• 16.343 nieuwsartikelen
  • 179.974 films
  • 12.390 series
  • 34.319 seizoenen
  • 651.361 acteurs
  • 199.651 gebruikers
  • 9.417.100 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Dus? Is net zo verleden als de laatste gewonnen CL van Nederland door Ajax....

En net of prijzen allesbepalend zijn.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Precies. De manier waarop PSV de afgelopen titels heeft gehaald... Uiteindelijk wil je als liefhebber toch gewoon leuke wedstrijden zien? Dat kan je bij PSV wel vergeten.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ajax heeft in geen jaren iets gepresteerd

KNVB beker

en PSV juist wel

tja, respect hoe ze het elk jaar weer flikken

en bovendien is Ajax veruit de minst sympathieke club van NL. Hilarisch dit.
ga je mond spoelen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3290 stemmen

In ieder geval de meest gehate.

als liefhebber toch gewoon leuke wedstrijden zien? Dat kan je bij PSV wel vergeten.

Bij Ajax is het inderdaad genieten, vooral in Europa...

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Bij Ajax is het inderdaad ook niet best de afgelopen jaren, maar in ieder geval zie je veel doelpunten bij wedstrijden van Ajax (ja, ook veel tegendoelpunten).

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

hoe zou dat nou komen.

(quote)

lol.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Zavo schreef:

Bij Ajax is het inderdaad ook niet best de afgelopen jaren, maar in ieder geval zie je veel doelpunten bij wedstrijden van Ajax (ja, ook veel tegendoelpunten).

is al niet best sinds dat ze in die ufo spelen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3290 stemmen

Zavo schreef:

Met 5-0 winnen van De Graafschap. Nou, applaus.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Klopt, er zijn weinig hoogtepunten sinds ze in de Arena spelen, maar dat lijkt me toeval. Na 1995 heeft men zeer slecht gereageerd op veranderende regels (bosmanarrest, buitenlandersregel) en sindsdien is het alleen maar wanbeleid. Volgend seizoen gaan we voor de zoveelste keer een nieuwe start maken met nieuwe mensen, we wachten maar weer af wat het gaat worden. Maar dat heeft ook allemaal wel weer z'n charme, het hoort bij Ajax, diepe dalen, hoge pieken. PSV is maar een saaie club waar nooit wat gebeurt, weinig gezeik, maar ook weinig hoogtepunten (als ze wat presteren is het meestal met onaantrekkelijk voetbal).

stinissen (crew films & series)

• 23647 berichten
  • 77242 stemmen

Ik hou gewoon van Ajax en dit jaar worden we gewoon kampioen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Dat is eem argument? Ajax heeft Europa zovaak veroverd met mooi voetbal...

En ook dit jaar speelden ze erg aanvallend tegen Slavia en Zagreb, helaas zat het met het resultaat niet mee

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Met 5-0 winnen van De Graafschap. Nou, applaus.

Haha 1-8 en ik geloof 4-1 bij ons.

Ik was dit jaar bij Graafschap-PSV en het was echt zo slecht. Mazzel dat Gomes er weer stond...

En bij PSV-Graafschap kwamen jullie zelfs achter en gingen jullie nog tijdrekken op het einde. Triestig. Snap best dat Aisatti toen weigerde.

Kortom, voetbal is meer dan alleen prijzen pakken maar dat snapt Eindhoven niet. Daar zijn ze al snel tevreden. Typerend is hoe hun enige EC1 ooit is gepakt...met een pak lelijke gelijkspelletjes en de slechtste EC1 finale ooit...

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Graafschap-PSV (...) Gomes (...) PSV-Graafschap (...) Aisatti (...) Eindhoven

Je hebt het er maar moeilijk mee.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3290 stemmen

Komt Ajax&Litmanen1 weer met het verleden aankakken...

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Bestaan er ook mensen zoals ik, die neutraal zijn in de meeste gevallen? Ik volg Ajax, PSV, AZ, Feyenoord,Heerenveen.

Als ze tegen elkaar spelen, ben ik meestal voor de underdog.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Erwinner schreef:

Als ze tegen elkaar spelen, ben ik meestal voor de underdog.

dus je bent de laatste paar jaar voor ajax.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Hehe, meestal wel ja, eigenlijk was ik vroeger altijd voor Ajax.

