- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
Dus? Je hebt altijd underground muziek gehad. Maar je kan aan de hand van de verscheidene top 40-en door de jaren heen toch wel een bepaalde stijlen constateren die de jaren kenmerken.
Tegenwoordig is niet alles wat niet in de top 40 staat underground.
Er zijn hooguit een paar stijlen die populair zijn in de top 40.
Kijk alleen al naar optredens, als de artiesten uit de top 40 10 procent van het jaarlijkse aantal concertbezoekers trekt is het veel.
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
Prima maar dat heeft niks met muziek te maken.
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
Eerder zoals de top 250 bij de Videoland. Dan klopt het ja.
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
Ik ook, maar dan vooral omdat radiozenders dan compleet achterhaald zijn.
Maar het zal nog net zoveel beluisterd worden als muziek van 20 jaar terug.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4146 stemmen
Ook niet, wie huurt er tegenwoordig nog. Ik zie jullie niet meer een dvdtje huren hoor
Downloaden of zelfs kopen is tegenwoordig haast nog voordeliger.
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
Ook niet, wie huurt er tegenwoordig nog.
Ongeveer hetzelfde aantal mensen dat de radio en top 40 gebruiken als hun bron voor hedendaagse muziek.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Prima maar dat heeft niks met muziek te maken.
Zie jij het verschil in kwaliteit niet?
Daar heb ik het over als ik zeg dat er vandaag minder goede muziek wordt gemaakt dan vroeger.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4146 stemmen
Tegenwoordig is niet alles wat niet in de top 40 staat underground.
Er zijn hooguit een paar stijlen die populair zijn in de top 40.
Kijk alleen al naar optredens, als de artiesten uit de top 40 10 procent van het jaarlijkse aantal concertbezoekers trekt is het veel.
Maar het staat wel voor de muziek/stijl die we zouden moeten onthouden over 10/20 jaar. Dat bedoel ik meer te zeggen, ondanks dat het met concerten e.d. niet eens het populairst is.
Dat er een concert van Pipo is geweest staat nauwelijks in de boeken, als Pipo 20 weken op nummer 1 heeft gestaan wel.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Zie jij het verschil in kwaliteit niet?
Daar heb ik het over als ik zeg dat er vandaag minder goede muziek wordt gemaakt dan vroeger.
Er zijn nu ook veel meer artiesten dan "vroeger". Er worden nog genoeg Evergreens gemaakt hedendaags. Misschien wel minder dan toen. De commerciele muziek gaat achteruit, zo kun je het stellen Nomak, maar niet dat "de muziek" achteruit gaat.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4146 stemmen
Eigenlijk zijn we het allemaal wel eens, de top40 van dezer dagen is gewoon crap 
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
Vroeger waren het ook Rick Astley, Tiffany en Samantha Fox
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
Maar het staat wel voor de muziek/stijl die we zouden moeten onthouden over 10/20 jaar.
Welnee, je hecht veel teveel waarde aan die top 40, die neemt echt niemand meer serieus hoor.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
De commerciele muziek gaat achteruit, zo kun je het stellen Nomak
maar niet dat "de muziek" achteruit gaat.
Dat kan ik niet zeggen over de muziek die ik graag beluister. Maar voor mij geen probleem, dan blijf ik gewoon hangen in de jaren '80 en '90.
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
En welk genre is dat dan? Ben benieuwd.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Ja, ik heb het niet over een genre hoor, Nomak. Dus je begrijpt het eigenlijk nog steeds niet. 
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4146 stemmen
Welnee, je hecht veel teveel waarde aan die top 40, die neemt echt niemand meer serieus hoor.
Ik hecht er geen waarde aan hoor. Ik zou bij god niet eens weten wat er nu in die top40 staat als ik eerlijk mag zijn. Ik denk alleen na over wat volgens mij populair is, dan komt bij iedereen toch hetzelfde rijtje naar boven. Gaga, Bieper, Lil Wayne, jeugd van tegenwoordig en dat soort tuig allemaal.
Het boeit me eigenlijk verder ook niet, ik luister mn muziek wel en vermaak me daar prima mee. Er zal vast wel weer is goede muziek komen. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Vroeger waren het ook Rick Astley, Tiffany en Samantha Fox
Die vind ik nu niet meer terug in de toplijsten. Jij wel?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
En welk genre is dat dan? Ben benieuwd.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Maar nu noem je ook ongeveer de grootste bagger op, Rep.
Hoewel er heel veel van dat soort troep gemaakt wordt. Vreselijk. En ik weet zeker dat veel mensen wat alternatievere muziek veel beter vinden, maar dan moeten ze zich iets meer verdiepen dan enkel de radio aan doen in de auto of op de fabriek.
Daarnaast komen er geregeld leuke bandjes, of wat dan ook lang, op bijvoorbeeld 3FM (naast de gebruikelijke troep).
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Je maakt weer de fout door te zeggen dat het over een genre gaat.
Het gaat om muziek.
Ik houd van verschillende genres. En ik ieder genre is goede muziek te vinden.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Tja, Mariah Carey een topartiest noemen... Dan lopen er nu nog genoeg rond hoor.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Neen hoor, Mariah Carey heeft een goddelijke stem. Zo lopen er niet veel rond, zeker niet in de toplijsten.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4146 stemmen
We hebben nog hoop mensen. Las dat de nieuwe single van Britney de allerhoogste binnenkomer in de Billboard lijst is aller tijden, zoiets. Ik verheug me er nu al op 
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4146 stemmen
Neen hoor, Mariah Carey heeft een goddelijke stem. Zo lopen er niet veel rond, zeker niet in de toplijsten.
Daarnaast heeft ze wel 1 nummer die over 100 jaar nog steeds gezongen zal worden 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Oei, die artiesten die jij nu noemt vind ik wel een slecht voorbeeld Nomak. Zo'n Gaga (of Christina A) hebben natuurlijk een hoger kaliber dan -kijk-eens-hoe-mooi-ik-kan-zingen- Mariah Carey.
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
In Overigen > Algemeen > Frustraties:
Mwa, als ik even naar de top 40 kijk.
Voor de wat meer conservatieve muziekliefhebber zie ik Adele, Coldplay, Borsato, Michael Jackson (nog steeds), James Blunt, Kane, Caro Emerald, Train, Pink, Ilse DeLange
ik word er ook niet blij van maar goed, dat deed ik 10 jaar terug ook al niet.
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
Oei, die artiesten die jij nu noemt vind ik wel een slecht voorbeeld Nomak. Zo'n Gaga (of Christina A) hebben natuurlijk een hoger kaliber dan -kijk-eens-hoe-mooi-ik-kan-zingen- Mariah Carey.
Buiten wat je van haar muziek vindt zijn er weinig zangeressen met zo'n stem, volume, bereik etc als Carey. Die kan echt wel wat.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Carey kan geweldig zingen, net als bijv. Celine Dion. Alleen is een goede stem niet zo belangrijk in muziek. Wel in koortjes mischien.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
En ik ieder genre is goede muziek te vinden.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Carey kan geweldig zingen, net als bijv. Celine Dion. Alleen is een goede stem niet zo belangrijk in muziek. Wel in koortjes mischien.
Wat is er dan eigenlijk belangrijk? De stem is alles. Mariah Carey heeft een perfecte stem en een geweldige uitstraling. Zij is Goddelijk!