maar net begonnen met het ontdekken van hun solo-albums.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Ik vind Pearl Jam wel vrij goed. Heb behalve de laatste ook al hun CDs.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
ik was eigenlijk afgehaakt na yield, maar had binaural eind vorig jaar gekocht omdat ik maar 5 euro was bij V&D. riot act koop ik ook nog wel.
Wolverine
-
- 526 berichten
- 887 stemmen
Aha leuk topic, maar zie Gorki van Luc de Vos staan en wordt gelijk enthousiast.
Van neerlands bodem blijft Trockener Kecks veruit nummer 1 voor mij.
Voor de rest :
Starsailor
Manic Street Preachers
The Jam / Paul Weller
Novastar
Soulwax
Dexy's Midnight Runners
The Scene
Cure, Red Hot Chili Peppers, REM, Coldplay, Bush, Radiohead, Rammstein, Pink Floyd, Him, Live
jedymaster
-
- 889 berichten
- 2518 stemmen
metallica
blue oyster cult
iron maiden
paradise lost
pearl jam
live
bon jovi
kiss
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Wolverine, Gorki is inderdaad prachtig. Ik ben vooral fan van hun latere werk (mn. Eindelijk vakantie!
De Kecks ken ik niet zo, maar is niet echt mijn ding. Er is niet veel andere Nederlandstalige muziek die ik echt leuk vind. Spinvis schiet me wel te binnen.
Manics zijn ook erg tof; The Holy Bibly is wat mij betreft hun Magnum Opus.
T.O.
-
- 2413 berichten
- 2790 stemmen
in chronologische volgorde 
grieg
debussy
satie
gershwin
miles davis
beatles
byrds
supertramp
u2
nwa
tribe called quest
rhcp
wu-tang
prodigy
air
roni size
photek
4 hero
coldplay
jester
-
- 806 berichten
- 1245 stemmen
dit topic altijd over het hoofd gezien volgens mij. Mijn favourite bands:
Dream Theater
Savatage
Opeth
Life of Agony
Pearl Jam
Pain of Salvation
Slayer
Anathema
zijn er nog meer liefhebbers van dit soort werk??
Het meeste hiervan is iets te heavy voor mij, behalve Dream Theater. Ken je Spock's Beard ook?
ichi
-
- 788 berichten
- 7208 stemmen
Dream Theater vind ik bij vlagen wel leuk, goed is het zeker. Naar mijn mening soms iets te patserig, te slick. Pull me Under van Images and words moet ik zingen met mijn band Equilibrium, valt niet mee. Opeth spreekt mij weer een stuk meer aan. Binninkort spelen ze live in de Oosterpoort in Groningen, daar heb ik zin in. Agony, ken jij Zero Hour? Progressive metal en ook erg goed. Die eerste life of agony plaat is ook erg goed, daarna hun niet echt meer gevolgd.
renske
-
- 1105 berichten
- 926 stemmen
Tom Waits, T. Kecks, De Dijk, Lucio Battisti, Vladimir Horowitz (vooral als hij D. Scarlatti speelt), Thelonious Monk, Bud Powell, Madness, Hesperion XX, Thomas Mapfumo, De Kift, Stella Mbambisi, Ella Fitzgerald, Jacques Brel, Victoria de los Angeles, Cathy Berberian, Kurt Weill en Lotte Lenya, Jeff Buckley (Grace, niet Mystery White Boy), Frankie goes to Hollywood, The Aphex Twin, Dolly Parton, Burt Bacharach, Elvis Costello, John Hiatt, Elliott Smith, Los Fabulosos Cadillacs, The The, Oum Kalsoum, Bob Marley, Arleen Auger, Randy Newman, B52's, US3, Manu Chao en natuurlijk Fats Domino.
Ik ben er nog wel een paar vergeten hoor.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Het meeste hiervan is iets te heavy voor mij, behalve Dream Theater. Ken je Spock's Beard ook?
Ja ken ik zeker. Tip: ga ook eens Pain of Salvation luisteren... als je DT en SB leuk vind kun je deze band zeker waarderen.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Dream Theater vind ik bij vlagen wel leuk, goed is het zeker. Naar mijn mening soms iets te patserig, te slick. Pull me Under van Images and words moet ik zingen met mijn band Equilibrium, valt niet mee. Opeth spreekt mij weer een stuk meer aan. Binninkort spelen ze live in de Oosterpoort in Groningen, daar heb ik zin in. Agony, ken jij Zero Hour? Progressive metal en ook erg goed. Die eerste life of agony plaat is ook erg goed, daarna hun niet echt meer gevolgd.
