• 17.117 nieuwsartikelen
  • 181.832 films
  • 12.551 series
  • 34.702 seizoenen
  • 654.762 acteurs
  • 200.303 gebruikers
  • 9.455.507 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

Drs. DAJA

• 4355 berichten
  • 4521 stemmen

Maar dan moet je de Made in Japan versie hebben.

riesma

• 3706 berichten
  • 3091 stemmen

Twee magistrale live-uitvoeringen van Thom Yorke:

chevy93

• 12770 berichten
  • 1347 stemmen

Vanaf vandaag om 14.00 uur

Zaterdag 12 februari vanaf 14.00 s'middags op Orinoco de Hyves Top 700 Uitsmijter Zaterdag!!!!!!!!!!

Luisteren kan:

- direct vanuit je browser:

http://orinoco.shoutcaststream.com/radio.php

- via Winamp: http://orinoco.shoutcaststream.com/stream.m3u

- via Windows Media Player:

http://orinoco.shoutcaststream.com/stream.asx

De volledige top 110 wordt gedraaid en vannacht rond 1 uur komt de nummer een.

Zie hier de lijst van de 110 beste:

Top 2000 (fanhyves) Hyve - hyves.nl - top2000radio2.hyves.nl

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

boozebelly

• 1428 berichten
  • 1931 stemmen

Beste videoclips ooit

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2612 stemmen

Dit is natuurlijk de beste videoclip.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

clockwork72 schreef:

(quote)

The Wall Ookal blijft Dark Side toch het beste Pink Floyd album vind ik. Daarna Animals.

Ben zelf ook groot fan van Deep Purple:

(embed)

Sorry, maar zie de link tussen Pink Floyd en Deep Purple ab-so-lu-ut niet, maar dan ook helemaal niet. Wil je enthousiasme niet kapot maken verder, maar niet elke 70s rockband klonk hetzelfde, gelukkig maar.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 751 stemmen

Tijd voor nog eens echte mannen-muziek;

Creedence Clearwater Revival

chevy93

• 12770 berichten
  • 1347 stemmen

orbit schreef:

Sorry, maar zie de link tussen Pink Floyd en Deep Purple ab-so-lu-ut niet, maar dan ook helemaal niet. Wil je enthousiasme niet kapot maken verder, maar niet elke 70s rockband klonk hetzelfde, gelukkig maar.

Hij legt toch ook helemaal geen link?

sinterklaas

• 11831 berichten
  • 3325 stemmen

orbit schreef:

Zitten lekkere dingen tussen.. ben alleen niet zo'n fan van de latere BoC.

Naaah Music Has the Right to Children en vooral Geogeddi (die je 3 keer verrast, en dan ook vooral als je de duistere geheimen van die album ondekt) zijn gewoon de uitschieters.

Maar na het ondekken van Boards of Canada ook gewoon heel youtube afgeschuimt en de ouwe zijn ook zeker te pruimen:

En een Nederlandse Boards of Canada remix. :

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Boards of Canada!

Onderhond

• 87687 berichten
  • 13049 stemmen

Doorloops vreselijke muziek, voorlopers van een teleurstellende "analoge" stroming binnen de electronic.

Black Math

• 5430 berichten
  • 1753 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

Dit is natuurlijk de beste videoclip.

(embed)

Als je die clip ziet, krijg je spontaan zin in rauw vlees

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

speciaal voor vandaag

kos

• 46802 berichten
  • 8934 stemmen

.

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1705 stemmen

Lol.

Het origineel is overigens geweldiger.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Jammer dat het prachtig nummer van Wim Sonneveld op deze manier wordt verkracht door dat tuig.

sinterklaas

• 11831 berichten
  • 3325 stemmen

Onderhond schreef:

Doorloops vreselijke muziek, voorlopers van een teleurstellende "analoge" stroming binnen de electronic.

Je hebt wel een wispelturige smaak is me bij je opgevallen. Je bent overduidelijk een Die Hard electro liefhebber (wat ik ook ben sinds pak hem beet: September 2008) Maar als Electro liefhebber BoC afschilderen als depresieve of oubollige kutmuziek laten mij wel wat vraagtekens bij. Ik ben zelf ook een Die Hard BoC liefhebber en ik moet zelf ook toegeven dat ze bepaalde nummers hebben gemaakt waar ik me niet echt in kan vinden. Zo heb je bv het nummer Kaini Industries die ik gewoon zwaar irritand vind of Macquarie Ridge (op de Japanse versie van Campfire Headphases) die je gewoon een smerig, verrot en depresief gevoel geeft. En Campfire Headphases vind ik dan ook weer niet echt de beste plaat van hun omdat bijna alle nummers zo koud, kill, mistig en grijs zijn. Maar als je het bv over Music Has the Right to Children hebt dan heb je gewoon een heerlijk plaatje die je gewoon overal mee naartoe neemt. Hetzelfte bij Geogeddi die je zogezegt 3 keer op zijn tijd verrast en hem eigenlijk al na de 3de verrassing snachts niet meer durft te luisteren omdat er duivelse boodschappen op die plaat staan en doodenge nummers als: The Devil is in The Details (vooral als je later beseft waar het nummer dergelijk over gaat), Diving Station, Crosair en Magic Window (zet volume op 100 en je zal begrijpen waarom). Van Geogeddi vind ik dan Dawn Chorus veelste zeverig.

