• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.886 films
  • 12.260 series
  • 34.055 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.228 gebruikers
  • 9.386.625 stemmen

Hyves

zoeken in:

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Hyves , een profielensite die de laatsten jaren toch steeds populairder is geworden.

Wat vinden jullie hiervan en hebben jullie het zelf ook ?

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2874 stemmen

Hoeft van mij niet. Ik vind een profiel hebben best leuk terzijde van een andere site (zoals een forum), maar een losse profielensite vind ik niet zo interessant. En al helemaal niet om die van andere te gaan bekijken.

Prudh

• 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Ik heb het zelf niet, weiger het te nemen. Je hoort mensen wel eens opscheppen over het aantal 'vrienden' dat ze op Hyves hebben. Doe mij maar mijn echte vrienden, waar ik een lekker biertje mee kan drinken. Voor sociaal contact vind ik het daarom absoluut overbodig. Nee, dat hele Hyves vind ik maar overgehyped. Het is overigens schaamteloos exhibionisme en voyeurisme ten top... Mijn levensetalage staat niet op internet.

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

Ik zit er sinds eergisteren op. Vind het wel leuk - het is makkelijk om in contact te blijven met vrienden die je normaal niet zo gauw spreekt of zelfs een mailtje stuurt.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Niet dat ik iets van Hyves weet ofzo.

Maar daar heb je msn toch voor Streeter? Of denk ik nu te modern voor de oudere onder ons?

Onderhond

• 87606 berichten
  • 12869 stemmen

Qua concept is het leuk inderdaad.

Maar net zoals andere web 2.0 sites holt het het begrip "vriend" steeds verder uit. Het zijn vaak zelfs geen kennissen meer, enkel mensen die de teller omhoog doen gaan.

Persoonlijk heb ik weinig interesse om mij op zulke sites aan te melden. Ik zorg er wel voor dat ik de mensen met wie ik contact wil houden kan contacteren.

P8rb

• 10773 berichten
  • 1828 stemmen

Hier op school hebben mensen die denken dat ze alles zijn en altijd mee moeten doen memt de mode van alles etc Hyves. ik moet er echt niet aan denken, ik heb msn en daar heb ik meer dan genoeg aan. Ik krijg trouwens ook altijd van die irrirtante mailtjes over Hyves via andere mensen op msn.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

Haha hoe grappig. Zat juist in deze dagen ook te denken of er al zo'n topic bestond, of wanneer er eens over zou worden begonnen. Schijnbaar is mikoz helderziend.

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

P8rb schreef:

Ik krijg trouwens ook altijd van die irrirtante mailtjes over Hyves via andere mensen op msn.

Same here, ook van Imoline trouwens!

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

by_the_way schreef:

(quote)

Same here, ook van Imoline trouwens!

CU2, Sugababes enz. ik weet er alles van

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Voeg me evt maar toe als vriend

http://jordybeukeboom240982.hyves.nl

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3399 stemmen

Ik vind het echt drie keer niks. Ik krijg opeens ook allemaal mailtjes of ik lid wil worden. Maar de nadruk van het hele Hyves ( en Sugababes, CU2 enz) ligt echt te veel op populariteit. Om een voorbeeldje te noemen; laatst kwam een goeie vriend naar me toe en vertelde over z'n account, en het eerste wat ie zei was: "Yo check m'n account, ik heb echt binnen een half uur al ruim 50 vrienden, wat dus al meer is dan hem en hem blablabla."

Het slaat echt nergens op. Zoals al is gezegd zijn veel mensen in je vriendenlijst niet eens 'echt' vrienden. Ze zijn allemaal opeens je vriend omdat JIJ ook Hyves hebt. Een klein profiel is leuk, maar dit hoeft van mij niet. Ik zou het dan ook nooit nemen.

