• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.894 acteurs
  • 198.969 gebruikers
  • 9.370.282 stemmen

Muzieksmaak van de forummers

zoeken in:

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Maar je hebt gelijk, volgens haar website is de plaat op 28 oktober gereleased. Je kan gedeelten van de nummers op die site beluisteren.

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Beth Orton heeft inderdaad nog nooit ook maar een noot voor Portishead gezongen.

Ik dacht al - neemt ze het op de derde ceedee over of zo? - Is niet te hopen....

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

een tip voor iedereen die van Portishead houdt : Goldfrapp (CD : Felt Mountain)

Alweer een ouwetje, Tony

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

weet ik wel, Yak, maar degene die Goldfrapp niet kennen, zullen het waarschijnlijk wel lusten ...

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

Ichis zijn geen uitstervend ras

In The Woods (alles)

Solefald

Ulver (bijna alles, zeker ook het electronicawerk)

Tiamat

....

...

ichi

• 788 berichten
  • 7208 stemmen

Damn, ik haalde de beide Bethjes door elkaar. Beth Orton hoorde ik laatst bij een vriendin van mij, en dat klonk niet verkeerd(misschien iets te poppy). Portishead is super en ik bedoelde dus Beth Gibbons die een cd met een dude van Talk Talk heeft gemaakt. Ik zag laatst een paar nummers op Jools Holland en was onder de indruk. Maar hoe de cd klinkt...ach ik check soulseek wel even. Nu we het toch over sfeervolle muziekjes met zangeressen hebben. L'Altra, Mazzy Star, Cranes, Julie Cruise, Azure Ray, Kari Bremnes en The 3rd and the mortal zijn ook erg mooi.

ichi

• 788 berichten
  • 7208 stemmen

Ichis zijn geen uitstervend ras

In The Woods (alles)

Solefald

Ulver (bijna alles, zeker ook het electronicawerk)

Tiamat

....

...

Het ietwat afwijkender metalwerk zie ik Van Ulver kan ik alles wel waarderen, ook hun blackmetalwerk. Perdition City is geen metal meer, maar dat is nou zo leuk aan Ulver. De zanger van Ulver zingt ook op de nieuwe Arcturus en die plaat is super. Tiamat volg ik niet meer sinds deeper kind...

jay73

• 1184 berichten
  • 1388 stemmen

ichi, hier nog een (ex-)headbanger!

Tussen mijn 16e en 21e luisterde ik naar niks anders dan Iron Maiden, Metallica, Megadeth, Slayer, Testament, Annihilator etc. Later apprecieerde ik ook het wat ruigere werk, zoals Death, Obituary, Morbid Angel en Entombed (om er maar een paar te noemen).

Ik was een groot fan van VARA's Vuurwerk met Henkie Westbroek en helemaal van de Vuurwerk 50, met co-presentatie van Marcel van Dam, die de ruigere platen mocht aankondigen.

De laatste tijd heb ik veel metal gedownload, want het meeste heb ik nog op cassettebandjes staan. Lekker, die nostalgie.

ichi

• 788 berichten
  • 7208 stemmen

Cool mr. jay73, ik ben net vier jaartjes jonger(als 73 daar op slaat)Vara's Vuurwerk was voor mij de main source. Daar heb ik ooit Master en Sadus nog aangevraagd(het werd gedraaid). Ik koop zelf nauwelijks nog metal(koopjes af en toe), vrienden van mij kopen dat allemaal wel. Ik heb ook nog een kast vol met tapejes en die ga ik ook niet wegdonderen, ik luister ze nog geregeld. Van mijn 13de tot 19de luisterde ik ook alleen maar naar metal. Dankzij die top 50 kwam One weer in de lijsten (top 100 aller tijden). En jay, ooit nog in een band gespeeld?

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

vertrek zo meteen naar Brussel alwaar ik in zaal Ancienne Belgique een concert van de fantastische groep "Sparklehorse" ga bijwonen ...

(nietwaar, Yak ?)

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Veel plezier!

Pitbull

• 558 berichten
  • 1424 stemmen

RHCP, Coldplay, Nick Cave, Moby ....

ichi

• 788 berichten
  • 7208 stemmen

Liefhebbers van Angelo Badalamenti zouden eens naar Stars of the Lid www.brainwashed.com/sotl/ moeten luisteren, donkere en wonderschone klanklandschappen en ze flirten in hun songtitels met het werk van David Lynch...

