• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.010 gebruikers
  • 9.372.056 stemmen

Nachtmerries en Dromen

zoeken in:

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Toen ik een jaar of 4 was (24 jaar geleden) droomde ik dat ik in het huis waar ik toen woonde aan het spelen was met mijn vriendjes.

Helaas werd de pret verstoord door mijn moeder. Ze kwam aangelopen en zag er uit als een gemummificeerde vrouw. Alleen haar gezicht was nog enigzins herkenbaar. We raakten allemaal in paniek en wilde ons verstoppen. Uiteindelijk wist ik mij samen met een aantal andere in een kast te verstoppen. We dachten dat we veilig waren, maar plotseling ging de kastdeur open en mijn eng uitziende moeder reikte haar hand uit om mij te grijpen..... En toen werd ik natuurlijk wakker, maar die droom onthoud ik nu al mijn hele leven.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Brrr..

En is die droom in de een of andere vorm nog wel eens teruggekomen?

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Nee, het is gelukkig bij die ene keer gebleven.

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

De betekenis van die droom is dat je voorouders nu inmiddels mummie zijn en dat zij je willen helpen om uit de kast te komen.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Hey, zo had ik het nog niet bekeken.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Je was vier zei je toch Jaco?

Hm....

(afbeelding)

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Ok, nu begin ik toch een beetje angstig te worden.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Niet nodig, je bent er inmiddels toch aardig overheen gegroeid:

(afbeelding)

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Inderdaad, ik ben nu een grote en sterke Batman die voor niemand meer bang is!

(afbeelding)

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Ik zal geen grapjes meer maken Batman, égnie!

(vandaag tenminste

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Brix schreef:

Stel je voor dat je straks, na nog meer afleveringen bekeken te hebben, van een intiem samenzijn met Jean Marie gaat dromen Eline

Dat is natuurlijk de ultieme droom! Maar Kelly is ook geen straf.

(afbeelding)

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Op mijn werk moet ik weleens invallen voor onze magazijnmedewerker en spullen afleveren met een Clixtar. (eigenlijk trekker met oplegger) Maar daarvoor dien je Rijbewijs E te hebben en die heb ik nog niet.

Gister mijn eerste les gehad voor rijden met aanhangwagen. Ik reed in een bus met aanhang en dat was bijelkaar 11 meter lang.

En schijnbaar heeft dat best veel indruk op me gemaakt, want vannacht droomde ik dat ik met een Boeing 747 door de straten van mijn woonplaats reed. En zelfs straatje keren kwam aan de orde.

Dus zo ervaarde ik mijn eerste les een beetje.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wel stoer om met een Boeing door de Mac-drive te gaan natuurlijk.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Ik zie het zó voor me Jaco...

(je had natuurlijk wel al enige ervaring, 'op kleine schaal' opgedaan)

(afbeelding)

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Ja gelukkig wel, anders had ik denk wel brokken gemaakt.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

(afbeelding)

boozebelly

• 1428 berichten
  • 1905 stemmen

Ik droom werkelijk nooit. Vroeger wel maar de laatste jaren droom ik echt niks meer. Althans, ik herinner mij er niks van.

Zijn hier dromenkenners die weten of dat iets betekend? Want ik wil eigenlijk ook wel weer een keer dromen

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

606 schreef:

(afbeelding)

(afbeelding)

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Brix schreef:

[(afbeelding)

Hij is leuk he

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

errug leuk zelfs.

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1738 stemmen

droom de laatste tijd niet zoveel meer. Vorige maand had ik voor het laatst gedroomd die ik had onthouden en dat was geen leuke droom. In die droom droomde ik over een zwart bos dat helemaal verlaten en leeg was en ik was daar als enige. Toen ik midden in het bos stond besloot ik op de grond te gaan liggen om wat te slapen. Enkele minuten daarna schrok ik (in het echt) wakker en zag een zwarte gedaante in mijn kamer staan. Ik knipperde met me ogen en hij was weer verdwenen. Heb de hele nacht wakker gelegen.

ASman

• 1715 berichten
  • 929 stemmen

Ik heb het laatst een 'slaapverlamming' gehad

Slaapverlamming - Wikipedia - nl.wikipedia.org

planet_of_death

• 3962 berichten
  • 178 stemmen

Verschrikkelijk eng is dat ja.

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

Als ik dat zo op Wiki lees, en dat verhaal van Clockwork zie ik toch wel een overeenkomst.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Is kotsen in je slaap eigenlijk een slaapstoornis? Ik bedoel, je bent ombewust iets aan het uitvoeren in je diepe slaap dus...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Dat is gewoon jakkiebah.

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

@ jumpstylemovie:

Het is in ieder geval levensgevaarlijk.

Elegy

• 72 berichten
  • 141 stemmen

@ jumpstylemovie: dat is geen stoornis hoor. je lichaam wilt je gewoon beschermen als je ziek bent dus overgeven gaat automatisch.

Cupido

• 523 berichten
  • 1910 stemmen

ASman schreef:

Ik heb het laatst een 'slaapverlamming' gehad

Slaapverlamming - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Holy crap, herkenning . Sommige punten dan. Had laatst een situatie waarin ik niet precies kan vertellen of ik wakker was of droomde, omdat de positie van waaruit ik waarnam constant hetzelfde was (ik lag op mijn buik in bed) en over leek te vloeien van realiteit naar droom naar realiteit. Weet wel dat ik het gevoel had dat iemand anders mijn deken over mij heen legde en me probeerde te stikken, kreeg het enorm benauwd en had zelf niet de fysieke kracht om iets uit te richten. Rare, nare ervaring die ik wel vaker gehad heb.

Had ook altijd dromen als kind die daarop leken: een kwaadaardig, donker iets achtervolgd me en terwijl ik wegren realiseer ik me dat ik zo licht als een veertje ben die geen enkele kans heeft om te ontsnappen.

Heb soms ook dejavu's m.b.t dromen. Ik droom over een bepaalde situatie en plek waarin iets gezegd of gedaan wordt en enkele dagen/weken later maakt mijn hart een sprong van herkenning, omdat ik precies dezelfde details uit mijn droom tegenkom in de werkelijkheid.

ASman

• 1715 berichten
  • 929 stemmen

Ik had het laatst wel zo'n geval dat ik half-wakker was en voor de helft eigenlijk nog in slaap was. Deze tel ik niet echt als een slaapverlamming, aangezien hij niet echt angstaanjagend was. Ik werd gewoon wakker en plots speelde zich de hele tijd dat liedje 'Driver's Seat' af in mijn hoofd. Achteraf gezien vond ik het best wel lachen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.