• 17.141 nieuwsartikelen
  • 181.922 films
  • 12.552 series
  • 34.706 seizoenen
  • 654.924 acteurs
  • 200.322 gebruikers
  • 9.456.713 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

trebremmit schreef:

Twee van mijn favoriete Nederlandse bands.

(embed)

(embed)

UDS damn, wat mis ik die gasten...

AGE-411

• 10343 berichten
  • 751 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Hoe is A Hard Day's Nihgt "wat minder bekend"? Toch wel een redelijk bekend nummer.

De eerste Beatles-platen zijn toch minder gekend dan Revolver, Sgt. Pepper's lonely hearts club band, The White album en Abbey Road.

Brix

• 19778 berichten
  • 5210 stemmen

chevy93 schreef:

Hoe is A Hard Day's Night "wat minder bekend"? Toch wel een redelijk bekend nummer.

Een van hun állerbekendste songs zelfs.

Tevens natuurlijk ook de titel van hun eerste speelfilm.

kos

• 46802 berichten
  • 8934 stemmen

Het zijn allemaal erg bekende songs...

Walkure

• 1690 berichten
  • 0 stemmen

AGE-411 schreef:

Wat oude en minder bekende nummers van The Beatles

Wat een ongelofelijke onzin.

Ik luister de laatste tijd graag naar Kate Bush, heerlijke excentriciteit:

Breathing

Running Up That Hill

AGE-411

• 10343 berichten
  • 751 stemmen

Walkure schreef:

(quote)

Wat een ongelofelijke onzin.

Voor mij zijn ze ook gekend, maar voor de meesten hier wellicht niet

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Wel grappig, ik vind easter-eggs altijd wel spannend:

10 Mind-Blowing Easter Eggs Hidden in Famous Albums | Cracked.com

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

trebremmit

• 3018 berichten
  • 1486 stemmen

De laatste tijd erg verslaafd aan Chillwave, met name dit nummer.

Ultieme zomermuziek.

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

AGE-411

• 10343 berichten
  • 751 stemmen

Live is dat nummer nog dreigender

Dit nummer is live ook fantastisch. Hier een live-clip uit 1970. De film 'Iron Man' is op dit nummer gebaseerd.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

War Pigs hell

Heb trouwens vet veel cd's te koop, if anyone wil een lijstje, PM me!

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

AGE-411 schreef:

Dit nummer is live ook fantastisch. Hier een live-clip uit 1970. De film 'Iron Man' is op dit nummer gebaseerd.

Wat? De film Iron Man is op de Iron Man comics van Marvel gebaseerd, een personage dat ergens begin jaren '60 voor het eerst verscheen... Het nummer is wel in de eerste film gebruikt (misschien ook in de 2e, die heb ik nog niet gezien) maar meer hebben beide volgens mij niet met elkaar te maken.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 751 stemmen

Metalfist schreef:

(quote)

Wat? De film Iron Man is op de Iron Man comics van Marvel gebaseerd, een personage dat ergens begin jaren '60 voor het eerst verscheen... Het nummer is wel in de eerste film gebruikt (misschien ook in de 2e, die heb ik nog niet gezien) maar meer hebben beide volgens mij niet met elkaar te maken.

Wist ik niet

Mij was wat anders verteld

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

Dan zou ik degene die je dat heeft verteld eens tegen zijn oren gaan petsen

AGE-411

• 10343 berichten
  • 751 stemmen

Metalfist schreef:

Dan zou ik degene die je dat heeft verteld eens tegen zijn oren gaan petsen

Is al gebeurd.

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

Ik ben recentelijk het werk van de Beatles in hun solo periode aan het ontdekken en ben begonnen bij John Lennon maar wat heeft die een paar geniale nummers geschreven in de 2 Cd's die ik tot nu toe heb geluisterd. Sowieso al één van mijn favorieten:

riesma

• 3706 berichten
  • 3091 stemmen

Drie keer playback fail, maar desondanks blijven het erg goede nummers. En een bonusklik: Girl You Know It's True voor de beste schoudervullingdanspasjes ooit.

