- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Ik heb ook nog een filmpje daarvan gemaakt, met onheilspellende kauwen-geluiden erbij 
606
-
- 23882 berichten
- 12287 stemmen
Ik heb ook nog een filmpje daarvan gemaakt, met onheilspellende kauwen-geluiden erbij
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Nee, van die vogels, die krassen aardig in de de schemering (of van schrik als ze mij zien, dat kan ook 
606
-
- 23882 berichten
- 12287 stemmen
Nee, van die vogels, die krassen aardig in de de schemering (of van schrik als ze mij zien, dat kan ook
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 750 stemmen
Bah. Zoals nu vind ik het wel heel ok, af en toe zon
en een storm op zn tijd vind ik ook niet erg
Van mij mag het dat allemaal doen ... Maar niet tijdens mijn werk 
606
-
- 23882 berichten
- 12287 stemmen
Waai je dan weg?
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Ik bedoelde ook alleen tijdens het weekend
(met die storm)
Weet er alles van, had een jaartje een krantenwijk en baalde als de fiets met zulk weer omwaaide en de kranten kleddernat en verkreukeld op straat lagen.
En dan daarna eventuele klachten opnieuw bezorgen, door storm en regen.
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 750 stemmen
Ik bedoelde ook alleen tijdens het weekend
(met die storm)
Weet er alles van, had een jaartje een krantenwijk en baalde als de fiets met zulk weer omwaaide en de kranten kleddernat en verkreukeld op straat lagen.
En dan daarna eventuele klachten opnieuw bezorgen, door storm en regen.
Kranten doen wij als postbodes ook. Je hebt grofweg 2 soorten diensten:
- Beginnen om 4u. Eerst kranten rondrijden (met de auto) tot ongeveer 6u30. Dan steek je je gewone ronde klaar. Dan rij je rond 9u buiten, en tegen 11u30 terug binnen.
- Beginnen om 6u30. Sortering (duurt ongeveer een half uur). Dan steek je je ronde klaar. En rond 10u kan je dan vertrekken, om tegen 14u binnen te komen.
Maar ik ben een van de snellere postbodes + ik neem geen pauze (anderen zetten zich een half uurtje in de refter ofzo alvorens op ronde te vertrekken). Dus ben ik dagelijks een uur vroeger binnen. (Rond 12u30-13u).
En aangezien ik op 5 minuten van het werk woon, zit ik tegen 13u15 thuis boterhammetjes te eten voor de PC. 
--
Morgen zal het een pak kouder zijn dan de andere dagen deze week. Op de brommer zal het best koud zijn. Maar niet koud genoeg om handschoenen te dragen.
Misschien best wel een 2de vest aan doen onder mijn regenvest.
Brix
-
- 19701 berichten
- 5136 stemmen
Respect voor de bezorgers hier (en elders)
Ik weet waar het over gaat.
In mijn jonge jaren was ik ooit 'telegram-expresse' besteller bij de post.
In weer en wind de hele dag lang op een brommer jakkeren, zo snel mogelijk 
s'Zomers mooi om te doen, maar in de winter soms niet te harden.
Toch geen spijt het meegemaakt te hebben 
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 750 stemmen
Respect voor de bezorgers hier (en elders)
Ik weet waar het over gaat.
In mijn jonge jaren was ik ooit 'telegram-expresse' besteller bij de post.
In weer en wind de hele dag lang op een brommer jakkeren, zo snel mogelijk 
s'Zomers mooi om te doen, maar in de winter soms niet te harden.
Toch geen spijt het meegemaakt te hebben
Inderdaad. What don't kill you makes you more strong.
Bpost bij ons in Vlaanderen is wel geheel anders georganiseerd dat de post in Nederland. We lopen pakweg zo'n 30 jaar achter. Bij ons komt het begrip van de 'uitreiker/wijkbezorger' nu maar op. In Nederland zijn er enkel zulke uitreikers.
We steken bijna nog allemaal onze dienst zelf goed, en reiken die ook zelf uit. We doen ook nog aangetekende zendingen, betalen pensioenen uit, verkopen postzegels, ...
Vorige winter (de bijna-elfstedenwinter) was het vrij koud. Tot -8°C overdag. Eigenlijk nooit echt koud gehad (behalve aan de handen/voeten).
Gek genoeg heb ik dit jaar nog maar 1 keer koud gehad: in Augustus. Het leek eerst een mooie dag te worden, maar het weer sloeg om (rest van de dag: bewolkt).
In mijn t-shirt vertrokken, en toen ik een half uur ver was begon het water te gieten. Kleddernat, en voor de rest van mijn dienst verschrikkelijk koud gehad. Gevolg: Het hele weekend ziek geweest. (Was op een vrijdag gebeurt). 
Het mag koud zijn van mij. Zolang het maar droog blijft!