Zo heb je dan ook bv nummers als Skyliner die je het beste op kan zetten als je verdriet muurvast zit. Al luister je dat nummer dan gooi je alles er uit en ben je alles meteen kwijt ook. Dat vind ik dan weer het mooie eraan.

Je bent overduidelijk ook iemand die graag vanalles uit die muziek haalt en het interesantste opzoekt, en daarom snap ik niet echt waarom je BoC slecht waardeerd en alle andere muziek die er er nog best op lijken weer helemaal goed vind. Niet dat ik wil zeggen dat je BoC afkraakt, maar soms vraag ik me jou smaak wel eens af. Mijn mening was, nadat ik verder ben gegaan met het ondekken van de muziek: met 1 nummer, luisterbeurt of album van BoC ben je er nog lang niet.

Daarom beschouw ik BoC toch wel als 1 van mijn bijzonderste muziekervaringen uit me leven.

decicco

• 2856 berichten
  • 1143 stemmen

sinterklaas schreef:

Je hebt wel een wispelturige smaak is me bij je opgevallen. Je bent overduidelijk een Die Hard electro liefhebber

Is overigens geen Electro waar Onderhond naar luistert, als ik het niet verkeerd begrijp.

Walkure

• 1690 berichten
  • 0 stemmen

Maar weer wat Thin Lizzy, voor mij de beste rockband die er heeft bestaan:

Wild One

The Boys Are Back In Town

Hey You

sinterklaas

• 11831 berichten
  • 3325 stemmen

decicco schreef:

(quote)

Is overigens geen Electro waar Onderhond naar luistert, als ik het niet verkeerd begrijp.

Waar onderhond naar luisterd is wel degelijk electro(nic) hoor. Check maar bij het genre van alle muziek waar hij op gestemd heeft, in zijn top 10 heeft staan, etc.

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

een zingende Milla

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Reacties ? Bezig met een remix van Never Give Up.

Onderhond

• 87687 berichten
  • 13049 stemmen

en daarom snap ik niet echt waarom je BoC slecht waardeerd en alle andere muziek die er er nog best op lijken weer helemaal goed vind

Is dat zo? Doorgaans heb ik niet zoveel met "analoge electronic", dus niet echt een idee over welke muziek je het precies hebt dan.

Verder vind ik het een groep die zich in hele andere sferen thuishoudt dan ik normaal vertoef. Ik vind het qua gevoel eerder folky meligheid, niet iets waarvoor ik electronic opzoek.

En electro is wel degelijk iets anders dan electronic. Soort van subgenre (Dr Elektroluv en soortgenoten) waar ik (zeker bij de poppy/vocale kant) ook helemaal niks mee heb.

decicco

• 2856 berichten
  • 1143 stemmen

@ Sinterklaas,

Electronische muziek ja, maar geen Electro dat is iets heel anders dan wat jij zegt.

Als je aan Electro denkt denk ik niet aan de artiesten waar Onderhond het vaak over heeft maar denk ik eerder aan Dr. Lektroluv, Tyga, 2manydj's etc, Dus even googlen welke artiesten ''Electro'' produceren

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Ik vind BOC in ieder geval heerlijk om op te werken

maar zoals sinterklaas al aangaf, hij luistert pas naar electronic/electro sinds 2008... Ik ben jaloers, volgens is er nog heel veel om te ontdekken

Walkure

• 1690 berichten
  • 0 stemmen

Blue Cheer - Babaji (Twilight Raga)

Echt een briljant nummer!

sinterklaas

• 11831 berichten
  • 3325 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Is dat zo? Doorgaans heb ik niet zoveel met "analoge electronic", dus niet echt een idee over welke muziek je het precies hebt dan.

Nou bv Ochre, Aphex Twin, of Secede. Die hebben toch wel een beetje dezelfte elementen.

sinterklaas

• 11831 berichten
  • 3325 stemmen

Bardt1980 schreef:

maar zoals sinterklaas al aangaf, hij luistert pas naar electronic/electro sinds 2008... Ik ben jaloers, volgens is er nog heel veel om te ontdekken

Al eerder ondekte ik wel hier en daar wat Electronic muziek (was in 2004 ook onder de indruk van een nummer van Humanworkshop en later ook van een OOR Sample van het United-label (waar Yonderboi, Minus 8 en Moodyman opstonden), maar opzich luisterde ik toen gewoon alles en was ook meer bezig met britpop etc en ondertussen luisterde ik ook wel The Chemical Brothers, Primal Scream etc. Pas in 2008 toen ik Music Has the Right to Children kreeg van me oom op m'n verjaardag ging ik me langzaam maarzeker meer verdiepen in electronic. Dat ging toen van Geogeddi ondekken op Youtube naar allerlij andere verrassingen nadat ik ook nog een !K7 verzamelcdje vond die ik ooit bij een OOR tijdschrift kreeg maar nog helemaal vergeten was dat ik die had. Zo ondekte ik weer Kruder & Dorfmeister, Kid Loco, Tosca, Thievery Corporation, Smith & Mighty etc, later het jaar 2009 ingegaan met Autechre, Biosphere etc. En zo was voor mij de Electronic tijdperk begonnen.

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Helder allemaal. Ik luister geloof ik nu zo'n 5 jaar naar electronic en ben er achter dat er nog zoveel moois te ontdekken is op internet. Zelf ben ik de laatste tijd erg gecharmeerd van het album Remembranza van Murcof. Kende ze al een tijdje, maar het kwartje viel pas later.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.