- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Muzieksmaak van de forummers
Muzieksmaak van de forummers
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Ik ben er na een zoveelste luisterbeurt achter gekomen dat Enter the Wu-Tang (36) Chambers) de allerbeste hiphop plaat allertijden is. Geen 1 zwak moment, extreem rauw geproduceerd en geweldige lyrics.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Ik zou toch zweren dat ik hier al een keer wat over mijn muzieksmaak had gezet.... 
Nou, hier dan nog een keer:
Kane
Dilana Smith (jammer dat ze hier niet aansloeg)
Anouk
Greenday
Offspring (de offspring van 5 jaar geleden)
Underworld
Apollo Four Forty
U2
Prodigy
Verder vind ik de platen van Robby Rivera, Cassius, Bob Sinclar en Tomcraft de laatste tijd erg lekker.
Verder zitten bijna alle nummers van de 80's in m'n hoofd geprent en vind ik de disco muziek uit de jaren 70 ook erg leuk.
Verder kan ik aan de ene kant graag naar een concert van Bryan Adams gaan en aan de andere kant los gaan op Sensation.
Qua filmmuziek luister ik graag naar de cd van LotR (I & II), the Matrix, Godzilla en Lost in Space (qua film misschien niet top, maar de mix van dance en rock spreekt me erg aan).
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Dilana Smith (jammer dat ze hier niet aansloeg)
Vyvre
-
- 422 berichten
- 185 stemmen
Hmm Kaz heb ik een keer live gezien, op een een of ander lokaal festival. Klonk zeker niet slecht, lekkere stem.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Was/is idd erg goed ja. Kan me nog herinneren dat ze vroeger in een heel goede coverband zat. Ik dacht Kaz of zo iets.
Normaal kom ik niet echt in aanraking met muziek die buiten de "mainstream" vallen (ik heb nog meer te doen dan daarnaar op zoek te gaan) maar mijn broertje is fanatiek drummer en die komt nog wel eens thuis met wat alternatieve muziek.
Zo ook in die tijd met "Billy the Kid" (uit Den Haag). Vond ik ook best goede muziek. Hebben ook nog een single met clip uitgebracht maar is niet echt aan geslagen volgens mij.
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Erg goed:
de nieuwste van onze eigen The Gathering: Souvenirs.
Erg trippy, psychedelisch, en gewoon supergoed. Voor al wie van de betere popmuziek houdt (b.v. Tricky, Portishead, Sigur Ros, Bjork...) zou zich hier ook geen buil aan vallen.
Voor de kenners: ook Trickster G, aka Garm (Ulver, Arcturus) zingt mee op het laatste nummer.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Ik ben dol op Tricky, Portishead en Bjork...maar the Gathering is toch van dat Goth-gedoe? (weet ik veel hoe dat heet..
) Dat lijkt me toch iets heel anders.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
ik hoor wel vanuit meer hoeken dat de nieuwe gathering meer naar triphop neigt. ik word zelf erg nieuwsgierig naar die plaat in ieder geval. zal hem een dezer dagen 's binnenhalen.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
ik hoor wel vanuit meer hoeken dat de nieuwe gathering meer naar triphop neigt. ik word zelf erg nieuwsgierig naar die plaat in ieder geval. zal hem een dezer dagen 's binnenhalen.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Ik ben dol op Tricky, Portishead en Bjork...
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
heb je ook al eens naar Hooverphonic geluisterd... sluit hier zeker bij aan...
Pitbull
-
- 558 berichten
- 1424 stemmen
Hulde aan RTL Boulevard!!
Een reportage over 'my man' Solomon Burke.

Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Mijn lievelingsnummers van deze week:
De Twee Pinten.........wa'n lekker ding bende gij
De Deurzakkers.........Het Feest kan beginnen
Taai Taai..............De Alpen Expres
Bombi..................I got to Rio (de Janeiro)
en nog vele anderen!!! 
Ik zal waarschijnlijk zo'n 90 uur aan een stuk in een roes van dronkenschap verkeren
dus verwacht geen fatsoenlijke posts en chats van mij. Iedereen veel plezier gewenst!!

