• 16.126 nieuwsartikelen
  • 179.464 films
  • 12.317 series
  • 34.175 seizoenen
  • 650.365 acteurs
  • 199.427 gebruikers
  • 9.402.850 stemmen

Weertopic

zoeken in:

jarno1975 (moderator series)

• 10974 berichten
  • 2796 stemmen

Den Bosch idem dito. Hier en daar al een beetje wit.

606

• 23882 berichten
  • 12287 stemmen

jarno1975 schreef:

Den Bosch idem dito. Hier en daar al een beetje wit.

Klopt hier ook, zo de eerste sneeuw voor deze winter. (meteorologisch)

606

• 23882 berichten
  • 12287 stemmen

Vrijdag wordt een spannende dag, maar niet voor het verkeer. Zou best wel een aantal cm'ers sneeuw kunnen vallen.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 750 stemmen

Voila. Intussen sneeuwt het hier al een half uurtje.

Mescaline

• 7100 berichten
  • 3278 stemmen

Laat het maar lekker in België blijven.. Heb echt een hekel aan sneeuw onder andere omdat ik met een wat slappere knie loop en een onverwachte (glij) beweging al voldoende kan zijn om er door heen te gaan..

606

• 23882 berichten
  • 12287 stemmen

Mescaline schreef:

Laat het maar lekker in België blijven.. Heb echt een hekel aan sneeuw onder andere omdat ik met een wat slappere knie loop en een onverwachte (glij) beweging al voldoende kan zijn om er door heen te gaan..

Het gaat er toch van komen, max van 10 a 20 cm.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2546 stemmen

KNMI: gladheid!

en ik me al afvragen wanneer het zou losbreken.. *zucht*.. ben benieuwd, want dit zal de eerste x ooit zijn dat ik ws. met de fiets naar school/werk moet fietsen met gladheid en sneeuw.. al die jaren ervoor was het altijd met de scooter en toen ik jonger was met gladheid altijd met de auto naar school gebracht..

Brix

• 19701 berichten
  • 5136 stemmen

Nu sneeuwt het hier (Z-Limburg) ook stevig, maar wel (nog) nat, en blijft dus niet liggen.

Mescaline

• 7100 berichten
  • 3278 stemmen

606 schreef:

(quote)
Het gaat er toch van komen, max van 10 a 20 cm.

Zolang het er nog niet ligt blijf ik hoop houden, maar ik vrees er inderdaad wel voor ja.

Mescaline

• 7100 berichten
  • 3278 stemmen

Wat een klote weer zeg, heb er eigenlijk geen ander woord voor.

Nog bang om uit te glijden als ik boodschappen moet doen..

606

• 23882 berichten
  • 12287 stemmen

Mescaline schreef:

Wat een klote weer zeg, heb er eigenlijk geen ander woord voor.

Nog bang om uit te glijden als ik boodschappen moet doen..

ja wordt nog erger. Lees het bericht van Jan v Ooijen van Meteo-service.nl.

Heb toestemming gevraagd aan de eigenaar van Meteo- service om dit bericht hier te plaatsen, ik ben zelf ook lid van de site.

Weerbericht 6 december

De komende 48 uur staat volledig in het teken van sneeuw, daardoor zullen wij van Meteo-service ook het weerbericht actueel houden als er veranderingen optreden!

Vandaag wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af, maar van tijd tot tijd kunnen er ook enkele winterse buien voor gaan komen. De meeste kans op winterse buien zijn voor het noordelijk deel van het land en de kustprovincies weggelegd. In de loop van de middag neemt echter de bewolking toe. De temperaturen voor vandaag liggen ongeveer rond de 1 graad in het oosten tot zo’n 4 á 5 graden in het westen van het land. De wind is matig boven land 4 Bft en in de kustgebieden staat een vrij krachtige tot krachtige wind 5-6 Bft, komend vanuit het westen, later draaiend naar zuid.

Vanavond kan er in het noordelijk deel van het land nog een enkele winterse bui vallen, in het oostelijk en zuidoostelijk deel van het land wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af en in het westen neemt de bewolking steeds verder toe. In de tweede helft van de avond, richting de nacht toe neemt de kans op (natte) sneeuw toe in het westelijk deel van het land. De sneeuw breidt zich maar langzaam uit over het gehele land. Een opvallend detail is toch wel het zuidwesten te noemen, volgens de recente data van het KNMI laat zien dat de meeste kans op veel sneeuw in het zuidwesten te zien is. Als we nu naar de recente weerkaarten kijken dan is dat het midden van Nederland. Lokaal kunnen daar hoeveelheden voorkomen tot zo’n 20cm, lokaal meer!

Niet alleen de sneeuw zal veel hinder gaan geven, ook de windstoten zullen veel overlast geven, in het westelijk deel van het land en het noordelijk deel van het land kunnen er windstoten voor gaan komen die op kunnen lopen tot 90 kilometer per uur. De kans op sneeuwduinen in het noordelijk en westelijk deel van het land is aanwezig! Ook in het binnenland kunnen windstoten voor gaan komen die oplopen tot zo’n 70 kilometer per uur. Ons advies voor morgen is…. Ga niet onnodig de weg op!

Mescaline

• 7100 berichten
  • 3278 stemmen

Hele jaar nergens last van, maar heb echt een trauma aan gladheid. Ziet er niet goed uit dus...

Het is gelukkig hier aan het wegsmelten, zo toch maar even snel naar de supermarkt toe Morgen is het waarschijnlijk helemaal geen doen

606

• 23882 berichten
  • 12287 stemmen

Mescaline schreef:

Hele jaar nergens last van, maar heb echt een trauma aan gladheid. Ziet er niet goed uit dus...