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

vertrek zo meteen naar Brussel alwaar ik in zaal Ancienne Belgique een concert van de fantastische groep "Sparklehorse" ga bijwonen ...

(nietwaar, Yak ?)

I'm jealous...

Gelukkig komt Linkous eind november ook naar Amsterdam. Hij doet een acoustische set met Scott Minor, doet hij dat vanavond in Brussel ook?

[EDIT] Ha, alsof ik antwoord verwacht! Het voorprogramma begint immers al over 5 minuten [/EDIT]

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

Yak, niets om jaloers op te zijn, het was ontstellend zwak ... het was alsof dit concert zwaar tegen zijn zin was of hij had iets slechts gegeten of een kater.

Slordig gespeeld, slecht gezongen, overbodige en irritante drumcomputertapes en ook van heel korte duur (ongeveer 1 uur, het ene bisnummer incluis)

Een jaar geleden heb ik hen gezien in dezelfde zaal, en toen waren ze goddelijk.

Een wereld van verschil.

Jammer, was beter in Kortrijk gebleven.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Yak, niets om jaloers op te zijn, het was ontstellend zwak ... het was alsof dit concert zwaar tegen zijn zin was of hij had iets slechts gegeten of een kater.

Slordig gespeeld, slecht gezongen, overbodige en irritante drumcomputertapes en ook van heel korte duur (ongeveer 1 uur, het ene bisnummer incluis)

Een jaar geleden heb ik hen gezien in dezelfde zaal, en toen waren ze goddelijk.

Een wereld van verschil.

Jammer, was beter in Kortrijk gebleven.

J. Christus, dat valt me echt tegen...

Ik weet nog wel van het vorige concert, want een dag daarvoor waren ze in de Paradiso en ik stond echt ademloos. Wat een geweldig optreden was dat.

Ik ben benieuwd of ze het in Amsterdam beter doen. Linkous blijft mijn held, dus hij moet wel echt alles verknallen wil hij een slechte indruk achterlaten. Maar toch.. jammer!

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

Yak, ik blijf altijd fan van Sparklehorse, daarvoor zijn ze te goed, maar ben een beetje ontgoocheld ...

Hij wist het zelf trouwens dat het niet te best was, zei voortdurend : sorry, sorry, ons eerste concert van de tour, sorry ...

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Toch een zware tegenvaller voor me, terwijl ik er niet eens bij ben geweest

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

Mark Linkous is een genie, Yak, maar genieën hebben soms mindere dagen en gisteren was dat er overduidelijk eentje.

Ik zal het concert van gisteren vergeten en me enkel nog hun sublieme, perfecte vorige passage in België herinneren (toen met een groep van 7 man - gisteren met 2 man).

Om maar eens een voorbeeldje te geven : hij is er zelfs in geslaagd om één van zijn allerbeste nummers "Homecoming Queen" compleet te verknoeien.

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

I Love Techno was geweldig! Vooral Adam Beyer, Sven Vath en Justin Berkovi... Underworld helaas moet missen omdat ik de zaal niet meer in kon, maar Beyer maakte veel goed.

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

Gisternamiddag de nieuwste van SIGUR ROS gekocht...eindelijk.

De voortekenen waren al gunstig: regen en donkere luchten bereidden mij voor...

Na een korte, globale indruk daarvan in me te hebben opgenomen in de muziekwinkel, was het de bedoeling om deze cd zo ongeveer van een tot vijf uur 's nachts te beluisteren. Achter elkaar. Vier keer.

De eerste cd was al fantastisch. Subliem. Of zo je het wil noemen: magnifique.

Voor deze had ik wat andere termen in gedachten, voordat ik ging luisteren. Claustrofobisch. Schizofreen. Kil. Warm. IJzingwekkend. Verontrustend. En toch geruststellend. Een soort Jheronymus Bosch op cd. Een Van Gogh beschilderd het besneeuwde IJslandse binnenland. Nabokov beschrijft de Noordse sfeer. Het Edda komt tot leven?

