• 16.439 nieuwsartikelen
  • 180.222 films
  • 12.399 series
  • 34.344 seizoenen
  • 651.713 acteurs
  • 199.728 gebruikers
  • 9.421.992 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

OlafK

• 955 berichten
  • 1831 stemmen

Vraagje aan alle Belgen hier. Mijn clubje, Roda, heeft vandaag de nieuwe trainer gepresenteerd: Harm van Veldhoven. Voor ons Nederlanders waarschijnlijk onbekend, maar misschien dat de Belgen meer kunnen vertellen?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

bascross schreef:

Oh nee, de Belgen gaan ons vepletteren.

Wat moet ik nu met zo een kutopmerking. Heeft Nederland nooit slecht gespeeld? Zelfs in de kwalificatie spelen jullie soms barslecht. Maar jullie krijgen ook nauwelijks tegenstanders van formaat. Ok, op het EK hebben jullie het goed gedaan, en daar ben ik ook blij om.

En vergeet niet dat dit maar een oefenwedstrijdje is voor de Belgen.

Maar een beetje meer respect tegenover je zuiderburen die nu weer terug uit het dal kruipen mag wel.

En nee hoor, ik ben geen fanatieke België supporter, maar tegen Spanje hadden we meer verdiend, en tegen Turkije ook.

En er heeft helemaal niemand gezegd dat de Belgen jullie gaan verpletteren. Jullie praten altijd na 2 goede wedstrijden alsof jullie de hele wereld aankunnen. Belgen blijven altijd bescheiden, te bescheiden zelfs. Want ze hebben een ploeg met toekomst waar ze best trots op mogen zijn.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nomak schreef:

En er heeft helemaal niemand gezegd dat de Belgen jullie gaan verpletteren.

Een maandje geleden werd anders nog gesproken over een 'pandoering'. Ik denk dat bascross daar ook op doelt.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

OlafK schreef:

Vraagje aan alle Belgen hier. Mijn clubje, Roda, heeft vandaag de nieuwe trainer gepresenteerd: Harm van Veldhoven. Voor ons Nederlanders waarschijnlijk onbekend, maar misschien dat de Belgen meer kunnen vertellen?

Ik kom uit België, maar Roda is mijn club, in het prachtige Parkstad Limburg Stadion ben ik thuis. Ik denk dat we best wel blij mogen zijn met Harm van Veldhoven. Lijkt me een goede coach. Hij is iemand die het maximum uit de ploegen heeft gehaald waar hij coach was.

De laatste tijd ging het wat minder bij Germinal Beerschot en daarom hebben ze hem ontslaan. Jammer voor hem eigenlijk want volgens mij is het gewoon effe een slechte periode. Die ploeg heeft zo een ongelooflijk goede spitsen. Haast te goed voor de middenmoot van België. Dus het is daar gewoon een kwestie van tijd voor het weer begint te draaien.

Ik gun deze trainer in elk geval het voordeel van de twijfel. Hij lijkt ook wel een garantie voor bekersucces want hij heeft vorig jaar de halve finale gehaald van de beker. En hij heeft zelfs met een 2de klasser al in de finale gestaan. En dat in een relatief korte carriere. En aangezien wij meestal zowieso al goed spelen in de beker belooft dit veel goeds. Ook heeft hij al enkele keren promotie gemaakt van 2de naar 1ste klasse.

Dus Harm, welkom bij de Trots van het Zuiden!! RJC Forever!!

bascross

• 279 berichten
  • 64 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Een maandje geleden werd anders nog gesproken over een 'pandoering'. Ik denk dat bascross daar ook op doelt.

Precies, het was ook niet echt serieus bedoeld.

Natuurlijk kan je een keer gelijkspelen tegen Luxemburg, Nederland won vorig jaar net met 1-0, door een goal van Koevermans.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Ah ok, maar daar weet ik niets van. Zal ook wel zijn gezegd door iemand die uit is op een discussie.