Ook omdat het zeer moeilijk/onmogelijk is om je post droog te houden.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Respect Age-411, 4u beginnen vind ik erg vroeg
Morgen zal het een pak kouder zijn dan de andere dagen deze week. Op de brommer zal het best koud zijn. Maar niet koud genoeg om handschoenen te dragen.
Misschien best wel een 2de vest aan doen onder mijn regenvest.
Onder de 8-10 graden doe ik wel handschoenen aan.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2546 stemmen
4 uur?! Man ik vind het al erg als ik om 9 uur moet werken..
Vandaag op de fiets; koud genoeg voor handschoenen met dubbel voering + muts. Vandaag zal het ook zo zijn, samen met de rest vd week..
Hoop dat het net als vorig jaar (of zelfs minder) zal zijn qua sneeuw. Gewoon minder dan een weekje en klaar.. Je hebt zelfs sommige ....mensen die juist willen dat het lekker lang gaat sneeuwen 
606
-
- 23882 berichten
- 12287 stemmen
Ja met deze temperaturen is het smorgens erg koud als de zon nog ver onder is. Ook vanmorgen was het frisjes.
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 750 stemmen
Vandaag zelfs geen handschoenen gedragen. Mijn handen hadden wel wat koud toen ik van kantoor naar mijn eerste huis reed (10 minuutjes op de brommer). Maar eenmaal je bezig bent krijgen je handen snel warm.
Je komt dat wel gewoon.
Vroeger (toen ik nog student was), bleef ik op tot ongeveer 4u s'nachts. Voor 10u opstaan was echt een nachtmerrie!
6u30 beginnen. De eerste 2 weken was dat echt zwaar.
Nu ik dat gewoon ben, vind ik er niets meer aan. Vind het zelf niet eens vroeg meer.
4u00 is inderdaad wel vroeg. Maar ik doe dat maar 3 tot 4 keer per maand.
In juni heb ik dat eens een hele week gedaan: Je bent echt kapot op vrijdag!
Mijn wekker loopt af om 3u30. Als je dan al 7u slaap wil hebben, moet je om 20u30 al slapen (dus gaan slapen om 20u). Onmogelijk wanneer de buren barbecueën en het nog volop licht is. Als je om 22u30 slaap kan vatten, dan kan maar al 5 uurtjes slapen! Na 5 nachten van 5 uurtjes ben je dus doodmoe.
Brix
-
- 19701 berichten
- 5136 stemmen
Een ijskoud fietstochtje achter de rug, brrrr...
Handschoenen waren nog te dun tegen de kou.
Het licht van de koplamp gaf me wel energie.
De lichtbundel op het wegdek voor mij zag er net uit als een vleermuis met gespreide vleugels, omrand door een cirkel. Batman!! 
Was mij nooit eerder opgevallen, grappig 
606
-
- 23882 berichten
- 12287 stemmen
Een ijskoud fietstochtje achter de rug, brrrr...
Handschoenen waren nog te dun tegen de kou.
Het licht van de koplamp gaf me wel energie.
De lichtbundel op het wegdek voor mij zag er net uit als een vleermuis met gespreide vleugels, omrand door een cirkel. Batman!! 
Was mij nooit eerder opgevallen, grappig
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Ik zou het gewoon opmerkzaamheid noemen. Tezamen met associatief vermogen.

Brix
-
- 19701 berichten
- 5136 stemmen
@606 : Een foto ervan maken (als bewijs) lijkt me lastig, ik zie mij al in de berm belanden 
@Dreiecke : 
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Kan wel hoor Brix, ik fotografeer en film ook zo vaak tijdens het fietsen
dan krijg je de leukste opnames
Brix
-
- 19701 berichten
- 5136 stemmen
Zal er eens over denken zogauw mijn versnellig vernieuwd is, en niet meer uit eigen beweging van de een naar de drie schiet wanneer ik 'm niet in een positie vast blijf houden 
Om dit on-topic te houden...ijskoude regen hier momenteel, en de verwachting is dat er natte sneeuw volgt.
606
-
- 23882 berichten
- 12287 stemmen
Morgen vroeg oppassen op de weg, regengebied bereikt rond 06.00 Zeeland. Daar regen en natte sneeuw. Verder land inwaarts overgaand in sneew, lokaal 3 cm. Temperatuur gaat nu snel onderuit door brede opklaringen, temperatuur 0 tot -2 aan de kust, in het binnenland -3 tot -4.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2546 stemmen
Hier zal het niet lang duren voordat het sneeuwt.
AGE-411
-
- 10343 berichten
- 750 stemmen
Smeltende sneeuw deze ochtend.
Zien wat het morgen wordt.
kappeuter (crew films)
-
- 74675 berichten
- 5987 stemmen
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2546 stemmen
holy shit. En ik dacht dat het 2 jaar geleden een ramp was. Dágenlang in een file?! Net een set voor een horrorfilm joh
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
holy shit. En ik dacht dat het 2 jaar geleden een ramp was. Dágenlang in een file?! Net een set voor een horrorfilm joh