- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Nachtmerries en Dromen
Nachtmerries en Dromen
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Nou, denk het niet. Omdat het maar een droom was. Je zou denk wel liever gewild hebben dat je vader nog leefde.
Moest een klein beetje aan Enter the Void denken overgens.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Droomde laatst dat ik Roel van Velzen, die midget-zanger, van een trap af trapte
Misschien omdat ik zoveel gedronken had dat ik zelfs lollig bleef in m'n droom.. zou 't anders niet weten.
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Hahaha.
Ik heb ook echt altijd hele rare dromen. Ik droom vooral vaak dat ik kan vliegen en heb vaak nachtmerries over inbrekers. Vroeger had ik altijd nachtmerries als ik Super Mario 3 had gespeeld op de supernintendo. Ik droomde dan steeds dat een man me achterna zat en me opsloot in zijn kelder. Die man pakte dan vervolgens een bloem waarmee hij vuurballen kon schieten. 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
!! Dat was ook het verhaal erachter bij mij hahah. Er kwamen steeds meer inbrekers binnen en ineens zat die Roel er tussen en ja...toen was ik het zat... 
Aha.. een Super Mario obsessie
Edit: eroverheen gelezen
...
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Dat was ook het verhaal erachter bij mij hahah. Er kwamen steeds meer inbrekers binnen en ineens zat die Roel er tussen en ja...toen was ik het zat...
Jaja, volgens mij waren die andere inbrekers allemaal gewoon brede gespierde mannen en toen je uiteindelijk Roel zag dacht je: 'Hey, die kan ik wel aan!' 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Ik heb gedroomd over een aantal exvriendjes, mijn beste vriendin en haar ex, en mijn huidige vriend. Allemaal samen in één kamer. Was niet erg gezellig, want heb de hele ochtend gespendeerd om de droom te verdringen.
(Wat natuurlijk niet lukt) 
Mijn vriend heeft telkens dromen over True Blood, dat ik hem in zijn nek bijt en hem leegdrink. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Eigenlijk moet je eens zo'n nepgebit kopen en als je eerder wakker bent dan hem hem voor de gein in zijn nek bijten. Dan flipt hij de pan wel uit denk ik.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Haha, je brengt me op ideetjes! Wat siroop erbij, als decoratie. 
A.L.I.E.N
-
- 775 berichten
- 1054 stemmen
Nou, denk het niet. Omdat het maar een droom was. Je zou denk wel liever gewild hebben dat je vader nog leefde.
Moest een klein beetje aan Enter the Void denken overgens.
Het voelde zeer realistisch aan, net alsof ik "echt" in New York was en daar rondliep. Maar inderdaad, ik zou liever gewild hebben dat mijn vader nog leefde.
Gaf het niet een tijdelijk prettig gevoel dat je toch nog een soort van wederzien met je vader had gehad?
Ja, eigenlijk wel.
Ook iets heel raars dat ik had meegemaakt was dat, vlak voor mijn vader stierf (een maand ofzo) had ik een droom dat hij ging sterven en dat ik en mijn moeder aan zijn sterfbed stonden. Ik was daar heel hard van aangedaan, en mijn vader begreep niet waarom en drukte mij zelfs op het hart dat hij NIET zou sterven. Een maand later was ie jammer genoeg al overleden. Dat heb ik altijd al bizar gevonden.
ibendb
-
- 5034 berichten
- 3212 stemmen
De laatste tijd droom ik niet. (Of ik herinner mij er geen)
Mijn dromen zijn vreemd. Ik droomde ooit dat mijn familie vermoord wordt door een zwarte schim. En die tandenloze droom heb ik ook al gehad. Bah. Echt niet leuk.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7239 stemmen
Iemand hier wel eens een zogenaamde verlammingsdroom gehad? Ik zelf had er nog nooit van gehoord maar geloof dat het mij laatst overkwam. Deed een middagdutje aangezien ik die nacht daarvoor amper geslapen had en sukkelde vrijwel meteen weg in een, voor mijn gevoel, lange diepe slaap/droom. En toen opeens voelde het alsof ik in mezelf wakker werd ofzo, moeilijk uit te leggen, maar het was alsof mijn geest wakker werd, maar mijn lichaam nog sliep. Duurde vrij kort, iets van 5/6 seconden ofzo, mogelijk nog korter, maar was wel een heel angstaanjagend gevoel!!
Herkent iemand dit misschien, ben wel benieuwd?
Walkure
-
- 1690 berichten
- 0 stemmen
Als het om nachtmerries gaat, heb ik eigenlijk ook alleen maar daar last van, me niet kunnen bewegen. Inderdaad erg angstaanjagend, gelukkig heb ik niet zo veel last van nachtmerries.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Iemand hier wel eens een zogenaamde verlammingsdroom gehad? Ik zelf had er nog nooit van gehoord maar geloof dat het mij laatst overkwam. Deed een middagdutje aangezien ik die nacht daarvoor amper geslapen had en sukkelde vrijwel meteen weg in een, voor mijn gevoel, lange diepe slaap/droom. En toen opeens voelde het alsof ik in mezelf wakker werd ofzo, moeilijk uit te leggen, maar het was alsof mijn geest wakker werd, maar mijn lichaam nog sliep. Duurde vrij kort, iets van 5/6 seconden ofzo, mogelijk nog korter, maar was wel een heel angstaanjagend gevoel!!
