- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
OlafK
-
- 955 berichten
- 1831 stemmen
Verdomme.. tis weer zover. Winnen van N.E.C. en de week erop weer verliezen van Volendam... Achja, hopen op een versterking achterin in de winterstop en wat mij betreft mag Tyton zo langzamerhand zijn kans krijgen in t doel.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
volgens mij vergeet iedereen groningen, verreweg de beste team op dit moment samen met az, en tja nac, neh, en tuurlijk word AJAX gewoon kampioen ook al verliezen ze zondag!!
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Verdomme.. tis weer zover. Winnen van N.E.C. en de week erop weer verliezen van Volendam... Achja, hopen op een versterking achterin in de winterstop en wat mij betreft mag Tyton zo langzamerhand zijn kans krijgen in t doel.
Tyton is helaas nog enkele weken geblesseerd. Maar ik hoop al een jaar dat hij zijn kans krijgt.
Saeijs liep er gisteren ook bij alsof hij gewoon in een of andere winkelstraat aan het wandelen is. Aan alle kanten werd hij voorbij gelopen.
Kah hoort in de ploeg thuis, mijn absolute lievelingsspeler. Hij houdt iedereen ook scherp achterin en gaat er altijd vol voor. Iedereen zegt wel altijd dat hij opbouwend slecht is, maar dat maakt niet uit. Kah is misschien wel de beste mandekker van de Eredivisie, laat hem dan gewoon zijn man uitschakelen en niets meer. Want daar is hij zo goed in. Vraag maar eens aan N'Kufo, Huntelaar en andere diepe spitsen welke verdediger ze liefst niet tegen hebben. Het antwoord zal heel vaak Pa Modou Kah zijn. Zelfs Alves scoorde nooit als Kah zijn rechtstreekse tegenstander is.
Davy De Fauw, woont bij mij in Maasmechelen. Geweldige speler, echt een hele goede verdediger die zijn kans verdient in de nationale ploeg van België. Maar hij heeft zijn beste wedstrijden gespeeld op de rechtsachter positie. Dat hij liever in het centrum speelt maakt niet uit, stel hem op waar hij het best presteert, want dat is het best voor de ploeg. Op dit moment staat Edwin Linssen rechtsachter, die kerel doet zijn best maar hij is een middenvelder en kan die positie niet blijven invullen.
Ook op linksachter komen we tekort. De Jong en Bodor kunnen het beide niet en dat is logisch want het zijn eigenlijk allebei middenvelders. Maar ze komen allebei tekort voor Eredivisie niveau. Presteren allebei slecht en hebben af en toe een uitschieter met een goede wedstrijd.
Onze verdediging is gewoon zwak en de spitsen scoren niet.
Yulu-Matondo is een hele goede spits, ik ken hem nog van zijn tijd bij Brugge. En ook nu speelt hij goed, hij heeft gewoon pech in de afwerking, telkens opnieuw. Echt vreemd.
En dat Cissé geblesseerd is heeft ons gisteren ook geen goed gedaan want op het moment is hij de beste speler.
En over een FC Limburg kan men zeggen wat men wil. Ik ben er ook geen voorstander van, maar ik ben ook niet resoluut tegen. Men moet met een goed plan komen als men wil dat dit doorgaat.
Ik wil in ons stadion blijven spelen en de naam Roda moet in de clubnaam blijven, anders is het geen Roda meer. Ook een budget van 25 miljoen is noodzakelijk voor een fusie, anders hoeft het voor mij niet.
Je kan het draaien en keren hoe je wil, maar met een budget van 25 miljoen hadden Lamah, Tioté en Cziommer bij ons gespeeld en met die 3 erbij stonden we nu heel wat hoger, daar ben ik zeker van.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
volgens mij vergeet iedereen groningen, verreweg de beste team op dit moment
Mja, tot de winsterstop als Berg, Andersson, Granqvist en Lovre naar Ajax gaan...
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
mwa, berg mischien, rest niet ajax waardig!
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
mwa, berg mischien, rest niet ajax waardig!
Gewoon de rest kopen en op de bank laten of de tribune in. Al is het maar om Groningen lekker te verzwakken. 
OlafK
-
- 955 berichten
- 1831 stemmen
Tyton is helaas nog enkele weken geblesseerd. Maar ik hoop al een jaar dat hij zijn kans krijgt.
Inderdaad, hij zou er 4 weken uitliggen. Nog even en dan is hij weer fit en dan wordt t echt tijd om hem eens op doel te zetten.
Ik ben t met je eens dat Kah een goede mandekker is, maar ook hij maakt veel te veel fouten om op dit niveau te spelen. Kah haalt nooit een 6je, altijd óf een 8 óf een 4. En in mijn ogen kan dat gewoon niet in de verdediging.
De Fauw speelt een weinig gelukkig seizoen, maar is inderdaad wel een geweldige voetballer die in mijn ogen nog best een stapje hogerop kan.
