menu

Overig / Algemeen / Nachtmerries en Dromen

zoeken in:
SillyBilly23 schreef:

De fijnste dromen vind ik wanneer je kan vliegen.

Grappig, want dat is bij mij net zo.
Vroeger droomde ik heel vaak hetzelfde, namelijk dat ik in de scene van de Disney film Peter Pan zat, waarin Peter met Wendy en de kinderen door het slaapkamerraam opstijgt en wegvliegt ("Think happy thoughts"!)

Jaren later werd dat soms een gedeelte uit The Snowman, die samen met de jongen in die animatiefilm over het land vliegt.
Ik vloog dan a.h.w. zelf mee.

Heel prettig om dat te dromen.

Sinds ik gestopt ben het gebruiken van softdrugs heb ik de meest heldere dromen. Aan de ene kant behoorlijk intense nachtmerries, maar aan de andere kant ook hele mooie, vrolijke, absurde dromen. Heel af en toe zit er ook een soort van lucide droom tussen, interessant, maar behoorlijk vermoeiend bij het opstaan. Hebben jullie ervaring met zogeheten lucide dromen?

Ik heb ze sporadisch eens, meestal onthou ik ze omdat ik op dat moment controle heb over wat ik droom en daarin doe. Het zijn soms bovennatuurlijke dingen zoals vliegen maar vaak begin ik ook mensen uit te dagen of echt gekke dingen te doen die ik anders nooit zou durven. Je kan hierop trainen om zo meer controle te krijgen over je dromen maar dat doe ik niet. Val veel te gemakkelijk in slaap hiervoor

SillyBilly23 schreef:
(quote)

Dat is best straf. Lucide dromen is niet makkelijk om aan te leren maar bij sommigen zoals jou lukt het dus spontaan. Ik had het vroeger vaker dan nu (bewust zijn dat je aan het dromen bent).

Wat ik wel nog steeds kan, is mezelf ontwaken uit een nachtmerrie. Dan knijp ik in mijn droom gewoon mijn ogen dicht en word ik wakker.

De fijnste dromen vind ik wanneer je kan vliegen.

Vind het soms wel leuk om de betekenis op te zoeken van sommige dromen. Geeft je dikwijls wat inzichten over je onderbewustzijn

Bij monsterdromen zou ik ook wel ontwaken van hé: dat klopt hier niet. Alleen zijn mijn dromen ingenieuzer dan dat, en ben ik niet. En ja ik weet nog dat ik geen slecht gevoel had toen ik bijvoorbeeld droomde over een mass shooting, waarin de gangen op school besmeurd waren met bloed en lijken. En dat gaf me geen slecht gevoel. Ik kon ontkomen door op een luchtkasteel op de speelplaats te springen.

Ik had twee weken geleden ook een zware nachtmerrie waarin een mazouttank bij de buren ontplofte. Al leek het hard op de vuurwerkramp in Enschede waarbij mijn oma (de gebuur) echt hard in brand binnenrende in het huis, en echt een boosheid vertoonde dat ik nog nooit gezien had. Ik denk dat het wellicht een interne ontploffing van boosheid was. In die droom zat echt zo een kracht dat die buitenaards of van religieuze oorsprong leek, zeker omdat het volgde op een moment waarover ik het had over een vloek uitspreken op anderen in een andere voorafgaande "scène".

En absurditeit heb ik ook heel vaak. Ik heb zo een droom gehad waar ik over een klif hangde (een beetje Bear Grylls-achtig en in een spelonk kroop dat dan hard leek op een boggle/speleobox/pokemon dungeon met floors leek dat op instorten zat (in mijn dromen heb ik vaak claustrofobische gevoelens of weinig ruimte om in te bewegen. De innovativiteit van die constructie verbaasde me enorm.

