• 15.952 nieuwsartikelen
  • 178.904 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.387.027 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Of een hele hoop op elkaar gestapeld?

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Huntelaar was ook niet snel. Het belangrijkste is dat Berg een hoop doelpunten scoort.

Misschien. Ik denk dat een Nevland veel beter zou zijn geweest voor Ajax.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Nevland heeft het goed gedaan bij Groningen, maar is een subtoppertje. Lang niet zo goed als Berg kan worden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nu met twee jaar Premier League ervaring erbij wel topwaardig.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Nevland?

Ligt eraan wat je verstaat onder topwaardig...

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Nevland is een aardig dravertje met een geweldige ziel, maar voor de top komt ie zoveel tekort.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Dank u, Don. Jij hebt hem ook nog eens wekelijks zien spelen in het echie.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dan wordt de top van Nederland toch schromelijk overschat. Nevland kan met gemak mee.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Groningen liet hem niet voor niets gaan. Hij is niet voor niets normaal gesprokken wissel bij Fulham. Hij is niet voor niets compleet mislukt bij Man united. Hij is 33.

Qua spirit zou ie eventueel nog wel bij Feyenoord passen, ik zou er echter niet aan moeten denken als hij daadwerkelijk mee zou moeten voetballen met een meer combinerend team of iets van die orde.

Bij Groningen was ie geweldig omdat hij de captain was, hij gaf het sein om te jagen en dat werd dan ook met verve gedaan. Hij voorop. Dat zien we ook graag in Grunn, veel liever dan een Berg. Daarom is ie nog steeds publieksheld numero 1.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dan wordt de top van Nederland toch schromelijk overschat. Nevland kan met gemak mee.

Bij Feyenoord zou hij misschien wel op een basisplaats kunnen rekenen (als Feyenoord nog tot de top gerekend mag worden), maar bij de az, ajax en psv zeker niet.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Jij hebt hem vaker helemaal gezien natuurlijk, maakte bij mij niet zo'n verkeerde indruk eigenlijk. Met die luiwammesen van tegenwoordig kan je een Nevland best gebruiken dacht ik zo .

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Vond Nevland vooral als teamspeler veel beter dan Berg, precies wat Ajax nodig heeft dus.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Jij hebt hem vaker helemaal gezien natuurlijk, maakte bij mij niet zo'n verkeerde indruk eigenlijk. Met die luiwammesen van tegenwoordig kan je een Nevland best gebruiken dacht ik zo .

Nou daar heb je zeker een punt, als je Nevland naast een Makaay zou zetten, zou je denk ik van je Kuipstoeltje vallen van verbazing.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Vond Nevland vooral als teamspeler veel beter dan Berg, precies wat Ajax nodig heeft dus.

Nevland heeft ruimte nodig Kos, die moet zwerven, die moet jagen, strijden, het is verdorie een Viking. Die past alleen in een 2-spitsensysteem.

Of Ajax moet met 2 spitsen gaan spelen natuurlijk.

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

En Berg is een speler voor 4-3-3 wil je zeggen?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Nee? Hoe kom je erbij dat ik dat wil zeggen?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Edit: Wel meer dan Nevland trouwens. Hij is ook mega-jong he, dus een goede trainer als Jol zou hem wel om kunnen turnen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Mogelijk krijgt Jol er op korte termijn wel een pak geld bij om te investeren. Ajax wacht af welk transferbedrag Arsenal maximaal over heeft voor het aantrekken van Thomas Vermaelen (foto), de huidige linksback van de Amsterdammers. De Engelse topclub heeft zijn interesse in de 23-jarige Belg geconcretiseerd, maar vraag en aanbod liggen voorlopig nog een eind uit elkaar.

Ajax heeft voor zijn aanvoerder en international een bedrag tussen de 12 en 15 miljoen euro in het hoofd, Arsenal zit een stuk lager.

( )

Bij de Londense club hanteert manager Arsène Wenger al sinds jaar en dag een strakke transferpolitiek. Hij betaalt nooit meer voor een speler dan hij bij aanvang van de onderhandelingen in zijn hoofd heeft. Zit een verkopende club naar zijn beleving te hoog in de boom, dan komt het niet tot een deal en leidt Wenger zelf weer een talent op. In dit geval heeft Arsenal ook een alternatief van buitenaf voor de Ajacied.

