- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8319 stemmen

Wat heeft armoede met de naamsbekendheid te maken? en die armoede valt nog wel mee denk ik.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik ben ajacied maar in de discussie eens met de PSV'ers. De laatste jaren gaan de discussies telkens op dezelfde manier PSV kampioen en dan komt de ajacied weer met "wij zijn het bekendst in de wereld, wij hebben en het verleden (blablabla)" wat boeit dat nou? Net als dat Ajaxsupporters het oude embleem terug willen, komop mensen wij zijn Ajax, we zijn ambitieus en willen vooruit(!) niet achteruit. Dus dat het PSV'ers een rotzorg is wie er het bekendst is, lijkt me logisch. Telkens die "op de grondslaan van het lachen" smiley van Combi is trouwens een smiley van zwakte in deze discussie bij gebrek aan argumenten.
En waarom is Zuid Amerika armoe troef? Ik mis het punt daar een beetje. 
Combi heeft wel gelijk met het feit dat Ajax artikelen in VI het beste gelezen worden, op de 2de plaats staan artikelen over Feyenoord. PSV moet met Europese topclubs concurreren voor de 3de plaats.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ze komen toch allemaal naar europa of niet, ik zie spelers iedergeval niet naar zuid-amerika gaan.
Knisper
-
- 13048 berichten
- 1282 stemmen
Het gaat er toch om dat die spelers uit Zuid-Amerika naar jouw Europese club komen, omdat die als goed bekend staat? Met bijvoorbeeld Ronaldo en Romario denk ik dat PSV daar een betere naam heeft dan Ajax en dat helpt bij het aantrekken van spelers.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik ben ajacied maar in de discussie eens met de PSV'ers. De laatste jaren gaan de discussies telkens op dezelfde manier PSV kampioen en dan komt de ajacied weer met "wij zijn het bekendst in de wereld, wij hebben en het verleden (blablabla)" wat boeit dat nou?
De discussie ging over hoe buitenlandse spelers er tegenaan kijken, waarom sommige spelers liever naar Ajax komen, ondanks dat PSV de laatste jaren beter presteert.
Niet dus, bekendheid en reputatie zijn zeer belangrijk bij het halen van spelers. Ik denk trouwens dat PSV ook best een goede reputatie heeft voor jonge buitenlandse spelers, maar Ajax spreekt nog iets meer aan denk ik.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ik ben ajacied maar in de discussie eens met de PSV'ers. De laatste jaren gaan de discussies telkens op dezelfde manier PSV kampioen en dan komt de ajacied weer met "wij zijn het bekendst in de wereld,
mwa, vragen ze zelf een beetje om. maar je kan het ook als zwakte zien van de 020 supporters. maar ik kan het er niet genoeg inwrijven.
schande dat ze dat ooit verandert hebben, niet dat je erdoor beter gaat voetballen.
welke club heeft niet die ambities.
nogmaals zo logisch is het niet als je kijkt hoe men daar op reageert, zit gewoon hoog en al worden ze nog honderd keer kampioen, ik kan het er niet genoeg inwrijven.
ik lig gewoon in een deuk om die reakties.
hoeveel en welke argumenten wil je horen
Combi heeft wel gelijk met het feit dat Ajax artikelen in VI het beste gelezen worden, op de 2de plaats staan artikelen over Feyenoord. PSV moet met Europese topclubs concurreren voor de 3de plaats.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Het gaat er toch om dat die spelers uit Zuid-Amerika naar jouw Europese club komen, omdat die als goed bekend staat? Met bijvoorbeeld Ronaldo en Romario denk ik dat PSV daar een betere naam heeft dan Ajax en dat helpt bij het aantrekken van spelers.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik snap het nut van bekendheid niet. Wat kan mij het boeien wat mijn buurman als favoriete voetbalclub heeft, laat staan Pablo of Lee duizenden kilometers verderop? Dat zijn ook altijd van die types die Barcelona of Manchester als favoriete buitenlandse club hebben, zo nodig bij de grootste willen horen. Nou, ik supporter lekker Swindon Town en Granada CF, dat ontslaat me meteen van het blijkbaar noodzakelijke snoeven.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8319 stemmen
Zulk soort spelers zijn zeldzaam. Ik was als PSV-er bij een wedstrijd van PSV-Ajax, destijds ook een keer enorm onder de indruk van Jari Litmanen. Zulke goede spelers kan ieder voetballiefhebber van genieten.
Romario 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Niet dus, bekendheid en reputatie zijn zeer belangrijk bij het halen van spelers. Ik denk trouwens dat PSV ook best een goede reputatie heeft voor jonge buitenlandse spelers, maar Ajax spreekt nog iets meer aan denk ik.
