- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Van mij mogen paardrijden en schieten er ook wel af, maar dat is traditie denk ik. Paardensporten zijn trouwens best populair volgens mij (niet bij mij, maar het wordt toch best vaak uitgezonden).
gotti
-
- 14086 berichten
- 5919 stemmen
Maar toppers in paardrijden? Dat zijn gewoon de paarden die het doen.
Nee hoor, het is de combinatie die het hem doet. Je moet zowel een goede ruiter zijn, als een goed paard hebben, wil je echt goed worden.
Een goed paard alleen is natuurlijk niet garant voor succes. Sterker nog: een middelmatige ruiter met een heel goed paard presteert slechter dan een hele goede ruiter met een middelmatig paard.
Maar prima als je wil denken wat je denkt. Hou alleen wel in je achterhoofd dat je fout zit...
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
En als voetbal er niet hoort, waarom tennis en wielrennen wel terwijl net Wimbledon en de Tour de France zijn gespeeld?
Inderdaad, die sporten moeten ze ook schrappen.
Timbo verwoordt het inderdaad mooi, alle sporten die hogere podia hebben dan de OS moeten ze verwijderen.
Eindelijk kunnen andere sporten zich eens laten zien, komen ze weer met die voetballers...
En dan ook nog eens zo'n 2de garnituur
. Had dan de toppers allemaal gestuurd. Gewoon de echte nationale elftallen. Dit slaat nergens op.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Gek dat er toch dan zoveel naar kijken...
Ik vind het super, het zou geweldig zijn als NL met voetbal goud zou pakken dit jaar. Goud is goud en in een voetballand als de onze telt dat meer dan welk goud ook denk ik.
.
Belachelijk. Ik gun het die zwemsters etc. 10 keer meer.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Over tennis kun je discussieren, maar wielrennen heeft een grote olympische traditie, zou belachelijk zijn dat te schrappen. Voor veel wielrenners is de olympische wegwedstrijd de belangrijkste ééndagskoers.
tarentino
-
- 313 berichten
- 0 stemmen
Nee hoor, het is de combinatie die het hem doet. Je moet zowel een goede ruiter zijn, als een goed paard hebben, wil je echt goed worden.
Maar een goed paard alleen is natuurlijk niet garant voor succes. Sterker nog: een middelmatige ruiter met een heel goed paard presteert slechter dan een hele goede ruiter met een middelmatig paard.
Maar prima als je wil denken wat je denkt. Hou alleen wel in je achterhoofd dat je fout zit...
Zou kunnen wat je zegt alleen ik blijf erbij dat het geen sport is.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Inderdaad, die sporten moeten ze ook schrappen.
Timbo verwoordt het inderdaad mooi, alle sporten die hogere podia hebben dan de OS moeten ze verwijderen.
Eindelijk kunnen andere sporten zich eens laten zien, komen ze weer met die voetballers...
En dan ook nog eens zo'n 2de garnituur
. Had dan de toppers allemaal gestuurd. Gewoon de echte nationale elftallen. Dit slaat nergens op.
Wat een onzin, als je je A ploeg stuurt dan heb je gewoon een WK voetbal.
Nu stuur je je Olympische jongens, je grootste talenten. Zij kunnen de wereld plezieren met leuk spel en zij kunnen ervaring opdoen.
Ik zie het probleem niet zo, is het zo leuk de hele dag dan naar polsstokhoogspringen, roeien, schermen en hardlopen te kijken?
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Nu stuur je je Olympische jongens, je grootste talenten. Zij kunnen de wereld plezieren met leuk spel en zij kunnen ervaring opdoen.
De olympische spelen zijn niet om ervaring op te doen, dat doen ze maar bij het jeugd-WK. En het spel is niet om aan te zien trouwens van wat ik er tot nu toe van gezien heb.
Ja.
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Wat een onzin, als je je A ploeg stuurt dan heb je gewoon een WK voetbal.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3291 stemmen
Elke jaar weer datzelfde gehuil dat voetbal niet op de spelen hoort
.
tarentino
-
- 313 berichten
- 0 stemmen
Ik zie het probleem niet zo, is het zo leuk de hele dag dan naar polsstokhoogspringen, roeien, schermen en hardlopen te kijken?
