- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3399 stemmen
Klinkt goed Jeroen! Ben je beetje hardstyle af trouwens?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Nee hoor, gaat het zelfs heel lekker mee! Maar af en toe iets anders is ook wel tof. Moet eind mei 4 uur lang house draaien dus dan kan ik dit er ook nog eens ingooien
.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3399 stemmen
Zeker. En hoe zet je zo'n track nu in elkaar, wat voor programmaatjes? Zou willen dat ik het ook kon, maar had een tijdje geleden lopen aanklooien met FL Studio maar snapte er echt niks van hehe.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Hehe ik gebruik gewoon FL (v10 nu), echt makkelijker worden ze helaas niet. Als je iemand kent die het voor je kan uitleggen is het best op te pikken want het blijft vooral een kwestie van knopjes draaien tot je de juiste sound hebt en verder kost het alleen heel wat inspiratie
.
hellboy.ray
-
- 2056 berichten
- 2100 stemmen
en even heel iets anders: Sandy Kandau
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Festival seizoen gaat weer knallen dit jaar, zon, bier en hardstyle worden de ingrediënten
De Max Enforcer - Gold van dit jaar, en nog een beetje meer 
Walkure
-
- 1690 berichten
- 0 stemmen
HarmJan, ken je dit nummer al? Heerlijke oosterburen camp!
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Ja, die ken ik wel; best leuk inderdaad. Maar ik zou het niet keihard opzetten. 
Walkure
-
- 1690 berichten
- 0 stemmen
Juist wel, zoals ik dat nu op het moment lekker hard heb opstaan. 
maerk
-
- 4249 berichten
- 2702 stemmen
Kan niet wachten op het nieuwe album van de Arctic Monkeys. Tot nu toe bevielen alledrie de albums erg goed en dit klinkt ook weer zeer lekker. Wel iets luchtiger dan Humbug.
En het album van Miles Kane (goede vriend van Alex Turner) bevalt me erg goed. Een combinatie tussen Arctic Monkeys en Last Shadow Puppets. Rock met een klassiek tintje, geweldig.
En Niethie had het een tijdje geleden nog gepost (nogmaals bedankt daarvoor!), maar Modest Mouse blijft een enorm sterke band. Nu al een favoriet.
hellboy.ray
-
- 2056 berichten
- 2100 stemmen
R.I.P. Randall Mario 'Macho Man Randy Savage' Poffo
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1917 stemmen
Bluesrock!!!
Ik begin steeds meer van deze man te ontdekken. Wat mij betreft kan hij nu al in het rijtje Jimmy Hendrix, Rory Gallagher, Stevie Ray Vaughn & Gary Moore worden geplaatst.
Hopelijk mag hij hun qua leeftijd wel overstijgen...
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1917 stemmen
Duffe computerdeuntjes...
Dit is wel een mooi, puur nummer dat ik eens in de nacht voorbij hoorde komen op één of andere radiozender.
De video slaat werkelijk nergens op en heeft ook geen ene ruk met de band te maken, maar het is de enige versie die op Youtube is te vinden. Dus luister vooral! 
"Goddamn! This city.... My god! You look so pretty, under those city lights"
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
En dan kom jij aan met duf
Maarja, oude generatie...Hebben er geen kaas van gegeten.
Edit: je bent niet eens zo oud.. 
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1917 stemmen
...Edit: je bent niet eens zo oud..
Haha, dank voor het compliment
Maar "Duffe computerdeuntjes" is niet persoonlijk bedoeld hoor
Maar ik houd er gewoonweg niet van. Toch snap ik wel wat je er mooi aan vind.
15 jaar geleden begon ik met de roemruchte "Thunderdome" cd's. Die met die doberman op de cover. Hardcore dus...
Daarna ontdekte ik al vrij snel Metallica, Guns 'n Roses, Nirvana en meer van dat soort (destijds) populaire rockbands.
Spoedig daarna leerde ik via een oom van mij om naar blues te luisteren. En zo borduur je voort qua smaak...
Inmiddels draai ik totaal geen hardcore of house-muziek meer, maar heb ik goede teksten, gitaren en het liefst een bosje instrumenten erbij nodig. Muziek met passie!
Zoals Neil Young, Bruce Springsteen, Bob Dylan en meer van dat soort spul...
Maar om toch een beetje bij de beats te blijven... ik luister altijd nog graag naar bands als "The Prodigy, Faithless en Daft Punk".
De beat in dit nummer doet mij bijvoorbeeld nog steeds van mijn stoel trillen en deze draai ik dan ook regelmatig.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Maar "Duffe computerdeuntjes" is niet persoonlijk bedoeld hoor
Nee dat snap ik
Maar die term computerdeuntjes doet het wat minderwaardig lijken in het algemeen.
maar heb ik goede teksten, gitaren en het liefst een bosje instrumenten erbij nodig. Muziek met passie!
? Muziek creëren met een doos en een snaar is even kunstmatig als een synthesizer.
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1917 stemmen
Nee dat snap ik
Maar die term computerdeuntjes doet het wat minderwaardig lijken in het algemeen.
Maar die nummers die ik zag/hoorde (Van jou en respekked) zijn in mijn ogen ook echt niets meer dan simpele 'computerdeuntjes'... Maar zo ervaar ik ze. Alhoewel ik de beat en de opbouw in dat nummer van jou nog wel vond te pruimen.
Waarmee je zegt dat er geen passie zit in house e.d
? Muziek creëren met een doos en een snaar is even kunstmatig als een synthesizer.
Heb je best een punt. (Overigens vind ik synthesizers ook volledig kut)... Natuurlijk hebben house (e.d.) dj's/muzikanten passie voor hun stijl. Daar twijfel ik niet aan. Maar ik ben wel van mening dat housemuziek produceren simpeler is dan muziek produceren waarbij je handmatig een instrument moet bespelen en daarbij ook nog eens een pakkende tekst moet zien te plakken. Artiesten van dien aard behoren tot een uitstervend ras en daarom waardeer ik het zo als ik wel eens eentje weet te vinden 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Die van mij is ook echt hersenloos voer voor de mooiere zomerdagen wanneer het bier rondvliegt
.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
01. Plastician - Japan
02. Infected Mushroom - Sailing in the Sea of Mushroom
03. Ultrablack - Bear Trap (Excision Remix)
04. Prodigy - Omen
05. Bob Marley - Buffalo Soldier
Dit zijn zowat de artiesten/genres dat ik momenteel beluister. Niets leukers om met vrienden buiten in de tuin te zitten, genieten van de zon en muziek, chillend een waterpijpje te doen onder deze muziek.
ibendb
-
- 5043 berichten
- 3240 stemmen
Van toen ik 7 was: The Nightmare Before Christmas Original Soundtrack Album
Heb er vroeger niet echt naar geluisterd, maar ik ben recent een groot fan van NBC geworden dus heb ik hem een speciaal plekje gegeven.
Ben hem intussen jammer genoeg kwijt!

Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Dat zal vast een Backstreetboys CD zijn geweest, of de Spice Girls. Herinner me niet wie van de twee eerder was, of welke ik als eerst interessant vond.