Ik denk niet overal meer, enkele jaren geleden had Ajax al het probleem dat Nederlandse voetballers niet naar Ajax wouden komen (Lamey, Ricksen etc.). Voor Nederlandse voetballers heeft PSV de voorkeur gok ik. Voor Zuid-Amerika denk ik ook wel, Brazilianen kijken naar Romario en Ronaldo, de Mexicanen naar Salcido en de Peruanen naar Farfan (die is daar zo ongekend populair). Ook in Korea geniet PSV natuurlijk de voorkeur.
Ajax kan daar Europa en Afrika tegenover zetten, al met al zal het niet zo heel veel uitmaken.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ik snap het nut van bekendheid niet.
tja
er zijn belangrijkere dingen in het leven idd.
zijn toch ook de grootste clubs met nog een paar andere(nee, helaas geen ajax in dat rijtje)
mooie club hoor.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8319 stemmen
Ik denk niet overal meer, enkele jaren geleden had Ajax al het probleem dat Nederlandse voetballers niet naar Ajax wouden komen (Lamey, Ricksen etc.). Voor Nederlandse voetballers heeft PSV de voorkeur gok ik. Voor Zuid-Amerika denk ik ook wel, Brazilianen kijken naar Romario en Ronaldo, de Mexicanen naar Salcido en de Peruanen naar Farfan (die is daar zo ongekend populair). Ook in Korea geniet PSV natuurlijk de voorkeur.
Ajax kan daar Europa en Afrika tegenover zetten, al met al zal het niet zo heel veel uitmaken.
Volledig mee eens. Nederlandse voetballers vonden de sfeer ook fijner bij PSV. Denk ook maar aan Robben, van Bommel om er nog een paar te noemen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ze komen toch allemaal naar europa of niet, ik zie spelers iedergeval niet naar zuid-amerika gaan.
En toch is Zuid - Amerika in onderlinge confrontaties met Europa succesvoller. Helaas wordt het topniveau van Zuid-Amerika nogal eens onderschat.
Ze zouden ook in de CL overeind blijven! Al die grote sterren die naar Europa komen hebben eerst op hoog niveau in Amerika gespeeld, het is niet voor niks dat Europese clubs er zo graag scouten.
Spelers als Palacio en Lulinha zijn de nieuwe toekomstige toppers.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ik denk niet overal meer, enkele jaren geleden had Ajax al het probleem dat Nederlandse voetballers niet naar Ajax wouden komen (Lamey, Ricksen etc.)
wou ajax die hebben. 
dat is gewoon een feit. 
die kijken puur naar wat het hun opbrengt.
Hiddink. 
en wat de europa betreft zijn het meestal tweede rangs voetballertjes of met buitegewoon veel talent die dan als ze top zijn weer verkassen(begrijpelijk).
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Volledig mee eens. Nederlandse voetballers vonden de sfeer ook fijner bij PSV. Denk ook maar aan Robben, van Bommel om er nog een paar te noemen.
Het ging dus over buitenlandse spelers. 
En ik denk trouwens dat dat nu niet meer opgaat, want wat is de sfeer bij PSV goed, momenteel...
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
En toch is Zuid - Amerika in onderlinge confrontaties met Europa succesvoller. Helaas wordt het topniveau van Zuid-Amerika nogal eens onderschat.
mee eens.
Ze zouden ook in de CL overeind blijven!
zeker weten.
tja
Spelers als Palacio en Lulinha zijn de nieuwe toekomstige toppers.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
mwa, vragen ze zelf een beetje om. maar je kan het ook als zwakte zien van de 020 supporters. maar ik kan het er niet genoeg inwrijven.
Dat mag ook best, maar het is altijd zo'n doodlopende discussie die nergens inhoudelijk wordt.
Het boeit me niet zo, het irriteerd me alleen. Voetbal inhoudelijk is veel interessanter dan altijd maar die geschiedenis van 30 jaar geleden erbij te pakken.
Ik vond het oude ook mooier, maar zoals je zegt het maakt voetballend gezien niks uit. Dus het is weer zo'n ontzettend onbelangrijk discussiepunt terwijl er binnen de Ajaxfanclubs zo'n hekel punt van gemaakt wordt. Al die discussies gaan gewoon allemaal nergens over.
welke club heeft niet die ambities.
Een club die teveel over het verleden praat
Af en toe mag best, graag zelfs, maar ik zou willen dat wij ajacieden weer vooruit gingen kijken. 
nogmaals zo logisch is het niet als je kijkt hoe men daar op reageert, zit gewoon hoog en al worden ze nog honderd keer kampioen, ik kan het er niet genoeg inwrijven.
Het zit ze niet hoog, het boeit ze gewoon niet (begrijpelijk).
ik lig gewoon in een deuk om die reakties.
Maar wordt een beetje irritant na 4 keer. Zonder dat er een fatsoenlijke toelichting volgt. Maar goed ik overdreef een beetje.
hoeveel en welke argumenten wil je horen
Wat er zo belangrijk is aan het hebben van discussies over bekendheid en verleden (boertjes pesten is geen argument
)

