- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Waarom Nederland het EK NIET gaat winnen: omdat alle Nederlanders er al maanden van op voorhand vast van overtuigd zijn dat ze het EK gaan winnen. De enige keer dat ze een groot toernooi winnen is, als ze niet in de eindoverwinning geloven.

Nou Speedy, dan komt het wel goed want het vertrouwen hier in Nederland op de titel is zeldzaam laag (rond de 20%). Misschien dat er nog een koorts op gaat komen maar de meerderheid denkt dat we de poule niet eens door gaan komen. Ik moet het in dezen met de meerderheid eens zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik heb nog nooit, niet uit Rotterdam, niet uit Eindhoven, niet uit elders in den lande een wanklank gehoord over de CL van Ajax in '95. Niets over de luizige nul-nulletjes bij Kiev en Munchen, niets over de gespaarde Blind die op de doellijn hands maakte en er met geel afkwam, niets over de verschrikkelijke finale met dat belachelijke puntertje van Kluivert. Niemand begint daarover omdat de waardering voor zo'n prachtige prestatie al de bedenkingen en kritiekpunten overschaduwd. Zelfs de gillende Van Gaal werd en wordt gedoogd.
Nou, niet echt hoor. Heb er geen goed woord voor over, niet voor dat vervelende kinderelftal en zeker niet voor die schuimbekkende gymleraar.
Wouter
-
- 18735 berichten
- 3091 stemmen
Waarom Nederland het EK NIET gaat winnen: omdat alle Nederlanders er al maanden van op voorhand vast van overtuigd zijn dat ze het EK gaan winnen. De enige keer dat ze een groot toernooi winnen is, als ze niet in de eindoverwinning geloven.

Dan moet dat nu zijn. Uit polls blijkt dat de verwachtingen lager zijn dan ooit...
Wouter
-
- 18735 berichten
- 3091 stemmen
Ik heb nog nooit, niet uit Rotterdam, niet uit Eindhoven, niet uit elders in den lande een wanklank gehoord over de CL van Ajax in '95. Niets over de luizige nul-nulletjes bij Kiev en Munchen, niets over de gespaarde Blind die op de doellijn hands maakte en er met geel afkwam, niets over de verschrikkelijke finale met dat belachelijke puntertje van Kluivert. Niemand begint daarover omdat de waardering voor zo'n prachtige prestatie al de bedenkingen en kritiekpunten overschaduwd. Zelfs de gillende Van Gaal werd en wordt gedoogd.
Typerend dat jengelende Ajax jongetjes, die in '88 nauwelijks 3 jaar waren en waarschijnlijk nog geen minuut van Europese successen van PSV hebben gezien, wel beginnen over de gelijkspelletjes van PSV (gelijk tegen Madrid is een schande natuurlijk) of de waardeloze finale tegen Benfica. Al mijn vooroordelen over het stijgende Calimero gehalte in de hoofdstad worden (helaas) weer eens bevestigd.
Ajax en Calimero? Kom zeg. De Calimero-vergelijking werd uitgvonden voor al die PSV-ers die weer eens zeurden dat hun club minder aandacht kreeg bij Studio Sport. Dat werd nogal lachwekkend.
Verder is de '88 - '95 vergelijking zo mank als wat. Ajax '95 werd gewoon uitermate terecht kampioen. Het was de beste club in Europa dat jaar. PSV in '88 was een hele knappe overwinning, maar indruk maakte het voetballend nooit. Enne ik was 19 toen....
Zelfs de gillende Van Gaal werd (en wordt) gedoogd? Man, de kritiek was (en is) - terecht - niet van de lucht. Let je wel op?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ajax en Calimero? Kom zeg. De Calimero-vergelijking werd uitgvonden voor al die PSV-ers die weer eens zeurden dat hun club minder aandacht kreeg bij Studio Sport. Dat werd nogal lachwekkend.