Ook had ik een droom lang geleden waarin ik in de VS zat. Dat land werd voorgesteld als een shopping center. Ik weet nog dat er een studiezaal was, een winkel en iets waar we slecht eten aten. Dat was ook echt ingenieus, en wanneer ik naar buiten ging (en de VS verliet), voetbalde ik wat en kwam de voetbal terecht op de autosnelweg, haalde ik die daar dan op, dan kwam ik in een soort van GTA-modus terecht, toen ik een tuin wandelde, en een auto stal, om dan naar de ik gezogen te worden die een spel speelde (GTA) en de melding te krijgen dat wanneer ik wil doorspelen dat ik vijf euro moest betalen, waarop ik natuurlijk boos door werd, en nadien ging ik naar buiten om in een rivier te springen. Einde droom, en het is het absurde dat overheerst. Vaak ook negatieve gevoelens of romantische gevoelens die je wel down maken als je wakker wordt.

TornadoEF5 schreef:
En ja ik weet nog dat ik geen slecht gevoel had toen ik bijvoorbeeld droomde over een mass shooting, waarin de gangen op school besmeurd waren met bloed en lijken. En dat gaf me geen slecht gevoel. Ik kon ontkomen door op een luchtkasteel op de speelplaats te springen.

Zo’n dromen heb ik wel regelmatig, vooral dat stalken en achterna gezeten worden. Maar ik ervaar ze niet echt als nachtmerries omdat ik meestal kalm blijf en kan ontsnappen. Ze zeggen dat je je moet omdraaien om te kijken wie er jou achterna zit maar dan moet je je ook al bewust zijn dat je droomt want anders ga je toch niet gezellig wachten tot die je inhaalt en z’n naam vragen. Mij is het nog niet gelukt.

Ik heb eigenlijk weinig nachtmerries maar heb wel al een paar keer gedroomd dat ik doodga en dat blijf ik toch een vreemd gevoel vinden. Ook natuurrampen en apocalypse toestanden vind ik echt angstaanjagend. Herinner je je die scène uit Cloverfield met die ontploffingen vlak voor iedereen op de vlucht slaat in het gebouw, dat soort dingen.

Nog een tip voor een lucide droom op te wekken: als je ’s morgens vroeg wakker wordt en je kan nog een paar uurtjes blijven liggen, sta dan even op om iets te drinken ofzo (klinkt echt belachelijk want wie doet dat nu). Ik heb 2 katten en die wekken me soms om eten te krijgen. Die weten natuurlijk niet wanneer het weekend is en ik graag eens uitslaap. Verwende beesten zijn het maar soit... Dus dan sta ik op, geef ze vlug eten en kruip nadien weer in bed. Als ik dan terug in slaap val, heb ik dikwijls een lucide droom.

Afgelopen nacht had ik zowaar een droste-lucide droom. Nooit meegemaakt. Echt een geweldige ervaring.

Het begon met een droom waarin ik vanaf het station (Hengelo) naar huis liep, maar ergens onderweg nam ik een afslag, en plotseling wist ik helemaal niet meer waar ik was. Ik herkende niets meer. Gelukkig liepen er mensen en aan één van hen vroeg ik waar ik was. Het bleek Apeldoorn te zijn (volgens die persoon). Dat vond ik wel heel raar, en opeens bedacht ik me dat het dan wel een droom moest zijn, en meteen werd ik wakker.

Maar toen ik wakker was, en gewoon in mijn eigen slaapkamer lag, zag ik een dikke duizendpoot over me heen lopen. Daar schrok ik van, en ik veegde dat dier weg met mijn hand. Toen ik me omdraaide zag ik allemaal spinnetjes over mijn vriendin lopen. Ook die veegde ik weg, waarna ze wakker werd en ik haar zei dat ze zich er geen zorgen over hoefde te maken. Op dat moment vloog er een tros mieren mijn neus in. Dit was dan weer zo gek dat ik weer dacht dat het wel een droom moest zijn. En wederom werd ik wakker.

Ditmaal écht in mijn eigen bed. Toen was ik wakker en stond ik op, en beneden gekomen zag ik dat de gordijnen op de grond lagen. Mijn vriendin wees op de open deur en zei dat de bouwvakkers het wel gedaan zouden hebben. Maar er waren helemaal geen bouwvakkers, en waar zij naar een deur wees, hoorde geen deur te zijn. Toen keek ik nog eens rond en zag dat mijn halve huis leeggeroofd was. Voor de derde maal concludeerde ik dat het wel een droom moest zijn. Nu werd ik weer wakker.