Nu kan het me niet zoveel meer schelen.

Als ik maar kan genieten!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik heb nog nooit, niet uit Rotterdam, niet uit Eindhoven, niet uit elders in den lande een wanklank gehoord over de CL van Ajax in '95. Niets over de luizige nul-nulletjes bij Kiev en Munchen, niets over de gespaarde Blind die op de doellijn hands maakte en er met geel afkwam, niets over de verschrikkelijke finale met dat belachelijke puntertje van Kluivert. Niemand begint daarover omdat de waardering voor zo'n prachtige prestatie al de bedenkingen en kritiekpunten overschaduwd. Zelfs de gillende Van Gaal werd en wordt gedoogd.

Typerend dat jengelende Ajax jongetjes, die in '88 nauwelijks 3 jaar waren en waarschijnlijk nog geen minuut van Europese successen van PSV hebben gezien, wel beginnen over de gelijkspelletjes van PSV (gelijk tegen Madrid is een schande natuurlijk) of de waardeloze finale tegen Benfica. Al mijn vooroordelen over het stijgende Calimero gehalte in de hoofdstad worden (helaas) weer eens bevestigd.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

PSV won de in dat seizoen slecht 3 europacup-wedstrijden, de laatste 3 rondes alleen maar gelijk gespeeld. In een zeer slechte finale wonnen ze toen na penalty's.

Ajax won in 1995 ongeslagen de CL, waarin ze AC Milan (dé club van dat moment) 3 keer versloegen en Bayern met 5-2 wegveegden. Dat alles met schitterend voetbal.

Zoek de verschillen...

Maar weet je waarom het steekt? Omdat het halve team van PSV uit spelers bestond die ze wegkochten bij Ajax (dat in de jaren '80 financiele problemen had). In die jaren is mijn PSV-haat begonnen.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Ik heb nog nooit, niet uit Rotterdam, niet uit Eindhoven, niet uit elders in den lande een wanklank gehoord over de CL van Ajax in '95.

kweet niet kom daar nooit.

Niets over de luizige nul-nulletjes bij Kiev en Munchen,

mwa, vind dat je het iets overdrijft.

niets over de gespaarde Blind die op de doellijn hands maakte en er met geel afkwam,

zonder geluk zal je nooit iets winnen, en geluk dwing je af.

niets over de verschrikkelijke finale met dat belachelijke puntertje van Kluivert.

was niet de mooiste wedstrijd van het jaar idd. maar dat puntertje kwam na een meesterlijke aanname.

Niemand begint daarover omdat de waardering voor zo'n prachtige prestatie al de bedenkingen en kritiekpunten overschaduwd.

en terecht

Zelfs de gillende Van Gaal werd en wordt gedoogd.

dat was gewoon lachwekkend,

Typerend dat jengelende Ajax jongetjes, die in '88 nauwelijks 3 jaar waren en waarschijnlijk nog geen minuut van Europese successen van PSV hebben gezien

geld niet voor mij, historische wedstrijd in madrid.(jaar daarna nog historischer, moesten we op de belg kijken omdat het voor de nos te duur was.

, wel beginnen over de gelijkspelletjes van PSV (gelijk tegen Madrid is een schande natuurlijk) of de waardeloze finale tegen Benfica.

en tegen bordeaux enz. maar alleen de finale was geen leuke wedstrijd maar dat zijn finales zelden, voor de rest speelden ze gewoon goed voetbal, anders kom je ook niet in de finale.

Al mijn vooroordelen over het stijgende Calimero gehalte in de hoofdstad worden (helaas) weer eens bevestigd.
tja, en als er mensen zijn die zoals jij op blijft reageren zal men het ook niet laten.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Zavo schreef:

Bayern met 5-2 wegveegden.

dat is niet zo, het had net zo goed 8-6 kunnen wezen

Dat alles met schitterend voetbal.

dat waren gouden tijden idd.

