• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.886 films
  • 12.260 series
  • 34.055 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.228 gebruikers
  • 9.386.625 stemmen

Hyves

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ben er al een tijd klaar mee en sta op off.

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Ik heb nooit hyves gehad en zal het ook nooit gaan gebruiken. Ik vind het een vreselijke, overbodige hype. Ik hoef niet te weten waar iedereen mee bezig is en dat hoeven ze van mij ook niet te weten.

Komt het huis niet in die onzin.

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

Montorsi schreef:

Vandaag was nationale "verwijder je Hyves-dag"

Zijn veel mensen die overstappen van Hyves naar Facebook. Laatste maanden alleen al zo'n 10 van mijn contacten. Ik snap daar echt niks van. FB vind ik onoverzichtelijk, onhandig, onpraktisch en lelijk. Hyves is veel leuker.

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Nou als ik moet kiezen toch Facebook, komt mij veel internationaler en volwassen over.

Maar het is allemaal niet echt voor mij weggelegd.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Montorsi schreef:

Vandaag was nationale "verwijder je Hyves-dag"

Yup, die overname was net het laatste zetje. Ik wil eigenlijk niets met de TMG te maken hebben (voor zover mogelijk).

De laatste jaren deed ik toch al bijna niets meer met Hyves. Facebook vind ik juist veel overzichtelijker. Gewoon één timeline waar je zelf aan kunt sleutelen en waar je makkelijk discussies kunt houden met meerdere vrienden. Verder ook niet dat overbodige gedoe met krabbels, waar je ook gewoon e-mail voor kunt gebruiken.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Hier hetzelfde. Facebook is ook een stuk interessanter.

Montorsi

• 9718 berichten
  • 2381 stemmen

U-96 schreef:

(quote)

Zijn veel mensen die overstappen van Hyves naar Facebook. Laatste maanden alleen al zo'n 10 van mijn contacten. Ik snap daar echt niks van. FB vind ik onoverzichtelijk, onhandig, onpraktisch en lelijk. Hyves is veel leuker.

Toen ik me aanmeldde op facebook vond ik het ook wat onoverzichtelijk, maar dat is zo voorbij. Het is juist veel interactiever, alles staat op je eigen wall, ipv overal losse dingetjes zoals op Hyves.

Het scheelt ook dat je niet je hele pagina hoeft te pimpen, en er zijn geen 500 irritante smilies te gebruiken. Facebook is veel meer basic en strakker, de lay-out van Hyves is echt kitsch. Bovendien heeft het ook met leeftijdscategorieën te maken. Hyves is nu een beetje het domein van onder de 15 en 45+ geworden, Facebook lijkt populairder onder 20ers en 30ers.

Bovendien is het veel handiger voor internationaal contact.

planet_of_death

• 3962 berichten
  • 178 stemmen

Ben blij dat ik van hyves af ben. Zit nu op Facebook en dat vind ik ook klote. Misschien denk ik na het kijken van The Social Network er wel anders over.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Ik heb Hyves, maar ben dat steeds verder aan het ontmantelen en heb het tegenwoordig alleen nog omdat we ook een aparte sub-Hyves hebben voor mijn voetbalteam, waar we dom kunnen ouwehoeren. Verder vind ik Hyves en Facebook maar niks. Twitter daarentegen vind ik wel erg leuk. Ik ben een nieuwsfreak, als ik op sta zet ik als eerste de TV aan om op teletekstpagina's 101 (nieuws), 801 (voetbal) en 601 (sport) te zien of er nog wat in de (sport)wereld gebeurd is. Daarom heb ik ook veel meer aan Twitter dan aan suffe profielensites als Hyves en Facebook.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Wat is je nick op twitter? .

Wat betreft Hyves: je wil toch niet met zoiets als de Telegraaf geassocieerd worden zeg, brrrr..

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Die hyves-gasten zijn binnen. Daar is het ze uiteraard ook allemaal om te doen geweest vanaf het begin. Die lachen keihard in hun vuistje. Dat TMG een zinkend schip opkoopt verbaast me wel en al helemaal de nieuwe plannetjes die ze hadden.

wyatt earp

• 5006 berichten
  • 2646 stemmen

Wat is er ineens mis met hyves? Ik gebruik het nog steeds en iedereen die ik ken ook. Ik ken überhaupt niemand die op Facebook zit.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

wyatt earp schreef:

Wat is er ineens mis met hyves? Ik gebruik het nog steeds en iedereen die ik ken ook. Ik ken überhaupt niemand die op Facebook zit.