En toen bleek ik eindelijk echt wakker te zijn. Die eerste twee keer dat ik zogenaamd wakker werd leek mijn slaapkamer ook helemaal niet op mijn slaapkamer, maar dat merk je dan pas weer achteraf.

Echt heerlijk zo’n droom.

Klinkt als een toffe ervaring Graaf Machine. Er zitten ook een aantal zeer herkenbare dingen in. Wakker worden, maar toch nog blijken te dromen, blijft een favoriet van me. Echter moet je zo'n droom niet te vaak hebben, aangezien je dichtbij het wakker zijn aan zit. En ze kunnen ook nog wel eens zeer spannend en angstaanjagend zijn.

SillyBilly23 schreef:

Nog een tip voor een lucide droom op te wekken: als je ’s morgens vroeg wakker wordt en je kan nog een paar uurtjes blijven liggen, sta dan even op om iets te drinken ofzo (klinkt echt belachelijk want wie doet dat nu). Ik heb 2 katten en die wekken me soms om eten te krijgen. Die weten natuurlijk niet wanneer het weekend is en ik graag eens uitslaap. Verwende beesten zijn het maar soit... Dus dan sta ik op, geef ze vlug eten en kruip nadien weer in bed. Als ik dan terug in slaap val, heb ik dikwijls een lucide droom.

Heb ik ook. Kan dat vrij goed sturen tegenwoordig. Als ik kort wakker word en me bewust ben van de voorafgaande droom, dan kan ik weer gaan slapen met als doel die vorige droom verder te laten gaan + volledig te besturen. Blijft leuk

Bedankt voor de waarschuwing, SergioMalick, maar maak je geen zorgen. Ik heb al in geen veertig jaar een droom gehad waar ik bang van werd. Ik ben echt een droomliefhebber.

Zaken als "badend in het zweet wakker worden", of "verstijfd van schrik ontwaken" zijn mij volkomen vreemd.

Wel ben ik vaak verwonderd over wat ik in mijn slaap heb meegemaakt, en helaas is het niet altijd interessant, en het meeste vergeet ik ook heel snel.
(Het allermeeste zal ik wel helemaal niet weten als ik wakker word).

Ik zie dit (heel interessante) topic vandaag pas.

Ik haal heel veel inspiratie uit mijn dromen, maar herinner me er eentje die ik ooit als klein mannetje heb gehad en die mij altijd is bijgebleven. Het was nacht, ik lag in bed op mijn slaapkamer. In mijn slaapkamer was het donker maar de deur stond nog enigszins open waardoor er nog wat licht naar binnenscheen. Mijn moeder stond in de deuropening, zwaaide naar me (waarschijnlijk haar manier om een goedenacht te wensen) maar ik voelde een enorme onbestemde angst die ik niet kon verklaren en die ik ook in de droom niet kon uitspreken. Want ik schreeuwde, huilde. Wilde iets doen om tegen mijn moeder te zeggen dat ik doodsbang was, maar ze reageerde niet. Ze liet me als het ware achter, deed de deur dicht, waardoor ik helemaal alleen was op mijn kamer. Hele Lovecraft-achtige droom. Ik herinner me ook nog vaak iets van een bepaalde kracht die zich in de hoek van de kamer bevond en die observeerde. Mogelijk hetgeen waar ik bang voor was, heel apart.

Zoiets ken ik wel.
Een lange tijd heb ik ook in een bepaalde hoek van mijn kamer geslapen totdat ik een echt intense nachtmerrie kreeg. De precieze details weet ik niet meer, maar het kwam er op neer dat ik opgegeten werd door 'iets'. Het voelde alsof het als een soort schaduw over mijn bed hing. Alleen het gevoel was er, maar ik kon het niet zien of wat dan ook.
Dus ik schrok wakker. Althans dat dacht ik. De nachtmerrie ging nog even door tot het moment ik echt wakker werd.

Ik kan mij wel goed herinneren dat ik vrij overstuur raakte. Sindsdien heb ik ook niet meer in die hoek geslapen. (ik was ook zo'n 6 jaar oud). En ben daarna te lui geweest om mijn kamerindeling grondig te veranderen.