En een bonusklik: YouTube - Milli Vanilli - Girl You Know It's True .

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Milli Vanilli is af.

Shit man, waarom wordt er tegenwoordig nog maar zelden of nooit echt goede muziek gemaakt?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Echt fantastisch inderdaad. Een muzikale duizendpoot.

Onderhond

• 87687 berichten
  • 13051 stemmen

Uitzonderlijk trackje van S:Cage

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Onderhond schreef:

Uitzonderlijk trackje van S:Cage

(embed)

Lekker!

Deze was mij nog niet bekend.

Brix

• 19778 berichten
  • 5210 stemmen

Metalfist schreef:

Ik ben recentelijk het werk van de Beatles in hun solo periode aan het ontdekken en ben begonnen bij John Lennon maar wat heeft die een paar geniale nummers geschreven in de 2 Cd's die ik tot nu toe heb geluisterd. Sowieso al één van mijn favorieten:

(embed)

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

In Overigen > Algemeen > Frustraties:

rep_robert schreef:

Hoezo hilarisch? De top 40 geeft toch al duidelijk tientallen jaren aan wat de populaire muziek van de desbetreffende tijd is? Waarom dan niet voor deze tijd?

De top 40 is echt maar een heel klein deel van wat er op muziekgebied te bieden is.

kos

• 46802 berichten
  • 8934 stemmen

rep_robert schreef:

Hoezo hilarisch? De top 40 geeft toch al duidelijk tientallen jaren aan wat de populaire muziek van de desbetreffende tijd is? Waarom dan niet voor deze tijd?

Top 40 muziek beslaat ongeveer 5 procent van het totale aanbod, daarom.

Top 40 is voor mensen die zich verder niet in muziek verdiepen, maar alleen luisteren naar wat radiozenders of tmf ze voorschotelen en dan denken dat dit ook echt DE muziek is van nu.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4146 stemmen

Dus? Je hebt altijd underground muziek gehad. Maar je kan aan de hand van de verscheidene top 40-en door de jaren heen toch wel een bepaalde stijlen constateren die de jaren kenmerken.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Klopt, maar dat heeft voor de rest toch niets te maken of er nog goede muziek gemaakt wordt of niet?

De stijlen raken langzamerhand op, zoals meederen hier al aangaven. Het wordt steeds moeilijker om origineel te zijn, zonder TE pretentieus te worden.

En zo'n Elvis of Michael Jackson staat één keer in de zoveel tijd op. Door de kwantiteit muzikanten van tegenwoordig wordt het steeds lastiger om je nog echt te onderscheiden, zoals biede heren deden. Maar wie weet staat er ooit nog wel zo iemand op, wie zal het zeggen?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Populair, inderdaad. Maar de mooiste muziek is niet populair en vind je niet bij de Free Record Shops bijvoorbeeld.

Dus vandaar dat bandjes die niet populair zijn, of willen zijn, nooit in de top-40 belandden.

Dus je kan het zo zeggen: De top-40 geeft een goed beeld van de gemiddelde Nederlander (Ben op 1, Jan Smit op 2 enz.). Maar daarom is die lijst natuurlijk niet representatief voor wat er écht gebeurt op muziekgebied tegenwoordig.

En zo wordt het beeld gevormd dat het tegenwoordig niks is, de muziek.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Top 40 muziek beslaat ongeveer 5 procent van het totale aanbod, daarom.

Maar dat is wel de muziek die je de hele dag hoort als je in de fabriek aan het werken bent of onderweg bent en de radio aan hebt. Daar richt ik mijn pijlen op. Als we 20 jaar of meer terug in de tijd gaan was die bekende muziek veel kwalitatiever. De muziek die toen in de toplijsten stond wordt vandaag nog steeds beluisterd, ik verwed er mijn kop op dat dat over 20 jaar niet het geval gaat zijn met de muziek die vandaag in de toplijsten staat.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.