• 17.141 nieuwsartikelen
  • 181.904 films
  • 12.552 series
  • 34.706 seizoenen
  • 654.909 acteurs
  • 200.316 gebruikers
  • 9.456.393 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3304 stemmen

De muziekwereld is met de komst van het internet natuurlijk ook compleet veranderd. Mensen kunnen gemakkelijker hun eigen muziek zoeken en zijn niet meer overgeleverd aan wat de radio ze geeft. Er is veel meer versnippering, dat zie je ook aan de aantallen die je moet verkopen om goud en platinum en wat nog meer te krijgen.

samijo

• 151 berichten
  • 358 stemmen

Ik vind het ook moelijk soms om wat te vinden in de top 40 maar ik geef mijn leeftijd de schuld daarvoor.D e top 40 is gemaakt (in Engeland wel) om verkoop en airtime op de radio. Nou volgens mij zijn de meeste cds gekocht door pubers/tieners en jonge 20+ dus wat hun leuk vinden wordt meer gespeeld en komt het hoger in de chart. Pech voor de zuinig 30+ers dat geen geld meer uitgeven aan cds want ze hebben kinderen en hypotheken (en dvds) te kopen. Ik vind de laatste jaren nog Madonna leuk (zelfs de dance liedjes, alleen vind haar videos belachelijk) en kylie! mijn allerliefste. Op moment vind ik dat Caro Emerald brengt toch een nieuwe genre in hedendagse muziek want het steekt boven uit in de chart omdat het zo anders is dan je gewoon rap/dance liedjes... Maar ja ik luister nooit meer naar de top 40 omdat de enige ik hoor de hele dag is kinderliedjes (megamindy, k3, de wiggles). dus geef mij lekker twinkle twinkle little star dan stomme marco borsato!

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

samijo schreef:

Op moment vind ik dat Caro Emerald brengt toch een nieuwe genre in hedendagse muziek want het steekt boven uit in de chart omdat het zo anders is dan je gewoon rap/dance liedjes... !

Je bedoelt een oud genre nieuw leven inblazen? En origineel is ze ook niet, misschien alleen in nederland dan. Luister maar eens naar bijvoorbeeld Parov Stelar. Die deed het truucje al veel eerder.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Wat een discussie weer zeg. Ik ben ermee begonnen en intussen roept iedereen mij na, maar dan in andere bewoordingen.

Had nou maar meteen naar mij geluisterd, dan was de discussie allang afgelopen.

Klote LastFM doet het niet meer, nog iemand last van hiero?

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

Bardt1980 schreef:

misschien aleen in nederland dan.

Valt ook wel mee, o.a. Room Eleven ging haar al voor.

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Cosoco schreef:

(quote)

Valt ook wel mee, o.a. Room Eleven ging haar al voor.

...en laten we vooral de Star Sisters niet vergeten

maerk

• 4249 berichten
  • 2702 stemmen

Weet niet of t hier al eens is gepost, vind dit toch wel een leuk nummer.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Münchener Freiheit: Keeping The Dream Alive

en

Blijf dit echt schitterende nummers vinden.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Lastfm is inderdaad flink aan het kloten, ja. Ze zijn er druk mee bezig, Don..

Iets met hoeren dan maar:

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

chevy93

• 12770 berichten
  • 1347 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

Er zijn momenteel maar weinig liedje die ik leuk vind. En dat zal over 30 jaar niet anders zijn.

Daar geloof ik niks van. Beter zoeken dus.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Wie zegt dat er geen goede muziek meer wordt gemaakt zit er ver naast.

En deze kraker

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

(quote)

Normale mensen werken en dan hoor je die dingen van zelf op de radio anders volg ik het ook niet hoor.

Normale mensen werken... Welk kansloos baantje heb je dan dat je alléén maar de keus hebt om een of ander commercieel station aan te zetten? Je hebt ook andere (internet) stations hoor. Daarnaast kun je eens wat tips opdoen door op verschillende sites (Muziekmeter bv.) te kijken.. je zit hier nu toch ook?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Wat is daar mis mee? Als je het leuk vindt, waarom zou je het niet doen? Zodra je de nummers zat bent, staan er al weer nieuwe nummers in. Succes gegarandeerd.

Als je die muziek leuk vindt moet je er hier ook niet over komen zeuren..