Gaat wel voorbij.

In Vlaanderen hadden we hetzelfde voor: Niemand moest van Facebook weten, terwijl iedereen op netlog zat. De rollen zijn nu omgekeerd.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

wyatt earp schreef:

Ik ken wel een paar. Maar die hebben niet goed door dat Hyves leuker is.

En dat Twitter vind ik helemaal niks, wat een hoogmoed hebben mensen om serieus te denken dat iemand het leuk vindt om te weten wat je doet.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Berichten verplaatst naar Overigen > Algemeen > Twitter

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Heb mijn hyves verwijderd. Deed er nauwelijks nog wat mee en als je op mijn bedrijf googelde stond mijn hyves pagina nog boven mijn eigen website in de results...

PhongForce

• 107 berichten
  • 0 stemmen

In De Site > Algemeen > Wie wil met mij een Oscar hyve maken??:

Wie wil samen met mij op hyves een Oscar hyve aanmaken??

Lekker babbelen over films en natuurlijk de Oscars

Wie oh wie??

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2585 stemmen

Onder mijn ''contacten'' vloeit een gigantische ''verwijder Hyves omdat ik Facebook'' golf, die ik maar weinig kan begrijpen. Heb veel lol gehad, en zal ik ook nog krijgen aan Hyves. Het is lekker duidelijk en je kan/kon iedereen zo makkelijk vinden. Hyves is top

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Jessen0wnt schreef:

Onder mijn ''contacten'' vloeit een gigantische ''verwijder Hyves omdat ik Facebook'' golf, die ik maar weinig kan begrijpen. Heb veel lol gehad, en zal ik ook nog krijgen aan Hyves. Het is lekker duidelijk en je kan/kon iedereen zo makkelijk vinden. Hyves is top

Ik had het voorspelt in andere topics.

In Vlaanderen hadden we vorig jaar hetzelfde fenomeen met netlog. Op een paar maand tijd verwijderde iedereen zijn netlog, en schafte iedereen facebook aan.

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2585 stemmen

Ik doe gewoon beide met evenveel plezier. Facebook is idd vooral handig als je effe snel iets wilt posten, en is ook handig voor wat buitenlandse vrienden, Hyves vind ik wat meer persoonlijker, en leuker doordat je lekker creatief kan zijn met de layout.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Hetzelfde was het met netlog. Persoonlijker, minder privé, en kinderachtiger.

In het begin had ik het wat moeilijk met facebook (het is een grote stap), maar het went wel.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Update de laatste tijd toch vaak m'n WieWatWaar

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2585 stemmen

Nu ik de EO-aflevering heb gezien over loverboys en het erop neer kwam dat vooral onzekere, jonge tiener meisjes en loverboys op hyves zitten, vraag ik me wel af wat ik er nog doe, haha. Nee hoor, maar het is inderdaad voor jonger publiek. Ik merk ook dat ik het steeds minder leuk vind, maar dat komt gewoon omdat mijn ''vrienden'' naar Facebook verhuizen, en ik doe lekker oppervlakkig mee, hoewel ik Hyves prefereer.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Verdomme, met elke update die je download word de Hyves-App minder overzichtelijk.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Zojuist op hyves even aan het spieken geweest in de profielen van oude klasgenootjes van de basisschool. Ik verbaas me erover hoeveel er van onze klas al getrouwd/zwanger/moeder/vader zijn. 4 baby's, 1 zwangere, 5 getrouwd en we zijn allemaal 21/22 jaar. Blijft raar, hoewel ik mezelf ook bij de getrouwde gerekend heb natuurlijk.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Bestaat hyves nog dan?

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

blijkbaar

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2541 stemmen

Ik ben één van de weinige jonge mensen die niet al te veel aan dat moderne, hippe snufjes doet (geen twitter, hyves, Black Berry, etc. etc.).

Misschien zou ik me er beter mee voelen als ik eraan meedeed (meer connecties), maar al met al vind ik het prima hoe ik er nu voor sta.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2541 stemmen

Nog steeds zo, ben niet echt sociaal qua internet. Heb MSN en dat is meer dan zat.

Ook heb ik het idee dat Hyves zo een beetje over is met de hype. Vroeger was het in, omdat je zo ongeveer alle tieners 'heb je Hyves' etc. hoort. Nu is het zelden zo.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.