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Echt het enige nadeel aan carnaval; de muziek
. En t weer, das om de een of andere rede altijd kut.
Mik
-
- 1504 berichten
- 1094 stemmen
Hersencellen down the drain.. what a shame..
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Hersencellen down the drain.. what a shame..
ain't that the sad truth...
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Ik zal waarschijnlijk zo'n 90 uur aan een stuk in een roes van dronkenschap verkeren
dus verwacht geen fatsoenlijke posts en chats van mij.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Pff hersencellen, who needs them anyway?
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Ramon is waarschijnlijk nu al niet helemaal nuchter meer, want hij vergeet zomaar klassiekers als 'Mama, waar is mijn string' en 'Ik heb een toeter op mijn waterscooter' op te noemen! 
---
Nee, één weekend per jaar mijd ik echt héél veel, zo niet álle uitgaansgelegenheden...
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Gek dat ik deze band nog nooit ben tegengekomen in al die ellenlange lijstjes:
het Noorse Madrugada.
Erg sterke, volwassen, beetje melancholische en donkere rockmuziek voor de volwasen luisteraar. Beetje seventies, soms. Maar altijd dromerig en donker.
Vaak worden verwijzingen gemaakt naar bands die ik net weer niet ken, maar jullie wel (Sparklehorse b.v.). Ook 16 Horsepower wordt vaak genoemd (goede band). Lijkt niet helemaal, maar valt beide wel onder de noemer serieuze droompop (of zoiets). En beide behept met lekkere donkere zang.
Oh ja, had ik al verteld dat de zang (en soms ook de muziek) van Madrugada toch op zijn minst sterk lijkt op Nick Cave en Leonard Cohen?
Er zijn maar twee rockbands waar ik de laatste tijd echt naar luister (Madrugada en The Tea Party)- voor de rest luister ik alleen naar muziek die niet onder de noemer "alternatief" of "rock" geschaard kan worden (zoals Goth-stuff, bijvoorbeeld
).
Hoe dan ook:
Madugada vind ik echt een sterke, volwassen band met hele sterke cd's. Probeer hun eerste twee:
The industrial silence
The nightly disease
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik ken wel een paar nummers van Madrugada, en alhoewel ik die erg goed vind, heb ik nog nooit een album van ze gekocht. Wellicht komt het er nog 's van.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Ik heb Madrugada vorig jaar in Eindhoven gezien en vond dat best gezellig, maar niet overweldigend. Toch is het typisch zo'n band die ik graag nog wat meer kans geef wat betreft cd's beluisteren enzo, want het 'voelt juist' ofzo.
troy31
-
- 329 berichten
- 130 stemmen
ben ook fan van madrugada. mooie muziek. de laatste cd heb ik in de winkel geluisterd en vond ik niet zo helaas. ik geloof dat ze iets rockier zijn geworden. jammer want juist dat melancholische vond ik zo mooi. kzag ze twee jaar terug op lowlands, was een heel sterk concert. helaas konden ze daar in utrecht vorig jaar niet aan tippen.
ook mooi en nog melancholischer, maar je moet er van houden, zijn de tindersticks. ik heb hier 'curtains'liggen. aanrader! en het concert van hen vorig jaar was schitterend....
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
en het concert van hen vorig jaar was schitterend....
In Frits Philips? Was ik bij.
Vyvre
-
- 422 berichten
- 185 stemmen
Hmm om even over noorse bands door te gaan..Seigmen is een van mijn favoriete bands op dit moment. Mocht iemand ergens het album Monument voor een scherpe prijs tegenkomen laat hem dan niet liggen maar beluister hem dan ten minste even, is zeker aan te bevelen. Neem niet aan dat veel mensen in Nederland deze band kennen, is heel groot in Noorwegen maar relatief onbekend hier voorzover ik weet.
troy31
-
- 329 berichten
- 130 stemmen
[/quote]
In Frits Philips? Was ik bij.[/quote]
nee in vredenburg, utrecht.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
het Noorse Madrugada.
Probeer hun eerste twee:
The industrial silence
The nightly disease

In maart spelen ze trouwens weer in ons land!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.