- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad erg fijn nummer (en clip), maar wel zo'n nummer dat na een paar dagen platdraaien aan kracht in gaat boeten.
Is dat niet zo bij elk nummer, of ligt dat nou aan mij? 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Ken ik, heb ik ook ooit grijsgedraaid en na een week kon ik het die hele PT niet meer zien of horen. 
Maar goed, nogmaals het kan ook aan mij liggen.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Is dat niet zo bij elk nummer, of ligt dat nou aan mij?
Hm, heb toch met bepaalde nummers (klassieke stukken, maar ook nummers van The Smiths, stukken jazz, van alles eigenlijk) die me niet vervelen. Dit vond ik nu net zo'n nummer dat in mijn hoofd even een hype is, maar waar ik over een tijdje waarschijnlijk echt genoeg van heb.
B_B
-
- 1969 berichten
- 776 stemmen
Er zijn nummers die nooit aan kracht inboeten, zoals het hemels mooie Lazarus van Porcupine Tree.
Porcupine Tree 
hellboy.ray
-
- 2056 berichten
- 2100 stemmen
Sinterklaas is nog (net) niet uit het land of ik begin al met kerstmuziek 
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Als ze zulke slechte muziek blijft maken, verbaast het me niets als ze alleen is met kerst. Ik begrijp werkelijk niet van die hype rond Miss Montreal en nadat ze de boerin heeft uitgehangen bij Spuiten en Slikken is mijn sympathie voor de zangeres ook niet bepaald groter geworden.
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen
Overhypte zangeresjes allemaal, net als Laura Jansen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Kwa kerstnummers blijft dit toch wel 1 van mijn favorieten:
hellboy.ray
-
- 2056 berichten
- 2100 stemmen
misschien dat deze dan de "slechte" nasmaak van Miss Montreal doet vergeten (hoewel ik weer geen problemen heb met de muziek van Miss Montreal, maar dat zegt ook weer niets want ik sta bekend om mijn vrij slechte smaak):
of deze:
Pick Your Poison! 
clockwork72
-
- 2781 berichten
- 1746 stemmen
Een van de beste nummers allertijden voor mij. Werkelijk prachtig, Tijdloos.

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik ben meer voor Alive als beste nummer van Pearl Jam 
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Vind ze beide niet meer dan aardig. Geef mij dan maar Eddie Vedder solo. De sountrack van Into The Wild, met vooral het prachtige 'Long Nights' is magistraal. Geeft dankzij deze briljante film natuurlijk ook een speciaal gevoel.
clockwork72
-
- 2781 berichten
- 1746 stemmen
Ik ben meer voor Alive als beste nummer van Pearl Jam
Alive
Vind im persoonlijk een nummer met een van de beste solo's allertijden! Daarnaast vind ik Jeremy ook een prachtig nummer 
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Nee, ga ook voor Black. Sowieso een briljante plaat, dat Ten.
En vergeet ook deze niet, van opvolger Vs.:
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Het trio Black - Jeremy - Oceans is nimmer voorbijgestreefd, door niemand.
L_T_B
-
- 266 berichten
- 504 stemmen
Sinterklaas is nog (net) niet uit het land of ik begin al met kerstmuziek
Ik ook.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Hm, heb toch met bepaalde nummers (klassieke stukken, maar ook nummers van The Smiths, stukken jazz, van alles eigenlijk) die me niet vervelen. Dit vond ik nu net zo'n nummer dat in mijn hoofd even een hype is, maar waar ik over een tijdje waarschijnlijk echt genoeg van heb.
Hij blijft voorlopig nog replay waardig, heerlijk.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1717 stemmen
Het trio Black - Jeremy - Oceans is nimmer voorbijgestreefd, door niemand.
Ten blijft het beste album maar ik moet zeggen dat ik Back Spacer toch ook wel erg lekker vind klinken.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Pearl Jam is helaas niet mijn ding. Geef mij maar Nirvana of Red Hot Chilli Peppers.
-
- 7484 berichten
- 1717 stemmen
Van Nirvana zijn niet veel albums meer te verwachten
Was een erg erg goede band hoor, heeft mij zo'n beetje m'n middelbare schooltijd doorgeholpen. Red Hot Chili Peppers ook, maken nog steeds aardige muziek maar komen niet meer op de eenzame hoogte van Mothers Milk en Blood Sugar Sex Magic.
Nou vooruit dan maar.... 
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
En wat blijft de MTV Unplugged-versie van The Man Who Sold the World van Nirvana toch heerlijk. Het hele optreden trouwens.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Een mooie cover, maar kan uiteraard niet tippen aan het origineel van Bowie.
-
- 7484 berichten
- 1717 stemmen
Een van de meest ondergewaardeerde albums van Nirvana is toch In Utero, persoonlijk vind ik het van hetzelfde niveau als Nevermind.