Ik verwacht niet anders.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
zijn toch ook de grootste clubs met nog een paar andere(nee, helaas geen ajax in dat rijtje)
Na, und? Ze hebben de meeste centen te makken en halen zo de grootste prijzen binnen. Leuk voor ze.

Ja nou dat zijn echt de grootste clubs weet je en AS verkoopt 7,6% meer kranten als er een stukje over Granada instaat jaja en Swindon is echt echt echt veel groter dan Watford man echt wel en daar haal ik mijn genoegen uit...
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen

Lulinha zou in de belangstelling van Ajax staan. Als die komt dan zou ik echt gek worden! Maar hij lijkt me onhaalbaar voor Ajax. Maar dat wordt een hele grote let maar op!
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Na, und? Ze hebben de meeste centen te makken en halen zo de grootste prijzen binnen.
de grootste spelers, met hoop op de prijzen
Ja nou dat zijn echt de grootste clubs weet je en AS verkoopt 7,6% meer kranten als er een stukje over Granada instaat jaja en Swindon is echt echt echt veel groter dan Watford man echt wel en daar haal ik mijn genoegen uit...
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
wou ajax die hebben. 
Gokdank wilden zij niet, maar ook Robben, Van Bommel etc. vielen hieronder idd.
die kijken puur naar wat het hun opbrengt.
Farfan is wel de supervedette daar. En de pers doet er nog een schepje bovenop (verre van objectief dat wel). Maar daar schijnen hele artikelen te worden geschreven hoe Farfan de wedstrijden voor PSV wint en hoe hij ze in z'n eentje naar de halve finale CL loodste.
En lee en Park natuurlijk!
en wat de europa betreft zijn het meestal tweede rangs voetballertjes of met buitegewoon veel talent die dan als ze top zijn weer verkassen(begrijpelijk).Niet alleen Cape town (die waarschijnlijk kampioen van zuid-afrika gaat worden). Maar Ajax zit ook in Ghana, Marroko en naar verwachting binnenkort nog meer in Ivoorkust. Verder is Ajax een hele grootte naam in Afrika, groter dan je misschien wel denkt.
Over Europa laat ik Fabio Cappello maar even citeren, op de vraag wat hij van Feyenoord wist:
"Het enigste dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen." 
Natuurlijk komen de Europese topspelers niet naar Ajax maar de naam hebben we nog wel meer dan PSV hoor schat ik 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3290 stemmen

Eigenlijk wel ja. Elke keer als er een verloren seizoen is moet je weer die praatjes aanhoren.
"Ja, we zijn dan al tijden geen kampioen meer geworden en ja, in Europa worden we ook al jaren als kleuters weggezet door B tegenstanders, maar we hebben wél een mooie en rijke geschiedenis!"
Het begint een beetje sneu te worden.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst idd. maar sneu mwa.
stinissen (crew films & series)
-
- 23647 berichten
- 77242 stemmen
Zaakwaarnemer: Sulejmani naar Ajax
http://www.voetbal.nl/pages/players.aspx?playerid=631749&newsid=283876
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Grappig, dat provinciale gehuil hier van enkele niet Ajaciede 
Ik gaf alleen maar aan dat een hoop buitenlandse spelers Ajax ook nu nog als DE club van NL zien, ongeacht of PSV nu 4 titels heeft op rij.
Dat een aantal hier dat niet kunnen accepteren en er een trieste discussie van maken om zoveel mogelijk weer van Ajax te mogen bashen, tsja...
Ondertussen gaat Ajax lekker verder met de interne reorganisatie en het aantrekken van nieuwe topspelers terwijl PSV zichzelf aan het kapot maken is. Ik ben dik tevreden.
Ook zonder prijzen zal Ajax gewoon 's lands beste en mooiste blijven.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Ondertussen gaat Ajax lekker verder met de interne reorganisatie en het aantrekken van nieuwe topspelers terwijl PSV zichzelf aan het kapot maken is. Ik ben dik tevreden.
Lol en dat heeft het dan over provinciaal gehuil en Ajax bashen.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
PSV zichzelf aan het kapot maken is.
mwa, zal wel loslopen, het is en blijft een top club natuurlijk
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Lol en dat heeft het dan over provinciaal gehuil en Ajax bashen.
Ja.
Want zodra je hier iets post dat pro Ajax is gaan ze allemaal wijzen naar de 4 titels van PSV. Lekker boeiend, das net zo veel verleden als wat anderen over Ajax noemen.
Je moet eens teruglezen hoe ze er hier op gaan als ik zeg dat Sulejmani's waarnemer liet blijken Ajax in NL als het hoogste te zien. pffff.
kos
-
- 46752 berichten
- 8898 stemmen
Ajax heeft in geen jaren iets gepresteerd en PSV juist wel en bovendien is Ajax veruit de minst sympathieke club van NL. Hilarisch dit.
kos
-
- 46752 berichten
- 8898 stemmen
[
Want zodra je hier iets post dat pro Ajax is gaan ze allemaal wijzen naar de 4 titels van PSV. Lekker boeiend, das net zo veel verleden als wat anderen over Ajax noemen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.