DieGo

• 5808 berichten
  • 2415 stemmen

tovenaar schreef:

Toevallig dat het er nu over gaat. Ik heb vorige week nog een 90's megamix gemaakt: klik om 'm te streamen op soundcloud. 100 tracks in 45 minuten, enjoy.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2612 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Normale mensen werken... Welk kansloos baantje heb je dan dat je alléén maar de keus hebt om een of ander commercieel station aan te zetten? Je hebt ook andere (internet) stations hoor. Daarnaast kun je eens wat tips opdoen door op verschillende sites (Muziekmeter bv.) te kijken.. je zit hier nu toch ook?

Ik ben 18 ik werk alleen in weekenden en vakanties en daar heb je ook rekening te houden met andere mensen!!! Ik zit niet op mijn luie reet te werken achter een pc.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2612 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)

Ik zoek ook maar ik kom altijd bij liedjes uit die gemaakt zijn in '50, '60, '70, '80 en '90. En dat zijn niet alleen maar top 40 liedjes van toen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

(quote)

Ik ben 18 ik werk alleen in weekenden en vakanties en daar heb je ook rekening te houden met andere mensen!!! Ik zit niet op mijn luie reet te werken achter een pc.

Ik wel en verdien een ton per jaar.. godbless mijn luie reet

boozebelly

• 1428 berichten
  • 1931 stemmen

Er zijn momenteel maar weinig liedje die ik leuk vind. En dat zal over 30 jaar niet anders zijn.

chevy93 schreef:

Ben ik met je eens Chevy93. Maar het is wel zo dat er tegenwoordig (ca. laatste 15 jaar) bijna geen goede nummers meer in de hitlijsten staan. Dat is een feest van de commercie geworden. Er wordt nog wel degelijk goede muziek gemaakt, alleen moet je tegenwoordig zelf op zoek en goed graven.

De hitlijsten volg ik al tijden niet meer, zou niet één enkele nr.1 hit kunnen noemen van de laatste jaren.

samijo

• 151 berichten
  • 358 stemmen

Bardt1980 schreef:

Je bedoelt een oud genre nieuw leven inblazen? En origineel is ze ook niet, misschien alleen in nederland dan. Luister maar eens naar bijvoorbeeld Parov Stelar. Die deed het truucje al veel eerder.

dat bedoelt ik inderdaad. soms weet ik de goede worden gewoon niet!

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3304 stemmen

orbit schreef:

Normale mensen werken... Welk kansloos baantje heb je dan dat je alléén maar de keus hebt om een of ander commercieel station aan te zetten?

De meeste mensen orbit, welcome to the real world.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1718 stemmen

Yep, probeer in het ziekenhuis maar eens een partijtje flinke Heavy Metal op te zetten... Tis Sky Radio wat de klok slaat bij ons (helaas).

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

De meeste mensen orbit, welcome to the real world.

Gelukkig niet mijn real world..

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Maar waarom dan zo denigrerend doen als dat bij veel mensen wel zo is?

chevy93

• 12770 berichten
  • 1347 stemmen

boozebelly schreef:

De hitlijsten volg ik al tijden niet meer, zou niet één enkele nr.1 hit kunnen noemen van de laatste jaren.

Ik kan er genoeg noemen. Er zitten weinig nummers tussen die ik over 10 jaar nog steeds supergoed zal vinden (of überhaupt nog zal kennen), maar nummers als Alors un Dance, Poker face, We Speak No Americano, Hallelujah en Fireflies kun je toch onmogelijk gemist hebben.

boozebelly schreef:

Maar het is wel zo dat er tegenwoordig (ca. laatste 15 jaar) bijna geen goede nummers meer in de hitlijsten staan. Dat is een feest van de commercie geworden.

Dat mag jij vinden. Zelf grijp ik ook naar muziek uit de jaren '60-'80, maar dat komt vooral, omdat mijn grootste liefde, gitaarrock, voornamelijk uit die periodes komt. Echter kan ik evengoed genieten van een flink aantal dance dat de afgelopen jaren in overvloed aanwezig zijn. Het is ook maar net hoe je muziek beleefd. Het zou ook raar zijn om in de club opeens op Neil Young of Led Zeppelin los te gaan.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Maar waarom dan zo denigrerend doen als dat bij veel mensen wel zo is?

Volg jij discussies wel eens of reageer je slechts op mensen die je vanwege clubvoorkeur niet mag?

Onderhond

• 87687 berichten
  • 13050 stemmen

2:10

merijn82

• 1935 berichten
  • 463 stemmen

Nice

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.