Maar weet je waarom het steekt? Omdat het halve team van PSV uit spelers bestond die ze wegkochten bij Ajax (dat in de jaren '80 financiele problemen had). In die jaren is mijn PSV-haat begonnen.

mwa, geen haat wel afgunst hoewel je ze het niet kan kwalijk nemen natuurlijk.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

en nu ga ik ff een biertje nuttigen, tot morgen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Zavo schreef:

Zoek de verschillen...

Die zijn er niet. Beide leverden een fantastische prestatie.

In die jaren is mijn PSV-haat begonnen.

Dat verklaart een hoop.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

otherfool schreef:

Die zijn er niet. Beide leverden een fantastische prestatie.

Nu gaat het ineens alleen om het eindresultaat? Ik kan me een discussie rond Heerenveen - Ajax herinneren waarin het alleen maar om het aantrekkelijke voetbal ging...

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Als je had opgelet zul je me altijd hebben zien pleiten voor respect voor de winnaar. Ik ben aanvallend voetbalfan nummer 1, maar heb waardering voor de fantastische winst van PSV in dat jaar. Als relatief kleine club Europa aan je voeten krijgen is een magnifieke prestatie. Net zoals de EK winst van dat jaar erg knap was, ook al speelde dat team ook vrij behoudend.

Alleen als je heel klein bent gun je dat een ander team niet. Ondanks dat ik Heerenveen veel leuker vindt spelen dan Ajax heb ik ook netjes Ajax&Litmanen gefeliciteerd met het bereiken van de play off finale.

Ik heb zomaar het gevoel dat de 'Spaanse erehaag' ook in Nederland ingevoerd zou kunnen worden, maar dat 1 club dan niet mee zou doen (tenzij ze natuurlijk zelf kampioen worden). U mag raden welke.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik ben deze discussie nu een beetje zat, dus laat ik jullie dan maar vertellen waarom Nederland het EK gaat winnen!

Historisch gezien kan dat namelijk niet anders.

In 1968 kwam het Nederlands voetbal internationaal opzetten, gevolgd door de successen van Feyenoord en Ajax. Het Nederlands elftal haalde vervolgens WK-finales in 1974 en 1978. Maar daarna was het afgelopen. Tot 1988, toen stond Nederland er opeens weer met de winst van PSV in de europacup en natuurlijk het EK. In de jaren die volgden bleef het Nederlands elftal het goed doen (klein dipje in 1990) en wonnen AC Milan en Barcelona europacups dankzij grote Nederlandse inbreng. En natuurlijk waren er de gloriejaren van Ajax met Van Gaal, midden jaren '90. Maar daarna ging het weer mis. In 1998 haalde Nederland nog een keer de halve finale van het WK, maar daarna werd het steeds minder. Ook de Nederlandse clubs kregen het steeds moeilijker in de europacups.

Conclusie:

1968-1978 goede jaren

1978-1988 slechte jaren

1988-1998 goede jaren

1998-2008 slechte jaren

In 2008 moet er dus weer een ommekeer zijn! Aangezien het tot nu toe een vrij dramatisch jaar was voor het Nederlandse voetbal, kan het niet anders dan dat Nederland dit jaar Europees kampioen wordt!

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Als Matthijsen bij zijn man blijft lopen, geloof ik je!

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

BoordAppel schreef:

Komt Ajax&Litmanen1 weer met het verleden aankakken...

Zijn jullie met je 4 titels ook goed in....na een tijdje is alles het verleden. Mij is geleerd je verleden te koesteren. Maar ook uit te kijken naar de toekomst en dat doe ik. Ik voorzie mooie jaren. En hier laat ik het maar bij, deze hele discussie wordt wat vervelend.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3298 stemmen

Erwinner schreef:

Als Matthijsen bij zijn man blijft lopen, geloof ik je!

Als Matthijsen op de bank zit bedoel je.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Zavo schreef:

Ik ben deze discussie nu een beetje zat, dus laat ik jullie dan maar vertellen waarom Nederland het EK gaat winnen!

Waarom Nederland het EK NIET gaat winnen: omdat alle Nederlanders er al maanden van op voorhand vast van overtuigd zijn dat ze het EK gaan winnen. De enige keer dat ze een groot toernooi winnen is, als ze niet in de eindoverwinning geloven.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.