Ik vind De Jong de zwakste verdediger bij Roda sinds jaren. En voor t middenveld komt hij, volgens diverse trainers, handelingssnelheid tekort. Ik vind wel dat ie n geweldige pass in huis heeft, maar alleen daarmee red je t niet. De Jong kan t eredivisieniveau idd niet aan. Bodor daarentegen, kan t niveau in mijn ogen wel aan, maar is volgens mij een beetje klaar met Roda. Hij is vanaf minuut 1 door de supporters uitgekotst en voor hem is t echt tijd voor een nieuwe club.
Ik vind Yulu op zich ook een prima speler. Máár; tzelfde verhaal als bij Bodor. Door veel supporters wordt ie nu al uitgekotst en ik kan me voorstellen dat zo'n jonge jongen daar veel moeite mee heeft. Rodasupporters zijn zeikers en zouden zo'n jongen moeten supporten i.p.v. afbranden.
Ik wil in ons stadion blijven spelen en de naam Roda moet in de clubnaam blijven, anders is het geen Roda meer. Ook een budget van 25 miljoen is noodzakelijk voor een fusie, anders hoeft het voor mij niet.
Ikzelf ben ook geen tegenstander van een fusie. Ik denk dat er iets moet gebeuren. Maar opnieuw geldt: het publiek in de regio Parkstad loopt niet warm voor voetbal. Ook toen Roda J.C. ieder jaar europees speelde en eigenlijk gewoon de 4e club van Nederland was, kwam er maar weinig volk kijken. Het is de mentaliteit in t Zuiden die Roda kapot maakt. Ik hoop dan ook ten zeerste dat een RFC misschien een cultuuromslag teweeg kan brengen. Want, hoe k*t ik dat ook vind, betaald voetbal in Zuid-Limburg kan niet zonder de zogenaamde successupporters.
bascross
-
- 279 berichten
- 64 stemmen
Want, hoe k*t ik dat ook vind, betaald voetbal in Zuid-Limburg kan niet zonder de zogenaamde successupporters.
Geen enkele club. Succes trekt mensen aan. Heeft niets met Zuid-Limburg te maken.
OlafK
-
- 955 berichten
- 1831 stemmen
Dat klopt, maar in Parkstad denk ik dubbel zo veel. Ook toen Roda 4e club van NL was, liep de regio niet echt uit om Roda te zien.
In Groningen, Heerenveen en Enschede, heerst het clubgevoel over het algemeen wat meer volgens mij.
bascross
-
- 279 berichten
- 64 stemmen
Dat klopt, maar in Parkstad denk ik dubbel zo veel. Ook toen Roda 4e club van NL was, liep de regio niet echt uit om Roda te zien.
In Groningen, Heerenveen en Enschede, heerst het clubgevoel over het algemeen wat meer volgens mij.
Dan is er te weinig belangstelling in de regio. Alhoewel het toch vreemd is, 4e eredivisie zou toch genoeg mensen aan moeten trekken.
Daar sla je de plank mis. Vergelijk de toeschouwersaantallen bij die clubs maar met een aantal jaar geleden. Alleen H**r*nv**n is vrij stabiel de laatste jaren. Maar in de jaren 80, toen ze eerste divisie speelden zaten daar ook maar 2500 man op de tribune. Grotendeels successupporters dus.
Ajax /Feyenoord zouden ook geen 50.000 man trekken als ze in de eerste divisie speelden.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
PSV maar afgezet, 3-0 voor al.....jammer maar het was te verwachten. We moeten morgen zelf ons werk gewoon goed doen.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2487 stemmen
Heeft dat misschien te maken met het feit dat Roda, in tegenstelling tot de andere genoemde clubs, een minder sterke band heeft met zijn achterban en regio? De club heeft bijvoorbeeld geen jeugdopleiding en daarmee kweek je (buiten talentvolle spelers) ook een goede band met je (potentiële) achterban.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
De club heeft bijvoorbeeld geen jeugdopleiding en daarmee kweek je (buiten talentvolle spelers) ook een goede band met je (potentiële) achterban.
Natuurlijk is er wel een jeugdopleiding.
aire.
-
- 376 berichten
- 111 stemmen
PSV maar afgezet, 3-0 voor al.....jammer maar het was te verwachten. We moeten morgen zelf ons werk gewoon goed doen.
Zonde dat je Twente - Heerenveen niet hebt opgezet. Man oh man, wat een fucking wedstrijd. Ik zei op Mume al, maar deze wedstrijd slaat ook wel alles. Heerenveen COMPLEET vernedert. Ik vind het zelfs een beetje sneu.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
maar dat is altijd een succesvolle grote club geweest. AZ alleen de laatste jaren

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Briljante ingooi van Väyrynen. Maar mag dat nu wel of niet? De scheids zegt van niet maar de commentator van wel.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2487 stemmen
Natuurlijk is er wel een jeugdopleiding.
Stelt het wat voor? Nol wilde daar toch nooit geld insteken?
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2487 stemmen
Zonde dat je Twente - Heerenveen niet hebt opgezet. Man oh man, wat een fucking wedstrijd. Ik zei op Mume al, maar deze wedstrijd slaat ook wel alles. Heerenveen COMPLEET vernedert. Ik vind het zelfs een beetje sneu.
