- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
1e helft compleet gezien van Jong Oranje, 2e helft stukken van gezien door verjaardagsvisite. We zijn voor de poort van de hel nog gered, we maken nog kans maar het was slecht. Maar ik hoop dat we tegen Japan ons kwalificeren.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
1e helft compleet gezien van Jong Oranje, 2e helft stukken van gezien door verjaardagsvisite. We zijn voor de poort van de hel nog gered, we maken nog kans maar het was slecht. Maar ik hoop dat we tegen Japan ons kwalificeren.
Maakt me eigenlijk bijzonder weinig uit of we doorgaan. Dit team heeft niet 1 speler erin staan die ooit de absolute top gaat bereiken. Tegen landen als Argentinie en Brazilie zijn we toch kansloos dus of we er nu tegen Japan uitvliegen of een ronde later. Nee een half uurtje was het aardig maar daarna was het weer inspiratieloos en waardeloos voetbal. Amerika verdiende de overwinning dan ook en mag die nummer 7 wel meteen naar huis sturen omdat hij die bal niet gewoon breed legt zodat de 3-1 gemaakt kan worden.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Da's toch duimendik kippevel hoor, die estafette-race... Fantastisch!
Heerlijk ja. Wekkertje op 5.13 uur. Vijf minuutjes om de tv aan te zetten en over de ergste schok heen te komen. Vervolgens even de gouden race live meepakken waarna timbo_ om 5.25 weer sliep.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik vroeg me eigenlijk af hoe het zit met zo'n olympisch elftal:
Wanneer mag je uberhaupt meedoen?
En wie mag je opstellen? Allemaal onder de 21? Dispensatie? En zijn er nog regels mbt het kiezen van die dispensatiespelers?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Oorspronkelijke verhaal was. Spelers onder 23 jaar plus 3 dispensatiespelers. Voor deze 3 dispensatiespelers was wel toestemming van club nodig.
Inmiddels is er probleem bijgekomen. Want na een rechtsgang van de clubs blijkt dat de Olympische Spelen niet op de voetbalkalender staan en dat clubs dus eigenlijk ten allen tijde hun spelers kunnen verplichten terug te komen. Volgens mij en nu ga ik gissen geldt dit echter alleen voor de clubs die ook daadwerkelijk protest aangetekend hebben en dat zijn er volgens mij maar drie namelijk Schalke, Werder, Barcelona.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Je mag meedoen via kwalificaties (jeugd ek, wk's).
Verder mag elk land 3 dispensatie spelers meenemen, daar zitten geen regels aan verbonden maar de CAS heeft wel besloten dat over 4 jaar spelers niet meer mogen gaan als de clubs dat niet willen.
Dat onder de 21 is met een korrel zout te nemen, meer informatie hierover vind je; http://www.knvb.nl/archief/oranje/knvb.nl_oranje_nieuws/regels_leeftijdsgrens_uefa_ek_onder_21
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Maakt me eigenlijk bijzonder weinig uit of we doorgaan. Dit team heeft niet 1 speler erin staan die ooit de absolute top gaat bereiken.
Jongens als Drenthe en Babel spelen er zelfs al...
En wat denk je van De Guzman en Marcellis?
Sowieso, je bent alleen supporter als het goed gaat? Bah. Ik support omdat het Nederland is die speelt.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Oorspronkelijke verhaal was. Spelers onder 23 jaar plus 3 dispensatiespelers. Voor deze 3 dispensatiespelers was wel toestemming van club nodig.
Inmiddels is er probleem bijgekomen. Want na een rechtsgang van de clubs blijkt dat de Olympische Spelen niet op de voetbalkalender staan en dat clubs dus eigenlijk ten allen tijde hun spelers kunnen verplichten terug te komen. Volgens mij en nu ga ik gissen geldt dit echter alleen voor de clubs die ook daadwerkelijk protest aangetekend hebben en dat zijn er volgens mij maar drie namelijk Schalke, Werder, Barcelona.