Yep. En heel netjes overgenomen door de Ajax fanboys van dit forum. Ter illustratie:
PSV won de cup, derhalve was het de terechte kampioen. Waarom moet je daar zo nodig kanttekeningen bij plaatsen? Wat is dat voor absurde hang naar erkenning 'onze cup was mooier, onze club is groter, wij zijn de beste'. Altijd maar dat kinderachtige gehuil, om heel erg moe van te worden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Feyenoord in 1970, dat was pas een overwinning. Alle overwinningen van Ajax en PSV zijn daar slechts ene slap aftreksel van. Imitatiegedrag. 
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
je kan zeggen wat je wil, maar ze waren wel de eerste. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
wat doe jezelf nu dan!
Als objectief voetballiefhebber zonder specifieke voorkeur constateren dat er zich een gedaanteverwisseling heeft ondergaan in Nederland; de zelfverzekerde kampioenen komen tegenwoordig uit Eindhoven en de jengelende provincialen uit Amsterdam.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Mwa, met ergernis moeten constateren, lijkt me een betere omschrijving.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Misschien dat het zuur met de komende Ajax successen (want die voorzie ik eigenlijk wel met Van Basten) er een beetje af gaat. Laten we het hopen iig.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
PSV won de cup, derhalve was het de terechte kampioen. Waarom moet je daar zo nodig kanttekeningen bij plaatsen? Wat is dat voor absurde hang naar erkenning 'onze cup was mooier, onze club is groter, wij zijn de beste'. Altijd maar dat kinderachtige gehuil, om heel erg moe van te worden.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Als anderen dat ook doen, graag. Maar dat is schier onmogelijk met allerlei emoties die bij iedereen opspelen bij het horen van een naam van een of andere club. De reactie waar otherfool in mijn quote op reageerde wordt ook weer uit zijn verband gerukt en weggemoffeld alszijnde kinderachtig gehuil, terwijl Wouter enkel wat 'constateert', om dat woord maar even in ere te houden.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Maar dat is schier onmogelijk met allerlei emoties die bij iedereen opspelen bij het horen van een naam van een of andere club.
Werkelijk *elke* mogelijkheid wordt aangegrepen om die prachtige cup van PSV te bagatelliseren en die net zo prachtige van Ajax op te hemelen. Ook door Ajax fans die in 1988 nog geen 3 jaar waren. Ik vraag me af waar die behoefte toch vandaan komt. Het komt eigenlijk nogal zuur over, als de miljonair die helemaal ellendig wordt als z'n buurman en niet hij 250 euro wint in de loterij.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Feyenoord in 1970, dat was pas een overwinning. Alle overwinningen van Ajax en PSV zijn daar slechts ene slap aftreksel van. Imitatiegedrag. 
Mooie zwart wit beelden nog haha.
Maar gelijk heb je, een prestatie om trots op te zijn. De beelden tegen Celtic zijn prachtig!
Nou, ik ga zo maar eens Ajax kijken. Hopelijk een goed resultaat.
stinissen (crew films & series)
-
- 23654 berichten
- 77251 stemmen
Hoop ik ook ,de wedstrijd begint 10 min later.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Suarez whoohoo!
En verder:
Werkelijk schandalig, Tele2 valt na 5 minuten pas met de wedstrijd binnen. Zit je tot die tijd kuttrailers te kijken.
Verder, wat een waardeloze beschamende vertoning van Haverkort. Wordt ie betaald om Ajax uit de play offs te krijgen ofzo? Werkelijk alles floot die zak hooi tegen Ajax en de gele kaarten van Suarez en Huntelaar sloegen werkelijk nergens op.
Verder een mooie en verdiende 0-1, al hadden beide teams weinig kansen.
Als Ajax dit slim speelt kunnen ze vandaag zich al een hele grote dienst bewijzen.
-
- 23654 berichten
- 77251 stemmen
Heb jij Tele 2 via de schotel of via de decoder van Tele 2?
Ik heb beide en ik had nergens last van ik keek trouwens via de schotel.
De scheids is inderdaad niks en anti Ajax, de normaal zo sterke Vertongen was dramatisch ( speelde ongeveer 14 maal terug op de keeper) ook Emanuelson en Davids waren heel erg slecht ik zou Davids wisselen en op de plaats van Davids , Emanuelson, op de plaats van Emanuelson een snelle buitenspeler in dit geval Kennedy en Suarez dan natuurlijk naar links.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb een pc abbonement, dus Tele2 per pc. Werkt overigens prima maar ik zie eerst filmtrailers en na 5 minuten in de wedstrijd begon ie...schandalig.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Pfff die Haverkort heeft het hele duel verstierd. 8 (!) x geel in een wedstrijd die behoorlijk sportief was. Elke duel was vrije trap en geel. Laffe kut scheids.