Nee Zero Hour zegt me even niets. De naam Equilibrium daarentegen heb ik volgens mij wel eens in de Aardschok zien voorbij komen... of ik moet me erg vergissen. Opeth is inderdaad erg stoer... heb ze al een paar keer live gezien...kick ass!
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
Add N to (X), Air, Aphex twin, Ash, The beatles, Belle and Sebastian, Bettie serveert, Bjork, Blur, Boo radleys, David Bowie, Caesars palace, The cardigans, Catatonia, Catherine wheel, Nick Cave & the bad seeds, Chemical brothers, The church, Clan of xymox, Cocteau twins, Coldplay, The cranberries, Cranes, Crowded house, The cure, Curve, Deacon blue, Dead can dance, Depeche mode, Echo & the bunnymen, Electric light orchestra, Electronic, Embrace, The flaming lips, Garbage, The gathering, Gorki, Heart throbs, Hooverphonic, JJ72, Kent, Kraftwerk, K's choice, Lush, Manic street preachers, Aimee Mann, Mansun, Mercury rev, Muse, New order, Nits, Oasis, Placebo, Portishead, The posies, Prefab sprout, Primal scream, Pulp, R.E.M., Radiohead, Saint Etienne, The scene, Sigur ros, Simple minds, The sisters of mercy, Siouxsie & the banshees, Skik, The smashing pumpkins, Sneaker pimps, Sparks, Phil Spector, Stereolab, Suede, Super furry animals, Supergrass, Supersub, Teenage fanclub, Texas, Tindersticks, Travis, Tröckener kecks, U2, Underworld, The Verve, The wannadies, The waterboys, World party, XTC en The Young gods
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
He Titan,
Niet toevallig ook in Hyde Park geweest, met Cranes & Cure? Die eerste zie je niet al te vaak in favorietenlijstjes staan.. vooral bij Curefans, eigenlijk. Idem Clan of Xymox.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
laatst Deltron 3030 gekocht (zeg maar Gorillaz zonder Damon Albarn of hoe heet ie) en Del is inderdaad toch wel een geniale rapper. Maar eens meer van 'm op zien te duiken
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Wel een 'aardige' ceedee maar het blijft in mijn ogen
( eh... oren ) een brave imitatie van Dr. Octagon....
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ja die Kool Keith kan mij nooit zo boeien, maar misschien toch nog maar 's een kans geven
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Black Elvis/Lost In Space is wel vet, lekker vaag. Is zijn oudere werk met the Ultramagnetic Mc's iets?
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
Als je echt van die spacy-geluidjes houdt (zoals in black Elvis) moet je echt eens naar Dr. Octagon luisteren (bovendien net zo weird - Kool Keith schijnt ook al wat keren opgenomen geweest te zijn in een inrichting
).
The Ultramagnetic Mc's is meer old-school hip-hop -maar dan wel gruwelijk goed.....vin' ik 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Ik zal t allemaal wel ns downen. En nu t toch over Kool Keith gaat, ook leuk: The Automator F. Sinister 6000.
titan
-
- 1609 berichten
- 4411 stemmen
Niet toevallig ook in Hyde Park geweest, met Cranes & Cure?
Nee, maar wel een jaar of 10 geleden samen in Ahoy. Dat wat mijn eerste kennismaking met Cranes.
T.O.
-
- 2413 berichten
- 2790 stemmen
Black Elvis/Lost In Space is wel vet, lekker vaag. Is zijn oudere werk met the Ultramagnetic Mc's iets?
ja kijk eens naar hun eerste cd, "Critical Beatdown"
Pitbull
-
- 558 berichten
- 1424 stemmen
Willekeurige volgorde:
Nick Cave, nieuwe cd Nocturama vind ik minder.
Coldplay
Johnny Cash, niet die vroeger country-shit, maar nu hij doodgaat is het wel goed.
Solomon Burke, 'Don't give up on me' geweldige plaat.
RHCP
Dit is wat me in eerste instantie te binnen schiet.
wackyboy
-
- 547 berichten
- 468 stemmen
Mijn favorieten:
Herbie Hancock
Kruder en Dorfmeister
Plaid
Jazzanova
Stevie Wonder
Squarepusher
Chaka Khan
Towa Tei
Tribe Called Quest
Maar volgende week kan die lijst wel weer heel anders zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.