En voor de duidelijkheid: Ik val niemand aan, degene die het wel leuk vinden mogen het van mij ook gewoon doen.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2874 stemmen

Ook erg: Partyflock ofzo

Prudh

• 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Hé niet spotten met PFlock. Dat is echt zeer handig m.b.t. feesten. Het hele community aspect kan me daar aan mijn kont roesten maar de site op zichzelf is erg nuttig. Alle feesten die mogelijk interesant zijn voor jouzelf staan voor je op een rij

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2874 stemmen

Heb geen flauw idee wat het is, behalve dat klasgenoten regelmatig er foto's bekijken van onbekenden en berichtjes plaatsen.

Prudh schreef:

Het hele community aspect kan me daar aan mijn kont roesten

Niet liever aan je lepels?

Prudh

• 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Haha, ook aan mijn lepels ja. Maar ik gebruik PFlock hoofdzakelijk als agenda. Het werkt vrij simpel: voeg de wereld aan goede artiesten toe aan je favorieten en bekijk de feestagenda. De feesten met jouw favoriete DJs krijgen dan sterren, zodat je precies ziet wie waar wanneer draait. Deze feesten kun je dan aan je persoonlijke agenda toevoegen, zodat je ze niet vergeet.

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Het idee van de site is wel erg leuk, maar toch is het naar mijn idee veel te rommelig en ben je met 5 minuten per dag er wel op uitgekeken.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

Idd, bij mij is het ook altijd ff klik klik..

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3399 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Idd, bij mij is het ook altijd ff klik klik..

Ja dat heb ik ook wel eens. Bij de eerste klik kom ik per ongeluk op de site en met de tweede klik ben ik er net zo snel weer af

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

lol

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

Ik vind dat myspace iets makkelijker navigeert, maar hyves vind ik ook erg leuk omdat er weinig Nederlanders op myspace zitten.

Ik ben m'n beste vriend van voordat ik naar Amerika verhuisde afgelopen weekend op hyves tegenkomen. We hebben voor het eerst in meer dan 10 jaar gesproken.

Ik zit er niet elke dag uren op maar elke dag een paar minuutjes en ik hou wat contacten bij. Ik vind het niet met MSN te vergelijken - dat is iets heel anders imho.

Wie mij wil toevoegen (en kent) : streeter89

Iketes

• 1968 berichten
  • 1377 stemmen

Hyves is voor stakkers, daarom heb ik er ook (sinds kort) een klik

Leviwosc

• 883 berichten
  • 335 stemmen

Ik heb een hele tijd geleden een profiel gemaakt op Hyves, maar de site is enorm traag! Verder doe ik sowieso weinig met het profiel, ik zit ook niet bij de groepen die Hyves heeft.

In feite heb ik het profiel gemaakt omdat een vriendin van mij ook zo'n profiel heeft, maar ik doe er nu niks meer mee. Ik doe eigenlijk helemaal niks met profielen.

Ik heb een eigen website, niet heel erg professioneel, maar goed genoeg om alles op te zetten wat ik kwijt wil en dat vind ik inmiddels al ruim voldoende.

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Ik heb zelfs een fast times hyve

matthijs_013

• 3631 berichten
  • 5754 stemmen

Ik heb wel Hyves, maar vind het nogal irritant. Mensen proberen mij constant als vriend toe te voegen, terwijl ik ze geeneens ken. Dit irriteert me nogal.

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

Last van luxeproblemen? Maar je hebt gelijk, iedereen voegt iedereen maar toe, laatst moest ik een discussie aanhoren over hoeveel buddy's iedereen wel niet had

Het idee van de site is wel leuk, maar het is nu gewoon veel te onpersoonlijk.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Ik had het ook aangemaakt , maar na een tijdje begon het me te irriteren , ik bedoel als iemand me wil spreken kan hij msn gebruiken of bellen/sms. Aan die onzinberichtjes heb ik weinig

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Onderhond schreef:

Persoonlijk heb ik weinig interesse om mij op zulke sites aan te melden. Ik zorg er wel voor dat ik de mensen met wie ik contact wil houden kan contacteren.

nog geen week later... kuch

soom

• 24921 berichten
  • 2753 stemmen

Geen week later? Als ik even goed de maanden na ga is het na mei toch echt juni en geen juli .

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Het gaat om het principe.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.