Tja, nachtmerrie…

Ik kan me niet herinneren ooit een nachtmerrie gehad te hebben, maar een jaar of tien geleden droomde ik wel van een nachtmerrie. Ik lag in mijn bed en ergens in mijn slaapkamer bevond zich een nachtmerrie.

Dat vond ik best wel vervelend, want enge dromen ken ik niet, maar ik wist wel dat als die nachtmerrie mij bereikte, ik eng zou kunnen gaan dromen. De hele droom lang probeerde ik dus uit alle macht om er voor te zorgen dat de nachtmerrie mijn bed niet kon bereiken en mij niet kon vastnemen.

Uiteindelijk faalde ik, en werd ik beetgepakt door de nachtmerrie, en toen werd ik wakker.

Dat was misschien mijn engste droom ooit. Al stelde ook dat niet heel veel voor achteraf.

Wel grappig, laatste tijd heb ik erg veel mierzoete dromen, en dan geven ze vaak een onbevredigd gevoel. Ik had dat vroeger niet, en nu komt dat vaker voor.

Die mierzoete dromen blijven in grote hoeveelheden voorkomen. Echt een enorme patroonwijziging met vroeger. Ik heb het afgelopen jaar al minstens een keer of 6 gehad, en mogelijk meer dat ik vergeten ben. Daarvoor heb ik het nooit gehad, omdat ik nooit het verliefdheidsgevoel ervoer in een droom.

De echte tripdromen die ik eigenlijk vaak krijg wanneer ik al eens wakker ben geweest en blijf liggen (wat eigenlijk wel een must is voor te dromen), dus als je bvb. werkt en kinderen/vrouwen/druk leven hebt, dan zal je daar al zeker niet de tijd voor hebben om dat te oefenen of spontaan te laten gebeuren. En anders kan je er in de weekends op oefenen. Wat je ook kan doen is je wekker gaan zetten om vroeger dan normaal wakker te worden en dan weer te gaan slapen (als je bvb. niet te lang wilt slapen), en wat ook handig is, is dat je later gaat gaan slapen dan normaal (omdat ik het gevoel dat het helpt / gemakkelijker is om in de ochtend lucide te dromen / te dromen met bewustzijn (daarvoor nog niet invloed hebben op de droom) of gewoon alleen al helder te dromen. De heldere tripdromen (of gewoon al heldere) komen later voor, misschien ook omdat je er meer van onthoudt, maar trips onthou je sowieso wel al beter, dus ik denk ook dat ze effectief later voorkomen. Want als de inhoud niet belangrijk is, dan weet ik: ik heb (lucide) gedroomd maar ik weet niet over wat.

Ik heb de laatste tijd weer wat meer dromen. Ik weet dat ik er een week geleden weer twee na elkaar had, al kan een droom bij mij ook wel van de hak op de tak springen, en dan gaat het om één droom. En vandaag had ik ook een DEILD (Dream-Exit Induced Lucid Dreaming), wat ik al eerder heb gehad maar dan zonder het lucide aspect, hoewel ook al één keer lucide en ik heb het hier voorgaand al besproken denk ik. Dat is als je een droom verliest of ontwaakt, dat ik de mogelijkheid heb om hem terug op te roepen. Ik weet zelfs dat ik ooit eens mijn droom verloor doordat ik wakker werd, de telefoon oppakte maar niet antwoordde (blijkbaar heb ik achteraf te horen gekregen), terug in slaap viel en mijn droom terug had. Heel erg raar. En ik heb dat ook al keer kunnen doen, maar dan lucide kunnen krijgen via die manier, de DEILD. Dat van vandaag ben ik niet zeker of het DEILD, het was meer: wakker (met stress) -> dagdroom -> lucide droom -> droom (want niet vastgehouden) maar wellicht voor heel korte tijd -> wakker worden met het gevoel dat je gemediteerd hebt (zonder stress). Heel raar. En dat bij oververmoeidheid. Ik ben zelfs niet eens zeker wat ik gedaan heb, deed het ook onbewust (dus niet met de bedoeling om lucide te worden ofzo).