Het is gelukkig hier aan het wegsmelten, zo toch maar even snel naar de supermarkt toe Morgen is het waarschijnlijk helemaal geen doen

Ja dat heb ik gister ook gedaan.

606

• 23882 berichten
  • 12287 stemmen

Morgen

(afbeelding)

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Ben postbode. Paar keer met fiets onderuit, maar landde gelukkig op mijn voeten. Hierdoor wel een slag in mijn voorwiel en de posttassen midden op straat (maar op hulp hoef je dan niet te rekenen, mensen blijven gewoon binnenzitten - en geef ze eens ongelijk). Elke keer dat je je remmen kort indrukt is het al te veel en slip je weg met zulke zware tassen achterop. Paar keer lopend bijna onderuit gegaan. Ja, ik weet meteen weer waarom ik zo'n schijthekel heb aan die kutsneeuw!

Gelukkig was het wel lekker warm. Zonder wind is het gewoon lekker weer. Nu alleen die sneeuw nog weg!

606

• 23882 berichten
  • 12287 stemmen

Lefgozer schreef:

Ben postbode. Paar keer met fiets onderuit, maar landde gelukkig op mijn voeten. Hierdoor wel een slag in mijn voorwiel en de posttassen midden op straat (maar op hulp hoef je dan niet te rekenen, mensen blijven gewoon binnenzitten - en geef ze eens ongelijk). Elke keer dat je je remmen kort indrukt is het al te veel en slip je weg met zulke zware tassen achterop. Paar keer lopend bijna onderuit gegaan. Ja, ik weet meteen weer waarom ik zo'n schijthekel heb aan die kutsneeuw!

Gelukkig was het wel lekker warm. Zonder wind is het gewoon lekker weer. Nu alleen die sneeuw nog weg!

Nou succes morgen, dat wordt afzien.

Mescaline

• 7100 berichten
  • 3278 stemmen

Lefgozer schreef:

Heb hier dus echt respect voor! De man door weer en wind om de mensen hun post te bezorgen

Lijkt me met deze weersomstandigheden echt behoorlijk afzien.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 750 stemmen

Lefgozer schreef:

Ik had vandaag een autodienst.

Eerst begonnen om 4u00 met kranten. De weg lag spekglad! In een afdaling naar een beekje bijna in de gracht gesleerd.

Het ergste moest nog komen. Toen ik om 9u buiten reed voor gewone uitreiking lag de weg vrij goed.

Te weten: Uitreiking op die dienst is ook met de auto (tussen de velden.)

Maar al snel begon het te sneeuwen ... Leuk om dan onverharde wegen en kassei-hellingen aan te doen

Daar aan die boom naar links heb je ook zo'n huis. Ik zet de handrem op en stap uit ... maar ik voel de auto zo naar beneden slieren (Met de handrem op!)/ Heb de auto dan maar op straat achter gelaten, en te voet naar boven gegaan.

En het ergst van al: Toen ik bijna op het einde van mijn ronde zat kwam ik vast te zitten in de modder

En aangezien je daar 'in the middle of nowhere' zit, heb je niet direct mensen om je te helpen. En net toen ik naar kantoor wou bellen, kwamen er 3 mannen voorbij van een tuinaanleg-firma. Eerst hielpen ze de auto uitgraven, en vervolgens duwden ze wat. Na een half uur was ik er eindelijk uit.

Normaal zien onze auto's er zo uit, de mijne was helemaal bruin/grijs van de modder

Morgen nog eens hetzelfde. Hopelijk ligt er om 4u nog niet te veel sneeuw (De weerman zei dat het pas in de ochtend ging sneeuwen).

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2546 stemmen

nou.. vorig jaar zou het een horror winter worden. Ben benieuwd of de horror het tot dit jaar heeft bewaard.. als het zeker 10cm+ sneeuw zal zijn, wordt het morgen lopen naar me werk.

Met de fiets heb ik geen behoefte in een glijpartij, scooter is bij de dealer en aan OV heb ik nix.

Mescaline

• 7100 berichten
  • 3278 stemmen

Hoop echt dat het morgen voor je meezit AGE-411, nu zeker wel bekaf na zo dag?

Ach je kan in ieder geval niet zeggen dat je geen avonturen mee maakt in je leven haha

Brix

• 19701 berichten
  • 5136 stemmen

Meer geluk morgen Age-411.

En dank voor het verhaal, dat is de moeite, ook al was het geen pleziertje voor jou natuurlijk.

Proper voituurke

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ninove, centrum Vlaanderen, circa 5 cm sneeuw.

606

• 23882 berichten
  • 12287 stemmen

Goede Witte vrijdag cm of 3 ligt er hier.

606

• 23882 berichten
  • 12287 stemmen

Sneeuwt matig door met enorm veel kleine vlokken.

Mescaline

• 7100 berichten
  • 3278 stemmen

Wat een noodweer zeg... maar niet heus, het is alleen wel kut.

606

• 23882 berichten
  • 12287 stemmen

Mescaline schreef:

Wat een noodweer zeg... maar niet heus, het is alleen wel kut.

Het is paar uur vertraagt, nu sneeuwde het later ook hier. het sneeuwt nu wel harder, volgens het KNMI zware sneeuwval niet van de baan.

606

• 23882 berichten
  • 12287 stemmen

Tilburg

(afbeelding)

Mescaline

• 7100 berichten
  • 3278 stemmen

Hopen dat het snel weer weg is, het is mooi hoor zo rond de kerst maar dat staat niet in de weg dat ik er voor de rest wel een hekel aan heb.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.