Maar nu zeg je dus eigelijk het zelfde. Je moet ookk gewoon kunnen respecteren dat sommige mensen een hele harde piemel krijgen van roeien net zoals jij dat rkijgt van voetbal. Ik vind ook dat voetbal moet blijven en dat idee van knisper om het wk in de olympische spelen te organiseren vind ik wel een goeie. Maar om eerlijk te zijn geniet ik wel veel meer van de andere sporten zoals zwemmen en basketbal en natuurlijk atletiek omdat voetbal toch al zo vaak is.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik zie het punt niet zo, alle sporten hebben hun eigen grote evenementen. EK en WK zwemmen, Tour de France, NBA Basketbal, WK atheletiek etc...en voetbal heeft dat ook, net als zij.
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Ja, maar de OS is bij zwemmen en atletiek veel belangrijker dan elke andere wedstrijd.
En weg-wielrennen en basketbal zijn dan ook twee sporten die regelmatig kritiek krijgen. De eerste wellicht wat minder, omdat zelfs het WK wielrennen minder belangrijk is dan de Tour. En de tweede ook wat minder, omdat de NBA een nationale competitie. Bij beide sporten is de OS wel belangrijker dan het WK.
tarentino
-
- 313 berichten
- 0 stemmen
Overmars terug in het betaalde voetbal!!:D
bascross
-
- 279 berichten
- 64 stemmen
Overmars terug in het betaalde voetbal!!:D

timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Gek dat er toch dan zoveel naar kijken...
Ik vind het super, het zou geweldig zijn als NL met voetbal goud zou pakken dit jaar. Goud is goud en in een voetballand als de onze telt dat meer dan welk goud ook denk ik.
Maar goed, vind je het niks, kijk het dan niet en juich dan niet. Ik kijk wel en juich heel hard.
Ik zou na de Olympische Spelen de kijkcijfers er graag op nazien. Zou me ernstig verbazen mocht het voetbal van Jong Oranje het best bekeken worden. Zelfs terwijl ze eigenlijk op een ideaal tijdstip zitten. En mocht dat overigens wel het best bekeken worden bewijst dat toch wel een groot gebrek aan echte sportcultuur in Nederland
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
.
Als dat iedere vier jaar weer terugkomt zal er toch wel een kern van waarheid inzitten lijkt me. Heb nog nooit een discussie gehoord ofdat Athletiek, Paardrijden of Zwemmen op de Olympische Spelen thuishoren.
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
Zeker weten dat dat leuk is! 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik kan alvast niet wachten tot het atletiek los gaat barsten...
klute89
-
- 3649 berichten
- 0 stemmen
Voor mij geld het zelfde. Turnen heb ik tot nu toe gevolgd evenals zwemmen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nou dat was weer smullen bij de 4x100 vrij! Wat een spanning, wat een race, wat een wereldrecord!
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Dat was echt ongemeen spannend ja. En een split tijd van 46 laag. Vraag me af of Van den Hoogenband tegen dit geweld op kan al is die volgens mij ook in bloedvorm.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Vadocz verkocht
.
Beetje jammer, verreweg de beste speler. Wordt een moeilijk seizoen zo...
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Met de lange afstandsnummers zal het afzien worden met de hoge vochtigheidsgraad. Ik denk maar aan de marathon.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
.
Elke vier jaar. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nou dat was weer smullen bij de 4x100 vrij! Wat een spanning, wat een race, wat een wereldrecord!
Hier te zien: http://os2008.nos.nl/video/bekijk/ID/tcm:5-405899
Het hoogtepunt van de Spelen tot dusver wmb...
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Het hoogtepunt van de Spelen tot dusver wmb...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3291 stemmen
Als dat iedere vier jaar weer terugkomt zal er toch wel een kern van waarheid inzitten lijkt me. Heb nog nooit een discussie gehoord ofdat Athletiek, Paardrijden of Zwemmen op de Olympische Spelen thuishoren.
Dat is fijn, het blijft zielig gehuil. De populairste sport ter wereld hoort natuurlijk op de OS thuis. En vind je het niets, dan kijk je er toch lekker niet naar. Het is nu ook weer niet zo dat het buitensporig veel aandacht krijgt.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Erg jammer voor die Fransen
. Wist trouwens niet dat die zo goed waren.
Nu maar hopen dat Pieter Phelps klopt op de 100 m.
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.