Vorige week had ik ook een heel heldere tripdroom dus die wellicht wel een angst beschrijft maar dan in uiterst figuurlijke / vreemde en eigenlijk vooral absurde vorm. Ik kan er niet aan beginnen hoe ik het moet uitleggen, want het is bijna niet meer vatbaar voor menselijke context. Het groter geheel is totaal iets dat ik nog nooit heb gezien/ingebeeld heb in eender welke vorm. En de andere droom was ook niet voor menselijke context vatbaar, maar deed me hard denken aan een bepaalde scène uit 2001: A Space Odyssey (de die die ik niet echt goed begrijp in de film zelf, waar dat die zichzelf ziet ouder worden, dus helemaal op het slot). Daar zag ik wat kenmerken van terug. De poetsvrouw van Two and a Half Men kwam er ook in voor.

Ik kan het soms moeilijk bevatten, maar ik denk dat ik gewoon aangelegd/gevoelig ben voor dat soort dingen. Ook bij muziek (de muziek waar ik naar luister -> Grimes of house, maar vooral Grimes) en bij films (kijk naar mijn top 10 en dan weet je het wel) merk ik dat.

Do daydreams lead to Lucid dreams?

i am not very good with lucid dreaming sadly -_- but heres something strange for me. i have a night job so i can sleep al lday. i got bed at about 3-5 in the morning, and when i wake up during the day i jsut keep going back to sleep, but, a strange for me is, while i lay there after waking and im trying to go back to sleep, i will let my mind wander and daydream, then once i realize im daydreaming i like... physically "step into" the day dream, then im in a dream and lucid. i've only been able to do this like twice, but i'v eonly had about 5 LD's, so its somethign im looking into.

I was wondering about this... I can daydream on command (and also a lot when I don't want to), like I can actually make myself "see" things happening, while at the same time not crashing into poles. I've tried using daydreaming with WILD, but so far it hasn't worked. Usually my daydreams just mesh into an actual dream and I don't notice the transition. I've thought about maybe RCing inside daydreams, but whenever I try I always snap out of it.

This has actually happened to me a couple of times too. I posted a topic on this a while ago, but not many people replied. Usually when it happens is when I'm waking up and trying to go back to sleep. This is usually the times where I get most lucid dreams too though.

When ever i wake up in the middle of the night, and lay back down, or early in the morning if i havent slept all night. If i lay down images such as day dreams, start appearing randomly the more i relax. If i relax enough, i can move into these images with my dream body and turn them into lucid dreams. These same images which appear at these times, are very very similar to a Day Dream, sept im not controlling it.

Het laatste beschrijft heel accuraat wat ik ook ervaar. Ik gebruik ook die methode in het algemeen om in slaap te vallen in het algemeen, dus dat helpt ook (en meestal helpt fantasy, omdat je je dan ontvlucht van realiteit (en vooral de problemen) en je je dan afzondert van stress of verplichtingen, en dan makkelijker in slaap valt. En wat je bijvoorbeeld niet moet doen is denken: "wat ga ik morgen doen, wat moet ik nog doen", want dan ga je juist je brein activeren en heb je veel kans dat je je plots onnodig gaat stressen of zorgen maken. Als ik dat doe (zoals gisterennacht), dan doe je geen oog dicht, maar soms kan je natuurlijk niet anders (als je je bvb. effectief zorgen maakt om iets of iemand), maar dat is wel een sleutel voor betere slaapkwaliteit.

En ook ga je vaak slapen over wat je vlak voor het slapen bezig bent mee geweest, en hoe recenter, hoe meer kans je hebt, je daarover gaat dromen (dus -> het laatste beeld, woord, gedachte dat je in je oproept zal door mnemotechnische vaardigheden ook vaker voorkomen, en hoe meer nadruk je zal leggen hoe groter de kans is, en wanneer je bvb. wakker wordt tijdens de nacht treedt de remfase ook veel sneller toe waardoor je die mnemotechniek eigenlijk quasi rechtstreeks kan meenemen in een droom, en dat is dus een hulpmiddel voor lucide dromen).

