- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Et voilà, ter vergelijking
:
(embed)
Geen slechte cover maar vind deze van Bowie toch echt vele malen mooier.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Dat issie ook wel. Maar in dat Unplugged optreden van Nirvana vond ik hem er nogal uitspringen. Het zijn beide cult-dinosauriërs
.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Een van de meest ondergewaardeerde albums van Nirvana is toch In Utero
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1717 stemmen
Valt eigenlijk wel mee zie ik: Nirvana - In Utero (1993) - MusicMeter.nl
Dat bedoel ik dus ondergewaardeerd; In Utero 772 stemmen plaats 136, Nevermind 2112 plaats 7 in de top250... In Utero zou minstens tussen de 50 (nou ja toch zeker 100) beste albums thuis horen. En dan is MusicMeter best behoorlijk rock georiënteerd ook nog eens.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14457 stemmen
Ik vindt persoonlijk ook In Utero beter dan Nevermind. Maar als het aan goede grunge bands aankomt dan kies ik toch liever voor Mudhoney of Tad!
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1717 stemmen
En Sound Garden zou ook niet mogen ontbreken... Vooral Badmotorfinger is een geweldig album.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
De aller beste grunge band is het bij het grote publiek onbekend gebleven psychedelische Screaming Trees. Het door merg en been gaande stemgeluid van Mark Lanegan ondersteund door het fraaie gitaarspel van de Connor broers werkt hypnotisend, zoals op het heerlijke nummer Dollar Bill.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Dat bedoel ik dus ondergewaardeerd; In Utero 772 stemmen plaats 136, Nevermind 2112 plaats 7 in de top250... In Utero zou minstens tussen de 50 (nou ja toch zeker 100) beste albums thuis horen. En dan is MusicMeter best behoorlijk rock georiënteerd ook nog eens.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
The Cure - The Figurehead (live)
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen

Deze is ook machtig. Laat me altijd sprakeloos achter...
Robert Smith is een held! 
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Even een heerlijke Soul-klassieker tussendoor
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ook vette blingbling haha. Hmz die versie heb je net weggehaald, jammer.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Dat was deze versie: YouTube - Al Green - Let's stay together. De kwaliteit van de andere video is beter, vandaar.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
He ja, dit plaatje helemaal vergeten maar vandaag weer eens opgezet. De White Stripes maar dan beter. Of zo. Lekkerrr hoorrr
Meegillen met die laatste minuut verplicht!
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Naar aanleiding van 'mooiste/leukste actrice' topic:
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Zo vullen we elkaar goed aan riesma.
Ik vind Aerosmith overigens 1 van de beste bands die ik ken.
Speel er ook wel eens een nummer van op de gitaar 
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Ik weet niet wat ze nu nog presteren, maar in de 90's vond ik ze wel goed ja. Lekker commercieel, makkelijk mee te zingen, vooral op de middelbareschoolfeestjes.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Een enorme kutband maar fijne herrineringen aan de tijd dat ik dat clipje iets van tien keer op een dag bekeek ofzo. Vond Silverstone en Tyler toen echt enorme babes en eigenlijk nog steeds wel. Je had ook nog die van Cryin' en Amazing, maar dit was altijd mijn favoriet. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Een enorme kutband maar fijne herrineringen aan de tijd dat ik dat clipje iets van tien keer op een dag bekeek ofzo. Vond Silverstone en Tyler toen enorme babes en eigenlijk nog steeds wel.
Wat is er zo kut aan dan? Ben geen hardrock-fan, dus vond/vind het erg prettig dat er bands zoals Aerosmith waren/zijn die rock-muziek maken die qua muziek wat dichter bij mijn smaak zitten.
Die gasten hebben echt veel goede/mooie muziek gemaakt.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Hmm ben niet zo van die duffe stadionacts met al die overdreven poespas en Aerosmith (net als een Queen bv) rijkt daarin wel naar de top. Bovendien waren ze in hun begin jaren niets meer dan een goedkope imitatie van de Stones. Later brachten ze dan van die saaie commerciele radiovriendelijke hitjes uit als degene die hierboven vermeld staan. En natuurlijk het grootste probleem, ze blijven maar doorgaan zelfs in hun opa jaren en ja als je dan al een saai repotoir hebt en het ook nog eens dood gaat spelen dan ben je geen goede artiest/groep in mjn ogen. Maar goed dat is een persoonlijke mening natuurlijk, jij mag het uiteraard gewoon goed vinden hoor. 
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14457 stemmen
He ja, dit plaatje helemaal vergeten maar vandaag weer eens opgezet. De White Stripes maar dan beter. Of zo. Lekkerrr hoorrr
Geef mij maar Death from Above 1979! Combi van bas en drum... heeeeerlijk!!!!
De helft van deze band zit nu in electro-act MSTRKRFT! Ook leuk...
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Een enorme kutband
Heh, ik durfde het niet te zeggen. Ze doen ook in elk nummer hetzelfde: zo'n refrein waarin één zin wat hoger en schreeuweriger herhaal wordt. Met als absoluut dieptepunt 'Love in an elevator'. Wat een baggerplaat.
Maar dat alles heeft inderdaad wel Liv Tyler opgeleverd, dus ach, waar praat je dan nog over.