• 16.433 nieuwsartikelen
  • 180.218 films
  • 12.398 series
  • 34.342 seizoenen
  • 651.691 acteurs
  • 199.723 gebruikers
  • 9.421.715 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

PatrickL schreef:

Ja mooi van Vos . Gaat toch nog goed komen met de medailles. Hopelijk kan Bos nog een plak pakken en de hockeyers hopelijk ook. Zijn er voor de rest nog Nederlandse medaille kanshebbers bij andere sporten?

Nee want Nummerdor en schuil liggen eruit of het moet Kanis zijn bij de sprint.

Art

• 13507 berichten
  • 3666 stemmen

In de paardensport, turnen en bij het waterpolo doen we ook nog mee voor eremetaal! Geweldig van Vos trouwens!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Oh ja paardensport natuurlijk. Die andere twee geloof ik toch niet zo in eigenlijk

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Het drama is compleet voor de mannen baanploeg. Alles, maar dan ook echt alles is fout gegaan. Niemand heeft z'n normale niveau gehaald en dan nog zoveel pech erbij. Slechter kon echt niet.

Gelukkig hebben we de vrouwen nog, Vos en Kanis

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

We hebben er ook nog één bij Taekwondo (?), die deze week in aktie komt.

Art

• 13507 berichten
  • 3666 stemmen

Klopt, heeft wel gelijk pittig geloot!

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

Dat hoor ik wel vaker. Toch lijkt het me makkelijker om talent te vinden binnen 100.000 mensen dan binnen 1000. Daarom stellen voetballanden als Luxemburg ook hun slagers en timmermannen op.

Maar dan is er ook nog dit:

The Creation of Yao Ming

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ook bij het kinderfietsjesracen (oftewel BMX) zijn geloof ik goede Nederlanders. Belachelijk dat dit olympisch is maar goed, als we erop kunnen scoren is het mooi.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Anatolia schreef:

Maar dan is er ook nog dit:

The Creation of Yao Ming

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Zavo schreef:

Ook bij het kinderfietsjesracen (oftewel BMX) zijn geloof ik goede Nederlanders. Belachelijk dat dit olympisch is

BMX olmypisch?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

klute89 schreef:

(quote)

BMX olmypisch?

Tja, poging om een jonger publiek aan te spreken van het IOC. Schitterende onderdelen als de ploegentijdrit op de weg worden geschrapt en dit soort onzin komt er voor terug.

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind die schiettent disciplines op de olympische spelen ook eigenlijk overbodig.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

klute89 schreef:

(quote)

BMX olmypisch?

onderschatte sport.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

klute89 schreef:

Ik vind die schiettent disciplines op de olympische spelen ook eigenlijk overbodig.

ook niet mee eens, het lijkt allemaal simpel maar dat is het bij lange na niet, of zie ik jou over vier jaar in londen.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

en oja, even mij respect betuigen voor vos, was alweer afgechreven maar ze flikt het toch maar weer.

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

combi schreef:

of zie ik jou over vier jaar in londen.

Wie weet, wie weet

J.T.O

• 791 berichten
  • 1048 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

Dat hoor ik wel vaker. Toch lijkt het me makkelijker om talent te vinden binnen 100.000 mensen dan binnen 1000. Daarom stellen voetballanden als Luxemburg ook hun slagers en timmermannen op.

Iedereen heeft wel talent, maar niet iedereen weet het zodanig te benutten (o.a. vroegtijdig hard trainen), zodat hij of zij echt goed wordt. Prioriteit in sport hier en in China is anders. Veel kinderen doen daar aan sport omdat ze niks anders kunnen. Hier is dat meestal voor eigen plezier en gezondheid. Eerder ligt het aan 't sport mentaliteit dan het aantal mensen voor 't innen van een gouden plak.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nou Nederland pakt toch relatief echt meer medailles dan China hoor... Ik denk dat alleen Australie meer eremetaal per inwoner pakt dan Nederland...

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Nou Nederland pakt toch relatief echt meer medailles dan China hoor... Ik denk dat alleen Australie meer eremetaal per inwoner pakt dan Nederland...

komt ook omdat het daar veel beter geregeld is, kunnen we hier in het kikkerlandje nog veel van leren.

J.T.O

• 791 berichten
  • 1048 stemmen

Lmao, zat ff te youtuben op ping pong en kwam dit tegen

"2020 Olympic Game PingPong Champion", dat zit er best wel in gok ik

http://uk.youtube.com/watch?v=pxnBSCTSbb0&feature=related

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

J.T.O schreef:

Lmao, zat ff te youtuben op ping pong en kwam dit tegen

"2020 Olympic Game PingPong Champion", dat zit er best wel in gok ik

http://uk.youtube.com/watch?v=pxnBSCTSbb0&feature=related

Dat is dus het verschil. In Nederland zitten ze op die leeftijd nog in de buggy.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

otherfool schreef:

Gemiddeld gezien is Australie met zijn 20.600.000 inwoners één van de 'sportiefste' landen ter wereld. En Nederland staat ook in de top tien.

Wij Belgen daarentegen doen niet mee. Of het moet zijn in biljarten, duivenmelken, pitjesbak en tooghangen in zeven discipines, dan staan wij bij de eersten.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

vergeet het veldrijden niet.

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

Tooghangen...

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

combi schreef:

vergeet het veldrijden niet.

Daar worden ze weggereden door Lars Boom.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Daar worden ze weggereden door Lars Boom.

nou, die jeugdwerelkampioen doet niet voor hem onder, kom ik weer is niet op iemand zn naam.

niels of zoiets??

J.T.O

• 791 berichten
  • 1048 stemmen

otherfool schreef:

Ja, maar bijna iedereen in NL kan vrijgevig sporten. Terwijl ik weet dat niet iedereen in China zo welvarend is. Geen wonder dat dat dan het gemiddelde enorm verlaagt. Het blijft naar mening toch een kruising van een welvarend en ontwikkelingsland. Als je vroeger keek waar China in OS goed is was en dan nu ook, dan zie je toch wel een groeiende sport ontwikkeling.

Overigens is er dan geen maximum aan atleten van een land die kan participeren aan een onderdeel van een sport? Btw, ik denk niet dat 't aantal medailles een indicatie is van hoe sportief het land is, das gewoon onzin.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2605 stemmen

Australie: 1,5 Olympische medailles per 1 miljoen inwoners

China: 0,05 Olympische medailles per 1 miljoen inwoners

Nederland: 0,7 Olympische medailles per 1 miljoen inwoners

VS: 0,25

Groot-Brittanie: 0,4

Duitsland: 0,3

Rusland: 0,3

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

We stonden gisteren op de 15e plek, vandaag weer goud erbij dus zal het een 14e plek worden?

Onderhond

• 87655 berichten
  • 12958 stemmen

otherfool schreef:

Als je relatief telt, tel dan per deelnemende atleten ... per inwoner vind ik maar een vreemde basis.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.