Daarom ook dat het geen goed idee is om aan een kind dat nog weinig controle heeft over hoe het slaapt of hoe het zal dromen, om vlak voor het slapengaan een horrorfilm te laten tonen (ook al omdat een kind wanneer het aangedaan is van de situatie het niet van zich kan afzetten wanneer het slapengaat, en je de kans dan nog vergroot dat je een nachtmerrie hebt. Omwille van die reden kijk ik ook naar sitcoms voor het slapengaan (1 of 2 afleveringen), en je ziet het al. De poetsvrouw van Two and a Half Men kwam erin voor.

En omwille van die reden kan je aan nachtmerries ook juist heel veel problemen herkennen bij kinderen/mensen omdat een nachtmerrie heel veel vertelt dan je denkt (verborgen angsten, zorgen, ...), hoewel je het misschien verkeerd interpreteert (want mensen associëren bepaalde dingen heel anders. Sneeuw voor een Spaanse zal anders zijn dan sneeuw voor een Fin. Of iemand die bang is van spinnen zal spinnen totaal anders gaan bekijken dan iemand die daar niet bang van is, en eigenlijk is die informatie ook een soort van geheime code die je moet ontrafelen. Een soort van code voor de kluis genaamd je brein. Maar bij mensen die je goed kent, kun je op die manier eigenlijk gewoon toegang krijgen tot hun gedachten of brein. En je kan er mensen mee helpen, zoals ik zou doen, maar je kan het ook (zelfs onbewust) negatief gebruiken, en mensen zullen heel vaak nietsvermoedend hun dromen vertellen, dus in die zin kan het ook negatief gebruikt worden. Ik denk dan bvb. aan emotioneel intelligente AI. En nu vraag ik me eigenlijk af: zou de AI van de toekomst ook dromen?

Ik droom toch best wel vaak over dat ik mezelf kan pijpen...

Ik heb ook weer een rare droom gehad over film. Nu dat ik er trouwens over denk... Ik denk dat ik ook gedroomd had dat ik Star Wars Episode VIII: The Force Awakens eens gezien heb, terwijl dat dan niet zo bleek te zijn. Ik vond hem trouwens teleurstellend in mijn droom... dat belooft.

Maar goed, de droom ging hem over dat ik een arthouse-hit aan het bekijken was, en dat ik tijdens de film pas door had dat de film langer dan vier uur zou duren. Maar dat ik wel compleet onder de indruk was van een film, en de film deed me wat denken aan een combinatie van Mommy en La meglio gioventu, en werd geregisseerd door een zekere Jonas (maar ik weet zijn familienaam niet meer). De film noemde Aviici (niet de DJ Avicii maar Aviici (vraag me niet waarom, wellicht omdat die naam in mijn hoofd moest gespookt hebben door zijn overleden, maar volgens mij droomde de film iets anders met die naam, alsof Aviici eerder American Honey betekende, en ik niet de link met de DJ legde, het leek gewoon een perfect normale film voor de film, en ik ben 100% zeker dat er iets anders mee werd bedoeld, soort van codetaal). En er was ook een link met de film Ex Drummer, maar ik weet niet welke. Ofwel Any Way The Wind Blows... ik twijfel. Het was alleszins geen regisseur die vaak filmde, en die volgens mij nog maar één film ooit had geregisseerd.

Jammer dat dromen zo vaag zijn.

TornadoEF5 schreef:
Ik heb ook weer een rare droom gehad over film. Nu dat ik er trouwens over denk... Ik denk dat ik ook gedroomd had dat ik Star Wars Episode VIII: The Force Awakens eens gezien heb, terwijl dat dan niet zo bleek te zijn. Ik vond hem trouwens teleurstellend in mijn droom... dat belooft.