Alle clubs mogen hun dispensatiespelers terug trekken. Partizan Belgrado heeft meteen 2 spelers teruggehaald. Juist de 3 aanklagers gaan toch akkoord, al hebben ze gewonnen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tegen landen als Argentinie en Brazilie zijn we toch kansloos dus of we er nu tegen Japan uitvliegen of een ronde later.
Je onderschat de Foppe Factor. Dat team gaat echt wel draaien, het eerste half uur was vandaag sensationeel.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Ik kijk het nooit (eigenlijk alleen zo nu en dan de 2 minuut durende NBS samenvattingen mét commentaar van Smeets), maar ik werd weer even verliefd op het Amerikaanse basketball...
Ik hoop dat Griekenland of Spanje hun ass wel gaat kicken eigenlijk.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Ik hoop tevens dat ze volgend jaar trouwens dat Olympisch voetbal skippen. Echt volkomen nutteloos toernooi.
tarentino
-
- 313 berichten
- 0 stemmen
Je onderschat de Foppe Factor. Dat team gaat echt wel draaien, het eerste half uur was vandaag sensationeel.
Ja en het laatste kwartier snappen ze niet dat ze de hele tijd lange ballen aan het spelen zijn die niet eens effect hebben. Het lijkt of ze conditioneel te kort komen, tegen Nigeria en vandaag ook de 2e helft werden ze er gewoon uitgelopen. Ik blijf natuurlijk supporter maar vandaag had ik op het laatst ook dat VS het maar gewoon moest afmaken want ik werd er echt niet goed van. En mijn oordeel over Jaliens wordt ook elke keer weer bevestigd, wat een slechte speler is dat. En dan te bedenken dat ik tegen Japan ook weer vol spanning zit te kijken.
starbright boy (moderator films)
-
- 22536 berichten
- 5183 stemmen
Ik hoop tevens dat ze volgend jaar trouwens dat Olympisch voetbal skippen. Echt volkomen nutteloos toernooi.
Hoewel ik ook wel weet dat dat in de praktijk zowat onmogelijk is zou ik het ideaal vinden als het WK onderdeel zou worden van de Olympische spelen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Jongens als Drenthe en Babel spelen er zelfs al...
En wat denk je van De Guzman en Marcellis?
Sowieso, je bent alleen supporter als het goed gaat? Bah. Ik support omdat het Nederland is die speelt.
Yep spelen bij een absolute Europese topclub. Dat wil niet zeggen dat je als speler de absolute top gaat behalen. Babel en Drenthe mogen af en toe een keer invallen maar zijn toch geen absolute top. Kom op zeg. Zullen ze beide trouwens ook nooit worden al zal Babel nog wel een keer een goed seizoen draaien ergens. De Guzman vertrouw ik niet zo op en Marcellis zou als die zich zo door blijft ontwikkelen een mogelijkheid zijn. Maar ook dat is afwachten.
Nee ik supporter sowieso niet zo hard voor Jong Oranje. Ook niet als het goed gaat. Doet me niet zoveel ook niet als ze de EK's winnen. Verder supporter ik voor geen enkel land op dit moment want de Olympische spelen zijn bezig en daar heeft voetbal niets te zoeken. En al zeker niet in deze vorm. Het Olympisch toernooi hoort het podium te zijn van de beste sporters ter wereld. Niet van wat tweederangs voetballers die het nog allemaal moeten bewijzen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Inderdaad overbodig. Sterker nog het zorgt alleen maar voor veel problemen. Bovendien heb ik het idee dat ook werkelijk niemand maar enige waarde hecht aan het toernooi buiten de deelnemers zelf dan.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
nee jonge paardrijden
Stuk meer Olympisch dan voetbal. Iedere sport waarvoor Olympisch goud niet het hoogst haalbare is binnen zijn tak van sport, is wat mij betreft geen volwaardige Olympische sport.
tarentino
-
- 313 berichten
- 0 stemmen
tennis? Ik vind Paardrijden niet eens een sport dus laat staan een olypmische sport. Ik kan wel genieten van alle sporten op de olympische spelen(geen idee dat ik spanning kon hebben tijdens de 4x 100 zwemmen bij de vrouwen) en als je een sport niet kan waarderen kijk je toch lekker niet.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Iedere sport waarvoor Olympisch goud niet het hoogst haalbare is binnen zijn tak van sport, is wat mij betreft geen volwaardige Olympische sport.
