• 16.433 nieuwsartikelen
  • 180.218 films
  • 12.398 series
  • 34.342 seizoenen
  • 651.691 acteurs
  • 199.723 gebruikers
  • 9.421.756 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2605 stemmen

Mwoa, niet helemaal mee eens aangezien je je eerst ook plaatsen moet voor de Spelen.

J.T.O

• 791 berichten
  • 1048 stemmen

Ook al zouden ze moeten plaatsen, er is vast en zeker een limiet aan het aantal mensen dat een land mag en gaat uitzenden. Bij een land met veel mensen krijg je onderling veel concurrentie: ofwel zij vechten voor plekje met als resultaat dat de sterkste in olympische spelen mag participeren. Ondertussen zijn al die talloze andere mensen in eigen land al uitgesloten van plaatsing door limiet opstelling. Ook al zou China 500 van de 520 medailles winnen en Nederland maar 20, dan heeft China alsnog minder Olympische medailles per 1 miljoen inwoners dan Nederland. Hier is geen genie in wiskunde voor nodig.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Goed man, we pakken meer medailles dan de Chinezen waarvan er miljoenen onder mensonterende omstandigheden leven.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Phoenix schreef:

Goed man, we pakken meer medailles dan de Chinezen waarvan er miljoenen onder mensonterende omstandigheden leven.

... en er alleen via de sport uit kunnen komen...

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

speedy23 schreef:

Gemiddeld gezien is Australie met zijn 20.600.000 inwoners één van de 'sportiefste' landen ter wereld. En Nederland staat ook in de top tien.

Wij Belgen daarentegen doen niet mee. Of het moet zijn in biljarten, duivenmelken, pitjesbak en tooghangen in zeven discipines, dan staan wij bij de eersten.

Er stond laatst een heel stuk over in de krant. Die onderzoekers relateerden medailles en dus sportsucces aan meerdere factoren.

De hoeveelheid inwoners is er inderdaad eentje, maar bijvoorbeeld ook het nationaal inkomen en infrastructuur voor sport etc. Zaken die zeker van invloed zijn op sportprestaties.

Als ik het me goed herinner was Hongarije de nummer 1 over al die factoren gezien over een langere periode van Olympische Spelen. Jamaica en Cuba presteerden ook vrij goed.

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Als je relatief telt, tel dan per deelnemende atleten ... per inwoner vind ik maar een vreemde basis.

Nee, vind ik niet. Het deelnemen met een groot aantal atleten vind ik ook al een prestatie; dat is ook een teken van een goed ontwikkelde sportcultuur. Dat ze dan niet allemaal medailles halen op een toernooi waar de besten ter wereld samenkomen, soit.

Ter vergelijking:

Nederland: 245 atleten.

Turkije (70 milj. inwoners): 68 atleten in 12 branches.

Waar ik persoonlijk wel moeite mee heb, is dat zo'n Phelps 8 medailles kan halen omdat er zoveel vormen van zwemmen zijn (vrije slag, schoolslag, vlinderslag, rugslag, wisselslag), terwijl een Bolt het moet doen met maximaal 3 (?) medailles.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Het aantal medailles zegt weinig over hoe sportief een land is. Een land als Spanje scoort bijvoorbeeld slechter dan Nederland, terwijl Spanje het in de grote professionele sporten toch fantastisch heeft gedaan dit jaar. Je kunt heel veel medailles halen door maar in één sport uit te blinken (bijvoorbeeld zwemmen).

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Spanje scoort slechter dan Nederland???

Dat is dan gewoon zwak vind ik, of juist heel goed van Nederland.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Anatolia schreef:

[Waar ik persoonlijk wel moeite mee heb, is dat zo'n Phelps 8 medailles kan halen omdat er zoveel vormen van zwemmen zijn (vrije slag, schoolslag, vlinderslag, rugslag, wisselslag), terwijl een Bolt het moet doen met maximaal 3 (?) medailles.

Maar dat maakt Phelps toch juist alleen maar grootser? Als Bolt meer allround zou zijn kon ie ook op meer disciplines uitkomen. 100m, 200m, Estafette op beide, Hordes, verspringen. Carl Lewis kon dat bijv ook.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik vind het een afgrijselijke sport maar kuddo's voor de waterpolo dames. Ondanks een hattrick van Pelle!

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Nooit naar gekeken, tot afgelopen keer tegen Italie. Weet niet precies wat je bedoelt met kuddo's, maar wel gaaf dat ze zo goed spelen en de finale hebben gehaald!