Vanuit de Premier League heeft ook Aston Villa interesse in Vermaelen, die zich dit weekeinde zelf voorzichtig uitliet over de belangstelling van Arsenal. ,,Ik kan niet alles prijsgeven. Een transfer naar Arsenal zou mooi zijn, maar ik zit er nog niet,’’ zei de Belg in Tokio, waar hij met België van Japan verloor (4-0) in het toernooi om de Kirin Cup. Als Vermaelen bij Ajax blijft, kan hij als centrumverdediger fungeren.

Ondertussen is Ajax ook in gesprek met Arsenal. De Engelse topclub heeft zich gemeld voor Thomas Vermaelen, de huidige linksachter van de Amsterdammers.

AD.nl

DieGo

• 5808 berichten
  • 2367 stemmen

Als Braafheid komt zou ik zeggen: een héle grote strik er omheen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Zo'n bedrag voor een linksback?

Groot gelijk van Wenger, backjes zijn wel op te leiden.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Wat moet Arsenal met Vermaelen.. als linksback. Daar spelen twee van de grootste talenten (op die positie) van de premier league. Al wil ik Clichy eigenlijk geen talent meer noemen. Maar Gibbs die gaat zeker nog doorbreken aankomend seizoen.

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Vermaelen is wel een aardige verdediger, maar als linksback lijkt me idd een heel wat minder idee.

Denk dat ie voor centraal gehaald wordt.

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

DieGo schreef:

Als Braafheid komt zou ik zeggen: een héle grote strik er omheen.

Maar centraal hebben ze toch niet zoveel opties, en aankoopbeleid voor de verdediging is ook niet Ajax' sterkste kant.

Aa de andere kant, voor zo'n bedrag zou je wel gek zijn hem niet te laten gaan.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Maar dan nog.. is Vermaelen Arsenal niveau? Ze hebben zeker 1 misschien wel 2 sterke centrum verdedigers nodig want: Gallas en Touré daar win je geen prijzen meer mee.. Maar denk niet dat Vermaelen beter is.

kos

• 46708 berichten
  • 8865 stemmen

Gallas en Touré lijkt me niet echt het probleem hoor... ijzersterke verdedigers.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2367 stemmen

kos schreef:

(quote)

Maar centraal hebben ze toch niet zoveel opties, en aankoopbeleid voor de verdediging is ook niet Ajax' sterkste kant.

Aa de andere kant, voor zo'n bedrag zou je wel gek zijn hem niet te laten gaan.

Je hebt helemaal gelijk maar je laatste zin slaat de spijker op zijn kop. 12 (15?) miljoen voor Vermaelen is absurd veel geld. Prima verdediger overigens.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Zo veel geld voor Vermaelen moet je altijd pakken echter het probleem bij Ajax is, met name achterin, dat ze de laatste jaren telkens mindere spelers terugkopen (Chivu -> Escude, Heitinga -> Wielaert) etc.

Financieel gezien dus verkopen, echter overtuigd Ajax niet bepaald bij het aantrekken van verdedigers. Dus dan zou je hem misschien beter kunnen behouden. De vervanger van Vermaelen moet ook daadwerkelijk beter zijn dan Vermaelen, anders wordt je zeker geen kampioen, Braafheid is dat naar mijn mening niet.

Edit: Wat kos zegt dus.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

Gallas en Touré lijkt me niet echt het probleem hoor... ijzersterke verdedigers.

Gallas zou dan waarschijnlijk terug gaan naar Frankrijk.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2367 stemmen

Kai schreef:

Braafheid is dat naar mijn mening niet.

Wat mij betreft absoluut wel. Overigens:

Braafheid kiest niet bij voorbaat voor Ajax

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

kos schreef:

Komen vaak tekort tegen de topspitsen. Natuurlijk kan niet elk team een duo Ferdinand/Vidic of Alex/Terry hebben, maar de achilleshiel van Arsenal was dit seizoen wel de verdediging.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.