Dat is dan weer overdreven, maar in ieder geval horen alle toppers er te zijn en het serieus te nemen. Wat voetbal betreft dus of volwaardig maken of schrappen. Als ze nou de EK's 1 jaar eerder doen dan kan dat als kwalificatie dienen en heb je ruimte in de kalender.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Inderdaad overbodig. Sterker nog het zorgt alleen maar voor veel problemen. Bovendien heb ik het idee dat ook werkelijk niemand maar enige waarde hecht aan het toernooi buiten de deelnemers zelf dan.
Gek dat er toch dan zoveel naar kijken...
Ik vind het super, het zou geweldig zijn als NL met voetbal goud zou pakken dit jaar. Goud is goud en in een voetballand als de onze telt dat meer dan welk goud ook denk ik.
Maar goed, vind je het niks, kijk het dan niet en juich dan niet. Ik kijk wel en juich heel hard.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Ik kijk het zelf ook niet, maar 't is natuurlijk zo dat het wel een groot toernooi is en blijft, en of je nou wint of niet, het lijkt mij iig een eer om daar te mogen spelen.
gotti
-
- 14086 berichten
- 5919 stemmen
Ik hoop dat Griekenland of Spanje hun ass wel gaat kicken eigenlijk.
De Amerikanen speelden vandaag niet op hun best, dat zag je. Eigenlijk kwam er even een spurt in het tweede kwart, daarna werd het showballet (wat ze erg goed afging trouwens). Als ze zo kunnen spelen als in het tweede kwart zijn ze niet te verslaan. Alles lukte daar.
gotti
-
- 14086 berichten
- 5919 stemmen
tennis? Ik vind Paardrijden niet eens een sport dus laat staan een olypmische sport.
Dan zou ik je graag eens een uurtje op een paard zien. Dan piep je wel anders.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik heb het idee dat de voetballers zelf best willen (als je ziet dat Ronaldinho en Messi komen en Huntelaar ook wel wilde), maar dat de bonden en clubs een volwaardig toernooi tegenhouden. Jammer, de NBA laat de basketballers wel komen en dat heeft denk ik alleen maar positief uitgepakt voor het imago van basketbal.
Het IOC is streng geweest met honkbal (mogen niet meedoen in 2012), vooral omdat de Major League spelers niet mee mogen doen, het wordt tijd dat ze met voetbal ook zo streng worden.
tarentino
-
- 313 berichten
- 0 stemmen
Dan zou ik je graag eens een uurtje op een paard zien. Dan piep je wel anders.
Toevallig zit ik op paardrijden. haha nee grapje maar ik heb ooit wel eens op een paard gezeten en moest ik daar iets van voelen dan??
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Er zitten zoveel stompzinnige sporten in mijn ogen op de Spelen.
Paardrijden, schermen, roeien...
En als voetbal er niet hoort, waarom tennis en wielrennen wel terwijl net Wimbledon en de Tour de France zijn gespeeld?
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
En als voetbal er niet hoort, waarom tennis en wielrennen wel terwijl net Wimbledon en de Tour de France zijn gespeeld?
Omdat de toppers er wel zijn. Bij het voetbal mogen de toppers niet komen van de clubs en FIFA.
tarentino
-
- 313 berichten
- 0 stemmen
Maar toppers in paardrijden? Dat zijn gewoon de paarden die het doen. Schieten nog zoiets, is dat een sport? En bijvoorbeeld rugby niet?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Omdat de toppers er wel zijn. Bij het voetbal mogen de toppers niet komen van de clubs en FIFA.
Want? De grootste talenten van je land spelen daar plus enkelen topspelers van je land.
Ik zie het punt niet zo, dat toernooi is de ideale plek voor spelers om de wereld hun klasse te tonen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.