Maar dat is natuurlijk geen reden om zo een rotte opmerking over de Belgen te maken.

Ik denk wel dat over een 2 a 3 jaar België zich eens mag meten met Nederland. Als je kijkt wat een talent dat er in België rondloopt op dit moment dat er dan heel veel landen jaloers zijn.

bascross

• 279 berichten
  • 64 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Wat moet ik nu met zo een kutopmerking. Heeft Nederland nooit slecht gespeeld? Zelfs in de kwalificatie spelen jullie soms barslecht. Maar jullie krijgen ook nauwelijks tegenstanders van formaat. Ok, op het EK hebben jullie het goed gedaan, en daar ben ik ook blij om.

En vergeet niet dat dit maar een oefenwedstrijdje is voor de Belgen.

Gister tegen een tegenstander van ''formaat'' speelde Nederland toch vrij aardig. Alhoewel ik het ''formaat'' wel erg summier vond.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

bascross schreef:

Precies, het was ook niet echt serieus bedoeld.

Natuurlijk kan je een keer gelijkspelen tegen Luxemburg, Nederland won vorig jaar net met 1-0, door een goal van Koevermans.

Ah ok, mijn fout ik dacht dat je het serieus bedoelde. Vandaar mijn felle reactie.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

bascross schreef:

Gister tegen een tegenstander van ''formaat'' speelde Nederland toch vrij aardig. Alhoewel ik het ''formaat'' wel erg summier vond.

Ja natuurlijk, ik verwacht van Nederland niets anders. Nederlanders zijn ook erg kritisch en vinden dat Oranje altijd moet presteren. En dat de ploeg dan zijn best doet is geweldig. Maarja, het zijn maar vriendschappelijke wedstrijden. Laten we hopen dat ze er in 2010 staan. De kwalificatie van Nederland kan niet meer mis gaan, maar op het WK moet het gebeuren. Het is altijd net niet op grote toernooien, misschien komt daar net zoals bij Spanje eens verandering in.

Persoonlijk zou ik natuurlijk eens willen zien wat Nederland in de groep van België zou doen. België zou het natuurlijk makkelijker hebben in jullie groep (als jullie er niet zijn natuurlijk). De groep waarin België nu zit is vooralsnog misschien te hoog gegrepen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

De laatste tijd ging het wat minder bij Germinal Beerschot en daarom hebben ze hem ontslaan.

Excuseer, hij heeft zelf zijn ontslag aangeboden na de mindere resultaten.

JoeCabot

• 2682 berichten
  • 1785 stemmen

speedy23 schreef:

En de Belgen hebben het opnieuw klaargespeeld om een 1-1 tegen een voetbaldwerg op het scorebord te zetten. Nu in een vriendenmatch tegen Luxemburg.

Als ik het me goed herinner speelde Zwitserland (dat het de laatste tijd toch niet slecht doet) tijdens hun WK 2010-campagne ook al gelijk tegen Luxemburg. Het zijn gewoon geniepige klootzakjes, die Oostervoetbaldwergen van ons

Edit: Luxemburg won zelfs in Zwitserland (klik)

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Tour van 2010 start in Rotterdam en doet België aan.

De Tour de France start in 2010 in Rotterdam. Dat heeft de organisatie bekendgemaakt. Tour-directeur Christian Prudhomme kwam dat goede nieuws persoonlijk aan burgemeester Ivo Opstelten melden. Rotterdam krijgt de voorkeur boven Utrecht. Ook Düsseldorf was lang kandidaat, maar de Duitsers trokken zich al eerder terug.

Burgemeester Opstelten kon zijn geluk niet op met de toewijzing. "De Tour de France is een wereldevenement. De Grand Départ van 2010 is goed voor Nederland, goed voor Rotterdam en goed voor de wielersport. Het gaat een geweldig feest worden", zei de burgervader in een verklaring.