Slaapverlamming, nadat je wakker word is je lichaam nog een aantal seconden verlamd. Ik heb het nog nooit gehad maar het klinkt eng
GuyB
-
- 1299 berichten
- 0 stemmen
Heb soms dromen die echt heerlijk zijn, waarvan ik tijdens de droom weet dat ik droom! Echt waar, en waarvan ik eigenlijk voor een deel controle over heb. Al een keer of twee gehad.
Wat ik wel vaak heb is dat ik droom dat ik verdrink, een echte nachtmerrie. Vaak nadat ik vlees heb gegeten. Weet iemand wat dit betekent?
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
God wil dat je vegetarier word ofzo, dromen hebben allemaal loze betekenissen
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1735 stemmen
Maak dit voor zover ik weet al me hele leven mee. Sinds ik een jaar of 6 was ofzo. Vroeger had ik het echt extreem erg, wakker worden, je niet kunnen bewegen, oorsuizingen, stemmen horen, en een zwarte gedaante aan m'n voeteinde zien. Vroeger vond ik het doodeng, nu negeer ik het gewoon als ik het meemaak, of ik probeer eruit te komen. Het duurt ook maar hooguit 2 minuten ofzo.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Klinkt als een enge Horror film, moet je wat mee doen.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Brr, wel creepy zeg.
Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt, maar wel 1x toen ik een jaartje of 8 was, dat ik uit reflex opstond en naar mammie ging roepen (bad dream).
Voor de rest kan ik me momenteel geen nachtmerrie voor me verbeelden die ik onlangs heb gekregen. Dat is dus ook weer een tijdje geleden.
Brix
-
- 19675 berichten
- 5112 stemmen
Gisternacht droomde ik dat Blueszanger Harry "Cuby"Muskee overleden was, en vandaag hoorde ik dat het echt zo is....schokkend.
A.L.I.E.N
-
- 775 berichten
- 1054 stemmen
Ik droomde overlaatst dat ik op m'n nachtkastje een heuse 'Vicker' machinegeweer had staan. In mijn droom probeerde ik te slapen, maar zo om de 10 minuten kwamen er telkens Russiche 'soviet soldaten' binnegevallen met veel kabaal. Hierop maaide ik ze neer met die mitrailleur naast mn bed, en prbeerde ik weer te slapen. Na de 3de of de 4de keer dat ik zo enkele russen hebben moeten afknallen riep ik 'En Laat me nu slapen!!!...' Verder weet ik er niets meer over, LOL.
P.S. Heb die avond daarvoor wel de film "Cross Of Iron" gezien, die zich afspeelt aan het Oostfront in WOII. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Hebben jullie ook wel eens dat jullie een overleden persoon ziet in een droom? Ik heb dat wel eens gehad, en vroeg mij af wat dat betekend (als het wat betekend hoor). Toen mijn opa in 2002 dood was zag ik hem, op een of andere aparte manier (zag alleen mijn opa staan). Toen mijn oma in 2005 heb ik ook over haar gedroomd, dan niet iets aparts maar gewoon in een normale droom. Denken jullie dat die dromen onbewust zijn of dat echt de overledenen op bezoek komen in je dromen. Als de dromen echt op bezoek komen, heb je gelijk het antwoord op leven na de dood.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Hebben jullie ook wel eens dat jullie een overleden persoon ziet in een droom? Ik heb dat wel eens gehad, en vroeg mij af wat dat betekend (als het wat betekend hoor). Toen mijn opa in 2002 dood was zag ik hem, op een of andere aparte manier (zag alleen mijn opa staan). Toen mijn oma in 2005 heb ik ook over haar gedroomd, dan niet iets aparts maar gewoon in een normale droom. Denken jullie dat die dromen onbewust zijn of dat echt de overledenen op bezoek komen in je dromen. Als de dromen echt op bezoek komen, heb je gelijk het antwoord op leven na de dood.
Onbewust, het heeft waarschijnlijk zo'n inpakt gehad dat je als je tot rust komt dat je er dan over droomt.
Cupido
-
- 523 berichten
- 1910 stemmen
Paar weken geleden weer eens een lucide droom gehad. Was als vanouds een fantastische ervaring, maar eindigde wel in lichte paniek: ik had het idee dat ik de ene realiteit had ingeruild voor de andere. Ik wilde echt zo snel mogelijk wakker worden.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Pfff, vannacht haast hele tijd wakker gelegen.
Gebeurt de laatste tijd wel vaker (dat, of een nachtmerrie). Reden: nare gebeurtenis in het verleden.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
WTF, ik droomde vannacht dat Jordy MovieMeter zodanig had aangepast dat je alleen nog cijfers als 7,5* kon geven. Slaat natuurlijk nergens op maar goed.
Werd vannacht ook opeens wakker met kramp in mijn kuit. Dat is niet fijn wakker worden.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3218 stemmen
Weetje wat pas kut dromen zijn? als je over een bepaald persoon droomt die onbereikbaar is en waarschijnlijk altijd blijft, dat mag best onder een nachtmerrie vallen 
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1735 stemmen
Slaap nu al nachtenlang slecht, elke nacht vreselijke nachtmerries..