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

volgens mij bedoelt ie complimenten.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Dan sluit ik me daar bij aan!

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

PartyMarty schreef:

Maar dat maakt Phelps toch juist alleen maar grootser? Als Bolt meer allround zou zijn kon ie ook op meer disciplines uitkomen. 100m, 200m, Estafette op beide, Hordes, verspringen. Carl Lewis kon dat bijv ook.

Onmogelijk. Estafette is er niet op de 200m. Verspringen of horden erbij zou nog kunnen, maar niet allebei. En dan nog kom je niet op 8 medialles. En Lewis kon het alleen met doping.

Ik denk dat 8 keer goud bij het zwemmen ongeveer gelijk staat aan 4 keer goud bij atletiek, voor zover je kan vergelijken, want eigenlijk kan dat niet.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

En Lewis kon het alleen met doping.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Onmogelijk. Estafette is er niet op de 200m. Verspringen of horden erbij zou nog kunnen, maar niet allebei. En dan nog kom je niet op 8 medialles. En Lewis kon het alleen met doping.

Ik denk dat 8 keer goud bij het zwemmen ongeveer gelijk staat aan 4 keer goud bij atletiek, voor zover je kan vergelijken, want eigenlijk kan dat niet.

Je kunt het idd niet echt vergelijken, maar het maakt de prestatie van Phelps niet minder dat ie op 8 disciplines mee kan doen, in tegendeel juist, tenminste, als je het mij vraagt. Waarom zouje btw niet zowel horden als verspringen erbij kunnen doen? Ben geen zwemkenner, maar dat zou je ook kunnen zeggen van vlinder en rug om maar wat te noemen...

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

http://news.bbc.co.uk/sport...

http://www.guardian.co.uk/sport/2003/apr/24/athletics.duncanmackay

http://www.timesonline.co.u...

http://www.cbc.ca/sports/ph...

De Amerikanen hebben jarenlang oogluikend toegestaan dat atleten doping gebruikten. Je mag er van uitgaan dat vrijwel alle Amerikaanse medailles op de sprintnummers sinds 1984 op die manier behaald zijn.

Inmiddels is men bij het atletiek veel strenger, maar het zou mij niet verbazen als het bij het zwemmen nog precies zo gaat. Waarom wordt er immers bijna nooit een topzwemmer betrapt?

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk zeker dat er nog doping wordt gebruikt en dat zal bij zwemmen ook zo zijn. Controles of niet.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Zavo schreef:

De Amerikanen hebben jarenlang oogluikend toegestaan dat atleten doping gebruikten. Je mag er van uitgaan dat vrijwel alle Amerikaanse medailles op de sprintnummers sinds 1984 op die manier behaald zijn.

Inmiddels is men bij het atletiek veel strenger, maar het zou mij niet verbazen als het bij het zwemmen nog precies zo gaat. Waarom wordt er immers bijna nooit een topzwemmer betrapt?

Bij mij ben je in prinipe onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En 'assumption is the mother of all fuckups'(om er maar eens een filmquote tussendoor te gooien )

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

PartyMarty schreef:

Bij mij ben je in prinipe onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Bij mij ook, maar ik mag wel mijn bedenkingen hebben.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Belgie met 4-1 onderuit.

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

combi schreef:

Belgie met 4-1 onderuit.

Tegen wie moesten ze?

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Nigeria.

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

Daar gaat ons feest...

Alhoewel, die derde plek is ook nog mooi zeker...

klute89

• 3649 berichten
  • 0 stemmen

combi schreef:

Nigeria.

Het is jammer voor Belgie

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Jammer dat Nederland ze niet mocht vernederen

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Erwinner schreef:

vernederen

Niet echt de olympishe gedachte, maar goed. Snapt iemand iets van dat paardrijden? 2 Duitse dames na elkaar, de één faalt opzichtig, de ander rijdt 'de kuur van haar leven'. 3 keer raden wie er bovenaan staat!

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2605 stemmen

Jammer van Belgie, tegen Argentinie zie ik ze het niet bolwerken eigenlijk. Stel dat het fout afloopt, zijn er dan nog ergens anders medaillekansen?

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

3de keer goud voor Anky, das wel echt klasse!

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2605 stemmen

Klasse zeg! Nederland kruipt naar de top 10 van het landenklassement, ongekend.

Overigens zijn alle gouden medailles van ons door vrouwen behaald, best leuk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.