De Tour de France zal op zaterdag 3 juli een proloog rijden in de Maasstad. De dag erna zal vanuit Rotterdam via Zeeland koers worden gezet richting België. (novum/dea/hln.be)

bascross

• 279 berichten
  • 64 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Ah ok, mijn fout ik dacht dat je het serieus bedoelde. Vandaar mijn felle reactie.

No problem.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Sarpong en Cvitanich zijn alweer bijna inzetbaar en Huntelaar is vandaag (!!!) alweer met de looptraining begonnen, gaat veel sneller dan dat men vreesde. Heerlijk nieuws! Nu nog komende 7 dagen AZ en HSV goed doorkomen en we zijn bijna op maximale sterkte. Alleen Aissati wil ik zo graag eens zien spelen.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Roelof Luinge fluit zondag de topper tussen AZ en Ajax. De scheidsrechter floot eerder deze maand NEC-PSV wat tevens zijn 500ste eredivisieduel was. De grensrechters zondag zijn Geutjes en Olde Olthof. Ajax won afgelopen zondag van PSV en AZ speelde gelijk tegen Vitesse in Arnhem. Wanneer AZ wint, gaat het voorbij Ajax.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Nou, AZ retekettet dan maar. .

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Normaal zeg ik dit nooit, maar nu wel.

KOM OP AJAX!!!!

Ik gun AZ gewoon totaal niets.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Ik eigenlijk ook niet.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Als ze kampioen worden gaat hier de vlag uit. Eindelijk eens wat afwisseling...

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2266 stemmen

Ja indd, als Ajax kampioen wordt, eindelijk weer eens wat afwisseling.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Hopen op een gelijkspel dan maar, maar als er een ploeg moet winnen, dan AZ maar, zeker na zo'n uitspraak van Sulejmani: "Ajax is de grootste club en we spelen het beste voetbal. Dat PSV vier keer kampioen is geworden, zegt mij niets."

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AHWA schreef:

Hopen op een gelijkspel dan maar, maar als er een ploeg moet winnen, dan AZ maar, zeker na zo'n uitspraak van Sulejmani: "Ajax is de grootste club en we spelen het beste voetbal. Dat PSV vier keer kampioen is geworden, zegt mij niets."

Liever Ajax, ik heb hun ook niet zo graag, maar dat is altijd een succesvolle grote club geweest. AZ alleen de laatste jaren, door het geld van Dirk Scheringa. Met geld is veel te koop, maar historie niet!

En Sulejmani is geweldig, toen hij bij Ajax tekende dacht ik al dat ze kampioen gingen worden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik gun het AZ ook niet maar als ik dan toch moet kiezen laat AZ dan maar de punten pakken.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Ik gun AZ, Groningen en NAC alledrie de titel van harte. Die laatste ploeg is alleen veel te zwak die eerste twee kunnen als ze de winterstop overleven misschien wel voor een sensatie zorgen. Alles liever dan Ajax in ieder geval.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Er wint er geen één. Het word gewoon een gelijkspel 1-1 of 2-2.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Hup Ajax! Onze voorhoede maakt het verschil zondag. AZ komt voor, Suarez en Sulejmani zullen dit rechtzetten.

Als we zondag winnen dan is er denk ik nog weinig dat ons tegen gaat houden. Dat zou AZ op 5 punt staan en PSV staat nu al op 7. En NAC....ik kan me niet voorstellen dat NAC dit vol gaat houden...

Maar goed, wishfull thinking, eerst zondag maar eens. Wordt heel zwaar maar ook heel mooi en heel spannend.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

AZ gaat zondag gewoon winnen. Zeker met het weer dat ze voorspellen. NAC zal nog wel eens de verrassing van het seizoen kunnen worden.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Roda heeft het vandaag ook zwaar gehad.
In Volendam werd het 3-1. De spelers mogen zich echt schamen na die wanprestatie. Er was gewoon niemand goed.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Mag volgens mij gewoon zonder spoilers want samenvatting is al geweest. Mocht het echter nog niet uitgezonden zijn zou dit bericht ook niet mogen want je verraad er veel mee.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.