Om het effect te verhogen, wilde ik naar de film "Repulsion" kijken, midden in de nacht. Om het effect te verhogen. De tv-gids beloofde mij iets magnifieks. Schizofreen. Claustrofobisch. Verontrustend.

Uiteindelijk bleek dat ik die film geeneens nodig had voor het beloofde extra effect. De hele cd luisteren betekent een sublieme ervaring. Steeds weer opnieuw. Nu wil ik naar IJsland. Of toch niet. Een bezoek zou mijn veronderstellingen, over hoe dat Noordse land er uit zou zien, alleen maar teniet doen.

Ik houd liever dat idee van een IJsland, bezongen door een magnifieke band.

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

GIMLI, GIJ ZIJT MIJNE MAAT !!

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

Gimli, Emdee

"Angels of the universe" te koop voor 18,20 € op NLstore.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Sigur Ros is fantastisch.

Verder houd ik van Godspeed You Black Emperor!, Do Make Say Think, Ben Christophers, dEUS, Bjork, Mogwai, Sonic Youth, Motorpsycho, Nine Inch Nails, David Bowie, The Beatles, Death In Vegas, Tori Amos, Joy Division, New Order, Mercury Rev, Pixies, Sparklehorse, Seigmen, Autechre, Radiohead, Smiths, Boards of Canada, Jeff Buckley, Velvet Underground, Dirty Three, DAAU, Future Sound Of London, Gorki, King Crimson en Tricky.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

dit topic altijd over het hoofd gezien volgens mij. Mijn favourite bands:

Dream Theater

Savatage

Opeth

Life of Agony

Pearl Jam

Pain of Salvation

Slayer

Anathema

zijn er nog meer liefhebbers van dit soort werk??

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

herman78 schreef:

Sigur Ros is fantastisch.

Verder houd ik van Godspeed You Black Emperor!, Do Make Say Think, Ben Christophers, dEUS, Bjork, Mogwai, Sonic Youth, Motorpsycho, Nine Inch Nails, David Bowie, The Beatles, Death In Vegas, Tori Amos, Joy Division, New Order, Mercury Rev, Pixies, Sparklehorse, Seigmen, Autechre, Radiohead, Smiths, Boards of Canada, Jeff Buckley, Velvet Underground, Dirty Three, DAAU, Future Sound Of London, Gorki, King Crimson en Tricky.

Een man met smaak, die Herman78

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

Heel goede platen al gekocht dit jaar :

- Admiral Freebee

- Suki Love

- Tom McCrae

- Massive Attack

- Bonnie Prince Billy

- Calexico

- Badly Drawn Boy

NERD

• 1718 berichten
  • 1429 stemmen

herman78 schreef:

Velvet Underground

FeZ

• 460 berichten
  • 3170 stemmen

Ik houd wel van veel verschillende stijlen, aantal voorbeelden van mijn uitgebreide (al zeg ik het zelf) collectie: Massive Attack, Incubus, Smashing Pumpkins, Wu Tang Clan, NOFX, Red Hot Chili Peppers, Moby, Spinvis, Silverchair, The Mighty Mighty Bostones, Pennywise, Lagwagon, Reel Big Fish, Dr. Dre, Snoop Dogg, Nirvana, Pearl Jam, Miles Davis, Chet Baker, Queens Of The Stone Age, System of a Down, Chemical Brothers, Groove Armada, Mad caddies, Dropkick Murpheys, Flogging Molly, Xzibit, Curtis Mayfield, REM, Jimmi Hendrix, Rolling Stones, Beastie Boys, Bad Religion, The Hives, The Strokes enzovoorts...

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Agony schreef:

dit topic altijd over het hoofd gezien volgens mij. Mijn favourite bands:

Dream Theater

Savatage

Opeth

Life of Agony

Pearl Jam

Pain of Salvation

Slayer

Anathema

zijn er nog meer liefhebbers van dit soort werk??

Ik vind Pearl Jam wel vrij goed. Heb behalve de laatste ook al hun CDs. Life of Agony ken ik niet zoveel van, maar is ook wel iets voor mij. Slayer vind ik wel leuk om op te dansen (Angel of Death mn.). De rest ken ik alleen van naam. Dream Theater heb ik wel 's wat van gehoord maar is absoluut niets voor mij.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.