- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Muzieksmaak van de forummers
Muzieksmaak van de forummers
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Vergeten...?
Valt me beetje tegen voor een muziekliefhebber
.
Dinsdag 18 maart: Madrugada in 013, Tilburg!!!
Ik ga er zeker heen, potverdorie!
Seigmen is trouwens een band waar ik al jaren iets van wil horen, alleen is het er nooit van gekomen. Die band is inderdaad niet zo bekend , want: ook uit de metalhoek komend (net als The Gathering en Ulver). Jaren geleden hoorde ik die naam al, toen ik nog in de duistere gekrochten van de harde muziek kroop... later bleek Seigmen langzaamaan toegankelijkere muziek te maken.
Als je toch Noors gaat, en je houdt van trippy en psychedelisch b.v. (of van een band als Seigmen, schijnt), probeer dan ook eens het geweldige Ulver.
Jaja, weet het, geen bekende band. Dat zit een beetje lastig: hoe leg je iemand uit dat een groepje lui zomaar, na het maken van een trilogie over de Noorse folklore/ cultuur, van muziek veranderd en veel meer de drum'n bass/ trippy/ filmmuziekachtige kant op gaat en hun avantgardistische voorkeuren hevig op de voorgrond laat treden...?
Kan niet, dus. Hoe dan ook:
Ulver verdiend zeker een kans van liefhebbers van bands als b.v. Portishead, Tricky en al dat andere nieuws dat ik eigenlijk niet meer zo ken...
Oh ja, als je Ulver's magistrale The Marriage of Heaven and Hell koopt krijg je er en passant nog wat lekkere teksten bij ook, die je niet zo maar ontrafeld hebt...
.
Probeer maar!
Tonyvdb
-
- 1408 berichten
- 1168 stemmen
jaja, Madrugada is een heel goede band; "The Nightly Disease" is een topplaat (en de band is idd verwant met The Tea Party).
Maar toch maar nog even zeggen :
De beste Noorse groep, met mijlen voorsprong,
is MOTORPSYCHO !!
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Als je toch Noors gaat, en je houdt van trippy en psychedelisch b.v. (of van een band als Seigmen, schijnt), probeer dan ook eens het geweldige Ulver.
drum 'n bass is leuk hoor. maar ulvers' beste schijf is en blijft 'nattens madrigal' met 'bergtatt' als goeie tweede
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Hmm om even over noorse bands door te gaan..Seigmen is een van mijn favoriete bands op dit moment. Mocht iemand ergens het album Monument voor een scherpe prijs tegenkomen laat hem dan niet liggen maar beluister hem dan ten minste even, is zeker aan te bevelen. Neem niet aan dat veel mensen in Nederland deze band kennen, is heel groot in Noorwegen maar relatief onbekend hier voorzover ik weet.
Seigmen is volgens mij volslagen onbekend in Nederland. Ik heb zelf de CD Total en die is echt fantastisch! Echt een van mijn favoriete CDs. Hij is wel Noorstalig, in tegenstelling tot het latere werk. Ik heb ook nog een CD van Zeromancer liggen, maar daar vind ik weinig bijzonders aan.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Motorpsycho is ook mijn favo Noorse bands. Heb alle albums vanaf Timothy's Monster en ze nu zowat 10 keer live gezien. Live zijn ze echt de beste band die er momenteel rondloopt, volgens mij. Veel verschillende stijlen (jazz, rock, country), maar altijd fantastisch.
Tonyvdb
-
- 1408 berichten
- 1168 stemmen
Motorpsycho is ook mijn favo Noorse bands. Heb alle albums vanaf Timothy's Monster en ze nu zowat 10 keer live gezien. Live zijn ze echt de beste band die er momenteel rondloopt, volgens mij. Veel verschillende stijlen (jazz, rock, country), maar altijd fantastisch.
Herman78 kent er wat van !! 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
ja, zeker! ik vind de laatste albums wel wat minder (vooral angels and daemons en trust us vind ik fantastisch), anders waren ze waarschijnlijk mijn favoriete band.
Vyvre
-
- 422 berichten
- 185 stemmen
Herman78 kent er wat van !! 
Zeker, sluit ik me volledig bij aan. Hij is na gimli_f de eerste nederlander die ik ken die ooit van Seigmen gehoord heeft..respect daarvoor
.
Herman: ik kan je ten zeerste aanraden de cd Monument ergens te bestellen. Een mix van noors/engels, maar alle nummers van die cd zijn enorm goed. Een van de zeer prettige verassingen op muziekgebied het afgelopen jaar in mijn collectie.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Okay, ik zal 's kijken of ik die CD ergens vandaan kan halen. Maar dan moet jij Total ook een kans geven. 