Zeker de penalty was een lachertje van jewelste. Voor die goal was Twente nergens, het laatste half uur speelden ze erg goed. Maar een 2-1 verlies is aardig geflatteerd. Lastige uitgangspositie, maar het moet misschien nog te doen zijn. Vorig jaar verloren we ook 2-1 bij AZ en maakten dit nog goed.
Huntelaar is trouwens nu al voor de 3e keer erg matig. Klein vormcrisisje...
-
- 23654 berichten
- 77251 stemmen
Ik heb een pc abbonement, dus Tele2 per pc. Werkt overigens prima maar ik zie eerst filmtrailers en na 5 minuten in de wedstrijd begon ie...schandalig.
Verdiende overwinning van FC-Twente Ajax speelde laf en on Ajax dit is toch duidelijk de hand van Koster.
De pingel trouwens was geen pingel zuiver aangeschoten hands , maal al krijgt Twente drie pingels Ajax moet hier gewoon winnen en uit gaan van zijn eigen kwaliteiten .
Ajax had vanavond GEEN middenveld en speelde alles blind naar voren.
Toch heb ik vertrouwen in volgende week , maar dan moeten ze wel op z'n Ajax spelen.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ik blijf erbij, niet verdiend. Twente speelde leuk voetbal en was dominant, maar verder....geen kans gezien buiten hun goal van NKufo.
Wel mag Koster zich dit weer aanrekenen. Kennedy en Rommedahl maken je elftal niet sterker. Als je Perez wisselt, zet dan Sarpong of de Jong erin. Bah.
Ajax kan dit nog wel goedmaken, maar ik moet zeggen dat ik weinig hoop nog heb. Twente is de best voetballende ploeg uit NL en kan in Amsterdam lekker counteren want wij moeten scoren. Voordeel is dat we een uitgoal hebben en dus wat meer risico kunnen nemen. Wel respect voor Rutten hoor, zet het elftal prima neer. En zijn wissels leveren wel altijd wat op. En het Twente publiek was goed aanwezig vandaag.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
De pingel trouwens was geen pingel zuiver aangeschoten hands ,
Aangeschoten hands is ook hands, Vertonghen spreidde zijn armen de bal kwam er tegen dus hands. Maar Ajax had in de eerste helft ook een 100% strafschop moeten krijgen, dit neem ik vooral de grensrechter kwalijk die er goede zicht op had. Verder floot Haverkort beschamend slecht en ben ik het met Litmanen eens dat Twente onterecht heeft gewonnen (ze hebben geen kansen gecreeërd en ajax liet ze komen). Maar we pakken ze wel in de ArenA.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Gelukkig is de return pas zondag over een week, dus mentaal kan je jezelf oppeppen en fysieke kwaaltjes kunnen even rust krijgen 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Verdiende overwinning voor een beter spelend Twente, al had het ook totaal anders kunnen lopen (zoals zo vaak). Met zoveel creatieve spelers in je selectie moet je toch zelf het spel maken i.p.v. steeds het middenveld over te slaan. Zelfs thuis tegen Heerenveen werd steeds de lange bal gehanteerd. Enkel het eerste kwartier na rust van die wedstrijd werd er gevoetbald, en dan zie je ook meteen hoe gevaarlijk we dan kunnen zijn.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik ben helemaal de weg kwijt met de play-offs. Zat ik gisteren bij 'Taken' ipv lekker Twente - Ajax te kijken. Miste eerder ook al Heerenveen - NAC (dat begon laatst half 7), en ik zie dat Groningen - NEC vanavond (dus zondagavond) om 7 uur staat gepland... een ratjetoe.
Enfin, niks gezien dus, maar de uitslag beloofd een spannende return...
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Ja, de uitzendtijden zijn naatje he...maar betaaltv wil natuurlijk zoveel mogelijk duels live uitzenden...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.