Maar goed, de droom ging hem over dat ik een arthouse-hit aan het bekijken was, en dat ik tijdens de film pas door had dat de film langer dan vier uur zou duren. Maar dat ik wel compleet onder de indruk was van een film, en de film deed me wat denken aan een combinatie van Mommy en La meglio gioventu, en werd geregisseerd door een zekere Jonas (maar ik weet zijn familienaam niet meer). De film noemde Aviici (niet de DJ Avicii maar Aviici (vraag me niet waarom, wellicht omdat die naam in mijn hoofd moest gespookt hebben door zijn overleden, maar volgens mij droomde de film iets anders met die naam, alsof Aviici eerder American Honey betekende, en ik niet de link met de DJ legde, het leek gewoon een perfect normale film voor de film, en ik ben 100% zeker dat er iets anders mee werd bedoeld, soort van codetaal). En er was ook een link met de film Ex Drummer, maar ik weet niet welke. Ofwel Any Way The Wind Blows... ik twijfel. Het was alleszins geen regisseur die vaak filmde, en die volgens mij nog maar één film ooit had geregisseerd.

Jammer dat dromen zo vaag zijn.

Ik herken het. Vooral als ik in mijn droom films aan het kijken waarbij ik heel veel elementen herken en me zelfs het verhaal ervan kan herkennen, maar dat de film zelf niet bestaat. Wel dat ik er van de indruk ben (of niet). Grappig hoe je dan als het ware eigenlijk films aan het analyseren/ beoordelen bent in je hoofd haha.

Vannacht droomde ik dat ik 'Deadpool 2' had gezien, maar dat ik 'm tegenvallend vond omdat de X-Force er niet in zat. Geen idee hoe ik daarop ben gekomen, maar goed.

Mescaline (moderator)
Vannacht droomde ik dat ik in een auto zat die over de kop ging en vol water liep, leuke nachten zijn dat!

Vannacht had ik een hele bijzondere droom, waarvan ik niet direct kan plaatsen of het een lucide droom was. (Een lucide droom is een droom waarin je weet dat je droomt).

Ik was thuis, en zag vochtplekken op de vloer. Die waren nogal groot, en ik keek naar het plafond waar die vochtplekken vandaan kwamen. Nou, het hele plafond was aan het druppelen. Dus ik de trap op, naar boven, om te kijken hoe dat kon. Bleek boven ook het dak te druppelen, en het water stroomde langs de muren. Terwijl ik wist dat het helemaal niet regende.
Toen dacht ik: dit moet een droom zijn, dit kan niet echt zijn. En ik probeerde wakker te worden, en dat lukte. Ik lag weer in mijn eigen bed, in een normaal huis. Gelukkig.
En opeens hoorde ik wat druppen, beneden. Dus ik naar beneden, dacht dat het de kraan was, die ook mijn droom veroorzaakt had, bleek mijn hele woonkamer onder water te staan. En het water kwam langs de muren omlaag gestroomd. Shit, dacht ik, ik had dus een voorspellende droom, en ging weer naar boven, waar ook alles onder water stond, onder andere mijn slaapkamer, die dus vlak daarvoor niet onder water stond.
Toen dacht ik weer: dit moet een droom zijn, nog steeds, dit kan niet echt zijn. En weer probeerde ik wakker te worden, en nu werd ik wederom wakker, in het bed van mijn vriendin. Dat klopte, besefte ik, want ik was afgelopen nacht bij mijn vriendin.

Merkwaardig dat ik dus eerst denk/weet dat ik droom, en dan wakker wordt, terwijl ik helemaal niet wakker ben, omdat ik in mijn eigen huis wakker wordt, waar ik niet ben, en dan vervolgens hetzelfde meemaak als eerder, en weer denk/weet dat ik droom, en dan pas echt wakker wordt.

Heerlijk, zulke dingen. Ik houd van dromen.

Edit: Op 8 mei 2017 blijk ik een soortgelijke dubbele-lucidedroom in dit topic geplaatst te hebben. Die was ik glad vergeten, ik ben erg blij dat ik die toen geplaatst heb. Ik ga me voornemen een dromendagboek bij te houden. Vaak zijn zelfs de dromen die je onthoud, een paar uur later toch weer vergeten. Dat vind ik best jammer.

Paar van de naarste dromen die ik heb gehad gingen over een grote boze menigte die mijn huis binnendrong waar ik en mijn familie zaten. Daarop werden mijn familie en huisdieren vermoord.

Nare momenten waren dat, gelukkig maar 2x voorgekomen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:37 uur

geplaatst: vandaag om 03:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.