Overigens ken ik nog een Nederland die Seigmen kent. Nouja, eigenlijk twee, want momenteel heb ik mijn CD van Total aan iemand uitgeleend. Ik mis hem eigenlijk wel. 
Ik had hem ooit op teep gekregen van een vriend die ze heeft leren kennen via een vriendin. Ik vond het dus erg mooie muziek en heb de CD gekocht toen ik afgelopen zomer in Noorwegen was.
Devorzhum
-
- 32 berichten
- 1 stemmen
Filmmuziek:
Elke vrijdagavond op Radio 4:
Het Witte Doek, van 19:00 tot 20:00. Elke vrijdagavond een uur lang filmmuziek.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
goed nieuws wat kappeuter mij overigens al had gemeld (nog bedankt kap) 
eindelijk eens een nederlandse radiozender die het door heeft. want voor andere zenders die filmmuziek draaien kom ik toch ook al snel uit bij matige uitzendingen op de amerikaanse stations.
Devorzhum
-
- 32 berichten
- 1 stemmen
Filmmuziek op Radio 4 (zie berichtje hierboven) vanavond:
muziek uit de Koreaanse film Failan en uit Gosford Park.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Ik heb me er vanaf vandaag maar bij neergelegd dat ik nooit een plaat zal gaan maken, aangezien het nummer dat ik dan zou willen maken al bestaat. 'Poison' van the Prodigy. Uiteraard al oud maar blijft ge-ni-aal.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Toch vind ik dat nummer er ver bovenuit steken (misschien dat Diesel Power in de buurt komt)
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Mijn eerste single was volgens mij the Prodigy - Voodoo People, ik moest er toen niks van hebben (ik zat op de basisschool en iemand zei dat dat cool was...
) Maar toen ik dat nummer een paar jaar later weer opzette begon ik het toch een steengoed nummer te vinden, net als andere Prodigy-songs uit die tijd. De laatste werken van the Prodigy vind ik niet echt veel aan.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
zal deze oude lul dan maar eens een spannend verhaal vertellen over de tijd dat hij, na de debuutsingle Charlie Says, vol blijdschap op MTV de naam van een album onderaan de aftiteling van de tweede single zag staan? Dat hij heel Hilversum afliep om uiteindelijk ergens een net uitgekomen importversie van de debuut-cd van The Prodigy te vinden? 
Eerst cd vind ik nog steeds het leukst (Everbody in the Place, Out of Space), al is de tweede (Voodoo People, Poison, No Good) misschien muzikaal gezien wat intelligenter en "beter". De derde en laatste vind ik erg wisselvallig, Firestarter vind ik bv. geniaal. Die eerste single van hun 4e album die laatst uitkwam vond ik maar een slap aftreksel van de stijl van het derde album. De live-versies van andere tracks van het nieuwe album die te downloaden zijn stemmen me ook niet erg hoopvol.
Erg goed vind ik trouwens de mix-cd die Liam Howlett maakte, Dirtchamber sessions
Pitbull
-
- 558 berichten
- 1424 stemmen
Ik hoorde net op Radio 1 in Nachtlicht dacht ik 'Fields of Gold' van Sting vertolkt door Eva Cassidy, prachtig. Rillingen over m'n rug, wel ogen dicht doen. Ze is trouwens helaas veel te vroeg overleden.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
vanmiddag de nieuwe Radiohead cd "Hail to the Thief" gedownload

kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Is dat een prestatie ? 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Oh, ik weet wat ik ga doen als ik zo thuis kom.
Wat vind je ervan, Jordy?
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
ja erg goed, al valt het kwartje bij radiohead-platen bij mij altijd pas écht na een paar keer luisteren
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
hij stroomt hier ook binnen
zo es ffkes luisteren. Radiohead is altijd goed 
kreeg gister trouwens een cd van at the drive-in. erg goed imho.
Brooklyn
-
- 1144 berichten
- 1402 stemmen
Geweldige producer! erg jammer van bonzai 
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
/me was ook verdrietig om Bonzai 
Gelukkig kan ik good old times nog terug beleven door de vele 12"es die ze me achter hebben gelaten
. MIKE was trouwens ZEER wisselend, een paar ijzersterke nummers, maar ook veel veel veel bagger.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Hmmm, deze Radiohead klinkt aantrekkelijker (voor mij) dan hun laatste 2 albums.
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
Zou je willen vertellen waar je Hail To The Thief vandaan hebt Jordy?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.