Mclaren kan nu zeker niet meer om Perez heen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Perez was inderdaad enorm goed. Als die het op zijn heupen heeft is het een van de beste nummers 10 van Nederland. Helaas houdt hij het de laatste jaren nooit lang vol. Wat een prachtige vrije trap was dat trouwens.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Briljante ingooi van Väyrynen. Maar mag dat nu wel of niet? De scheids zegt van niet maar de commentator van wel.
Ik denk het wel. Je kun ook per ongeluk tegen een tegenstander opgooien. Alhoewel dit verre van per ongeluk was. Maar toch. Zou er iets in de regels over dit incident staan. kreeg hij daar ook zijn tweede geel voor? Want dat zou sowieso triest zijn. Als hij die bal nou vol in het gezicht van Perez had gegooid, dan zou ik geel wel begrijpelijk vinden.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Hij kreeg geel voor 'het misleiden van de scheidsrechter' ehm, juist.
Ajax staat met 1-0 achter, heerlijk
V
-
- 8369 berichten
- 3376 stemmen
Jesus jumped up Christ, het lijkt wel alsof ze bang zijn voor een beetje sneeuw! Ajax is echt onthutsend zwak. Geen passie en geen geloof. Mogen nog blij zijn dat het 'maar' 2-0 staat.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Toch maar een streampje opgezocht voor de tweede helft. Nauwelijks kansen gezien (3 voor AZ en 1 voor Ajax) maar me prima vermaakt. Prachtig toch, in de sneeuw met zo'n mooie oranje bal. Idyllisch!
MotM: De Zeeuw.
Zwakste man: Emanuelson.
Wtf met Tonwinst Bogarde in de Studio!
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik vond het allemaal wel meevallen. Terechte ingecalculeerde overwinning voor AZ, maar ik vond het verschil echt niet zo groot. Ajax kreeg toch ook een aantal kansen in de eerste helft, AZ heeft een onterechte penalty nodig om op voorsprong te komen. Als Ajax met een zwakke Sulejmani (die duidelijk ritme mist), een strompelende Suarez (waarom wer hij niet gewisseld?) en zonder Huntelaar, toch nog aardig overeind blijft, dan vind ik dat positief. AZ is nu op z'n top, Ajax kan alleen maar beter worden, het wordt dus nog een leuke kampioensstrijd.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
wakke pot van Ajax, sowieso viel de wedstrijd tegen. Tot de penalty gelijkwaardig, daarna speelde AZ slimmer en na de rust was het over na een mooie 2-0. Het veld werd glad en moeilijk te bespelen en dan weet je het wel met Ajax.
En Bogarde was idd lachwekkend...die heeft echt niks gezegd wat de moeite waard was. Chagrijnige kop heeft ie nog altijd.
Maar goed, we staan nu weer 1 punt achter op AZ en NAC, dat valt te overzien. PSV helaas wel weer op 4 punt genaderd maar die mogen volgende week uit naar Heerenveen hehe
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Ik vond het allemaal wel meevallen. Terechte ingecalculeerde overwinning voor AZ, maar ik vond het verschil echt niet zo groot. Ajax kreeg toch ook een aantal kansen in de eerste helft, AZ heeft een onterechte penalty nodig om op voorsprong te komen. Als Ajax met een zwakke Sulejmani (die duidelijk ritme mist), een strompelende Suarez (waarom wer hij niet gewisseld?) en zonder Huntelaar, toch nog aardig overeind blijft, dan vind ik dat positief. AZ is nu op z'n top, Ajax kan alleen maar beter worden, het wordt dus nog een leuke kampioensstrijd.
Het was wel degelijk gewoon een penalty. 5 van de 10 scheidsrechters geven deze bal en van Halst zei terecht dat het een optelsom was met de overtredingen van Enoh. Maar inderdaad bij AZ kun je rekening houden met een nederlaag, zeker ook omdat zij sinds de thuiswedstrijd tegen NAC geen tegendoelpunt meer hebben gehad.
Het is ook zo'n zonde dat ajax op dit moment niet dik in zijn aanvallende spelers zit. Want een strompelende Suarez is wel beter, dan een fitte Sno. Ik snap ook niet dat Gabri niet speelt. Kennedy en Urby waren zeer zwak.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Het was wel degelijk gewoon een penalty. 5 van de 10 scheidsrechters geven deze bal en van Halst zei terecht dat het een optelsom was met de overtredingen van Enoh.
Vind ik geen argument, een strafschop krijg je voor een vergrijp óf je krijgt em niet...
Je verzamelt geen punten voor een strafschop. Anders had ajax er de 2de helft ook wel 3 mogen krijgen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Het was wel degelijk gewoon een penalty. 5 van de 10 scheidsrechters geven deze bal en van Halst zei terecht dat het een optelsom was met de overtredingen van Enoh.
Van Halst zei ook dat hij het geen penalty vond, het was niet eens een overtreding. En een penalty geven voor een optelsom van overtredingen (die niet eens in het strafschopgebied zijn)... hoe bedoel je marchanderen...
Ik blijf Luinge een erg slechte scheidsrechter vinden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.